RDNA2 מעבר לסבוב, המידע הכי עדכני - עמוד 4 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
adplus-dvertising
עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

RDNA2 מעבר לסבוב, המידע הכי עדכני


nec_000
 Share

Recommended Posts

  • תגובות 340
  • נפתח בתאריך
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תמונות מצורפות

 

די קשה לקבל סבירות, להכפלת גודל השבב ורוחבו = פי 2 ליבות עבוד, ושמענו גם תדרי עבודה גבוהים יותר אז בכלל,

רק כדי לקבל 40% תוספת ביצועית. אלא אם אתה המפתח = חתיכת אדיוט בעולם החומרה והתוכנה. 

ולא נראה סבירות ש- אדיוטים עד כדי כך. זו תהיה הגזמה לחומרה להעריך כך.

 

הגדולה בעבוד גראפי היא המקביליות שבו, המשמרת לינאריות. שמשמעה - פי שניים בוכנות במנוע (העובדים באותו הספק = תדר)

גוזרים עבורנו פי שניים הספק ביצועי. זה מאד קל להבנה.

 

נכון הוא הדבר, שישנם עוד כמה פרמטרים היכולים להטות את הכף לכאן או לשם, ולשנות את הנצילות (לעוותה) בפרטיקה בשטח,

אבל לא משהו דרמטי כמו, הורדת פי 2 הספק (שזה 100% שפור) לרק 40% שפור בפועל.

כדי להפוך 100% לרק 40% צריך לקרות משהו דרמטי לרעה, כמו למשל דפיקה דרמטית של רוחב פס הזכרון בצורה כזו

שמסרסת מאד את הליבה, שחישבו אותה לא נכון, רק כדי בדיעבד להבין את הטעות.

 

אז מהו התרחיש הכן סביר אבל הפחות אופטימי, נלך לחומרה בערכותינו:

ההערכה היא שהם כן הכפילו את גודל השבב, אבל בגלל שנאלצו להכניס בו עוד כמה יכולות בתחום RT (שגזלו את חלקם)

ובגלל שלא השכילו להכפיל את רוחב פס הזכרון (כמו ששמענו השאירו רק 256 סיביות) השתשמשו בטריק של מטמון גדול

שמפצה חלקית,  או אז נניח שאין לנו ממש הכפלה של הביצועים, אלא רק פי 1 נקודה משהו.

לא נמוך כדי 1.4, נניח יותר בכוון 1.7 (הערכה ממוצעת עקרונית) כדי להשאר במרכז הטבלה "הסבירה סטטיסטית".

 

אם יקבלו נגיד רק 1.7 - הדבר גוזר שהוא יהיה מהיר מ- 2080ti בכ- 15% לערך. זה התרחיש נגיד הפסימי שיכול להיות לנו,

אבל כזה שהוא סביר, ולא תרחיש של שפור עלוב מגודל רק 1.4 (שהוא לא סביר סטטיסטית).

 

עם שפור מכזה גודל 1.7, הוא מביא לנו 15% מעל 2080Ti. קרי כ- 15% מהיר מ- 3070 (בהנחה ש 2080TI = 3070).

ועם זה אנחנו יכולים ללכת למכולת שבעי רצון. מדוע:

משום שבמקרה כזה יאלצו לתמחר המוצר לא יותר מאשר אזור חיוג 500$. שמשמעו נסיון לתת פייט למוצר של נוידיאה 3070

שעולה 500$, אבל לתת יותר 15% ביצועים ופי 2 (16GB במקום רק 8GB).

 

לפי אותו תרחיש אפשרי סביר שבנינו, מחיר מסדר גודל 500$ הוא מקבילה ל- 2500 שח בישראל (לאחר התיצבות מחירים בחנויות המקומיות אצלנו).

לקבל 15% מעל 2080ti , ועוד כזה שמגיע עם 16GB ולא רק 11GB,  אנחנו יכולים להיות מרוצים מספיק.

כי זהו target ביצועים מעולה מבחינתנו הקהילה. זה יותר טוב ממה שהיה ספינת הדגל הרי עד לפני 5 דקות,

כן, זו שמכרו אותה ב- 7000 שח בחנויות. אז גם לרדת ל- 2500 שח, גם יותר מהיר ב- 15%, וגם 16GB לעומת רק 11GB.

מה רע בזה ?

 

עכשיו,

15% מעל 2080Ti, זה בעצם גם 15% מתחת ל- 3080.  שזה מצוין. בואו ננתח:

2500 שח מקומית בארץ ל- RDNA2,  לעומת 4000 ש"ח שמבקשים על 3080 (נניח שיש במלאי כן) בשביל כולה 15% פשרה בביצוע ... ?

אני קונה את זה בשתי ידיים בשמחה. אה, וגם כמות זכרון ראויה 16GB ולא מוגבלת משהו רק 10GB שעימם מגיע 3080.

 

סיכום:

הכל זה שאלה של ביצוע לחלק למחיר. זה מה שמעניין אותנו. ותמיד היה כך.

את מי שזה לא מעניין, מי שרוצה את ה- king regardless of price/performance - הוא קונה 3090 הרי.

אפילו שהוא רק 10% מעל 3080 אבל עולה פי 2 ורבע!

אך זה לא קהל היעד שמעניין אותי, וסביר להניח גם לא זה שמעניין את החברים פה. אז נשאיר את הקבוצה המינורית הזו שלא עושה

חשבו לכסף, בצד. מחוץ לדיון.

 

אני די משוכנע שאם תעמוד הדילמה, לדוגמא, 4000 שח עם רק 10GB זכרון (שכולם מבינים כבר שלא מספיקים),

אל מול 2500 שח, אבל עם כמות בריאה של 16GB זכרון, ורק 15% פחות בצועים, הרוב (יותר מחצי מפוטנציאל הקונים),

יקחו את המוצר ב- 2500 שח בלי להרגיש רע עם זה אלא נהפוכו.

המוצר ב- 2500 עושה יותר שכל, מחד הפשרה שלו מינורית רק 15%, וחוכמת אורך החיים שבו בגלל הזכרון שמגיע בכמות מספקת והולמת

את הדור הנוכחי, משחקת תפקיד מהותי בשקול.

 

זוהי איפה הערכת הסבירות היותר פסימית שאני מוכן לעשותה, והיא "רק" 15% מעל 2080ti - אך במחיר 500$.

גם עם הערכה זו אני מרוצה מהמוצר. הוא יהווה (עבורי ועבור חבריי) אופציה לרכוש חדש, במחיר נוח.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסוף ההצגה של המעבדים ליסה הציגה תוצאות של מערכת שרצה על כרטיס מסדרה 6000 עם המעבד החדש..

הוצג 61 fps ב4k בבורדרלנדס 3..זה מעל ה50 של ה2080ti אבל מתחת ל 68 של ה3080..כנראה שבתוספת המעבד החדש שאולי נותן איזה בוסט..נראה שאין מה לצפות למלך ביצועים חדש....אולי למלך עלות/תועלת..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחלק מהאתרים 3080 מגיע גם ל70..

בכל מקרה..dlss מציג לפעמים שיפור של 40%..ככה שהכרטיס של צריך להציג שיפור משמעותי יותר בשביל לקחת את הכתר..

 

מה שנותן תקווה זה שליסה לא אמרה בדיוק על איזה כרטיס מדובר...אבל מניח שהכוונה לדגם החזק ביותר..אחרת הייתה רומזת שיש עוד משהו מעבר לזה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא לרגע נדבר ברצינות של בני 40 ומעלה, ברשותך כמובן:

האם אתה סובר, או טוב מכך, יודע, שיש לך (או לכל אדם אחר עלי אדמות), יכולת להבחין בפערי FPS מסדר גודל של פלוס מינוס 10% ?

 

תן לי לשטוף לך את האמת המדעית בתחום:

שעד שאין פער מגודל 100%, קרי הכפלת בכמות הפריימים לשניה, אדם אינו מסוגל לאבחן את הפער בכלל.

טוטאלית לא מסוגל.

 

אז מה זה משנה אם המוצר מצד אחד יהיה 10% איטי יותר מהשני תגיד לי.

כאילו שההבדל בין 60 ל 66 הוא בר אבחנה. או בין 200 ל- 220.

 

זה דיון שנעשה לפילוסופי, אך מנותק לחלוטין ממציאות פרקטית.

המלך הוא עירום לחלוטין בהקשר הזה של גיימינג בעת המודרנית, אבל הי,

תעשיה שלמה מתפרנסת מהתפלפלות בקשקושים האלו אז מי אנו שנפריע לה.

 

 

 

 

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה שגיימרים (תחרותיים) רודפים אחרי כל טיפת FPS אינה "חלקות התמונה" אלא המעטה ב LATENCY של המערכת.

מה שאתם דנים בו היא גיזרת משחקי הסינגל, שבה החלק המעניין יותר הוא חלקות התמונה, שכן ללאג אין כ"כ היבט פרקטי כי אין מתחרה אנושי עם לאג נמוך יותר שינצל את הבדלי התצורה שנוצרים ע"י פערי הלאגים.

 

אמנם בגזרת המולטי (מאות אלפי ומליוני אנשים שמשקיעים הון במערכת קצה עבור פורטנייט\סי אס גו\אוברוואצ'\ווארזון\אפקס\וולורנט וכו') להם יש הבדל בין 200 ל220, לא שהם מבדילים בלאג שנוצר מ20 FPS קרי בקירוב 3.3 מילישניות, אבל תוספת לא רצויה לחשבון כללי שמשלמים אלפי אלפים על ציוד היקפי בלבד כדי למזער ככל שניתן.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למרות שסוקרים ע"פ רוב דיי נוהגים להתעלם בסקירותיהם ממשחקי מולטי\באטל רויאל למינהם בטענה שקשה לקבל מדד אוביקטיבי של ביצועים ממשחק שמושפע מחיבור לשרת, עדיין רוב הגיימרים של ימינו משחקים במשחקי מולטי, על בסיס כזה או אחר, אתם מבינים שסטטיסטית ממוצע יבלה פי כמה (הרבה) יותר שעות על המשחקים שציינתי לעיל ממה שיבלה על בורדרלאנדס 3 או שארי משחקי סינגל שאורך חייהם נגמר אחרי כמה עשרות שעות של גיימפלי, בעוד שבמשחקי באטל רויאל אחרי כמה עשרות שעות של גיימפלי רק מתחילים לתפוס את הMETA של המשחק.

 

ועדיין, לדעתי סוקרים צריכים להתיחס ביתר רצינות בסקירות למשחקי מולטי, הגם שהם אולי לא ישקפו בצורה אוביקטיבית את כוח המוצר הנסקר, אבל צריך להתיחס לההיפ שהעולם צועד לרוחו, אם מישהו יקבל עם אותה חומרה 20 FPS פחות באפקס לצורך הדוגמה, הסוקר לא יראה בעיניו כבלתי מדייק, כשם שהוא יקבל 20 FPS פחות במשחקים הפחות מוכרים כמו ashes of singularity, הוא  לא ידפוק לסוקר בדלת ויטען שרימו אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זמן התגובה של אדם הוא מגודל 200 מילשניות ממילא, אם כבר להיות מדויקים.  וגם זה רק בגילאים שהוא עודנו צעיר מספיק.

עוד 3 מילשניות יותר או פחות are indistinguishable.   גם 10 מילשניות אגב. גם 30.

 

אני (במקרה כך יצא לך נבין) איש שחקר את התחום ומבין בו מקצועית, כמי שפיתח וייצר בעברו סימולטורים מקצועיים

בתעשיה. בעיקר למערכת הבטחון. בשעתו חקרנו להבין משמעויות. רצינו לקשר בין יכולות המכונה לחושיו של האדם המפעיל

את הסימולטור. כדי לדעת מה ה- latency הנחוץ ומה קצב רענון התמונה הנחוץ להשגת האימון האיכותי ביותר שאפשר.

 כסף לא היה חסר, סימולטור בודד ברמת מאמן מלא, עולה בין 10-50 מיליון דולר.

 

מה שציינת בסיפת דבריך היא תעשיית הונאה אחת שלמה שעובדת על . הוא ילד/נער/מתבגר בן 20 במקרה הטוב.

הוא לא מבין אקדמאית בתחום המחקר הנדון כלום, לרוב לא מתעניין או לומד את זה כי לא מענין אותו. אין לו זמן להתעמק בכלום

שהוא רציני. הוא ניזון מתעשיית שקרים שלמה שדוחפת לו שטויות של FPS ומנסה לשכנע אותו שיש הבדל בביצועי המשחק שלו

אם ה FPS יעלה ב 10%. זה הכל. עצוב אבל זה מה יש.

 

מי שסובר שיורדים לו כמה מילשניות בודדות זה משנה לו את איכות המשחק או הביצועים הוא בור נבער ואפילו הייתי אומר

ככה בלי עדינות, שהוא אדיוט 🙂

אם כבר אמור לעניין אותו יותר latency שלא קשור בהכרח ב FPS. 

 

אני מקווה שהחברים פה לא כאלו טמבלים כמו הגיימר הממוצע, בטח לא הוויתיקים שכבר למדנו אחד מהשני, אז אנחנו

נדבר בצורה של ידע מחשבה ומחקר. ומי שמוותר על זה לא נורא גם הולך. כל אחד יעשה מה טוב בשבילו.

 

 

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של No-One

שגיימרים (תחרותיים) רודפים אחרי כל טיפת FPS

 

אגב אהבתי את הביטוי הזה.

וכמה מכלל רוכשי מחשבים או כרטיסי מסך, הם "תחרותיים", יש בידך הערכה ?

 

פחות מ- 1 למיליון.

היתר, 999,999 איש ממיליון, הם מה לעשות, למרבה הצער והתדהמה - רק "רגילים". 

כאלו אתה יודע, לא תחרותיים, רגילים. כמוך, כמו הבן שלי. או הבת שלי. כיף להם לשחק במחשב, לא מעבר. 

 

 

התרצה את הטרמינולוגיה שאני נותן לכאלו "הרצים אחר פיסת ה FPS האחרונה ?"

במשפט מנומס, עצלנים שלא רוצים ללמד ולהתפתח.

במילה יותר גסה - סתם טמבלים.

 

ואני מוכן להראות להם וללמדם שעם 30FPS בלבד - רק זה לבדו מכניס תוספת latency של עוד כ- 20 מילשניות

יותר ממי שיש לו נגיד 100FPS , אני מכסח להם את הצורה. מכיוון שמה שחשוב הוא המיומנות, וזו נרכשת כתוצאה

ישירה מפרקטיקה אימון ותורת ביצוע. שום  FPS או latency בכזה פער מזערי של 20 מילשניות לעומת ה- 200

הנדרשים לזמן תגובה אנושית, יסייעו במשהו.

למעשה הרבה יותר חשוב מזמן תגובה, ניקח שחקן מבוגר עם זמן תגובה של 300 מילישניות,

הוא עדיין ינצח את השחקן הצעיר בזכות הנסיון העודף בשעות משחק שיש לו על פני הצעיר.

 

אפשר לתת לך מכונית פורמולה 1 שמהירה לא ב- 1%, אלא ב - 20 אחוז מהשניה, ועדיין נהג מרוצים

מקצועי שזו הקריירה שלו, יבייש אותך על המסלול מרוץ בצורה מזעזעת שלא תבין מאיפה זה בא לך בכלל.

 

 

חוזר ואמר,

מיליוני ילדים בעולם לא מבינים מהחיים שלהם כלום, הם ניזונים מתעשיה שלמה של הטעיה ושקר

שהיא בתכלס "שווק מוצרים" בכסות של "סקירה צרכנית". זה הכל.

הסוקר מתפרנס מהתחום זו הכנסתו. היצרן מוכר זו הכנסתו. וככה זה עובד.

בכל תחום צרכני. מכרטיסי מסך דרך מכוניות ועד ציוד דיג לחובבי התחום.

 

אני מחדש פה משהו ?

 

מה שחשוב לך כשחקן מחשב, שהיה והחלטת להגדיר עצמך כשחקן אינטסיבי נקרא לזה

ככה, זה שאם אתה רוצה להיות טוב במשחק, זה תתאמן והרבה. אבויה לרגע שתחשוב שה latency

משפר לך במשהו את היכולות משחק שלך. כי אז אתה עצלן ומכוון (במתוך בורות אך זה עובד) את הוקטור

והאנרגיהבמקום הלא נכון. סופך להיות שחקן גרוע.

 

אם רוצה חומר לימוד על הקשר שבין אמון לאיכות ביצוע, והעדר כל קשר לתשתית ואמצעים טכניים, אעביר.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

זמן התגובה של אדם הוא מגודל 200 מילשניות ממילא, אם כבר להיות מדויקים.

מוזמן לעקוב לחקור אחר קבוצות EA SPORTS, מאתיים מילישניות זה הזמן שלוקח לקהל לחטט באף, לא לגיימרים להגיב.

 

לא דנתי בנושא תגובת האדם אלא המערכת. ואחר הכבוד לאקדמיה ואנשיה אבל יש כאן נקודה מפוספסת לדעתי:

 

ם נצא מנקודת הנחה שלשני אנשים יש אותו זמן תגובה בקירוב, יהיה אשר יהיה, כאשר תכניס LATENCY כלל מערכתי (חומרה+חיבור לשרת) של לצורך העניין 100+ מילישיניות, פירושו שאתה בדרך להיות מת עוד לפני שראית את היריב שלך מולך במסך, כי הוא ראה אותך 100 מילישניות קודם כן כי הלאג שלו קטן יותר.

תרחיש ב' ללא תלות בזמן התגובה האנושי: שחקן א' מזהה את שחקן ב' מבלי שהשני מזהה את הראשון, שחקן א' מכוון מדויק ויורה, והמשחק לא מאקטב פגיעה, כיוון שטכנית התמונה  שמוצגת בפניך איתה התמונה הריאליסטית, וזה שכיוונת כנגדו בכלל לא שם, אלא ברח מ ה - HIT MARKER

 

המחשות:

 

 

חלקם הגיימרים הטובים בעולם אם אתה מכיר:

 

קצר יותר:

 

אם אתה מכחיש עניין בדוק מוחש, אני מניח את המקלדת...

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

אגב אהבתי את הביטוי הזה.

וכמה מכלל רוכשי מחשבים או כרטיסי מסך, הם גיימרים "תחרותיים", יש בידך הערכה ?

כנס לשרתי דיסקורד בעולם של כל משחקי הבאלט רויאל, תתפלא לגלות כמה מליונים יש שם, ולכל ערוץ יש מספר חברים ספור בצד ימין של המסך, אני שם ואני מכיר ויודע.

 

ציטוט של nec_000

ואני מוכן להראות להם וללמדם שעם 30FPS בלבד - רק זה לבדו מכניס תוספת latency של עוד כ- 20 מילשניות

יותר ממי שיש לו נגיד 100FPS

רחוק מכך, ונכלינה הדוגמאות:

g6L6vBy5yt.thumb.png.279666920843b95e001643f9d346cdb3.png

 

לא נראה לי שאתה מונח במציאות בפרטים הקטנים בנושא, את מי תקרע או לא זה עניין שלך ותהנה, מה יוצג לך במסך כשתנסה לעשות את זה אלו עובדות מוכחות. אי אפשר להתווכך עם מספרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבר יקר

מה שאתה מראה שמה זה קשקוש.  זה לא מצקועי או מדעי. זה שווק.

 

ניסוי מדעי עורכים בצורה נכונה מתוקננת. נתחיל במעבדה שמדמה את מה שצריך נכונה, ומבדק הדירות.

מה שהם מראים שמה זה מגבלות של החומרה והמחשב, לא קשור לחושיו של אדם.

 

אני מכיר את מה שאתה מלנקק וצחקתי עליו עוד אז.

 

זמן התגובה של אדם צעיר סביבות גיל 20 הוא 200 מילישניות. יש מכונה שבודקת את זה.

אתה עומד מול נורה אדומה ולוחץ על כפתור מרגע שהיא נדלקת.

200 מילישניות זה מעולה. רוב האוכלוסיה יותר בכוון 250-300.

 

מעל גיל 35 זה הולך ונעשה איטי יותר כמובן.

ככה בודקים. אלא אם אתה מכיר מבדק אחר ומוזמן לשתף אותנו בו.

 

במטותא, no offence, אתה מציג בפני חומרים של ילדים. שהם חומרי שווק בכלל. 

אני נותן לך מספיק כבוד להבין, שאין לך מה לאתגר מחקר רב שנים בתעשיה אוירית שפיתחה מאמנים לחיל האויר

הישראלי בשיתוף מומחים מנירולוגים ועד חוקרי מוח בתהליך, עם השטויות האלו שלנקקת.

נותן לך את הקרידט שאין לך מושג ירוק בנושא ושולח קשקשת לא רלוונטית.

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח
דיון זה נעול לתגובות חדשות.
 Share


×
  • צור חדש...

בראש החדשות:

חדש באתר