לנובו מנסים לגנוב אותי! - עמוד 2 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לנובו מנסים לגנוב אותי!


natee

Recommended Posts

בקשר לנושא המקורי אכן בשנים האחרונות כשחיטטתי בהרכבת קונפיגורציה אישית באתר ארהב ראיתי שאחריות בינלאומית הינה בתוספת תשלום, אני משער שמדובר על עצם הרחבת האחריות לבינלאומית ולמרות זאת עדיין ידרשו 40$ נוספים לטיפול בארץ. 

 

לטעמי זו אכן חוצפה ישראלית אופיינית ודרך נוספת לדפוק רוכשים בחול, כחלק מהמגמה להכריח אנשים לרכוש במחירים המופרזים לגמרי של בישראל.

בדרך כלל מנסים לא לכבד אחריות בינלאומית, וכשהם כבר מוכרחים לכבד מאלצים אותך לספוג הפסד. בקשר לטענה שכך עובדת זכיינות בכל מקום - יכול להיות, אך ההתנהגות הישראלית בה הזכיין בעיני עצמו לא מייצג את החברה בשום מובן שמחייב אותו מלבד מכירות איני יודע אם קיימת בעוד מקומות. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם מוצא את זה מקומם - אבל כמו שנאמר בתוכנית הטלויזיה הפרלמנט (הישראלית כן...) - אלה חוקי הפורמט.

אפילו במשפט הבינל קיים מושג של "ייזהר הקונה" - היית יכול לבדוק את תנאי האחריות טרם קניית מחשב, היית יכול לרכוש בארץ אבל העדפת לרכוש בחול (אישית אני מעולם לא ארכוש משהו כזה בחול - הסיכוי של לא לממש שירות ואחריות עוצר אותי).

הנציג בארץ - שהוא בד"כ גם הייבואן\המפיץ - צריך לפצות את עצמו על אובדן ההכנסה עקב כך שאנשים מעדיפים להביא את המחשב מחול (בכדי לחתוך מהמחיר) - ולכן הוא מוצא דרך לפצות את עצמו. 

מרגיז - בהחלט.

מקומם - בהחלט.

אבל לחלוטין חוקי ועומד בתנאי השימוש והאחריות - מה שנאמר - כשר אבל מסריח.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שמקומם הוא שהיבואנים יעשו הכל, רק לא פשוט להשוות את המחיר. אם המחיר בארץ היה רק מעט יקר יותר אף אחד לא היה קונה בחול, אבל היבואנים מתעקשים לשמור על אחוז רווח חזירי ביחס ל MSRP בעולם, ואז כשאנשים קונים בחול או באינטרנט הם מנסים לדפוק את הצרכן או את אפשרות הקניה ברשת כדי לשמור על הרווח הזה. 

 

כפי שמיטיב להוכיח לאחרונה שר הכלכלה אלי כהן כשהביא שורת מוצרים לדוגמה בהם מוכח שלאחר כל העלויות היבואנים בארץ גובים רווח גדול ביחס למקובל בחול וזו הסיבה למחיר הגבוה. 

 

שנית, לא מדובר על "לפצות את עצמו". לנובו משלמים היטב על תיקון ליבואן בארץ כדי שישלם למעבדות או למעבדה ישירות. ההפרש במחיר גבוה מ 40$ ולא יפצה על אי הרכישה, הסכום הזה הוא בדיוק דרך להרגיז אותך על שקנית בחול ועמלת עצבים של היבואן שהוא נאלץ לטפל במוצר שלא קנו ממנו למרות שיש אחריות בינלאומית והוא מקבל על כך תשלום.

 

שלישית, במקרה הזה של מוצר פרימיום יחסית המפורסם בשירות בינלאומי הם כביכול נאלצים לכבד (ומעניין מה היה קורה אם לא היתה שייכת לIBM בעבר) אלא שגובים סכום נוסף.

 

מה שמקומם הוא בהתנהגות שאר רוב היבואנים שמייצגים בארץ חברות שונות שיעשו הכל כדי לא לייצג אותם. כולם יודעים שאולי למעט אין באמת דבר כזה סאנדיסק , לוגיטק וכו' וכו'. אם אתה באמת צריך שירות, בפרט בינלאומי חפש את החברה בחול. האם זה שונה במדינות אחרות? לא יודע. לדעתי לא כפי שהולך כאן. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nachum37

לטעמי זו אכן חוצפה ישראלית אופיינית ודרך נוספת לדפוק רוכשים בחול, כחלק מהמגמה להכריח אנשים לרכוש במחירים המופרזים לגמרי של ThinkPad בישראל.

בדרך כלל מנסים לא לכבד אחריות בינלאומית, וכשהם כבר מוכרחים לכבד מאלצים אותך לספוג הפסד. בקשר לטענה שכך עובדת זכיינות בכל מקום - יכול להיות, אך ההתנהגות הישראלית בה הזכיין בעיני עצמו לא מייצג את החברה בשום מובן שמחייב אותו מלבד מכירות איני יודע אם קיימת בעוד מקומות. 

זו מדיניות של לנובו העולמית, לא קשור לשום חוצפה ישראלית. אני מעריך פשוט ש גובים מהם עלויות תיקון גבוהות יותר מאשר במקומות אחרים, והם רוצים לגלגל חלק על הלקוח. זו עדיין מדיניות פסולה של העולמית ושל אף אחד אחר (הרי אם אתה מתקן במדינה שבה גובים פחות על שעת עבודה, לא יתנו לך "זיכוי".

 

לנקודה השנייה - מחירי בישראל לא כל-כך מופרזים. פשוט מראש מביאים לכאן רק את הקונפיגורציות היקרות (שגם בארה"ב היו עולות הרבה יותר ממחיר הפתיחה שאתה רואה באותיות גדולות באתר של לנובו).

 

לנקודה השלישית - לא נתקלתי מעולם בניסיון לא לכבד אחריות בינ"ל תקפה במחשבים בישראל.

 

לנקודה הרביעית - אתה לא יודע אם קיימת, אני יודע שכן.

 

ציטוט של gabriel6

הנציג בארץ - שהוא בד"כ גם הייבואן\המפיץ - צריך לפצות את עצמו על אובדן ההכנסה עקב כך שאנשים מעדיפים להביא את המחשב מחול (בכדי לחתוך מהמחיר) - ולכן הוא מוצא דרך לפצות את עצמו.  

במחשבים לרוב אין קשר בין היבואן/מפיץ למעבדת השירות.

 

ואתה מערבב דברים לא קשורים - זו מדיניות של , לא של אף "מפיץ" ישראלי.

 

ציטוט של nachum37

מה שמקומם הוא שהיבואנים יעשו הכל, רק לא פשוט להשוות את המחיר. אם המחיר בארץ היה רק מעט יקר יותר אף אחד לא היה קונה בחול, אבל היבואנים מתעקשים לשמור על אחוז רווח חזירי ביחס ל MSRP בעולם, ואז כשאנשים קונים בחול או באינטרנט הם מנסים לדפוק את הצרכן או את אפשרות הקניה ברשת כדי לשמור על הרווח הזה. 

 

כרגיל כמו כל ישראלי אתה רואה רק את ארה"ב והמזרח הרחוק. תבדוק באירופה ותראה שהמחשבים שם יקרים יותר ואז דבר על MSRP ורווח חזירי.

 

ציטוט של nachum37

שנית, לא מדובר על "לפצות את עצמו". לנובו משלמים היטב על תיקון ליבואן בארץ כדי שישלם למעבדות IBM או למעבדה ישירות. ההפרש במחיר גבוה מ 40$ ולא יפצה על אי הרכישה, הסכום הזה הוא בדיוק דרך להרגיז אותך על שקנית בחול ועמלת עצבים של היבואן שהוא נאלץ לטפל במוצר שלא קנו ממנו למרות שיש אחריות בינלאומית והוא מקבל על כך תשלום.

תפסיק להמציא שטויות. כמו שכבר אמרתי, אין שום קשר בין היבואנים של לבין המעבדות שנותנות להם שירות תיקונים. שום "יבואן" לא מטפל בשום מחשב, בין אם נקנה בישראל ובין אם לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של QttP

זו מדיניות של לנובו העולמית, לא קשור לשום חוצפה ישראלית. אני מעריך פשוט ש IBM ישראל גובים מהם עלויות תיקון גבוהות יותר מאשר במקומות אחרים, והם רוצים לגלגל חלק על הלקוח. זו עדיין מדיניות פסולה של לנובו העולמית ושל אף אחד אחר (הרי אם אתה מתקן במדינה שבה גובים פחות על שעת עבודה, לא יתנו לך "זיכוי".

 

 

היצרן קובע כמה הוא משלם על תיקון, לא נותן השירות בארץ. ברוב המוחלט של המקרים בארץ היבואן הוא נותן השירות, גם אם הוא עושה אאוטסורסינג לטיפול עצמו. למה ליבואן לא לקבל חלק מהעוגה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ag43

 

ברוב המוחלט של המקרים בארץ היבואן הוא נותן השירות, גם אם הוא עושה אאוטסורסינג לטיפול עצמו. למה ליבואן לא לקבל חלק מהעוגה?

אני לא יודע לגבי "הרוב המוחלט של המקרים", אבל זה בוודאות לא נכון לגבי מחשבי שעליהם אנו מדברים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה גם לא אומר שכן! יש לך ידע ספציפי על קשר כלשהו בין CPM (לדוגמא) בין יבואן כלשהו? איזה יבואן? למיטב ידיעתי יש לפחות שני יבואנים גדולים שמייבאים מחשבים של . CPM בבעלות של שניהם? נותנים אחריות רק ליבואן מסוים? (ככל שידוע לי, לא)

 

CPM בכלל נותנים שירות רק לIDEAPAD. האם מעבדות שנותנות שירות לTHINKPAD כמו , אספיר, אומניטק - הם גם "קבלן ביצוע של היבואן"? נו באמת. אולי הם קבלן ביצוע של השב"כ? די לקשקש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שמץ של קשר לבעלות. נותן השירות בארץ יכול לעשות אאוטסורסינג למי שבא לו ולגזור קופה. אני אומר זאת מעבודה קרובה עם אחד מיבואני המחשבים הניידים בארץ. אני יודע איזה סכומים הם עושים על שירות וקשה לי להאמין שיבואן יוותר על זה. קשקושים תשמור לעצמך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע עם איזה יבואן אתה עובד (ואתה בטח גם לא תגיד), ועל מה אתה מדבר, אבל כמו שזה נראה זה לא קשור בשיט לנושא הדיון.

 

בוא תסביר לי את המודל שבו יבואן שקר-כלשהו עושה כסף על החלפת לוח אם למחשב Thinkpad שמתבצע במסגרת אחריות יצרן במעבדות .

 

אתה זורק מושגים כמו "יבואן" ו"נותן שירות" כאילו הם אותו דבר, והם לא. אמרת "ברוב המוחלט של המקרים היבואן הוא נותן השירות". נעזוב, שזה וודאית לא נכון (ומעולם לא היה נכון) למחשבי , כמו שכבר אמרתי מאה פעם בדיון הזה. אבל אם נלך למחשבים אחרים - האם תוכל מנסיונך הרב לומר עבור אילו יצרנים או דגמים היבואן הוא כן נותן השירות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פשוט שיח חרשים. אני אסביר את זה בפעם האחרונה ולאט:

א. היבואן (ה"רשמי") עובד מול היצרן בחו"ל.

ב. ליבואן ("הרשמי") יש קשרים עם היבואן בחו"ל.

ג. שירות למוצרי היצרן מכניס סכום יפה מאוד + תועלות נוספות שלא נפרט כאן.

ד. היבואן ("הרשמי") לא חייב להחזיק מעבדת תיקונים אם לא משתלם לו - הוא פשוט צריך להיות אחראי על העבודה מול היצרן בחו"ל, לגזור קופון מהסכום הנ"ל ולעשות אאוטסורסינג לאחת מהמעבדות שהזכרת.

 

ועכשיו תרגיל - תמצא לי בבקשה איזכור כלשהו לCPM (אותם הבאת כדוגמא) באתר של העולמית.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוב זורק דברים עמומים ומתעלם משאלות ספציפיות.

 

הדיון כאן נפתח על מחשבי שלCPM (שאגב, אתה זה שהזכרת אותם ראשון) אין שום קשר אליהם.

 

זה ברור שנותן השירות שיש לו הסכם שירות עם היצרן מקבל סכום יפה על התיקונים. ברור גם שהוא יכול לעשות אאוטסורסינג למי שהוא רוצה (וההוא גם יכול לעשות אאוטסורסינג למי שהוא רוצה וחוזר חלילה), כל עוד זה משתלם להם ועומד בקריטריונים שהיצרן הגדיר.

 

נותן השירות יכול להיות היבואן ויכול להיות לא. לא ענית לשאלה ששאלתי (עבור אילו היבואן בישראל הוא גם נותן השירות). כנראה אתה לא יודע. זה בסדר, גם אני לא יודע. להבדיל ממך, אני לא טוען שזה המצב ברוב המוחלט של המקרים, כאשר הדוגמה היחידה שיש לי מול העיניים היא דווקא למצב שזה לא.

 

לפי החנויות בארץ (למשל שניידר), היבואנים של Ideapad בישראל הם CMS וAmtel. אתה מוזמן לחפש אזכור להם באתר העולמית, בזמן שאני מחפש לCPM. :) לפי העולמית, אין בכלל הפצה רשמית של Ideapad בישראל. אבל את CPM הם מכירים בוודאות, לפי תגובות של נציגיהם על דיונים בפורום שלהם.

 

אם המצב עם המחשבים האלה הוא כמו שאתה מתאר, הרי שלנובו משלמת לCMS ולAmtel על שירות (לכל אחת על הניידים הספציפיים שנקנו דרכה, כנראה), ואלה בתורן משלמים לCPM (ו"גוזרים קופון"). זאת אומרת שCPM בודקת דרך מי יובא מחשב כזה או אחר, ומקבלת תשלום על תיקון באחריות ישירות מאותו יבואן, אשר בתורו מקבל תשלום מלנובו? אני מבין אותך נכון?

 

יכול להיות שזה המצב, אבל לא הצגת שום תימוכין לכך. אולי אתה יודע בוודאות כי אותו יבואן מסתורי שאתה מכיר מקרוב הוא אחד מאלה? אולי. לא רואה סיבה להאמין לך.

 

לגבי Thinkpad דווקא יש רשימה די ארוכה של נותני שירות באתר לנובו, ואף אחד מהם לא "יבואן רשמי" (כמו CMS, Visual ואחרים).

 

שוב, תזכור שהדיון התחיל מאותם $40 שלנובו העולמית החליטה שמותר לנותני השירות לגבות כאן על תיקון באחריות בינלאומית. זה מופיע באתר שלהם ולא של שום יבואן. אנשים התחילו לקשקש פה כאילו היבואן (איזה מהם?) אשם בזה, ועוד שטויות רגילות של ישראלים מקטרים שאין להם מושג בכלום. אני רק טענתי שזה לא קשור לשום יבואן. אתה מוזמן לנסות להוכיח לי שוב שאני טועה (כנראה עם דוגמה לא קשורה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של QttP

שוב, תזכור שהדיון התחיל מאותם $40 שלנובו העולמית החליטה שמותר לנותני השירות לגבות כאן על תיקון באחריות בינלאומית. זה מופיע באתר שלהם ולא של שום יבואן. אנשים התחילו לקשקש פה כאילו היבואן (איזה מהם?) אשם בזה, ועוד שטויות רגילות של ישראלים מקטרים שאין להם מושג בכלום. אני רק טענתי שזה לא קשור לשום יבואן. אתה מוזמן לנסות להוכיח לי שוב שאני טועה (כנראה עם דוגמה לא קשורה).

 

 

ציטוט של QttP

זו מדיניות של לנובו העולמית, לא קשור לשום חוצפה ישראלית. אני מעריך פשוט ש גובים מהם עלויות תיקון גבוהות יותר מאשר במקומות אחרים, והם רוצים לגלגל חלק על הלקוח.

 

מכאן הדיון התחיל. עכשיו תוכיח לעצמך שאתה טועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של QttP

אתה שוב זורק דברים עמומים ומתעלם משאלות ספציפיות.

 

הדיון כאן נפתח על מחשבי ThinkPad שלCPM (שאגב, אתה זה שהזכרת אותם ראשון) אין שום קשר אליהם.

 

זה ברור שנותן השירות שיש לו הסכם שירות עם היצרן מקבל סכום יפה על התיקונים. ברור גם שהוא יכול לעשות אאוטסורסינג למי שהוא רוצה (וההוא גם יכול לעשות אאוטסורסינג למי שהוא רוצה וחוזר חלילה), כל עוד זה משתלם להם ועומד בקריטריונים שהיצרן הגדיר.

 

נותן השירות יכול להיות היבואן ויכול להיות לא. לא ענית לשאלה ששאלתי (עבור אילו מחשבים ניידים היבואן בישראל הוא גם נותן השירות). כנראה אתה לא יודע. זה בסדר, גם אני לא יודע. להבדיל ממך, אני לא טוען שזה המצב ברוב המוחלט של המקרים, כאשר הדוגמה היחידה שיש לי מול העיניים היא דווקא למצב שזה לא.

 

לפי החנויות בארץ (למשל שניידר), היבואנים של Ideapad בישראל הם CMS וAmtel. אתה מוזמן לחפש אזכור להם באתר לנובו העולמית, בזמן שאני מחפש לCPM. :) לפי לנובו העולמית, אין בכלל הפצה רשמית של Ideapad בישראל. אבל את CPM הם מכירים בוודאות, לפי תגובות של נציגיהם על דיונים בפורום שלהם.

 

אם המצב עם המחשבים האלה הוא כמו שאתה מתאר, הרי שלנובו משלמת לCMS ולAmtel על שירות (לכל אחת על הניידים הספציפיים שנקנו דרכה, כנראה), ואלה בתורן משלמים לCPM (ו"גוזרים קופון"). זאת אומרת שCPM בודקת דרך מי יובא מחשב כזה או אחר, ומקבלת תשלום על תיקון באחריות ישירות מאותו יבואן, אשר בתורו מקבל תשלום מלנובו? אני מבין אותך נכון?

 

יכול להיות שזה המצב, אבל לא הצגת שום תימוכין לכך. אולי אתה יודע בוודאות כי אותו יבואן מסתורי שאתה מכיר מקרוב הוא אחד מאלה? אולי. לא רואה סיבה להאמין לך.

 

לגבי Thinkpad דווקא יש רשימה די ארוכה של נותני שירות באתר לנובו, ואף אחד מהם לא "יבואן רשמי" (כמו CMS, Visual ואחרים).

 

שוב, תזכור שהדיון התחיל מאותם $40 שלנובו העולמית החליטה שמותר לנותני השירות לגבות כאן על תיקון באחריות בינלאומית. זה מופיע באתר שלהם ולא של שום יבואן. אנשים התחילו לקשקש פה כאילו היבואן (איזה מהם?) אשם בזה, ועוד שטויות רגילות של ישראלים מקטרים שאין להם מושג בכלום. אני רק טענתי שזה לא קשור לשום יבואן. אתה מוזמן לנסות להוכיח לי שוב שאני טועה (כנראה עם דוגמה לא קשורה).

יש ביטוי חזל"י שאומר 'יד הייתה בדבר'.

כלומר, העובדה שהמדינה היחדה בעולם בה דורשת 40$ על כניסה למעבדה - מריחה כמו משהו מאוד לא חוקי או פיירי.

היא מריחה כמו קומבינה ישראלית קלאסית, שבה היבואן או אפילו חנויות משחבים שגדולה מספיק ומפסידה מיבוא מקביל ופרטי - פונה ללנובו, מבקשת ממנה לגבות 40$, ומסבירה לה שהיא רק תרוויח מכך...

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...