שחר של יום חדש: Skylake-X כבר כאן עם כמות בלתי שפויה של ליבות עיבוד - עמוד 7 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שחר של יום חדש: Skylake-X כבר כאן עם כמות בלתי שפויה של ליבות עיבוד


Recommended Posts

ציטוט של אורח Nissim Ben Ezra

באמת ציפתם שעובדי אינטל יגידו משהו אחר? אני לא מבין גדול בהנדסת מחשבים אבל השוק היה מנומנם משהו עד שהתחילו להגיע הדיווחים על המתחרים ואז אינטל החליטה להוציא את התותחים הכבדים. רק שטופי מוח לא מסוגלים להפעיל קצת הגיון ולהבין שהכול ביזניס הכול עיסקי גם בתחום הטלפונים זה ככה שימו לב כול שנה מכשיר חדש שרוב החידושים הם מינורים ולא פורצי דרך. וכן הטכנולגיה כבר הייתה קיימת (ולא צריך להיות מהנדס כדי לדעת את זה) בעקיר בתחום השרתים אבל לא בער לאינטל להוזיל ולהנגיש אותה לכלל המשתמשים. עם היה שוק תחרותי יותר אם יותר יצרניות (לדעתי זה קצת קורה שמעבדים כביכול חלשים יותר מתחום הניידים מספיקים לרוב משימות המשתמש הממוצע) ולכן אינטל קצת העבירה הילוך כדי להבדיל את עצמה אבל זה רק דעתי.

אתה באמת לא מבין גדול ואתה רושם דברים ממש לא נכונים. זכותך לחוות את דעתך אבל זה לא הופך אותה לאמת :)
ברור ששוק תחרותי יוביל ליותר חידושים, על זה אין ויכוח כלל. זה טוב לנו וזה גם טוב שאינטל מקבלת בעיטה קלה בתחת כדי שתשקיע יותר בחדשנות. זה היה נחוץ, שוק ללא תחרות מוביל לסטגנציה ולמחירים גבוהים, כמו שהיה בעידן הפרסקוט, עד שAMD הוציאה את הATHLON מהכובע והכניסה לאינטל. לCore לקח שנה לצאת וזה משהו שכבר היה בפיתוח לנייחים וקיים בניידים, הוא נבחר להחליף את ארכיטקטורת הNETBURST המיושנת ו"נתנו גז" עם הפרוייקט הזה בשביל להציג פיתרון בשוק במינימום זמן.
אבל, אבל גדול, שום דבר לא "שוכב במגירה", שום דבר לא "נשלף ברגע" כמו שאתה חושב. אנחנו עובדים שנים על מה שאתה חושב ששלפנו מהכובע לפני רגע. אתה חושב שSKX זה מענה לAMD? אתה מאוד טועה (ומטעה אחרים). הלוואי והייתי יכול להרחיב אבל זה לא אפשרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 108
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
ציטוט של ag43

אתה באמת טוען שהייתה מניעה חומרתית להוציא מעבדים כאלו כבר לפני 6 שנים? רמז, הם כבר יצאו אבל פשוט לשוק העסקי. פתאום כשיש רשרוש של תחרות מצד AMD פתאום הטכנולוגיה הבשילה?

כן. אל תהיה חובבן בבקשה. אתה יכול להאמין במה שאתה רוצה אבל זו לא האמת. מעבר לתהליך ייצור חדש לוקח שנים - החל משדרוג המפעל, הגעה לYIELD נורמאלי ואז שיפורים בתהליך.
תחרות יכולה להאיץ את זה ע"י השקעה מוגברת בR&D, על זה אין ויכוח.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ננסח זאת אחרת: השקיעה את כל הפיתוח של השוק הביתי בשיפור צריכת חשמל וליבה גרפית. במקביל השוק העסקי זכה למעבדי 12 ו16 ליבות. 10 שניות אחרי שAMD מודיעה על מעבדי 16 ליבות לשוק הביתי מכריזה על 18 ליבות לאותו שוק שעד היום ישב על 4. אתה מוזמן להסיק את המסקנות לבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ag43

10 שניות אחרי שAMD מודיעה על מעבדי 16 ליבות לשוק הביתי אינטל מכריזה על 18 ליבות לאותו שוק שעד היום ישב על 4.

 

שנה שעברה הוציאה מעבד ביתי עם 10 ליבות (AMD בכלל לא הייתה במשחק).

השנה היא הקפיצה את הכמות משמעותית, ההכרזה על החדש הייתה הרבה לפני הפריצה של , ותאמין לי, הם התחילו לפתח אותו הרבה יותר מאשר לפני חודשיים. 

אינטל ממקסמת רווחים, כשאין תחרות מAMD, אין סיבה לתת פוש,
אבל אתם לא עובדים בחברה, וכל הספקולציות האלה מה יש להם ומה אין להם חסרות ביסוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זו בדיוק הנקודה שלי! המעבדים ישבו במגירה והוציאו אותם רק כשהתחילו ניצוצות של תחרות. מעבדי ה10 ליבות לשוק הביתי היו במחירים של (כמעט) שוק עסקי. גם המעבדים האלו יהיו יקרים אבל בגל השני יבואו עממיים עם 6-8 ליבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ליינוס צודק שבלי תחרות כנראה לא הייתה מתאמצת בכלל (למה להם?).

AMD נתנה בעיטה חזקה לאינטל שבינתיים הזניחה את המעבדים לטובת כיוונים אחרים, וטוב שככה.

אני יכול להבטיח לכם שאף מהנדס לא יושב רגל על רגל בעבודה, פשוט מתגברים במהנדסים את הצוותים הרצויים באותו רגע.

אבל עדיין הכיוון ש"אינטל מכריזה על חדשים רק כתגובה לAMD" הוא פשוט לא נכון!

כל המעבדים שאינטל מוציאה הם תוצאה של שנות פיתוח ובדיקות, המעבדים האלה היו בתכנון מזה זמן רב.

הדבר היחיד שאולי השתנה שאינטל הבינו שצריכים לתת גז (בכיוון המעבדים) ולכן מיהרו להוציא את ההכרזות, אחרת יעקפו אותם בסיבוב.

 

נ.ב., 

וכן אני מסכים עם האמרה שאינטל פשוט שמים לעצמם רגל, לוקחים את הזמן לפתח מוצר מתקדם לצרכנים ו"מופתעים" ברגע שלמתחרה יש אחד.
 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

ציטוט

 

אבל עדיין הכיוון ש"אינטל מכריזה על מעבדים חדשים רק כתגובה לAMD" הוא פשוט לא נכון!

 

 

 

שים לב- הטעינה שאינטל מוציאה מעבדים ברגע האחרון כתגובה לAMD הוא נכון כי הוא מתייחס לשוק הביתי, אכן פיתחה ממיזמן את המעבדים אבל היא הציעה אותו רק לשוק העיסקי באלפי דולרים- מבחינתה שהשוק הביתי יזדיין בסבלנות עם מעבדי 4 ליבות במחיר מופרז.

שיווק הX299 שכמעט ולא מחדש דבר מX99 הוא התוצאה-  זה לא מוצר מתוכנן היטב אלא סתם זירוז כי תפסו אותם עם המכנסיים למטה עם X399, גם בלוחות X99 יש מעבדי עד 22 ליבות, מה הטעם לעשות לוח חדש שתומך רק עד 18 ליבות בלי שום חידוש? רק בשביל להראות שיש להם מענה לAMD כביכול.

לאינטל אכן יש הרסבה פיתוחים בשרוול- פשוט הם לא תיכננו לימכור אותם במחירים נמוכים לשוק הביתי, פשוט מאלצ אותם לידאוג לנו למישתמשים הבייתיים.

זה מה שהתחרות עושה- וכולנו מרוויחים :-).

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני פחות מכיר את מעבדי , אז תקן אותי אם אני טועה.

נראה לי שכן יש צורך לבצע אדפטציה מהסוקטים וצ'יפסטים של קסאון למעבדים ביתיים.

זה אמנם לוקח הרבה פחות זמן מאשר לפתח מוצר מ0, אבל עדיין דורש השקעה שהיא הרבה מעבר ל3 חודשים.

 

אין יותר מסכים ממני לגבי התחרות :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממש לא,  שים לב למעבדים שניתמכים בX99, יש שם כבר כל מה שתירצה, ביכלל לא היה צורך בX299 והוא לא מביא שום חידוש חוץ מתמיכה באופטן שגם זה לא משנה כי אפשר היה לשלב אותו בעידכון X99.

מה גם הם פשוט הדביקו מעבדי קאבי ליייק לתוך הסוקט הזה שזה הדבר הכי דבילי כי לא תקבל 4 ערוצי זיכרון/ רק 16 נימי PCIE ובקיצור כמעט ולא תנצל דבר מיכולות הלוח החדש.

בנוסף שים לב שבתערוכה לא היה שום מעבד מעל 10 ליבות כי אינטל פשוט לא הכינה מראש, הם אכן פשוט חיכו לישמוע כמה ליבות יכריזו ואז פשוט אמרו הינה יש לנו 18 ליבות אבל בלי שום חשיפה/מידע קונקרטי אלא רק על הנייר.

בנוסף יש לציין כי אנשים כמו לינוס וכו' יש להם קצת יותר מידע מאיתנו כי הם כן מוזמנים מאחורי הקלעים לקבל הרבה יותר מידע שזמין ברשת, אז אם הוא כל כך מאוכזב כניראה יש סיבה.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...