אבדה לי התקווה, מה אפשר לעשות, למה צה"ל כל כך אטום? - עמוד 5 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אבדה לי התקווה, מה אפשר לעשות, למה צה"ל כל כך אטום?


1

Recommended Posts

  • תגובות 101
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מה זאת אומרת ?

הוא מחוייב לשלם לך את המשכורת המלאה על אותו חודש, ובדיוק בגלל זה הוא פשוט מוותר מראש על אנשים ש"יעלו לו הרבה יותר ממה שהם יתרמו"...

גדול. היציאה הכי מטופשת ששמעתי בחיים שלי. צה"ל מוותר על מי שמקבל משכורת גבוהות..

אז ככה, צה"ל לא משלם לך את הכסף. המעסיק שלך משלם את הכסף. והמעסיק שלך מקבל את הכסף עלייך מביטוח לאומי בתמורה לספח הצהוב שאתה מגיש. זו אחת הסיבות למיסים שאתה משלם. .

מצד שני אני בטוח שלא מעט אנשים שמקבלים משכורות גבוהות ובכללם אני, אנשים מתקופת הבועה בהייטק, מנכל"ים וכאלה בוודאי ישמחו לדעת שצה"ל לא היה צריך לקרוא להם לאבט"ש כי הם "עלו לו יותר ממה שהם תרמו"... ולכן המילואים שהם עשו היו כנראה רק בדימיון שלהם..

מה שכן לא מעט מעסיקים היום יעדיפו עובד שלא עושה מילואים על פני עובד שכן,הרבה יותר מאיך שזה היה בעבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אממ... אז כנראה שאחד מאיתנו הוזה, כי אני יודע בוודאות על מקרים שבהם צה"ל לא קרא לאנשים בעלי משכורות גבוהות למילואים פשוט כי הם עלו לו יותר מדיי (ולצורך העניין, 8,000 ש"ח לחודש זאת לא משכורת גבוהה. אפילו לא קרוב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך גם דוגמא קונקרטית, או שאת הכל סיפר לך החבר הדמיוני שנמצא בראש שלך, שבזמנו הפנוי גם מנהל חברת השמה?

אף חברה לא מנהלת תחקיר בטחוני בעצמה. התחקיר מנוהל על ידי משרד הבטחון, אם וכאשר.

אתה רוצה דוגמא קונקרטית? סתם משרה מתוך הנסיון המועט שלי (ושל החבר הדמיוני שלי) - בלדר יהלומים -מסיע יהלומים- -מועסק ע"י הבורסה - תקן אותי אם אני טועה זה לא חברה ממשלתית- אתה לא תכנס לשם אם היה לך סעיף נפשי- וכן הם בודקים (דרך משרד הבטחון ) את התיק הצבאי שלך.

נכון - לא כולם הולכים להיות בלדרי יהלומים וזה ממש לא דוגמא כוללת (לכן מלכתחילה לא נתתי דוגמאות) - לא חסר חברות שיפשפשו בפרטים עליך כדי להוציא נתונים.

נכון בשביל לעבוד במקדולנדס זה לא יפירע, ונכון להוציא רישיון נהיגה זה גם לא יפריע היום (למרות שפעם זה היה מפריע) ונכון שלרוב המשרות בגיל 20-30 אף אחד לא יעניין אותו בכלל. אבל בגילאים יותר רציניים- עם משרות יותר "כבדות" - אז כן הם יחטטו לך בתיק הצבאי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על פי חוק תגמול ביטוח לאומי, המקס' שניתן לשלם בגין מילאים זה פי 5 מהשכר הממוצע במשק (שזה איזה 7000 ש"ח, לא ?)... גם אם אתה מרוויח יותר (לזה שמלמטה...), אם אתה מרוויח יותר פשוט לא ישלמו לך את ההפרש..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שענקודר אמר לגבי מילואים של אנשים עם משכורות גבוהות הוא נכון, מעל 30 אלף שקל לחודש כמדומני לא טורחים להזמין אותך למילואים.

מישהו משלם על ימי המילואים האלו, ויש התחשבנות של ביטוח לאומי עם הצבא - תהיה בטוח.

לגבי הדוגמא של "בלדר יהלומים" - גוף פרטי לא אמור לדעת את פרטי השירות שלך, נקודה. אם הוא מועסק דרך גוף ממשלתי, זה סיפור אחר.

ומה זה משרה כבדה? לפחות בעולם ההייטק המוכר לי מקרוב, אם אתה טוב ישלמו לך והרבה, ולאף אחד לא אכפת משום דבר אחר.

ואם בטעות נפלת על מעסיק שאכפת לו מה עשית בצבא, כנראה שהוא לא המעסיק הנכון בשבילך, והארגון שלו נראה כמוהו.

בקיצור, חברים, אתם יכולים להמשיך לחשוב כאוות נפשכם, ולהצדיק את התקופה האומללה שתרמתם למדינה באמתלות שונות ומשונות, ואינסוף תירוצים קלושים על מה שקורה באזרחות.

בשורה התחתונה, אפשר לצאת על 21 ולהמשיך בחיים תקינים לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי יש 21, אני חיה אבל אצל בנות זה שונה. הן גם ככה לא עושות מילואים אז אף אחד לא מעניין אותו, אם זאת עבודה שרוצים שרות צבאי אז הם אפילו לא יתנו לך סיבה - לא יקחו. חוצמזה, אני לא חושבת שהמקרה שלו בכלל מצדיק 21. לדעתי יש להתייעץ בפרקליטות הצבאית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער לאכזב אותך- פרופיל 45  מ-מ-ש לא מחייב קל"ב.

ופורפיל 45 נפשי גם כן לא מחייב לכשעצמו קל"ב - מה שכן שבדרך כלל מביאים את הפרופיל הזה עם הקלות מסוימות (פרופיל +סעיפים) כמו קל"ב או פטור מתורנויות וכו'... - אם הבחור באמת יקבל 45 זה לא אומר אוטומטי שהוא יקבל גם סעיף קל"ב.

ולגביי זה שאנשים באים לבכות ולהגיד כמה קשה להם- בשביל זה הוא? אתה יודע מה? צודק מאה אחוז- אם תבוא לקבן ותבכה לו כמה קשה לך - הוא יקשיב לך ... וישמע אותך עד הסוף... ויהיה מאוד נחמד, ובסוף יגיד לך , זה לא נורא וכמה שהייתי רוצה לעזור לך זה לא מסמכותי...

אז אם אתה מחפש אוזן קשבת וואלה הוא תמיד יקשיב לך אתה צודק במאה אחוז- אבל הבחור כאן לא מחפש רק אוזן קשבת.

צאו מהאשליה הזאת שכל מי שנכנס לקב"ן יוצא עם 45 - זה ממש לא עובד ככה...

חבל ששמתי לב לדיון הזה רק כעת, כבר יום שני הבחורצ'יק כבר בטח סיים טופס טיולים.

אבל כדאי שאני אגיב, כי אני שרתתי בשבטה תקופה ממושכת, וגם יצאתי ממנה על נפשי בסופו של דבר, לאחר תקופה ממושכת.

דבר ראשון, הוא הולך להיות ג'ובניק בשיבטה לפי מה שהבנתי, שזה לא כל כך נורא, הוא יצא חמשושים ויסגור שבת פעם ב... תלוי בתפקיד שלו.

אז נכון נסיעות מהצפון לדרום זה לא קל, אבל זה אף פעם לא ככה בצבא, אף פעם לא מייחסים חשיבות למרחק שאתה צריך לנדוד, צריך להסתגל לזה ולהבין שזה לא ישנה לאף אחד.

ועוד נקודה חשובה, שבטה זה 40 דקות מבאר שבע, לכיוון מצפה רמון. זה ממש לא ליד אילת אז תגיד תודה (ותהיה בטוח שיש כאלה מכרמיאל שמשרתים עוד יותר דרומית ממך, כמו שיזפון).

ובסה"כ לפי התיאורים שלו אמא שלו לא ממש צריכה אותו בבית, ככה שאני לא רואה איך הקטע שהוא חלק ממשפחה חד הורית יעזור לו לצאת משם, אלא אם כן זה משפיע עליו מבחינה נפשית.

מי שאמר שהקב"ן הוא אוזן קשבת ונחמד - בולשיט.

הקב"נים שאליהם הוא יופנה יושבים בחר"פ באר שבע, מכיוון שהקב"ן של שבטה (שהוא בד"כ נחמד/ה) מיועד לטירונים בלבד, ולא לאנשים הקבועים של הבסיס.

הקב"נים בחר"פ מתייחסים אליך כמו אל זבל. אפילו כשהמצב שלך באמת רע. הם כבר לא יודעים לעשות את ההבדל כי כל כך הרבה חיילים באים לבכות להם על שטויות. וכולם בוכים.

תנסה ללכת למפגש אחד או שניים כאלה, אם תראה שהקב"ן לא עוזר לך תבקש לראות את הפסיכיאטר ישירות. אם לא ישתנו הדברים מאז שהשתחררתי (כבר איזה שנתיים וחצי) הוא יהיה הרבה יותר מועיל.

אני גם הגעתי אל הקב"ן כדי לצאת משבטה, אבל לא כמו איזה טירון מושתן, אלא אחרי שעברתי כבר יותר ממחצית מהשירות שלי.. גם אז הם לא נוטים לקחת אותך יותר מדי ברצינות.

ככה זה היה אצלי - בהתחלה ביקשתי לעוף משבטה. לא יכולתי יותר לסבול את החור הזה. כבר התרחפנתי לגמרי - הייתי שם מהרגע שהתגייסתי (טירונות קרבית > סוללת סיוע עד שנה וחצי (הורדת פרופיל רפואי) > ג'ובניק) עד שנתיים וחודשיים.

עם הקב"נים בחר"פ לא היה על מה לדבר, הם אטומים, לא מקשיבים למה שיש לך לומר. אחרי איזה שלושה מפגשים כתבתי לקב"נית מכתב שנתתי לה פעם הבאה שהגעתי והסברתי שאני לא מסוגל לדבר איתה - היא העבירה אותי הלאה לקב"נית הראשית שבכלל היתה ביטצ'ית לא נורמלית, אותו דבר איתה - העבירו אותי הלאה לפסיכיאטר (שיש לו יותר כח מהם, רק הוא רשאי להוריד פרופיל נפשי).

שיחה אחת איתו, לאחר שכבר נמאס לי מהרעיון של לצאת משבטה, זה הפך להיות "ראבק בו נצא מהצבא לא איכפת לי שכבר עברתי שנתיים" - הוא המליץ על הורדת פרופיל ל-45 + קל"ב - תוך איזה שבועיים/שלושה יצאתי משבטה.

כשאתה אומר שאתה רוצה קל"ב, מנסים לעזור ולתת לך הקלות בתורניות שלך (אני הפכתי להיות מש"ק הדרכה באמצעות מחשב בשבטה, שזה תפקיד מקביל למש"ק ממטרות רק על מחשבים)

כשאתה אומר שאתה רוצה לצאת מהצבא - מציעים לך לפני 45 נפשי עם קל"ב, לפני שהולכים הלאה. ("אולי אם תהיה קרוב לבית ירד ממך כל הלחץ הנפשי").

צריך לעשות את זה בשלבים ולא ישר לדרוש לצאת מהצבא.

עצות חכמות - לכתוב ולתעד הכל. אנשים שרואים שאתה מגיע עם תיק לוקחים אותך יותר ברצינות.

סביר להניח שבתור טירון יתייחסו אליך בהרבה פחות רצינות, כי כמעט כל הטירונים מבוהלים כאלה ורוצים קב"ן ות"ש וכל הבולשיט.

אם כבר עשית טופס טיולים עד עכשיו, סביר להניח שלא תצא משבטה כל כך מהר. כמו שאנשים פה ציינו, אחרי שנקלטת ביחידה כבר כמעט בלתי אפשרי לצאת ממנה.

הצעה אישית שלי.

אתה רואה הכל בשחור.

הנסיעה מכרמיאל לשבטה פעמיים בשבוע זה לא מה שיהרוג אותך.

בכל מקרה אל תציין שמה שמפריע לך זה המרחק שאתה צריך לעבור כי פשוט ישתינו מעליך בקשת.. לא שמעת שיש רכבת? :)

לפי מה שסיפרת עד כה אמא שלך לא ממש חייבת אותך נואשות בבית.

אני מניח שיש לה מספיק דאגות על הלב בלי שאתה תתחיל להתבכיין לה עכשיו ולהכנס לסרטים נפשיים.

תנסה לקחת את הדברים ברוח טובה, אם אתה ג'ובניק זה לא כזה נורא (למרות שלא שמעתי אף פעם על פלח"ץ שחר - מה זה?).

סה"כ בשבטה יש אנשי סגל בסיידר.. יש טירוניות.. יש מדריכות..  ;)

יש הרבה קורסיסיטים שעושים תורניות/שמירות במקום סגל הבסיס.

אפשר לראות שקיעה מדברית כל יום..

המקום אולי נראה מדכא בהתחלה, אבל כמו בכל דבר - הכל תלוי איך אתה מסתכל על זה.

יש אפילו קטעים שאני קצת מתגעגע אליהם (אומנם לא בתור ג'ובניק שם, אבל לא עקרוני).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן, קב"נים זה עסק שחור ומסריח, כמו כל רופא בצבא (לא כולם רופאים אג"ב, גם הפסיכיאטרים) הם מסריחים. הם לא התקבלו לשום דבר עם התעודה שלהם באזרחי (למטה מרופאים של קופ"ח) אז הם הלכו לצבא שזה קצת יותר מעצבן וקצת פחות שכר אבל זה לא אבטלה. אלו אנשים שבעצמם אכפת להם מהתעודה שלהם כמו מהמצב הכלכלי של קלקוטה והם זורקים והרבה. הם מתייחסים אליך כמו לזבל, הם רואים בך עוד טירון מושתן שקיבל שוק ממשמעת ומתבכיין, הם מסרבים להכנס לנעליים שלך ולבחון את המצב מקרוב, לשים את עצמם במקומך, כי לא אכפת להם, לא אכפת להם והם חסרי אמפטיה ורגישות - כל מה שחסר לאדם שמטפל בנושא כל כך רגיש ולכן שום דבר לא נפתר באמצעות קב"ן. שמעת מה אני קיבלתי? קופה מטורפת שהאשימה אותי בעבודת שטן אחרי שבמשך חודשים שפכתי לפניה את הלב.

אתה מרגיש צורך לדבר עם מישהו? קח חבר, אדם קרוב, ידיד/ה מהבסיס, או אפילו אחד מאיתנו :welcomeani:. זה לא תמיד מצריך איש מקצוע, גם כשאתה במצוקה נפשית. כל כל העיקר במצוקה נפשית שאתה כל כך שקוע בה שאתה מתקה לראות את כל הקלפים מול העיניים ולחשוב בצורה צלולה וכל מה שאתה צרייך בעצם זה אדם עם קצת רגישות והגיון שתדבר איתו ותגיעו יחד לפתרון הגיוני. קב"ן זאת לא הדרך. :nono:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאתה אומר שאתה רוצה קל"ב, מנסים לעזור ולתת לך הקלות בתורניות שלך (אני הפכתי להיות מש"ק הדרכה באמצעות מחשב בשבטה, שזה תפקיד מקביל למש"ק ממטרות רק על מחשבים)

כשאתה אומר שאתה רוצה לצאת מהצבא - מציעים לך לפני 45 נפשי עם קל"ב, לפני שהולכים הלאה. ("אולי אם תהיה קרוב לבית ירד ממך כל הלחץ הנפשי").

צריך לעשות את זה בשלבים ולא ישר לדרוש לצאת מהצבא.

עצות חכמות - לכתוב ולתעד הכל. אנשים שרואים שאתה מגיע עם תיק לוקחים אותך יותר ברצינות.

סביר להניח שבתור טירון יתייחסו אליך בהרבה פחות רצינות, כי כמעט כל הטירונים מבוהלים כאלה ורוצים קב"ן ות"ש וכל הבולשיט.

אם כבר עשית טופס טיולים עד עכשיו, סביר להניח שלא תצא משבטה כל כך מהר. כמו שאנשים פה ציינו, אחרי שנקלטת ביחידה כבר כמעט בלתי אפשרי לצאת ממנה.

אגב- באמת שכחתי לציין- כמו שהאדון אמר- הצבא לא מביא לך מה שאתה רוצה אלא מתפשר איתך- מביא לך בין מה שאתה רוצה למה שהוא רוצה. מניסיון שלי בגיוס (לפני ארבע שנים :) השיטה הוכיחה את עצמה- אל תבקש מה שאתה צריך אלא הרבה יותר (כמו לדוגמא לעוף מהצבא) ואז להשיג פחות מזה הרבה יותר קל (כמו במקרה שלך קל"ב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה שלי הצבא מתעלם באופן מובהק..

הבאתי להם מכתב מבית חולים בילינסון, מרופא עור שחתם על אי חשיפה לשמש

והצבא החליט כנראה שאני סתם מנסה להוריד פרופיל אז דפק לי 97 ושלח לי מנילה של יחידות שדה...

ערערתי פעמיים בינתיים הצבא רק הספיק לשלוח מכתב "אין מקום לשינוי פרופיל"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגידו, מה אתם מ ז י י נ י ם תשכל!?!?!?

אותו אחד עם הבעיות... לך לקב"ן, תספר לו את הסיפור, הוא ימצא שאתה בדיכאון... ייתן לך 45 נפשי, קל"ב, תפקיד סביר אחרי זה... וזהו תסתדר...

45 נפשי, לא פוגע לך בשום סעיף או בשום מקום באזרחות, פרט למשרד הביטחון, אם תרצה להיות איזה מאבטח של שר אומשהו... או מרגל.. חחחחח

אז תפסיקו סתם להפחיד אנשים, זו לא בושה ללכת לקב"ן ולא פוגע בשום דבר... צעירים חמודים שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...