השקת ה-GeForce RTX 2080 Ti - עדכונים בזמן אמת - עמוד 34 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

השקת ה-GeForce RTX 2080 Ti - עדכונים בזמן אמת


djelectric

Recommended Posts

ציטוט של nec_000

 

בוקר אור מר 7,

 

טענתי לדבר כך שהמעבד הגראפי "עיוור" לסוג בקר הזכרון שהוטמע, אינה קשורה למיקומו הגיאוגראפי של הבקר,

בין שהוא ספציפית מובנה באופן אחוד ב- asic (השיטה המודרנית) ובין שהוא מוטמע בשבב נפרד ל- asic הראשי

(כפי שהיה מקובל בעבר).

 

כוונתי היא במישור הלוגי של הנושא, והיא "שלמרכיב החישובי" של המעבד הגראפי, בין שהוא יעבוד באמצעות

בקר זכרון מסוג HBM ובין שמסוג GDDR, זה הי נוח ושקוף מבחינתו:

הוא רואה רק נפח זכרון ורוחב פס.

 

כמו כן ראה מתחתיך דבריו של ליאור, שמסביר כי בארכיטקטורה של ווגה, ישנן שתי הטעמות שונות שלה:

פעם אחת באמצעות HBM (כרטיס discrete) ופעם שניה באמצעות DDR (שבב מאוחד עם מעבד CPU).

 

נראה לי כי כעת הבנת את כוונת המשורר המקורית כהילכתה :)

 

ולכן בחזרה לדברים שלי - שבאו לפרשן דברים קודמים יותר בדיון (מול אחד חברי הפורום שכחתי מי זה היה),

הסברתי, שאם AMD תראה לנכון לשנות את בקר הזכרון ולעבור מ- HBM ל- GDDR6, למשל כי תגיע למסקנה

ש- HBM יקר מדי ואינו יעיל במונחי עלות, אזי שאין לה כל בעיה לבצע זאת בתכנון של השבב החדש ווגה 2:

מדובר במקטע בתוך השבב שמחליפים אותו במקטע אחר, והמקטע הזה הוא "בקר הזכרון שבשבב".

 

יתרה על כך, לרוב המפתחות מתכננות שתי איטרציות של השבב בשלבי הפיתוח, על מנת להיות מסוגלים להתאים 

את היישום בדקה ה- 90 לכל אחת מן השיטות, וכך למזער סכונים ותלות בסוג ספציפי של זכרונות שיש זמינים

בשוק באותה עת.

לראיה, AMD פיתחה את ווגה בשתי השיטות, גם עם HBM וגם עם DDR, והשתמשה בכל אחת מן התצורות לשני

ישומים שונים - האחד והשני כרטיס discrete. כך שההתכנות למעבר בין שתי השיטות היא טריוויאלית וברורה מאליה.

 

משכך, אם AMD בחרה ב- HBM, עלינו להסיק כי כנראה הוא לא באמת כל כך יותר יקר מ- GDDR ,

ואל לנו לשכוח כי הוא מקנה יתרונות הנדסיים ברובד צריכת החשמל, וגודל היישום הטכני שמאפשר למזער משמעותית

את כל הכרטיס מסך עצמו. כמו גם מתאים הרבה יותר טוב ליישומי laptop ניידים.

זה לא מדוייק.

יש מספר ערוצים, רגיסטרים ותכנון יעיל של השבב פנימית עם בקר הזכרון.

זה ממש שונה מדור לדור בטח ובטח ההבדל בין ל-HBM.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 595
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הפעם ולמרות ההתלהבות האדירה שלי, מהיכולת לבצע ray tracing ב- real time, זו אחת ההשקות שכרגע נעשתה להכי

פחות מעניינת אותי. סביר להניח שביום הביקורות (אם לא אשתעמם במיוחד), אז אפילו לא אטרח לקרוא אותן.

 

כל מה שחשוב כבר ידוע עתה, ואינני מעריך שנתקל בהפתעה כלשהי שלא טחנו אותה עד דק עד עתה:

א. RT נכנס לתמונה בתור מדגים טכנולוגיות מרשים, ואפילו מרשים מאד, אך אין הוא שמושי במישור המעשי פרקטי -

משום שהוא חלש מדי בצועית באיטרציה הראשונה שלו. אינו מספק 60hz אפילו יציב ב- 1080P. ההדגמה הטובה

ביותר שראינו על BF5 הראתה מוצר מגמגם ובלתי שמיש בעליל.

ב. ביצועי 2080Ti הם כשליש (ואולי קצת יותר משליש) מעל 1080Ti בכל מה שהוא רנדור מסורתי. קרי 35-45% מעל.

זה היה יכול (אולי) לעניין במשהו, באם המחיר לפחות היה מצדיק זאת, אך כאשר המחיר כפול מ- 1080Ti אז אין פה שום

בשורה, אלא גרוע מכך - יש פה עליבות פושעת. משמע הדבר שהמוצר גם מהזוית הקלאסית מסורתית, יוצא נחות במשוואת

העלות תועלת מהכרטיס היוצא 1080Ti, ומשכך הכרטיס היוצא ישאר עדיף עבור רוב רובו המכריע של קהל הצרכנים.

 

תכלס:

פיהוק ענק ושעמום גדול ואחת האכזבות הכי גדולות שלי מההשקה הנוצצת ביום ההצגה הגדולה שנערכה באוגוסט.

 

זוהי למעשה ההשקה הכי מדהימה של נוידיאה מזה עשור בזכות RT , אך שהיא במקביל גם הכשלון הכי גדול שלה בכל הזמנים.

נוצר כאן צרוף מקרים אכזרי של כמה אלמנטים שחירבנו את הכל:

בשל התרסקות שוק הכריה, שתקע את נוידיאה עם מלאי ענק של דור 10, ולכן נאלצו לנפח את מחירי דור 20 לשמיים,

כדי להגן על האפשרות להמשיך ולמכור דור 10,

בשילוב הזדרזות או חופזה משהו, להשיק את RT בשלב הזה כאשר בכדי לספק מספיק כח ביצועי, היו צריכים בכלל להמתין

לליטוגרפיה ב- 7nm. טעות, וואחד טעות של נוידיאה. זה ממש כמו שהזדרזו להוציא משהו מהתנור קצת יותר מדי מוקדם,

ועתה התוצאה אינה אפויה כנדרש.

 

לפחות יש לקות שאולי, אבל רק אולי, תצליח להפתיע משהו במוצר 7nm החדש שלהם, או כך לפחות יש להתפלל

במקרה שלהם, על מנת ש- 2018 לא תגמר בבושת פנים בתחום ההשקות הרלוונטיות.

 

מצטער להיות עוכר שמחות, אך ניתוח זה אותו העלתי זה עתה חוזר על עצמו אצל בערך מיליון ואחד אתרי סקירה של מומחים

נחשבים בתחום הנסוב, ולי זה מספיק אם הדבר חופף את הדעת שלי.  לא תמיד מובטחת לנו הצגה מוצלחת וצריכים להיות

מספיק בוגרים לקבל זאת בהבנה.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

 

לפחות יש לקות שאולי, אבל רק אולי, AMD תצליח להפתיע משהו במוצר 7nm החדש שלהם, או כך לפחות יש להתפלל

במקרה שלהם, על מנת ש- 2018 לא תגמר בבושת פנים בתחום ההשקות הרלוונטיות.

 

 

 

7NM של מיועד לשוק העיסקי ולא הביתי, אז גם אם יש להם שם קלף מנצח, אנחנו כגיימרים לא נראה מכך כלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של TheHwGeek

חדשות מעודדות מAMD: לVEGA20 יהיה פיתרון דומה כמו לNVLINK ויקרא XGMI:

https://www.guru3d.com/news-story/radeon-vega-20-will-have-xgmi-interconnect.html

 

אז אולי בכל זאת מערכים מרובי כרטיסים כן יחזרו לתמונה?

 

תלוי איך מסתכלים על זה. אצל NV, מדובר באופציה לריבוי כרטיסים רק עבור 2080 ומעלה. רוב אוכלוסיית הגיימינג* לא נמצאת שם.

מניח שיש לזה שימוש גם בשוק המקצועי.

 

אני חושב שיש בזה היגיון בסה"כ, לקחת רק את הקצה העליון של הביצועים ולהלביש עליו את הגישור הזה בין כרטיסים.

 

מה שיותר חשוב, זה ש יתנו תשובה כלשהי. אולי אפילו לקראת סוף שנה, משהו שהם מבשלים בסודיות.. לא יודע..

 

זה הרבה יותר חשוב לדעתי. שתהיה לנו האופציה בכלל לקנות לרזו' הסטנדרטיות כרטיסים משתי החברות. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה שלי האם יש בתקן חיבור שכזה אפשרות להיתגבר על תמיכה לקויה של מפתחי המשחקים בCF/SLI? האם NV/AMD יכולים לקחת את השליטה בחלוקת העבודה בין הליבות או שרק למפתחי המשחקים יש שליטה על זה?

 

כי במידה וכן אנחנו ליפני קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת הביצועים, רק לחשוב על ווגה כפול בגודל כרטיס בודד או מוצר דומה של NV, זה יהיה מפלצתי!.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני נגיד הייתי שם כרטיס אחד רק לרנדור מסורתי ואת השני רק RT.

זו אחת הדוגמאות המיידיות שעולה לי.

 

לא צריך שכל כרטיס ירנדר פריים ואז ה- יתאם ביניהם.

מדובר בתקשורת במהירות עצומה בין הכרטיסים שעולה באלפי אחוזים על המהירות המקסימלית של PCIE כמה ליינים שתרצו.

 

ובנוסף כבונוס גם מפנים את המעבד מלקשר בין  הכרטיסים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ליבות הטנסור מאפשרות מלכתחילה בכלל את .

10 GIGA RAYS PER SECOND X = עשרה מיליארד חישובי ווקטורים לשנייה

TENSOR = מערך של ווקטורים.

 

וזה בלי כל הווקטורים של הרינדור המסורתי צורה, מיקום, מצלמות וכו' וכו' וכו'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בואו נשגע אתכם עוד קצת...חחח

 

איפה שנגמרים הטנסורים = מחשוב מסורתי.

מתחיל עידן המחשוב הקוונטי = רתימת תכונות החומר עצמו למחשוב בעיות אקספוננציאליות כמו RT ובכלל דברים שלעולם לא נוכל לעשות על מחשב קלאסי.

 

חחח

יהיה במחשב עוד 10 שנים CPU\GPU\QPU ומערכת ההפעלה תחלק ביניהם את החישובים לפי יעילות האלגוריתם לשבב המתאים.

יהיה כיף להסתובב בסצנה שהפיזיקה והתאורה מחושבים על קוונטי ומחושבים אנלוגית לפי תכונות החומר ממש.

 

זה לא כל כך רחוק.

 

RT שמחושב עם פוטונים אמיתיים של אור באנטנגלמנט עם התאורה במשחק.

פיזיקה שמחושבת בזמן אמת מתנועת האלקטרון כש"מפריעים" לו עם הסופרפוזישן שלו ומודדים את תכונותיו עצמו.

 

מה שיפה גם שמחשוב קוונטי עקב טבעו האנלוגי לא נקי משגיאות.

כמו בעולם האמיתי.

אין מושלם וזה יראה הכי מושלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של se7en

בואו נשגע אתכם עוד קצת...חחח

 

איפה שנגמרים הטנסורים = מחשוב מסורתי.

מתחיל עידן המחשוב הקוונטי = רתימת תכונות החומר עצמו למחשוב בעיות אקספוננציאליות כמו RT ובכלל דברים שלעולם לא נוכל לעשות על מחשב קלאסי.

 

חחח

יהיה במחשב עוד 10 שנים CPU\GPU\QPU ומערכת ההפעלה תחלק ביניהם את החישובים לפי יעילות האלגוריתם לשבב המתאים.

יהיה כיף להסתובב בסצנה שהפיזיקה והתאורה מחושבים על שבב קוונטי ומחושבים אנלוגית לפי תכונות החומר ממש.

 

זה לא כל כך רחוק.

 

RT שמחושב עם פוטונים אמיתיים של אור באנטנגלמנט עם התאורה במשחק.

פיזיקה שמחושבת בזמן אמת מתנועת האלקטרון כש"מפריעים" לו עם הסופרפוזישן שלו ומודדים את תכונותיו עצמו.

 

מה שיפה גם שמחשוב קוונטי עקב טבעו האנלוגי לא נקי משגיאות.

כמו בעולם האמיתי.

אין מושלם וזה יראה הכי מושלם.

זה יהיה נהדר, כל אחד יחווה חווית משחק שונה במקצת (ובמקרים נדירים שונה למדי) עבור אותם תנאים בדיוק.
וכמו בהרבה מאוד תחומים וכדי להפנים את זה-אנו הגיימרים: משחקים הם נישה קטנה למדי בעולם המחשוב ויש אינטרסים גדולים הרבה יותר מלהעביר את הזמן בכיף. לא בא להקטין פשוט לשים את הציפיות במקום הנכון ולהבין שמשחקים הם לא הדבר העיקרי שמעניין בכל ההתפתחות הטכנולוגית.
זה סתם טיפ כדי לנסות לצמצם את פער האכזבה של לא מעט גיימרים שלא מבינים למה לא נותנים להם כבר 240FPS 10BIT בפחות מ 400$

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נותנים להם את זה לא כי משחקים זה לא העיקר, אלא כי אין כזו במחיר כזה.

אף אחד לא מונע משהו מאיזשהו סגמנט של שוק בכוונה.

0 רווח זה פחות מרווח שגדול מ-0. וזו המטרה של כל החברות שמייצרות את רכיבי החומרה שלנו. אם היו יכולים למכור לך משהו כזה ב-400 (ולצורך העניין בדוגמא שלך ב-4000) ולהרוויח, היו עושים את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

אורח
דיון זה נעול לתגובות חדשות.

×
  • צור חדש...