אני עורך וידאו במקצועי, ואשמח לעזור למשתמשים בנושא עריכות וידאו - עמוד 6 - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני עורך וידאו במקצועי, ואשמח לעזור למשתמשים בנושא עריכות וידאו


tal h

Recommended Posts

1. אני לא מבין, premiere מיועד רק למי שמעוניין לערוך מDV או מקובץ?

2. יעני עכשיו בשביל לערוך בה אני צריך לעשות capture מתוכנה אחרת  :s07:

3. תכלס עריכת זאת אחלה עבודה לטעמי עם רווחים טובים  ;)

אבל צריך הרבה עצבים לזה!

4.הבעייה היא שכשאני עושה רינדור הפלט שמתקבל הוא מטושטש מאוד!!

לא משנה אם אני מקודד בDivX או ב3ivx ולא משנה איך אני מגדיר אותם (הגדרתי אותם לאיכות גבוהה)

עדיין זה מטושטש מאוד ובכלל לא מתאים לצפייה.

רק אם אני מקודד בavi לא דחוס אז זה יוצא יפה.

5. למה הוא לא נותן לי לכווץ את האודיו בפורמט או ogg? הקודקים מותקנים ואני מצליח לקודד בפורמטים האלו דרך Powerdirector.

6. איך ניתן לקודד בפורמט MPEG1 או MPEG2 בפרימייר? אין לי את האפשרות.

אני יענה בקצרה כי הזמן שלי קצוב כרגע:

1. בגדול כן, היא נחשבת מקצועית.

2. לי יש כרטיס אחד היקרים והמשוכללים היום בשוק העריכה, וגם אני עושה דגימה מתוכנה אחרת.

הדגימה של הפרמייר לא משהו, ואל נוחה.

יש לי תוכנה ,שמדברת עם הכרטיס שלי ואני יכול דרכה לדגום 3 בעת ובעונה אחת ואין אחת מפריעה לשני, ועוד לערוך בפוטו שופ ברקע ולגלוש בלא מפריע! (יתרונות של כרטיס מקצועי-חוסך זמן).

3. נכון.

4. אין לי מושג, האמת כי אני לא מתעסק עם הסוגי קידוד האלה. מצטער. נסה לשחק בהגדרות .

אתה לא יכול לקודד ב AVI לא דחוס כי אין דבר כזה. לא מקודדים ל AVI, כי AVI זה קובץ מקור.

5. כי זו לא תוכנה שמיועדת לזה.

6. פה התשובה גם של סעיף 4 :

שאתה מייצא קובץ יש לך הגדרות.

תלך ל FILE, ואת יש לך שם סעיף לא זוכר את שמו (אני עובד דרך כרטיס אז אצלי זה שונה), המחשב השני עובד עכשיו אז אני לא יכול לראות.

אולי יותר מאוחר אני יכתוב לך....

קיצר, שם תחפש מקודד של ADOBE ותקודד איתו- הוא מעולה , איכותי ומהיא יחסית.

אם אין לך- תוריד אותו. תחפש באי מיול:

ADOBE ENCODER , זה בעצם פלאג לפרמייר. תתרין ואז תראה את זה ברשימה.

זזתי יש לי צילומים עכשיו...

שבוע טוב לכולם :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
  • תגובות 423
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

שלום

ראיתי בדיסק של ב PINNACLE סרטון דוגמית שהם שמו כדי להראות את האיכות

הסרט שם הוא MPEG1 והביטראט שלו 1500 ואיכות התמונה די יפה יחסית ל MPEG 1

שאלתי היא מה הם הגורמים להבדלי איכות התמונה כאשר אנו יוצאים מנקודת הנחה ששנינו לוקחים את הסרט באיכות התחלתית שווה DV .

אני משער שיש כאן משהו במקודד או בחומרה שבה הם השתמשו לדחוס את הסרט ??

ובקיצור האם ידוע לך על מקודדי MPEG איכותיים יותר ואיכותיים פחות ,ואיך לדעתך ניתן להגיע לאיכות התמונה הגבוהה ביותר באותם נתוני נפח ןקידוד ..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום

ראיתי בדיסק של ב PINNACLE סרטון דוגמית שהם שמו כדי להראות את האיכות

הסרט שם הוא MPEG1 והביטראט שלו 1500 ואיכות התמונה די יפה יחסית ל MPEG 1

שאלתי היא מה הם הגורמים להבדלי איכות התמונה כאשר אנו יוצאים מנקודת הנחה ששנינו לוקחים את הסרט באיכות התחלתית שווה DV .

אני משער שיש כאן משהו במקודד או בחומרה שבה הם השתמשו לדחוס את הסרט ??

ובקיצור האם ידוע לך על מקודדי MPEG איכותיים יותר ואיכותיים פחות ,ואיך לדעתך ניתן להגיע לאיכות התמונה הגבוהה ביותר באותם נתוני נפח ןקידוד ..

זה כמו MP3, יש לך הרבה מקודדים לMP3 כמו XING, LAME, ISO וכו', ולמרות שכולם יכוללים לקודד באותו BITRATE, הם נשמעים שונה...

הסיבה לכך, היא שהפורמטי קיבוץ האלה (גם אודיו כמו MP3, וגם וידאו כמו MPEG), רק מגדירים את החוקים של חוקי המשחק (באילו שיטות מותר לך לדחוס את המידע), מה שהם לא קובעים זה איך בפועל לבצע את הדחיסה. ובדיוק בזה יש את השוני בין המקודדים השונים, כל מקודד משתמש במודל שונה של האוזן או העין כדי להחליט איך לדחוס את המידע ל BITRATE שאתה קובע. למשל באודיו המקודד שנחשב להכי טוב לדחיסת מוזיקה כיום הוא ה LAME (ולרוב השיטה לבדיקת הנושאים האלו הוא השוואה עיוורת של המקודדים השונים ע"י הרבה אנשים).

בגלל זה (לרוב!) יש הרבה שיטות לקודד את המידע, אבל רק שיטה אחת לפרוס אותו בחזרה.

לגבי הוידאו, אני לא יודע למי נחשב מקודד יותר איכותי מהשני...

נ.ב. אם מעניין אותך בגדול להבין איך המקודדים מדמים מודל של האוזן, תסתכל פה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychoacoustic

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. ראיתי בדיסק של ב PINNACLE סרטון דוגמית שהם שמו כדי להראות את האיכות

הסרט שם הוא MPEG1 והביטראט שלו 1500 ואיכות התמונה די יפה יחסית ל MPEG 1

2. מה הם הגורמים להבדלי איכות התמונה כאשר אנו יוצאים מנקודת הנחה ששנינו לוקחים את הסרט באיכות התחלתית שווה DV .

אני משער שיש כאן משהו במקודד או בחומרה שבה הם השתמשו לדחוס את הסרט ??

3. האם ידוע לך על מקודדי MPEG איכותיים יותר ואיכותיים פחות ,ואיך לדעתך ניתן להגיע לאיכות התמונה הגבוהה ביותר באותם נתוני נפח ןקידוד ..

היי, לך,נחמד שהקפצת את התרד שלי :)

תשובות:

1. אוי ואבוי ל 1500 BITRATE ! התמונה גרועה עד כדי "אי נוחות לעיניים". (תצרוב על דיסק ותראה מה ייצא).

רק להשוואה- איכות של VHS (קלטת רגילה,שהסרט "מקור" ולא העתק) האיכות יושבת על 2500, שזה כבר סביר.

איכות של סרטי היא 8000, ויש כאלה שהם 10,000 אבל רוב התוכונת לשוק הביתי תומכות עד 8000 אז זה מספיק בהחלט.

סרטים שאני עורך,הם על 8000 שהאיכות דיי בשמיים.

(אגב לא תרגיש בחיים הבדל בין 8 ל 10 אלף).

קידוד הוא יותר מרק ביטרייט, יש ערכים נוספים כמו VARIABLE, ששם הערכים מתפצלים ל 2- מקסימום ומינימום.

במקסימום נותנים את הערך הרצוי תכלס, לרוב 8000. במינימום ניתן לשחק.

"משחק" נבון יהיה בין 6000 לבין 7000 , בתוספות של 500. כלומר תכלס, המינומום נרשום 6000/6500/7000.

מה זה נותן?

מגדיר נקודה הכי נמוכה,שבה אי אפשר לרדת יותר,ואז הקידוד "משחק" לו בין הגבולות.

יש לציין שגם אם נירשום 6000 או אפילו 5000 במינימום, ובמקסימום נרשום 8000 הסרט יקודד ב 8000 !

(זה לגבי VARIABLE.השיטה השניה-CBR, פחות מקובלת ופחות איכותית).

2. חלק מהתשובה נמצאת פה למעלה כתבתי כבר.

אני יסביר בצורה של משחק תפקידים יהיה לך קל להבין. (רק לשם הבנה- לי יש כרטיס עריכה, ולך אין, זה המצב. עכשיו תוצאות,סבבה?)

נגיד ששנינו ניקח סרט אותו  DV. שנינו נצרוב על דיסק.

התוצאה הסופית שלי תיהיה איכותית יותר. למה? חומרה !

נתחיל מהדגימה- כרטיס FIREWIRE דגיל ידגום DV. הכרטיס עריכה שלי גם ידגום DV. אז מה ההבדל ?

כרטיסי עריכה יודעים לדגום ביחס אדיר לעומת כרטיס פשוט (4:4:2), שכבר כאן, מתקבל חומר גלם איכותי יותר לי , ולך פחות איכותי.

עריכה- בהנחה ששנינו עורכים על אותה תוכנה- העריכה תיהיה אותו דבר, כאן אין שינויים.

ייצוא- פה העיקר! הכרטיס שלי ידע לשחק הרבה יותר טוב עם הפרמטרים הקטנים (כולל אלה שהסברתי למעלה),והמעבד שלך לא יעשה אפילו חצי מזה.

כי הרי לזה בנו כרטיס עריכה משוכלל, לא?

הבנת?

3. על זה עניתי לך ב 2.

בהנחה שאין לך כרטיס - רוב המקודדים יתנו לך תוצאות דומות, שהם לא הכי איכותיות שיש,אולי אתה לא תרגיש הבדל אבל זה לא אומר שהוא קיים.

עין חדה יותר, של אדם שעוסק בויאו תרגיש זאת מיד.

המקודד של ADOBE, שבא עם הפרמייר דיי איכותי יחסית.

אם יש לך כרטיס עריכה- תקבל כבר מקודד שבא על הכרטיס, שהוא בעצם "מקודד חומרה" , אז נסה להבין לבד את ההבדל...

זהו, אני חושב שעניתי לך על הכל, ו וואלה,הבאתי פה תשובה אכושילין! חסר לך שלא תבין...

טל,

ערוץ 10 צילום והפקות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני עבדתי קצת עם פרימייר והדרך הכי טובה לקודד את הפרוייקט שלך כשאתה מסיים אותו זה לשמור אותו בתור AVI לא דחוס,

ואז לפתוח את זה עם VirtualDub, שם תפעיל עליו את הפילטר של האינטרלייסינג ותבחר מקודד והגדרות, אתה כבר תבחין בתוצאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני עבדתי קצת עם פרימייר והדרך הכי טובה לקודד את הפרוייקט שלך כשאתה מסיים אותו זה לשמור אותו בתור AVI לא דחוס,

ואז לפתוח את זה עם VirtualDub, שם תפעיל עליו את הפילטר של האינטרלייסינג ותבחר מקודד והגדרות, אתה כבר תבחין בתוצאות.

למה, הפילטרים של INTERLACING של ה ADOBE לא מספיק טובים ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם מעולים יחסית ל"קידוד מבוסס תוכנה". (להבדיל מחומרה).

הפעולה של רנדור (ייצוא) במורת AVI, סתם מעיקה, מ 2 סיבות:

1. זמן- חבל על הזמן, אתה עושה פה עבודה כפולה.

2. מקום - הרנדור יתפוס מקום רב, מה שבד"כ אין לרוב המשתמשים הבייתיים.

וגם - לא נותן לך כלום לקודד בתוכנה אחרת, ולדעתי היא פחות איכותית מהמקודד של פרמייר.

כמובן תעשה מה שאתה רוצה בסופו של דבר אבל זו דעתי מנסיון רב.

בהצלחה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בינתיים עושה את הקידודים שלי ב XVID לרוב, ואז לא משנה באיזה תוכנה אני עושה את זה, מה גם אני יכול לתת BITRATE הרבה יותר קטן ולשמור על איכות סבירה... (שוב, כמובן תלוי למה שאני עושה קידוד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה לערוץ 10

קודם כל כל הכבוד שאתה מקדיש זמן בשביל שאלות

רציתי לשאול עם איזה תוכנה אני יכול ליצור סרטון עם אפקטים

אבל תוכנה קלה לשימוש ואש יש מדריכים,

אני צורב הרבה סרטי דיודידי ואני רוצה לעשות סרטוןן כאילו של ההפקה מי הכין את הדיוידי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה לערוץ 10

קודם כל כל הכבוד שאתה מקדיש זמן בשביל שאלות

רציתי לשאול עם איזה תוכנה אני יכול ליצור סרטון עם אפקטים

אבל תוכנה קלה לשימוש ואש יש מדריכים,

אני צורב הרבה סרטי דיודידי ואני רוצה לעשות סרטוןן כאילו של ההפקה מי הכין את הדיוידי

אם זה זמן חופשי שלי אז בכיף...

ה MOVIE של הווינדוס לא יספק אותך כי הוא יותר לחיתוכים וחיבורים ולא ליצירה ועריכה.

אתה רוצה פרסומת שתשמש בתור FIRST PLAY (סרטון ראשוני שרץ לפני הסרט ולפני התפריט)

בשביל משהו כמו שאתה מחפש, אתה צריך כח. כלומר תוכנה +חומרה, מה שלא שווה לך.

תוכנה שתעשה לך את זה היא אפטר אפקט, אבל אם תתחיל ללמוד עליה היום,רק עוד שנה תצליח ליצור מה שאתה צריך.

גם פרמייר תעזור לך אבל תצטרף DIGITAL JUICE מה שלא ניתן להשיג בכלל כיום.

אם אתה מעוניין,אוכל אולי לעשות לך משהו, צור איתי קשר לפרטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...