עבור לתוכן

אני עורך וידאו במקצועי, ואשמח לעזור למשתמשים בנושא עריכות וידאו

Featured Replies

פורסם

למה להצטער על זה?, כשאני אומר AVI לא מכווץ או סתם AVI אני מתכוון עם קודק וידיאו הלא דחוס...

אבל אם לדייק אתה צודק בהחלט...

  • תגובות 423
  • צפיות 78.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אז ככה, כמה תשובות יש לי :

1. למה אתה מקודד ל DIVX ? תקודד לMPG באיכות טובה. זה יהיה איכותי יותר ויתפוס נפח דומה.

איך קידוד של MPEG (אני מניח שאתה מתכוון 1 או 2), יתפוס נפח דומה לקידוד ב MPEG4 ויהיה באותה איכות ?!?

הרי MPEG4 יותר מתקדם (ודרך אגב, תפסיקו להשתמש ב DIVX אנשים, תעברו ל XVID זה יותר טוב).

-------

התכוונתי שאני הולך להצטער כי זה יהיה לי עכשיו שנה בתגובות להודעות :)

פורסם
  • מחבר

לא יהיו תגובות, ואף אחד לא יכעס, אל תצטער תרגיש חופשי.

בגדול אתה צודק.

אני יענה על כל התשובות לכולם כאן, מצטער אם אני שוכח משהו:

לא דיברתי על MPEG4, לא מחייב. למה לך? MPG רגיל עם הקודק של הפרמייר יתן לך אחלה איכות (למשתמש ביתי כמובן).

AVI -זה לא דחוס . נקודה! זה שאתם רואים כל מיני קבצי AVI שהם קטנים, זה בעצם "קומבינות" של שינוי סיומת של הקובץ דרך תוכנת הקידוד בו נעשה.בעולם המקצועי זה לא קיים!

שאומרים היום AVI- מדברים על קובץ "מקור" מהקלטה מ DV או מקור אחר.

לכם אולי זה מפחיד, שקובץ מסויים תופס לכם המון המום, לי זה לא מזיז ממש כי אני רגיל וזה ועובד עם המון מקום פנוי ,כי אני חייב.

אני לא יתקמצן על מקום על חשבון האיכות, כי אסור לי ! (שוב, עבודה מסוג "מקצועי" ולא חובבני).

1. אז זהו שגם בMPEע אתה יכול להוציא תמונה מאד חדה, שלא תבייש את המקור

2. זה הכל תלוי בהגדרות הקידוד, אם אתה נותן כמה מעברים בקידוד הכי גבוה, סביר שהבדל נראה לעין כמעט ולא תראה,

3. אבל שוב, לפי ההגדרה של הכיווץ, MPEG הוא פורמט מכווץ

פה הייתי חייב להגיב:

1. חדה נכון, אבל לא דומה ל AVI. תשמע לי, אני עובד עם וידאו המון זמן , ואיכות היא בראש מעייני.

אני מקודד המון סרטים כל שבוע, ויודע מה ההבדלים. אני אומר לך שיש הבדל והוא מורגש,אתה מוזמן לבוא אליי לראות.

2. קידוד- אצלי הקידוד הוא ברמה הגבוהה ביותר שקיימת, כי המקצוע מחייב.

קובץ המקור לי הוא האיכותי ביותר שניתן לקבל היום מDV, מה שרובכם לא מכירים כלל, לכן שהוא עובר קידוד זה מורגש כמו שכתבתי.

(לפחות אל תתווכח על זה כי אני יודע על מה אני מדבר, זה העבודה שלי).

3. צודק.

בואו לא נתווכח על על ה 5 תגובות האחרונות, כי זה עובדות ולא אני המצאתי את הגלגל... ;)

פורסם

לא דיברתי על MPEG4, לא מחייב. למה לך? MPG רגיל עם הקודק של הפרמייר יתן לך אחלה איכות (למשתמש ביתי כמובן).

אמרת למישהו למה לקודד בDIVX ... שזה בעצם שיטה של קידוד MPEG4 (כמו ש XVID גם...) שנראה לי יותר טוב מ MPEG2 (בתנאי שאתה משתמש בזה טוב)

AVI -זה לא דחוס . נקודה! זה שאתם רואים כל מיני קבצי AVI שהם קטנים, זה בעצם "קומבינות" של שינוי סיומת של הקובץ דרך תוכנת הקידוד בו נעשה.בעולם המקצועי זה לא קיים!

שאומרים היום AVI- מדברים על קובץ "מקור" מהקלטה מ DV או מקור אחר.

אני לא יודע מה ה"סלנג" שאנשים משתמשים, אבל תגיד מה שאתה רוצה, AVI זה פורמט "הכלה" הוא יכול להכיל בפנים איזה CODEC שאתה רוצה, אם זה דחוס או אם לא. כמו ש OGG זה גם פורמט הכלה (שיכול להכיל OGG VORBIS לדוגמא). אין פה אף אקט של "קומבינות" או שינוי סיומות או מה שתגיד, זה פשוט CONTEINER וזהו, אתה בוחר מה שיהיה בו, והוא מסדר בפנים את הפריימים של הוידאו ואודיו....

לכם אולי זה מפחיד, שקובץ מסויים תופס לכם המון המום, לי זה לא מזיז ממש כי אני רגיל וזה ועובד עם המון מקום פנוי ,כי אני חייב.

אני לא יתקמצן על מקום על חשבון האיכות, כי אסור לי ! (שוב, עבודה מסוג "מקצועי" ולא חובבני).

זה בסדר, איכות זה חשוב תלוי כמובן לאיזה צורך ותלוי מה המקור (טלוויזיה זה לא איכות DV עדיין.... ו DV זה לא DVD עדיין...). אני עשיתי איזה המרה של DV ל DVD רציתי לשאול אותך משהו בפרטי, לא חזרת אלי...

פורסם
  • מחבר

1.אמרת למישהו למה לקודד בDIVX ... שזה בעצם שיטה של קידוד MPEG4 (כמו ש XVID גם...) שנראה לי יותר טוב מ MPEG2 (בתנאי שאתה משתמש בזה טוב)

2.זה בסדר, איכות זה חשוב תלוי כמובן לאיזה צורך ותלוי מה המקור (טלוויזיה זה לא איכות DV עדיין.... ו DV זה לא DVD עדיין...). אני עשיתי איזה המרה של DV ל DVD רציתי לשאול אותך משהו בפרטי, לא חזרת אלי...

1. MPG 1 יותר איכותי מ 4 , ותופס נפח גדול יותר.

תלוי גם כם מה מקודדים, אם זה עם כרטיס עריכה, הקידוד נעשה בכרטיס עצמו (מעבד על הכרטיס), כך שלמעשה הכל פה שונה,וגם אם אני יסביר לא תבין כי אתה לא עובד עם כרטיס.

2. טלויזיה משתמשים בפרמט שונה לגמרי, DV קטן עליהם.

יש להם BATA CAM לרוב, או פורמט HD לפרסומות וסדרות.

רק בערות 10 ביום משלמשים ב DV לצילום בחדשות (אין כסף, וזה יוצא להם זול יותר).

בקשר לשאלה שלך- לא שאלת אותי את השאלה, שאל ואני יענה.

פורסם

1. למה אתה מקודד ל DIVX ? תקודד לMPG באיכות טובה. זה יהיה איכותי יותר ויתפוס נפח דומה.

2. הבעיה פה נמצאת במה שכתבתי לך ב 1 .

נסה לקודד ל MPG ותראה אם עדיין אין לך סינכרון. זה אמור להסתדר.

3. אם אתה מתעקש, ורוצה DIVX, כנראה משהו בCODEC שלך לא טוב, או בהגדרות שאתה מכוון לו.

בפרמייר ישנם כמה סוגי DIVX,  ניסית את כולם ?

אם לא נסה לקחת סרט של דקה, ולקודד אותו בכל הסוגים של ה DIVX שמציע הפרמייר, ושיהיה לך נוח את שם הקובץ תקרא לו לפי השם של המקודד, ככה תראה מה הכי טוב לך.

1. איפה אני מגדיר בפרימייר לאיזה קובץ לקודד את התוכן הערוך ( לדוגמא לMPG ) ?

2. איפה אני משיג את ה PLUG IN של התוכנה ל DIVX ?

פורסם

אני יכול להבין מה זה ONBOARD MPEG ENCODING, כמו שפעם לכרטיסי מסך היו ONBOARD MPEG DECODING להקל על העומס של ניגון DVD על מעבדים ישנים (היום אין כבר צורך). סתם שאלה, לא "איכותי" יותר לקודד סרט MPEG עם CCE או משהו (כי בתוכנה יש לך בסה"כ יותר שליטה על האלגוריתמים והפרמרטים?).

צילמתי סרט במצלמה של SONY בפורמט DV. העברתי את הסרט למחשב, ושמתי לב שהמקור הוא INTERLACED. כמובן שכשאני עושה מניפולציות ב ADOBE וכו זה נראה כזה ZIGZAG, אבל כשאני צורב את זה ב DVD ומקרין על מסך הרגיל אין את הבעיה (שהרי גם הוא INTERLACED). רציתי לדעת האם שווה לעשות את תהליך DE-INTERLACED (האם זה יוסיף איכות או משהו כזה), ניסתי כמה דברים אבל יצא לי יותר גרוע...

פורסם
  • מחבר

בדיון אחר הסברתי איך. תקרא -

לחץ כאן

כמו שאתה רואה, כתבתי לו שם שיש כבר פלאג בפרמייר,אז לא צריך.

את אתה מתעקש,חפש, ואת הפלאג תוריד מאי מיול.

פורסם

אני סתם שאלתי מה יותר איכותי, ONBOARD MPEG ENCODING של כרטיס טוב, או תוכנה שעושה את זה כמו CCE או TMPEGENC.....

מה לגבי ה INTERLACED ?

פורסם

אני יכול להבין מה זה ONBOARD MPEG ENCODING, כמו שפעם לכרטיסי מסך היו ONBOARD MPEG DECODING להקל על העומס של ניגון DVD על מעבדים ישנים (היום אין כבר צורך). סתם שאלה, לא "איכותי" יותר לקודד סרט MPEG עם CCE או משהו (כי בתוכנה יש לך בסה"כ יותר שליטה על האלגוריתמים והפרמרטים?).

צילמתי סרט במצלמה של SONY בפורמט DV. העברתי את הסרט למחשב, ושמתי לב שהמקור הוא INTERLACED. כמובן שכשאני עושה מניפולציות ב ADOBE וכו זה נראה כזה ZIGZAG, אבל כשאני צורב את זה ב DVD ומקרין על מסך הרגיל אין את הבעיה (שהרי גם הוא INTERLACED). רציתי לדעת האם שווה לעשות את תהליך DE-INTERLACED (האם זה יוסיף איכות או משהו כזה), ניסתי כמה דברים אבל יצא לי יותר גרוע...

לכרטיסי מסך היום יש קידוד לפענות חומרתי, לx800/x700 יש קידוד ופענוח של mpg1/2/4 והכי חשוב קידוד חומרתי של WMV HD בזלוציה של 1080i.

פורסם
  • מחבר

קידוד ב HD ?

אתה מתכוון לפורמט וידאו HD ?

מי עובד בזה, אתה ? :lol: נדיר בארץ שיש עורכים ב HD. רק באולפני טלויזיה ומולטימדיה עובדים עם זה.

אני סתם שאלתי מה יותר איכותי, ONBOARD MPEG ENCODING של כרטיס טוב, או תוכנה שעושה את זה כמו CCE או TMPEGENC

כמובן בקידוד של כרטיס- הוא איכותי יותר (וגם מהיר יותר).

כי כל הפרמטרים,הקידוד,והעיבוד הוא מהכרטיס עצמו.

(כמובן שאני מדבר על כרטיסי עריכה מקצועיים, כמו קנופוס)

הרי פה אתה עובד על מערכת מבוססת חומרה! (להבדיל ממערכת מבוססת תוכנה)

פורסם

אתה שוב מתעלם מהשאלה היותר חשובה לי:

צילמתי סרט במצלמה של SONY בפורמט DV. העברתי את הסרט למחשב, ושמתי לב שהמקור הוא INTERLACED. כמובן שכשאני עושה מניפולציות ב ADOBE וכו זה נראה כזה ZIGZAG, אבל כשאני צורב את זה ב DVD ומקרין על מסך הרגיל אין את הבעיה (שהרי גם הוא INTERLACED). רציתי לדעת האם שווה לעשות את תהליך DE-INTERLACED (האם זה יוסיף איכות או משהו כזה), ניסתי כמה דברים אבל יצא לי יותר גרוע...

פורסם

התקנתי premiere 7, למה הוא לא נותן לי לעשות capture מהכרטיס טלוויזיה שלי??

חיפשתי בכל התוכנה ונראה כאילו הוא תומך בלעשות capture רק מDV ???

צריך איזה capture module? (מה זה בכלל??)

פורסם
  • מחבר

איזה כרטיס TV יש לך ?

הפרמייר בד"כ לא מדברת עם כרטיסי TV עד כמה שאני יודע.

נסה לבצע דגימה מתוכנת STUDIO, גרסה 8 או 9.

ל- icebreak :

לא שווה. כמה שתגע יותר בקובץ ותעבד אותו - תאבד אותו.

אתה מעבד אותו ומשנה את האיכות , ומוריד אותה, תשתדל כמה שפחות להעביר למקור שינויים.

אם אתה רואה את זה טוב DVD , אז למה לך לשנות?

מה רע לך , לא הבנתי ?

(הרי DVD זה התוצאה המוגמרת והסופית, לא? )

פורסם

איזה כרטיס TV יש לך ?

הפרמייר בד"כ לא מדברת עם כרטיסי TV עד כמה שאני יודע.

נסה לבצע דגימה מתוכנת STUDIO, גרסה 8 או 9.

כפי שחשבתי  :-\

אני לא מבין, premiere מיועד רק למי שמעוניין לערוך מDV או מקובץ?

יעני עכשיו בשביל לערוך בה אני צריך לעשות capture מתוכנה אחרת  :s07:

יש לי כרטיס WinTV מבוסס צ'יפ bt878

לפי מה שהבנתי זה נחשב לאחד איכותי יחסית

פשש, יפה שאתה נכנס לפורום בשעות כאלו אתה בטח עורך עכשיו..

תכלס עריכת וידאו זאת אחלה עבודה לטעמי עם רווחים טובים  ;)

אבל צריך הרבה עצבים לזה!

אגב שאלה נוספת:

לגבי העניין הזה עם הInterlaced...

ניסיתי לעשות משהו פשוט:

פתחתי AMCAP ושמתי אותו על מצב preview והפעלתי את המסך השני שלי (הטלוויזיה)

חשבתי שבטלוויזיה אני לא אמור לראות את ה"תריסים" הללו כי הוא כבר INTERLACED, אז למה עדיין רואים אותם?

ולמה רואים אותם רק כשיש תזוזה בתמונה?

עוד שאלות צצו לאחר שימוש בפעם הראשונה בPremiere...:

1. עשיתי capture דרך Powerdirector ושמרתי את הקובץ בתור avi לא דחוס ואודיו בפורמט PCM.

פתחתי את הקובץ בPremiere והתחלתי לערוך אותו.. דיי הבנתי את התוכנה הזאת, לא כ"כ מסובכת.

הבעייה היא שכשאני עושה רינדור הפלט שמתקבל הוא מטושטש מאוד!!

לא משנה אם אני מקודד בDivX או ב3ivx ולא משנה איך אני מגדיר אותם (הגדרתי אותם לאיכות גבוהה)

עדיין זה מטושטש מאוד ובכלל לא מתאים לצפייה.

רק אם אני מקודד בavi לא דחוס אז זה יוצא יפה.

2. למה הוא לא נותן לי לכווץ את האודיו בפורמט mp3 או ogg? הקודקים מותקנים ואני מצליח לקודד בפורמטים האלו דרך Powerdirector.

3. איך ניתן לקודד בפורמט MPEG1 או MPEG2 בפרימייר? אין לי את האפשרות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים