גורלו של הכור האירני בבושהר - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גורלו של הכור האירני בבושהר


maverick

מה לדעתכם יקרה לכור האירני ההולך ומוקם?  

946 הצבעות

  1. 1. מה לדעתכם יקרה לכור האירני ההולך ומוקם?

    • ישראל תתקוף את איראן
    • ארה"ב תתקוף את איראן
    • האירנים יכנעו ויפסיקו לבנות
    • הכינו את המיקלטים!!!


Recommended Posts

חילות האוויר שלה מורכבים ממיגים ישנים, וכמו כן גם השריון שלה זה שריון רוסי שהיה מיושן בשנות ה70 כבר, ההבדל היחידי בינה לבין עירק זה שהצבא שלה אוכל יותר מפעם בחצי שנה. וחוץ מזה שהצבא שלה יחסית מאורגן ושלכל חייל יש בטן מלאה, מלבד הטילים הצבא שלה לא מהווה איום גדול במיוחד, בזמן תקיפת הכור העיראקי(81 כזכור לך) מצבה של עיראק לא היה פחות טוב ממצבה של איראן יחסית להים. מלבד מטוסים ישלנו גם טילים ארוכי טווח וצוללות, לתקיפה ישראלית יש סיכוי מספיק גדול להצליח, זה אולי מורכב יותר מעיראק אבל רחוק מלהיות לא אפשרי. ואחרי זה נשאר לנו רק לקוות שהמיליונים שהשקענו בחץ יעשו משהו.

רוב הצבא האירני מבוסס על אמל"ח מערבי מיושן, ששודרג על יש הרוסים או על ידי התעשיה הביטחונית האירנית.

חיל האויר שלה מבוסס בעיקר על F14 A\B, F5, מטוס "חדש" תוצרת אירן שהוא חיקוי של הF5, וגם כמה פנטומים בודדים, וכן גם מספר מועט של מיגים מיושנים., כמו כן גם מסוקי קרב מסוג קוברה, וקוברה משופר על ידי התעשיה האוירת האירנית.

חיל השיריון שלהם יחסית גם הוא מיושן, מבוסס בעיקר על כלים מערביים (אמריקאים) מיושנים, כמו הפטונים, התומתים M109, וגם פיתוחים שונים לכלים האלו מתוצרת מקומית, וכמובן קצת מהכלים הרוסים והלא חדישים.

הזמן האחרון מטוסים חיל האוייר האמריקאי מבצעים טיסות ריגול רבות, בתדירות של כמעט כל יום, ולפי הפירסומים בעיתונות הטיסות האלו הם האיסוף המודיעיני שלפני המכה של בוש באירנים.

וגם ישנם פירסומים שרק מתחזקים בימים האחרונים, שיש במדבריות באירן כוחות מיוחדים של הצבא האמריקאי לאסוף מודיעין על אתרים פוטנצילים להפצצה מן האוויר.

אין ספר שנושבות בימים האחרונים רוחות מלחמה שמבסרות על באו של המתקפה על אירן עם או בלי .

מה שבטוח שעם אירן תותקף היא לא תשב בחיבוק ידיים ולא תשלח אלינו כמה סקאדים או שיאבים, ותשסה בנו את החיזבללה.

אבל מזל שיש לנו את החץ (NOT!!).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ממשלת הבובות של חאטמי לא תרים ידים לעולם בגלל לחצים של איחוד האירופי ואמריקה.

אירן רואה את ארצות הברית כשטן, כארץ שחותרת תחתיה, עוד מעליתו של משטר חומניי, ארצות הברית חימשה את עירק במלחמה הגדולה בין אירן לעירק (רק שתקלטו איזה אמריקאים מטומטמים, הם חימשו את האירנים במיטב הנשק שלהם שכולל את המטוסים הכי חדישים לאותם תקופה, וכן מתן תמיכה כלכלית רק בשביל הנפט, ושנפל משטר הבובות של "המלכות האירנית" האמריקאים קיבלו מזה בראש, ובשביל להתנקם באירנים הם עזרו לעירקים בחימוש הצבא בעירקי במלחמה הגדול אירן-עירק שנמשכה שמונה שנים, ואת ההמשך אתם כבר יודעים).

האמריקים גם נותן במה לאירנים גולים שנרדפו על ידי משטר האיטולות של אירן, ומשכנת את "הממשלה החילופית של אירן", שאלו אירנים גולים בעיקר מדינאים (וכן גם הנסיך האירני), אנשי רוח שמהווים את האלטרנטיבה למשטר הדתי והפנדמלמיסטי ( איך שכותבים את זה).

וכמובן בגלל הלוציפר הקטן ..

האירופיים לא ינקטו בשום צעד דרסטי נגד אירן להפסקת תוכנית העשרת האורנים, מהסיבה הפשוטה, נ-פ-ט, והרבה נפט.

אירן בין יצואניות הנפט הגדול בעולם, ובגלל הקירבה היחסית לאירופה, והבלגן בעירק, לאירופיים יש אינטרס שאיפק לא תעלה את מחיר לחבית, רק בגלל אמברגו שיוטל על האירנים על יבוא או יצוא (כמו שעשו לעירקים, רק שלהם הייתה תוכנית, תרופות ואוכל תמורה לנפט שהונהגה על ידי אמריקאים אחרי המפרץ הראשון).

בקיצור רק מתקפה אמריקאית\ ישראלית בפעולת מנה יכולה להפסיק את התחמשות של האירנים בפצצה בגדולה, אני בכלל לא מזכיר את נטו או אירופי אחר, כי כמו שכבר אמרתי יש להם יותר מידי אינטרסים, בעיקר נפט וגז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מקווה שארה"ב תפלוש לשם אם לא אני מציע שהדולפינים שלנו יפוצצו להם את הצורה אין מה לעשות צריך להקדים תרופה למכה(יותר נכון מכה למכה).

אם חיזבאללה יתקוף זה יהיה גרוע מאוד לנו אבל הרבה יותר גרוע לחיזבאללה ולבנון אני לא חושב שצה"ל ישב בחיבוק ידיים כמו שהוא עושה להתקפות האחרונות של חיזבאללה הוא פשוט יפוצץ לכול לבנון את הצורה אחת ולתמיד יהיה שקט בגבול הצפון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צבא לבנון הוא באמת מגוחך וחסר כמעט כל יכולת להתגונן, שלא לדבר על לתקוף. סוריה היא אמנם סיפור אחר לחלוטין (הצבא שלה הרבה יותר גדול משלנו, לדוגמא במקום פלס"ר יש להם חטס"ר (דוגמא היפוטתית)) אך העליונות הטכנולוגית של צה"ל בכל המישורים מבטיחה שמלחמה מולה, אם תקרה, תגמר תוך שבוע-שבועיים בנצחון מוחלט.

מצד שני, באירן אסור לזלזל בשום אופן כי מדובר במדינה עם ענק (אני מניח שהוא הגדול ביותר במזה"ת), אמצעי לחימה מתקדמים יחסית (בערך שני דורות מאחורי מה שיש לצה"ל, אבל הם בהחלט מפצים על הפער בזה בכמות) והכי חשוב - יש להם טילים שמגיעים עד אלינו, ולך תדע מה הם ישימו עליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ירדן בשלום איתנו כך שאם הם יתקפו אותנו, האמריקאים וכל הקהילה האירופית "תקפוץ" עליהם. ערב-הסעודית מנסה להנהיג משטר דמוקרטי וליצור קשרים עם המערב בכך שהיא מראה לארה"ב שהיא נלחמת בטרור שבשטחה. לא סביר להניח שהיא תתערבב לעימות המזה"ת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישמיש, נראה לי שאתה עדיין לא קרוב אפילו לשירות הצבאי שלך, כי אחרת היית חושב אחרת.

אם אתה היית חייל, היית רוצה להכנס לדרום לבנון? סוריה? אולי אתה רוצה שאבא שלך יקרא בצו 8 למבצע ענקי בסוריה?

חוץ מהצד הזה של המלחמה, מאיפה אתה פתאום מזלזל בצבאות ערב? יש לך מושג כמה נזק תספוג אם סוריה תחליט להתקיף אותה? (לאחר הוראה מאיראן כמובן)

חוץ מההתקפה היבשתית והאווירית, שבהן כמות ההרוגים הישראלים יכולה להגיע למאות, ברשות סוריה מעל מאה טילי סקאד D, בעלי ראשי נפץ מגוונים. סוללת החץ שיש לנו בצפון מסוגלת לעצור במקרה הכי טוב 6 סקאדים.

מה לעשות, אבל אנחנו בדרך למלחמה קרה, או למלחמת אחרית הימים... מה אתם מעדיפים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צבא לבנון הוא באמת מגוחך וחסר כמעט כל יכולת להתגונן, שלא לדבר על לתקוף. סוריה היא אמנם סיפור אחר לחלוטין (הצבא שלה הרבה יותר גדול משלנו, לדוגמא במקום פלס"ר יש להם חטס"ר (דוגמא היפוטתית)) אך העליונות הטכנולוגית של צה"ל בכל המישורים מבטיחה שמלחמה מולה, אם תקרה, תגמר תוך שבוע-שבועיים בנצחון מוחלט.

מצד שני, באירן אסור לזלזל בשום אופן כי מדובר במדינה עם ענק (אני מניח שהוא הגדול ביותר במזה"ת), אמצעי לחימה מתקדמים יחסית (בערך שני דורות מאחורי מה שיש לצה"ל, אבל הם בהחלט מפצים על הפער בזה בכמות) והכי חשוב - יש להם טילים שמגיעים עד אלינו, ולך תדע מה הם ישימו עליהם.

אסור לזלזל באף אחד. ראה את האמריקאים בעירק. יש להם יכולת צבאית פי 1000 יותר טובה והם עדיין מסובכים בבוץ. היכולת הזו באה לידי ביטוי רק בצבא שמתנהג כמו ולא בצבא "הומני".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנשק הכי טוב שיש לעולם הערבים והפרסי נגדנו הוא טילים,

טילים רבותי טילים, ולא שום דבר אחר.

אבל שלא תטעו, טילים יכולים להיות יותר מסוכנים מכל דבר אחר, כי הם פוגעים בעורף, ולא בצבא עצמו.

אולי כלי הנשק האחרים יחסית ישנים, אולי קצת פחות מתוחכמים, אבל בגלל הטילים הארצות האלה הופכים לסכנה ממשית, (טילים,אגב, למי שלא שיודע קשים מאוד לפיתוח)

וכאן באות להגנתינו כמה מערכות,

1) הנאוטילוס, שעדיין לא מבצעית, אך בתהליכים.

2) טילי החץ היקרים, שגם גם עדיין לא ממש מבצעיים.

את שניהם מפעיל מכם אורן ירוק המצויין, שהוא כן כבר מבצעי.

רק שתדעו, שמלחמה להערכתי לא תהיה בקרוב, בצד כל האיומים והצעקות, האיראנים לא יעיזו לפתוח במלחמה כוללת נגד ,

בייחוד לא שהיא מנסה ליצור קשרים עם אירופה,

מלחמה יכולה להתרחש אך ורק אם יהיה מאזן אימה גרעיני, וזה מצב מאוד לא רצוי, לא לישראל, לא לעולם (וגם לא לפלסטינים אגב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה כזה נאיבי... אתה באמת חושב שישראל כזאת חזקה בימינו ? היא נחלשה בגלל חימוש מסיבי של מדינות ערב בטכנולוגיה רוסית והיא לא תשרוד מתקפה מצד לבנון סוריה ואיראן.

איזה שטויות...

דבר ראשון סוריה חלשה צבאית בהרבה מישראל וזה בא לידי ביטוי תחילה בחיל האוויר כרגיל שבכלל אין מה להשוות בינם לבינינו... מישהו זוכר 52 - 0 במלחמת לבנון ? חיל הים הישראלי יותר טוב מהסורי, חיל רגלים אני רוצה להאמין שערוך טוב יותר ומתוחזק טוב יותר, חיל השריון שלנו הרבה יותר חזק מהסורים, טיל החץ יכול לנטרל לא מעט מהאיום של הטילים הבאליסטים של הסורים והאירנים...

המודיעין הישראלי הוא בין הטובים בעולם, יש לישראל לוויני ריגול...

ארטילריה ישראלית תוחנת להם את הצורה עם טווח של עשרות קילומטרים ודיוק מדהים...

ואירן לא יכולה להזיז את הצבא אל כי מכל מקום היא חסומה, ערב הסעודית ובכלל איזור המפרץ בשליטה אמריקאית, עירק בשליטה אמריקאית, טוריקה מדינה ריבונית שכמובן תומכת במערב ויש לה גם בכלל לא חלש, אפילו יותר חזק מהאירנים ואין מצב שהצבא האירני יעבור דרכה כי היא פשוט תלחם בו ותקרע לו את הצורה.

ככה שהדבר היחידי האירנים יכולים לעשות זה לטוס לישראל אכשהו במטס התאבדות שכמובן היא לא תעשה וגם מטס כזה לא יוכל להגיע לישראל.

והאופציה האחרונה זה שיגור טילים באליסטים, אבל הטיל האחרון שלה עדיין לא פעיל מבצעית, והטילים האחרים שלה ספק מגיעים לארץ בדיוק וגם החץ יכול להתמודד מולם.

אבל בכל זאת האיום הגרעיני קיים בגלל שאם טיל אחד כן פוגע ... אז GAME OVER.

וגם אפשר להבריח גרעיני לקבוצות טרור באיזור אז בקטע הזה יש סכנה כלשהי.

אבל במלחמה קונבנציונלית עם אירן אין סיכון כי זה פשוט נראה בלתי אפשרי להתקיים... בגבול ממזרח אפגינסטן שבשליטת נאט"ו ואמריקה ובגבול ממערב עירק שהאמרקאים לא עוזבים כל כך מהר ובטח שהם לא עוזבים את המפרץ.

אז איך לעזאזל הם יתקפו אותנו ?

רק סוריה ומצרים יכולות לאיים על מבחינת מלחמה אבל למצרים אין ממש סיבה להלחם בנו והם גם לא יעשו את זה, ככה שמי שנשאר זאת רק סוריה, לבדה... מדינה שחלשה בהרבה מישראל, מדינה שישראל נכנסה כבר פעמים רבות לתוך השטח שלה וגם תקפה תחנות קטנות של חיזבאללה בתוך סוריה וגם הרגה חיילים סורים בלבנון, תקיפות שהשאירו את סוריה ללא מענה וללא תגובה צבאית.

לאירן אין ברירה... פשוט אין.

היא יודעת טוב מאוד שזה או מלחמה או הפסקת התוכנית הגרעינית.

והפעם בניגוד למלחמה בעירק, השלטון מצהיר ומציג של בניית הכור הגרעיני שלו אז בטח שתהיה תמיכה עולמית במקרה שאירן לא תסכים להפסיק את התוכנית או תסכים לפיקוח בינלאומי.

ולסיום... הזכרת שם את לבנון ? יש להם בכלל ? :lol:

חוץ מחיזבאללה שהוא ארגון טרור עלוב אין ללבנון בכלל , לבנון היא מדינה כבושה על ידי סוריה והצבא היחידי שבאמת נמצא בלבנון זה הצבא הסורי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה קצת תמונות מהצבא האירני:

http://www.militaryphotos.net/forums/viewtopic.php?t=32035&postdays=0&postorder=asc&start=0

בין התמונות תוכלו לראות את מיטב האמל"ח האמריקאי של שנות השיבעים והשישים (שכמובן שודרג על ידי האירנים ורוסיה) שניתן לפני עליית השח חמינאי.

בין הכלים, גם טנקים ומטוסים רוסיים (כמו הסוחוי 25, T72 משופר, ועוד כמה כלים שלא היו מביישים צבא מודרני).

ודרך אגב הסד"כ של הצבא האירני הוא בכלל לא גדול.

לפי מכונים אסטרטגים שונים, צבא אירן מונה כחצי מליון חיילים בסדיר, וכעוד 350,000 במילואיים, אבל לאירנים יש גם עוד כ 2 מליון באסג'י, הבאסג'י אלו בעיקר נערים מתאבדים שמוכנים להקריב את עצמם למולדת, במלחמה אירן-עירק האירנים שלחו קבוצות של אלפי באסג'י בגיליים של 12-16 לפנות שדות מוקשים בשביל הצבא הסדיר, על ידי ריצת עמוק בגלים לתוך סדות המוקשים.

הבאסג'י מעוד מזכיר את המתעבדים הפלסטנים, אלו בעיקר נערים עניים (פלחים), והנעו לעשות את רצון השילטון ממניעים פטריוטים אבל בעיקר ממניעים דתיים, בכך שהבטח להם מות קדושים (שהיד).

ושני מליון הבאסג'י ישתמשו בהם בעיקר כבשר תותחים/מוקשים/טנקים/הפגזות.

וגם מבחינת כמות האמל"ח האירנים לא ממש עוברים אותנו בכמות (למרות שגודל הסד"כ, וכמות האמל"ח הישראלי לא מפורסם על ידי הצבא, יש מספיק מכונים אסטרטגים שיכולים להעריך את הכמות).

חייל האויר שלהם צנוע מאוד בסביבות ה200 מטוסי קרב שימישים וגם זה אופטימי מידי, כי רוב המטוסים הם תוצרת ארצות הברית, ואין להם ממש חלקי חילוף לF14 או לפנטמים ולמטוסים האחרים, אז הם עושים קניבליזציה למטוסים האחרים (משביטים מטוס לחלקים).

בליק הבא תוכלו לראות את הסד"כ האירני:

http://www.tau.ac.il/jcss/balance/Iran.pdf

הנה של לבנון: (כן יש להם צבא)

http://www.tau.ac.il/jcss/balance/Lebanon.pdf

והנה טבלה שמשווה את הסד"כ והאמל"ח במזרח התיכון.

http://www.tau.ac.il/jcss/balance/glance.pdf

רק על תשכחו דבר אחד הכי חשוב האיכות ולא הכמות....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...