5820k vs 6700 to gaming - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

5820k vs 6700 to gaming


Recommended Posts

אני מתלבט בין שתי המעבדים.
השימושים שלי הם משחקים כבדים, striming ועריכה קלה.

אם אני אקנה את 5820k אני כמובן יעשה לו OC עם נוזלי שיש לי לכרטיס מסך (ares 3).
מה יותר טוב למשחקים מטמון קטן עם מהירות בסיס גדולה ומהירות טורבו בהפרש לא ניקר ממהירות הבסיס,
או מטמון גדול עם מהירות בסיס קטנה ומהירות טורבו זהה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש בינהם גם הבדל בליבות, 4/8 לעומת 6/12, זה תלוי גם כמה המשחק/תוכנה יודע לנצל ליבות, עם הייתי הולך על ה5820k. בלי לפי בנצ׳ים הם די צמודים ואז זה יותר תלוי שימוש ספציפי ומה הוא מנצל.

תבדוק ברשת מתי צפוי לצאת -e.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@BenSmall Brown

1. הדבר הראשון שאתה צריך להבין הוא שאי אפשר להסתכל על פרמטר אחד או שניים של מעבד ולקבוע לפיהם איזה מעבד יותר טוב אלא יש לבחון את המעבד כמכלול שלם. לכן מה שאתה צריך לעשות הוא לחפש מבחני ביצועים לתוכנות שבהן אתה מתכנן להשתמש ולראות איזה מעבד ייתן לך ביצועים טובים יותר.

 

2. אם אתה בכל זאת רוצה הסבר קצר:

א. בנוגע לזיכרון המטמון - יש נפח מסויים שהחל ממנו היעילות של המטמון קטנה כך שלא ממש משתלם לייצר מעבד עם מטמון בנפח גדול יותר (הביצועים שיתקבלו ברוב המקרים יהיו דומים עד זהים לאלו של מעבד עם מטמון בנפח קטן יותר). נפח זיכרון המטמון האופטימלי הזה תלוי בארכיטקטורה של המעבד וכמובן בשימושים.

 

ב. בנוגע לתדר המעבד - ביצועי המעבד תלויים ביעילות הארכיטקטורה שלו (בפרט - מספר הפקודות בשנייה שהמעבד מסוגל לבצע). בהחלט יכול להיות שמעבד שעובד בתדר נמוך יותר יהיה יעיל יותר (ולכן גם "מהיר" יותר) מאשר מעבד העובד בתדר גבוה יותר.

 

3. למעבד i7-6700 יש 4 ליבות עיבוד פיזיות ו-8 לוגיות. למעבד i7-5820K יש 6 ליבות עיבוד פיזיות ו-12 לוגיות, אולם ביצוע ליבה בודדת של ה i7-5820K נמוכים יותר מאשר ביצועי ליבה בודדת של ה i7-6700 (ה -6700 עושה שימוש בארכיטקטורה חדשה יותר והוא עובד בתדר גבוה יותר). מכאן שההבדל בביצועים שיתקבלו תלוי באופו השימוש של התוכנה במעבד - אם התוכנה יודעת לנצל יותר מ-4 ליבות עיבוד, אז כנראה ל -5820K יהיה יתרון, שכן יש לו יותר ליבות עיבוד, ואם התוכנה יודעת לנצל עד 4 ליבות עיבוד פיזיות, ל -6700 כנראה יהיה יתרון, שכן הביצועים של ליבה בודדת שלו אמורים להיות עדיפים. לכן, בהתאם לנקודה 1, אתה צריך לחפש את המעבד שנותן את הביצועים הטובים יותר עבור התוכנות בהן אתה משתמש. באופן כללי אפשר לומר שלרוב השימושים כיום, כולל משחקים, 4 ליבות עיבוד פיזיות בהחלט מספיקות ולכן ה -6700 יהיה הבחירה המשתלמת יותר

 

4. יתרונות נוספים של כל מעבד:

ה Core i7-5820K תומך ביותר זיכרון (באופן מעשי, היות וניתן להתקינו בלוח אם בעל 8 חריצי הרחבה לזיכרון מסוג DDR4) והוא כמובן תומך בריבוי משימות גדול יותר (כי יש לו יותר ליבות עיבוד).

ה Core i7-6700 הוא בעל דרישת הספק נמוכה יותר, הוא כולל גרפית מובנית (לא ממש רלוונטי למשחקים) והוא גם זול יותר (במיוחד כשלוקחים בחשבון גם את עלות לוח האם).

 

5. קישור להשוואה בין המעבדים Core i7-6700 ו Core i7-5820K מהאתר של אינטל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שרשמתי יש לי ares 3 כך שממילא דרישות הספק שלי גבוהות (1250W Gold).
 

ציטוט

באופן השימוש של התוכנה במעבד

אז אני אפרט יותר התוכנות הן: פרמייר לפיצול, ואפטר אפקט לאינטרו, תוכנות הקלטה ו-striming שונות.
המשחקים הם: BF3/4/5, all games of blizzard , SF4/xT/5,all m&m heroes, all tome rider, all c&c, all ...

צפיתי במשחק BF4 לדוגמה ב i7 5820K  (ללא OC) הגיעה ל 88FPS במעלית ו-i7 6700K הגיעה במעלית ל 181FPS סך הכול שניהם היו דומים רוב הזמן הם היו בין 114FPS-140FPS. לאומת זאת ברזולוציה של המסך שלי עם כרטיס מסך דומה שלי i7 5820K OC (במפה שונה) הוא ב-200FPS כל הזמן.
*אין לי זמן לצפות בעוד משחקים מהמשחקים שלי ברשימה, אם תוכלו אני אשמח לדעת בממוצע ברובם איזה מעבד נותן יותר תמונות לשנייה על אולטרה. עריכה: בסוף ראיתי סרטון עם 3 משחקים שלא ברשימה, ויש מנצח 1.

כמו כן יש נתונים נוספים סביב למעבד חוץ מהמעבד: כמו תמיכה ב-4 ערוצי זיכרון אל מול 2, 8 RIMM מול 4 RIMM, רוחב פס זיכרון מקסימלי, DDR3L CL9 מול DDR4 CL12 במינימום, מקסימום נתיבים 28 מול 16 ב- PCI-E, מחיר לוח אם 1151 יקר יותר מלוח אם 2011-3L גם אם אתה לוקח דגמים זולים לוח אם 1151 מול לוח אם 2011L-3L, הזיכרון DDR3L זול יותר מ- DDR4... 

אז אני בדילמה לחקות ל  skylake-e או לקנות עכשיו ומה לקנות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. למשחקים קנה את המחשב שהעלות הכוללת שלו קטנה יותר - ברוב המקרים סביר להניח שהפרשי הביצועים בין ה i7-6700K וה i7-5820K לא יהיו בעלי השפעה מעשית (אני לא חושב שהמשחקיות שלך תיפגע אם תקבל 100FPS או 150FPS).

 

2. אין כיום RIMM - אתה מתכוון ל DIMM (למעשה אתה מתכוון למספר מודולי זיכרון).

 

3. לרוב השימושים רוב הפס לזיכרון שמציע זיכרון בתדר המינימלי (2133MHz) ובערוץ יחיד (64 ביט) הוא יותר ממספיק לרוב השימושים (רוחב פס הגולמי הוא כ 17000MB/s). בכל מקרה יש לך אפשרות להשתמש ב-2 ערוצי (128 ביט) ולקבל רוחב פס כפול לזיכרון של כ 34000MB/s. רק אם אתה יודע בוודאות שהתוכנות שלך ירוויחו בצורה משמעותית מרוחב פס גדול יותר לזיכרון כדאי לשקול קניית מעבד בעל 4 ערוצי .

 

4. אני לא חושב שיש טעם לשקול היום קניית זיכרון כלל - המחיר של זיכרון ה DDR4 הוא דיי נמוך (אפשר למצוא מודולי זיכרון DDR4 בנפח של 8GB בסביבות ה-160 ש"ח) וברוב המוחלט של המקרים אתה מקבל רוחב פס לזיכרון גדול יותר עם זיכרון DDR4 בסיסי (בתדר של 2133MHz) מאשר עם זיכרון כלשהו (בד"כ זיכרון עובד בתדר של 1600MHz, אבל יש מודולי זיכרון יקרים יותר המסוגלים לעבוד בתדרים גבוהים יותר).

 

5. מספר נתיבי/מסלולי ה PCI Express שהמעבד מספק הוא רלוונטי בעיקר אם אתה מתכנן לבנות מערך של יותר מ-2 . רוב האנשים משתמשים בכרטיס מסך אחד, כך שזה כלל לא רלוונטי.

 

6. ההשוואה שעשית בין מחירי לוחות האם היא מאד בעייתית - קודם כל בחרת לוחות אם מהיקרים ביותר שיש לתושבת 1151, באחת ההשוואות הלוחות היו בגדלים שונים ובכל מקרה את ההשוואה ביצעת בחנות אחת בלבד (KSP), שבה מחירי לוחות האם הם לא תמיד הזולים ביותר. אם אתה מעוניין בלוח אם טוב לתושבת 1151 שאמור להתאים להמהרה בינונית ואולי גם כבדה, הייתי שוקל את ה Maximus VIII Ranger של שניתן למצוא בכ-860 ש"ח במקום לוחות שעולים 1500-3000 ש"ח.

 

7. מעבדי ה Skylake-E עדיין לא שוחררו, ולמעשה גם מעבדי ה -E עדיין לא שוחררו, כך שאם אתה מעוניין להמתין למעבדי ה -E, זה כנראה ייקח כמה חודשים טובים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל לפי דעתי חכה ל אקסטרים החדש. זה לא כזה רחוק.

אני אישית עם 4790K עושה סטרימינג ועריכות קלות וזה מספיק לי, יחד עם זאת המחשב הבא שלי יהיה בוודאות .

למה?

1. תוכנות עריכה יהנו מהמעבדים ההאלה.

2. המשחקים לאחרונה בהחלט מעלים את הדרישות ויודעים לנצל עם יותר ליבות.

לגבי המחיר( השוואה נכון להיום)- המחירים של המעבדים די מינורי כ-150 בין השניים. זיכרונות אותו מחיר. לוחות אם. אמנם לוחות ה 2011 יקרים יותר אבל יש לך יותר אפשרויות של וזכרון. תחשוב על זה ככה. לפי דעתי במחירים של היום ניתן אפילו לקנות 128GB ולעשות RAMDISK. אם תעשה או לא זה עניין אחר אבל אני אישית אוהב את האפשרות בחירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה ל-smalul על סעיף 1: אני לא יודע איך מודדים משחקים בפרמטר אחר מתמונות לשנייה, האם ידועה לך פרמטר אחר?

 

שאלה ל-smalul על סעיף 2: אני מהתקופה שצריך לקרוא לזה בשם המלא SD-RAM , לא ידעתי שיש DIMM חשבתי שעדיין קוראים לחריצים RIMM מה ההבדל בין DIMM ל-RIMM?

 

שאלה ל-smalul על סעיף 3: אני לא יודע מה יעזרו לי עוד ערוצים אני משאר שזה תמיד טוב יותר בכללי.

שאלה ל-smalul על סעיף 4: אני ראיתי המון סרטונים ועדיין לא הבנתי מה היחס בין ה-CL ל-MHz שהכי טוב למשחקים?
(רוב SD-RAM DDR3L עם MHz גבוהה הם עם CL יותר נמוך מ- SD-RAM DDR4) למשל אין לי מושג אם 3600MHz CL18 פחות טוב או יותר טוב למשחקים מאשר  3000MHzCL12 .
 

שאלה ל-smalul על סעיף 5:  תגיד יש לי ares 3 (הייתי רוצה בעתיד להוסיף עוד 290X או 295x2) זה נחשב ל2 כרטיסים או כרטיס אחד במספר נתיבי\מסלולי PCI-E כי זה על חריץ PCI-E אחד?

שאלה ל-smalul ו-leahd3 על סעיף 6: הפעם נתתי השוואה עם אתר נוסף. האם אתם מכירים חנויות שבהן מחירי לוחות האם הם תמיד הזולים ביותר?

תשובה ל-smalul על סעיף 6: נכנסתי לקישור אבל כמו בדיון היחיד שלי קודם אני לא הכי מכיר כרטיסי קול חוץ מ ALC1150 של realtek. כך שאני פוחד מתוכנות מסובכות באנגלית. ולכן לא בדקתי את מחירו בארץ.

שאלה ל-smalul ו-leahd3 על סעיף 7 של smalul ו1+2 של leahd3: אז בקיצור כדי להמתין, עכשיו הכרטיס שלי Recommended Processor לדור 4 של i7 זה אמור להפריע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחירי לוחות אם. ובכן תבחר דגם שאתה רוצה ורוץ על זאפ וחנויות מוכרות ותשווה מחירים ושירות.

לגבי זמן המתנה זה אישי: אם אתה יכול להמתין ולא לחוץ לך אז זה שווה כמו אותו הגיון של כרטיסי פסקל הקרבים.

לגבי כרטיס מסך יעבוד אותו דבר אין קשר לדורות.

 

לפחות על עוד יש לך PCIE 3 ויש לכולם עכשיו :)

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של BenSmall Brown

שאלה ל-smalul על סעיף 1: אני לא יודע איך מודדים משחקים בפרמטר אחר מתמונות לשנייה, האם ידועה לך פרמטר אחר?

ה FPS (מספר פריימים/תמונות לשנייה) הוא אכן הפרמטר העיקרי שבעזרתו קובעים עד כמה המחשב "חזק", אבל באופן מעשי אני לא חושב שזה ישנה לרוב האנשים אם הם יקבלו קצב של 60 פריימים בשנייה, 100 פריימים בשנייה או מיליון פריימים בשנייה, שכן סביר להניח שהמשחק ייראה "זורם" בכל מקרה. אני לא חושב שאם מישהו שמשחק במשחק מסויים ומקבל בו קצב פריימים של 60 פריימים יטרח לשדרג את החומרה שלו (סביר להניח שבעלות לא מבוטלת) רק בשביל לקבל קצב פריימים קצת יותר טוב שבאופן מעשי לא ממש יורגש.

 

אגב, הפרמטר הנכון לפיו יש לקבוע האם משחק הוא שחיק (או "זורם") הוא קצב הפרימיים לשנייה המינימלי (ערך ה FPS שמפורסם הוא בד"כ ממוצע).

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

שאלה ל-smalul על סעיף 2: אני מהתקופה שצריך לקרוא לזה בשם המלא SD-RAM , לא ידעתי שיש DIMM חשבתי שעדיין קוראים לחריצים RIMM מה ההבדל בין DIMM ל-RIMM?

טוב, זה נושא קצת מורכב ואני לא בטוח שאני מכיר אותו מספק טוב, אבל אני אסביר מה שאני יודע:

הזיכרון כיום ברוב המוחלט של המחשבים הביתיים, כמו ב-20 השנים האחרונות (לפחות), הוא מסוג DRAM (ראשי תיבות של Dynamic Random Access Memory), שהוא הדורש ריענון קבוע בכדי לשמור על המידע שבו והוא יחסית זול (בפרט נעשה שימוש בזיכרון מסוג SDRAM, שהוא ראשי תיבות של Synchronous Dynamic Random Access Memory). סוג אחר הוא SRAM (ראשי תיבות של Static Random Access Memory) שהוא שאינו דורש קצב ריענון בכדי לשמור על המידע שבו (אבל הוא עדיין נדיף) והוא הרבה יותר יקר. כיום זיכרון SDRAM למחשב האישי הביתי בד"כ מגיע ב"אריזה פיזית" בתצורת DIMM (ראשי תיבות של Dual In-line Memory Module).

 

זיכרון ה RDRAM (ראשי תיבות של Rambus DRAM), הוא גם סוג של זיכרון DRAM, שאמור היה להציע רוחב פס גדול יותר, אבל הוא גם היה יקר יותר. זיכרון זה התחרה בזיכרון ה SDRAM בתחילת שנות ה-2000 ועבד בלוחות אם למעבדי הפנטיום 4. אם אני זוכר נכון, בנוסף להיותו יקר יותר הוא גם דרש שכל ערוצי הזיכרון יהיו מלאים, דבר שהביא לעיתים לשימוש בטרמינטורים (רכיבי "דמה" שנראו כמו מודולי זיכרון אך כל תפקידם היה "לסגור מעגל"). זיכרון זה הגיע ב"אריזה" מסוג RIMM (ראשי תיבות של Rambus In-line Memory Module).

 

אם אתה רוצה להתייחס לזיכרון מודרני למחשב הביתי הנייח בשם המלא אתה כנראה תצטרך לציין שמדובר בזיכרון מסוג , שהוא זיכרון מסוג SDRAM המגיע בתצורת DIMM, או בקיצור - SDRAM DIMM.

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

שאלה ל-smalul על סעיף 3: אני לא יודע מה יעזרו לי עוד ערוצים אני משאר שזה תמיד טוב יותר בכללי.

כל ערוץ זיכרון מעביר 64 ביט (או 8 בתים) של נתונים בכל מחזור שעון. ברוב המחשבים הביתיים ניתן להשתמש בעד 2 ערוצי זיכרון, כלומר לקבל רוחב פס לזיכרון (ליתר דיוק הכוונה היא לרוחב פס המידע של הזיכרון) של 128 ביט (או 16 בתים בכל מחזור שעון). במעבדי ה High End בד"כ יש תמיכה ב-4 ערוצי זיכרון, דבר המאפשר לקבל רוחב פס לזיכרון של 256 ביט.
כיום, לרוב השימושים, גם רוחב הפס לזיכרון שמקבלים מערוץ זיכרון בודד (64 ביט) הוא מספיק ושימוש בערוץ כפול או בערוץ מרובע ייתן תוספת ביצועים קטנה עד זניחה. כמובן שישנם יישומים (תוכנות) הדורשים רוחב פס לזיכרון גדול ככל האפשר, כך שאם נעשה בהם שימוש בתדירות גבוהה, כנראה ישתלם להשקיע בחומרה (מעבד ולוח אם) התומכת ב-4 ערוצי זיכרון.

 

רק שיהיה ברור - עצם התמיכה של החומרה ב-2 או ב-4 ערוצי זיכרון לא אומר שאוטומטית הזיכרון עובד ברוחב פס של 128 ביט או 256 ביט. בכדי לעבוד ברוחב פס כזה יש צורך להתקין מספר מודולי זיכרון מינימלי (2 עבור ערוץ זיכרון כפול ו-4 עבור ערוץ זיכרון מרובע) בתצורה מתאימה.

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

שאלה ל-smalul על סעיף 4: אני ראיתי המון סרטונים ועדיין לא הבנתי מה היחס בין ה-CL ל-MHz שהכי טוב למשחקים?
(רוב SD-RAM DDR3L עם MHz גבוהה הם עם CL יותר נמוך מ- SD-RAM DDR4) למשל אין לי מושג אם 3600MHz CL18 פחות טוב או יותר טוב למשחקים מאשר  3000MHzCL12 .

MHz מתייחס לתדר הזיכרון והוא קובע את רוחב הפס שהזיכרון מציע (תדר הזיכרון כפול רוחב פס המידע לזיכרון שווה לרוחב הפס של הזיכרון).

CL הוא תיזמון של הזיכרון, שהוא למעשה ערך המציין את מספר מחזורי השעון הדרושים בכדי לבצע פעולה פנימית מסויימת בתוך הזיכרון (במקרה הזה - בחירת עמודה או בחירת תא זיכרון ספציפי מתוך כל הזיכרון). ניתן להציג את ערכי התיזמונים כזמנים בשניות, אך נהוג להציגם כמספר מחזורי שעון, ולכן עבור תדרי פעולה שונים מוצגים בד"כ ערכי תיזמונים שונים.

 

באופן אידאלי רצוי שהזיכרון יעבוד בתדר גבוה ככל האפשר ובתיזמונים נמוכים (הדוקים) ככל האפשר, אולם מבחני ביצועים עובור זיכרון ה (ומעלה) מראים כי תוספת הביצועים המתקבלת כתוצאה מהגדלת תדר הזיכרון או מהקטנת ערכי התיזמונים היא דיי קטנה עבור רוב השימושים, כך שבד"כ לא משתלם להשקיע בזיכרון "מהיר" יותר.

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

שאלה ל-smalul על סעיף 5:  תגיד יש לי ares 3 (הייתי רוצה בעתיד להוסיף עוד 290X או 295x2) זה נחשב ל2 כרטיסים או כרטיס אחד במספר נתיבי\מסלולי PCI-E כי זה על חריץ PCI-E אחד?

אני לא ממש מכיר את ה Ares 3 ואת התחום הזה בכלל, אבל אני מניח שהכוונה היא לכרטיס המסך הזה, שמורכב מ-2 ליבות גרפיות מסוג R9 290X. היות ומדובר בכרטיס מסך אחד בעל ממשק PCI Express X16 אחד לדעתי הוא נחשב ככרטיס מסך אחד. יש לציין כי לפי האתר של AMD (קישור) ניתן להתקין במחשב כלשהו 4 ליבות מסוג R9 290 או R9 295X2, כך שאתה כנראה תהיה "מוגבל" לעד שני כאלו בתצורת CrossFire.

 

אני אציין שוב שאני לא בטוח בדיוק מה קורה עם כרטיס המסך הזה - אני יודע שלמרות שמדובר בכרטיס מסך אחד פיזי עם 2 ליבות עיבוד גרפיות, הוא כן עובד בתצורת CrossFire. מכיוון שממשק ה PCI Express X16 במחשב לא מסוגל לתת יותר מ-16 ערוצי PCI Express, אני יכול רק להניח שכל ליבת עיבוד מקבלת רוחב פס של 8 ערוצי PCI Express.

אני גם יודע שבאופן מעשי אין הבדל גדול בביצועים בין עבודה עם 8 ערוצי PCI Express או 16 ערוצי PCI Express, אולם כאשר נעשה שימוש ב-4 ערוצי PCI Express בלבד הביצועים כבר הרבה פחות טובים. מכאן שאם אתה מעוניין ב-2 כאלו, כלומר ב-4 ליבות עיבוד גרפיות פיזיות, הרי שבאופן אידאלי אתה כנראה תרצה שכל גרפית תקבל 8 ערוצים, כלומר בסה"כ תצטרך 32 ערוצי PCI Express.

 

ברוב המוחלט של הלוחות לתושבת ביתיית רגילה (במקרה זה - ה-1151) אתה יכול לקבל 16 ערוצים מהמעבד ואולי עוד 4 מערכת השבבים (יש לוחות הכוללים רכיב המכפיל את מספר ערוצי ה PCI Express מהמעבד ל-32, אך הם בד"כ יקרים מאד). לכן אם אתה מעוניין במערך של 2 כרטיסי מסך כאלו, אתה כנראה תצטרך לוח אם ומעבד המסוגלים לספק 16 ערוצי PCI Express ל-2 חריצי הרחבה מסוג PCI Express X16. המשמעות היא שבמקרה כזה אתה תצטרך לוח אם בעל תושבת 2011-3 ומעבד i7-5930K, שכן מעבד i7-5820K מציע "רק" 28 מסלולי PCI Express.

 

שוב  - יכול להיות שאני טועה כאן. הם לא התחום שאני בד"כ מתעסק איתו ולכן אני לא מכיר היטב את הנושא. כל מה שאני יכול להציע לך הוא לחפש מבחני ביצועים ולראות עם איזה מעבד מתקבלים הביצועים הטובים יותר במערך כאלו עבור השימושים שלך.

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

שאלה ל-smalul ו-leahd3 על סעיף 6: הפעם נתתי השוואה עם אתר נוסף. האם אתם מכירים חנויות שבהן מחירי לוחות האם הם תמיד הזולים ביותר?

אם הייתה חנות אחת שתמיד מציעה את המחירים הזולים ביותר לכל רכיב, הרי שהיה קורה אחד מ-2 הדברים הבאים:

א. כל שאר החנויות היו פושטות את הרגל (כי אף אחד לא היה קונה מהן).

ב. שאר החנויות היו מורידות את המחירם שלהם בכדי להתחרות בחנות הזולה.

 

מעשית זה לא המצב - בכל חנות יש מחירים שונים ומלאי שונה, ובהחלט יכול להיות שרכיב X הוא משתלם בחנות אחת ויקר בחנות אחרת, ואילו עבור רכיב Y המצב הוא הפוך. היות ורוב האנשים קונים את כל המחשב שלהם מחנות אחת, בד"כ יש להסתכל על המחיר הכולל של המחשב ולא על המחיר של רכיב כזה או אחר.

בכל מקרה מומלץ לבדוק את המחירים במספר חנויות באינטרנט בכדי לוודא שאתה מקבל את המחיר הטוב ביותר (רשימת חנויות חלקית בלבד - KSP, אייבורי, פלונטר, TMS, StartPC, 1pc ו RSM, תחפש עוד חנויות באינטרנט).

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

תשובה ל-smalul על סעיף 6: נכנסתי לקישור אבל כמו בדיון היחיד שלי קודם אני לא הכי מכיר כרטיסי קול חוץ מ ALC1150 של realtek. כך שאני פוחד מתוכנות מסובכות באנגלית. ולכן לא בדקתי את מחירו בארץ.

היו כרטיסי קול מובנים לפני ה ALC1150 של Realtek ויהיו גם אחריו. נכון, כרטיס הקול המובנה הזה נחשב לדיי איכותי, אבל לי אישית זה פחות משנה. למעשה, מי שאיכות הקול ממש חשובה לו כנראה ייקנה כרטיס קול נפרד ולא יסתמך על כרטיס הקול המובנה בלוח האם.

 

ציטוט של BenSmall Brown

שאלה ל-smalul ו-leahd3 על סעיף 7 של smalul ו1+2 של leahd3: אז בקיצור כדי להמתין, עכשיו הכרטיס שלי Recommended Processor לדור 4 של i7 זה אמור להפריע?

אתה צריך להחליט האם אתה צריך מחשב חדש עכשו או לא. היות ולא כתבת באיזו חומרה אתה משתמש כרגע, אי אפשר לומר לך האם לשימושים שציינת יש צורך בשידרוג כרגע או שניתן להמתין ולהמשיך להשתמש במחשב הנוכחי.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סלחו לי הייתי מאוד עייף ובמקום לבדוק בעצמי (להכניס עוד קישורים) ולתמצת את עיקר הסעיפים, פשוט רציתי לסיים להגיב על כל הסעיפים שלך ללא צורך והתחלתי לשאול מלא שאלות כמו הדיוט.

לא הייתה פה שום מטרה שבסופה שאלה, למשל: כתבתי שלא בדקתי את מחיר לוח האם שהבאת, נו הייתי עייף מאוד וראיתי רק את כרטיס הקול (אני אפילו לא זוכר מה עוד היה שם) ופשוט לא היה לי כוח לבדוק את זה. או למשל שלא בדקתי בעצמי מה ההבדל בין DIMM ל- RIMM.

לא האמנתי שתגיבו לזה ורציתי לערוך את זה היום, אבל הקדמתם אותי.
אני אנשֹה להגיב שוב בצורה יותר טובה גם למה שאתם הגבתם אחרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, לא נורא (למרות שלקח לי יותר משעה לכתוב את התגובה הקודמת שלי, וזאת מכיוון שאני בד"כ בודק דברים לפני שאני כותב אותם) - אולי מישהו אחר בעתיד יוכל ללמוד מהדברים הנ"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יחדד יותר את סעיף 4: לא התכוונתי ל- אלה ל-DDR3L כזה שמותאם ללוחות אם 99X, אני יודע מה זה MHz ו-CL אבל שֹמתי לב על שלפעמים CL נמוך נגיד 12 מול CL גבוהה נגיד 18 והרצים דומים נגיד 2400 לראשון ו- 2666 לשני הכרטיס היותר טוב למשחקים יהיה לפי דעתי עם CL נמוך והרצים נמוכים. עכשיו מה ההבדל בעיקרון בין DDR3L לבין במשחקים האם זה הבדל כל כך גדול כי אתה כתבת:
 

ציטוט

אולם מבחני ביצועים עובור זיכרון ה (ומעלה) מראים כי תוספת הביצועים המתקבלת כתוצאה מהגדלת תדר הזיכרון או מהקטנת ערכי התיזמונים היא דיי קטנה עבור רוב השימושים, כך שבד"כ לא משתלם להשקיע בזיכרון "מהיר" יותר.



סעיף 5: הסבר מאוד טוב, למדתי ממנו הרבה בתקווה שהכול נכון ואתה לא טועה כאן. אז עדיין נשארנו או עם 6700k עם לוח מוכפל או 5930k ונשארנו באותו מקום מלכתחילה. הייתי אומר שיהיה קשה למצוא מבחן גם עם שורת המעבדים שהוצגו פה וגם עם כרטיס המסך שלי שיש אולי 100 בכל העולם ואם לא אז שתי כרטיסי 290X נפרדים או כרטיס 295x2 אחר ועוד עם השימושים שלי, כלומר עם המשחקים שאני משחק. אבל אני אבדוק
בדקתי ב7 אתרים שונים ולא מצאתי: 1 ,2 ,3 ,4 ,5 ,6 ,7.

אני יחדד את סעיף 6: היה לי מגבר עם 5.1 רמקולים אבל אני לא אדם עם חוש שמיעה כזה שמבדיל עד כדי כך בכרטיסי קול, מה שחשוב לי זאת תוכנת הדרייבר במכרה הזה "מנהל השמע realtek HD" שהיא תוכנה בעברית קלה לשימוש, ואני לא יודע אם יהיה לי חיבור טוב גם עם תוכנה באנגלית.

סעיף 7: כתוב שמעבדי -E יצאו ברבעון הראשון של 2016, לא כתוב תעריך מדויק, למרות שאנחנו כבר בחודש האחרון של הרבעון.
ושמעבדי Skylake-E יצאו בסוף השנה הזאת. אז אם כבר אז לחכות ל- -E שאמור אותו תו לצאת.
כרגע אין לי מחשב ואני משתמש במחשב שחבר השאיל לי עד לקניית מחשב חדש. קניתי בינתיים רק כרטיס מסך, בלוק , מיכל מים, משאבה, צינורות, מחברים, ג'ריקן CO2 טהור ללא מלחים, ספק 1250W זהב של seasonic וכבל DVI-D עשֹוי מ24 קרט זהב עם סיכוך מרובע ועם שתי חרוזי מגנט.

לסיכום נותרתי עם 3 אפשרויות:
1. המעבד 6700K עם לוח מוכפל.
2. המעבד 5930K עם OC
3. לחכות למעבדי -E.

מה יצא לי הכי זול מול ביצועים?
ניראה לי שמיצינו את הנושא וזאת השאלה היחידה שנשארה פתוחה.
ונראה לי שעדיף ללכת לקבוצה מפרטי מחשב - ייעוץ בהרכבת מחשב אבל לפי החוקים כדי לא להספים אני צריך רשות של אחד המנהלים לכך,
אני לא בטוח בגלל שעדיין לא יצאו -E ולכן האם כדי לשֹים את זה בקבוצה הזאת או לא?
זה פחות או יותר מה שאני רוצה לרשום, כמובן עם מילוי השאלון:
"אני רוצה להרכיב מחשב עם לוח אם 32 מסלולים PCI-E, עם כרטיס קול מובנה של realtek, עם כניסה למקלדת PS2 או שיהיה במחשב מקלדת חדשה+עכבר גיימרים, עם כניסה IDE או כונן חדש. עם מארז שנכנס לתוכו גם הספק שלי וגם כרטיס המסך שלי כולל הקירור מים, עם קירור מים למעבד, זיכרונות. כל זה במינימום אפשר גם מסך חדש לפחות FHD והכי חשוב , כונן מצב קשיח של , כונן תקליטור קשיח 2TB וכולי..." (אני משאיר את זה כרגע לתזכורת בשבילי ממה לעשות את השאלון, אחרי שאני אקבל רשות אני אמחק את זה בעריכה ואשֹים את זה בקבוצה המתאימה).

עריכה: יש עוד שאלה מה זה ביצועים במשחקים?
1. האם זה דרישות מערכת של משחקים שבפיתוח.
2. האם זה הרזולוציה המקסימלית במשחק שכרטיס מסך ורכיבי מחשב שונים יכולים לעבד.
3. האם זה FPS מינימלי במשחק.
4. האם זה FPS ממוצע במשחק.
האם 3+4 הם הכרכיים למשחק ואפשר ליהנות כשהמשחק זורם גם ב-30FPS או 60FPS.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1.

ציטוט של BenSmall Brown

אני יחדד יותר את סעיף 4: לא התכוונתי ל- אלה ל-DDR3L כזה שמותאם ללוחות אם 99X,

DDR3L הוא זיכרון שעובד במתח נמוך של 1.35V. המעבדים ולוחות האם בעלי תושבת 2011-3 תומכים אך ורק בזיכרון .

בקר הזיכרון במעבדי ה Skylake (תושבת 1151) תומך גם בזיכרון DDR3L וגם בזיכרון , אך אני לא רואה טעם לקנות לוח אם בעל תושבת 1151 התומך בזיכרון DDR3L ולא בזיכרון .

 

2.

ציטוט של BenSmall Brown

שֹמתי לב על שלפעמים CL נמוך נגיד 12 מול CL גבוהה נגיד 18 והרצים דומים נגיד 2400 לראשון ו- 2666 לשני הכרטיס היותר טוב למשחקים יהיה לפי דעתי עם CL נמוך והרצים נמוכים.

א. שוב - באופן אידאלי אתה תרצה שהזיכרון יעבוד בתדר גבוה ככל האפשר ובתיזמונים הדוקים (ערכים נמוכים) ככל האפשר. תדר הזיכרון קובע את רוחב הפס לזיכרון וערכי התיזמונים מייצגים את הזמן הנדרש בכדי לבצע פעולות מסויימות בתוך הזיכרון (תחשוב על הזיכרון כעל אוסף של טבלאות גדולות שמתוכם יש לבחור תא מסויים - כל פעולה הקשורה לבחירה לוקחת זמן). האם אפשר לומר באופן חד משמעי לאיזה ערך יש עדיפות? לא, כי זה תלוי באופן השימוש של היישומים בזיכרון וזו הסיבה שבגללה רצוי לבדוק מבחני ביצועים.

 

ב. עריכ התיזמונים מוצגים כמספר מחזורי שעון עבור תדר מסויים. לדוגמא - זיכרון מסוג העובד בתדר 1333MHz תיזמון CL של 9. נחשב את הזמן האמיתי שלוקח לבצע את פעולת ה CL כך: זמן = תיזמון לחלק בחצי מהתדר. בדוגמא זו הזמן הוא (2 / 1333)/ 9 = 13.5ns (ה 1333 הוא ב MHz ובחישוב הזה - אפשר לכתוב 1333E6). עכשו נחשב כמה מחזורי שעון נדרשים בכדי שיעברו 13.5ns אילו תדר הזיכרון היה 1600MHz כך: תיזמון = זמן כפול חצי מהתדר. ובדוגמא - 10.8 = 13.5 * (1600/2) (כאן התדר הוא 1600E6 והזמן הוא 13.5E-9, אבל יש קושי עם השילוב של המספרים, העברית והאנגלית בפורום ולא לא כתבתי זאת ישירות בחישוב). קיבלנו שנדרשים כ-11 מחזורי שעון לביצוע פעולת ה CL בתדר של 1600MHz. ובקיצור - מבחינת ערך ה CL עם CL של 9 ותדר של 1333MHz שקול לזיכרון שעובד בתדר של 1600MHz עם CL של 11 (כמובן שלא מובטח שאותו הזיכרון יהיה מסוגל לעבוד בתדר של 1600MHz).

מכאן שאי אפשר להשוות ישירות תיזמון של שעובד בתדר X לתיזמון של העובד בתדר Y - יכול להיות שהזיכרון הראשון ייתן ביצועים טובים יותר (מבחינת הפעולות הפנימיות) ויכול להיות שדווקא הזיכרון השני ייתן ביצועים טובים יותר.

 

ג. אם יש לך המאפשר עבודה בתדר גבוה, אתה תמיד יכול להקטין אותו אם אתה משום מה חושב שזיכרון בתדר נמוך יותר ייתן לך ביצועים טובים יותר. בדומה - תמיד אפשר לשחרר את התיזמונים של הזיכרון ולבדוק האם ניתן לקבל ביצועים טובים יותר עם תיזמונים כאלו. הפוך זה לא נכון - לא תמיד אפשר לגרום לזיכרון לעבוד בתדר גבוה יותר או בתיזמונים הדוקים יותר מאלו שמצויינים עליו (במפעל בד"כ יזהו את הזיכרונות האיכותיים יותר שיכולים לעבוד בתדר גבוה יותר ובתיזמונים נמוכים יותר ויסווגו ויתמכרו אותם בהתאם).

 

3.

ציטוט של BenSmall Brown

עדיין נשארנו או עם 6700k עם לוח מוכפל או 5930k ונשארנו באותו מקום מלכתחילה. הייתי אומר שיהיה קשה למצוא מבחן גם עם שורת המעבדים שהוצגו פה וגם עם כרטיס המסך שלי שיש אולי 100 בכל העולם ואם לא אז שתי כרטיסי 290X נפרדים או כרטיס 295x2 אחר ועוד עם השימושים שלי, כלומר עם המשחקים שאני משחק.

עם כל הכבוד, מדובר כאן ב"צרות של עשירים" - הביצועים שאתה תקבל גם במקרה שתבחר בפתרון הלא אופטימלי (תבחר את המעבד "הלא נכון") עדיין יהיו טובים יותר מהביצועים שהרוב המוחלט של האנשים בעולם מקבלים עם החומרה שלהם.

 

4.

ציטוט של BenSmall Brown

אני לא אדם עם חוש שמיעה כזה שמבדיל עד כדי כך בכרטיסי קול, מה שחשוב לי זאת תוכנת הדרייבר במכרה הזה "מנהל השמע realtek HD" שהיא תוכנה בעברית קלה לשימוש, ואני לא יודע אם יהיה לי חיבור טוב גם עם תוכנה באנגלית.

א. אין לך מה להתעסק עם תוכנת כרטיס הקול בשימוש יומיומי אלא אם כן אתה מתעסק בתחום האודיו וזה לא המקרה.

ב. אי אפשר לומר שכרטיסי הקול המובנים בלוחות האם השנים האחרונות הם לא טובים, פשוט יש כאלו שהם נחשבים קצת יותר טובים מאחרים, אבל זה לא שאתה "תסבול" אם תקנה שבו יש כרטיס קול קצת פחות טוב מאשר ה ALC1150 של Realtek.

ג. ברוב הגדול של לוחות האם המודרניים כרטיס הקול הוא של Realtek, ולכן סביר להניח שתוכל להמשיך ולהשתמש באותה תוכנת מנהל השמע של Realtek. גם אני משתמש בתוכנה זו והאמת - עד שלא כתבת שאצלך התוכנה היא בעברית, לא הייתי מודע לאפשרות שאפשר בכלל לבחור בה את שפת הממשק (אני תמיד מתקין את כל התוכנות שלי באנגלית). לכן סביר להניח שתוכל לשנות את הממשק של תוכנה זו לעברית אם ממש יהיה צורך בכך.

 

5.

ציטוט של BenSmall Brown

כתוב שמעבדי -E יצאו ברבעון הראשון של 2016, לא כתוב תעריך מדויק, למרות שאנחנו כבר בחודש האחרון של הרבעון.
ושמעבדי Skylake-E יצאו בסוף השנה הזאת. אז אם כבר אז לחכות ל- -E שאמור אותו תו לצאת.

כרגע אין לי מחשב ואני משתמש במחשב שחבר השאיל לי עד לקניית מחשב חדש.

א. אם הייתי יודע מתי מעבדי ה -E ישוחררו - הייתי אומר לך.

ב. קח בחשבון שגם אם המעבדים האלו ישוחררו מחר לשוק, ייקח זמן עד שהם יגיעו לחנויות ועד שהמחיר שלהם יירד לרמה של המעבדים אותם הם נועדו להחליף (בד"כ יש נטייה להתחיל עם מחירי השקה יחסית גבוהים, במיוחד בארץ).

ג. אם אתה צריך מחשב עכשו, אז תקנה מחשב עכשו. אם תרצה להמתין, אז תדע שתמיד יהיו רכיבים חדשים, טובים ו"עוצמתיים" יותר "מעבר לפינה" (במקרה הזה מדובר על מעבדי ה -E לתושבת 2011-3, מעבדי ה Skylake Refresh לתושבת 1151 ואולי גם כרטיסי המסך של בעלי ליבת ה Pascal).

ד. בכל מקרה, הפרש הביצועים בין הדורות הבאים של המעבדים למקביליהם מהדורות הנוכחיים לא צפוי להיות גדול במיוחד, כך שגם יהיה לך מעבד מהדור הנוכחי (Haswell-E או Skylake) זה לא יהיה "נורא".

 

6.

ציטוט של BenSmall Brown

לסיכום נותרתי עם 3 אפשרויות:
1. המעבד 6700K עם לוח מוכפל.
2. המעבד 5930K עם OC
3. לחכות למעבדי Broadwell-E.

מה יצא לי הכי זול מול ביצועים?

א. אני חושב שלאור העובדה שאתה מעוניין לעבוד עם 4 ליבות עיבוד גרפיות של AMD (כלומר Quad CrossFire), אתה תצטרך לבחור בלוח אם המבוסס על ערכת השבבים X99, לדוגמא - ה X99-Extreme4 של ASRock שעולה בסביבות ה-1350 ש"ח (קישור). העניין הוא שנראה שאתה מעוניין בהמהרה כבדה (ואפילו מטורפת, לאור העובדה שאתה מעוניין להשתמש בפחמן דו-חמצני מוצק), ולכן הייתי מציע לבדוק היטב איזה לוח אם ייתן לך את הביצועים הטובים ביותר בהמהרה (אולי כדאי שתתייעץ בפורום אוברקלוקינג).

ב. באותה הזדמנות אני אציע לך להתייעץ גם בפורום כרטיסי מסך בכדי לברר האם באמת יש לך צורך ב-32 ערוצי PCI Express או שמא אפשר להסתפק בלוח פשוט יותר.

 

7.

ציטוט של BenSmall Brown

ונראה לי שעדיף ללכת לקבוצה מפרטי מחשב - ייעוץ בהרכבת מחשב

 

ציטוט של BenSmall Brown

זה פחות או יותר מה שאני רוצה לרשום, כמובן עם מילוי השאלון:
"אני רוצה להרכיב מחשב עם לוח אם 32 מסלולים PCI-E, עם כרטיס קול מובנה של realtek, עם כניסה למקלדת PS2 או שיהיה במחשב מקלדת חדשה+עכבר גיימרים, עם כניסה IDE או כונן חדש. עם מארז שנכנס לתוכו גם הספק שלי וגם כרטיס המסך שלי כולל הקירור מים, עם קירור מים למעבד, זיכרונות. כל זה במינימום אפשר גם מסך חדש לפחות FHD והכי חשוב , כונן מצב קשיח של , כונן תקליטור קשיח 2TB וכולי..."

א. אני לא חושב שיש כאן בעיה מבחינת חוקי הפורום - בדיון הזה אתה שואל לגבי ספציפיים ובדיון שאתה מעוניין לפתוח אתה מעוניין במפרט למחשב חדש, כולל מארז, מסך וציוד היקפי.

ב. אם תכתוב בדיון כזה שאתה מעוניין במעבד Broadwell-E יגידו לך לחזור עוד מספר חודשים.

ג. חדש עם חיבור IDE אתה לא תמצא כיום, וגם לא הייתי מוצא לפני 5-6 שנים. אם יש לך כונן אופטי בעל ממשק IDE ואתה משום מה צריך כונן אופטי (ורוב האנשים כיום אינם זקוקים לכונן אופטי), אתה תצטרך לקנות כונן אופטי חדש בעל חיבור SATA.

ד. אתה כמובן תצטרך לפרט את דגמי הרכיבים שלך בכדי שמי שיעזור לך יידע בדיוק את הגדלים שלהם ולפיהם יוכל להתאים לך מארז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט

DDR3L הוא זיכרון שעובד במתח נמוך של 1.35V. המעבדים ולוחות האם בעלי תושבת 2011-3 תומכים אך ורק בזיכרון .

אני חושב שזה לא נכון. אבל לא מצאתי לוח אם עדיין שיוכיח את זה.

ציטוט

העניין הוא שנראה שאתה מעוניין בהמרה כבדה (ואפילו מטורפת, לאור העובדה שאתה מעוניין להשתמש בפחמן דו-חמצני מוצק)

אני שחכתי את טבלת האטומים לרגע, התכוונתי רק ל- H2O (מים) ללא מלחים ללא מינרלים ללא כלום כלומר מים שהם לא מהברז אלה בג'ריקן שכתוב עליו H2O (כדי שלא יבצר עובש או אבנית בכרטיס) ולא פחמן דו חמצני CO2 כמו שרשמתי.
למרות שזה רעיון לא רע (מזל שלא רשמתי NaCl) כי אם אני אשֹים קרח יבש שהוא לא יכול להיות רטוב אז אם תהיה לי דליפה או בעיה בהרכבה של המערכת במחשב-המחשב לא ייהרס. השאלה לפורום היא האם זה אפשרי לשֹים קרח יבש במקום מים במיכל מבחינת המשאבה וכולי... 

ציטוט

ה X99-Extreme4 של שעולה בסביבות ה-1350 ש"ח

אני אף פעם לא שמעתי על ASRock המפרט נשמע נחמד למה לא לקחת את x99m gaming 5 עם כל הפיצ'רים של המשחקים בKSP הוא עולה 1,279 קישור?
ההבדל הוא עוד 4 dimm ואולי כניסת M.2 ל-... ב-71 שקל.

ציטוט

א. אני לא חושב שיש כאן בעיה מבחינת חוקי הפורום
ב. באותה הזדמנות אני אציע לך להתייעץ גם בפורום כרטיסי מסך (אולי כדאי שתתייעץ בפורום אוברקלוקינג).

משתמש נחסם עקב "ספאם והקפצת דיון". אני עכשיו זהיר יותר ואני לא רוצה שיחסמו לי גם את המשתמש הזה.
(אני חושב שאם חסמו אותי ואני יוצר משתמש חדש זה בניגוד לחוקים אבל לא בטוח). או אני שיצרתי הרבה דיונים בלי כוונת זדון או שהמנהל עם כוונת זדון חסם אותי.

ציטוט

ב. עריך התזמונים מוצגים כמספר מחזורי שעון עבור תדר מסוים. לדוגמא - זיכרון מסוג העובד בתדר 1333MHz תיזמון CL של 9. נחשב את הזמן האמתי שלוקח לבצע את פעולת ה CL כך: זמן = תיזמון לחלק בחצי מהתדר. בדוגמא זו הזמן הוא (2 / 1333)/ 9 = 13.5ns (ה 1333 הוא ב MHz ובחישוב הזה - אפשר לכתוב 1333E6). עכשיו נחשב כמה מחזורי שעון נדרשים בכדי שיעברו 13.5ns אילו תדר הזיכרון היה 1600MHz כך: תיזמון = זמן כפול חצי מהתדר. ובדוגמא - 10.8 = 13.5 * (1600/2) (כאן התדר הוא 1600E6 והזמן הוא 13.5E-9, אבל יש קושי עם השילוב של המספרים, העברית והאנגלית בפורום ולא לא כתבתי זאת ישירות בחישוב). קיבלנו שנדרשים כ-11 מחזורי שעון לביצוע פעולת ה CL בתדר של 1600MHz. ובקיצור - מבחינת ערך ה CL עם CL של 9 ותדר של 1333MHz שקול לזיכרון שעובד בתדר של 1600MHz עם CL של 11 (כמובן שלא מובטח שאותו הזיכרון יהיה מסוגל לעבוד בתדר של 1600MHz).

לא הבנתי בכלל את החישוב שאתה עושֹה בסעיף ב. אולי בגלל הבעיות של עברית ומספרים בפורום. לא הבנתי למה לחלק ב2 בכלל, אם תוכל לעשֹות נוסחה עם משתנים, טבלה למה שווים המשתנים, והסבר מפורט למה כל פעולה נעשתה, אני מאוד אשֹמח.
דרך הגב עשֹיתי במחשבון ויצא בסדר אבל שוב לא הבנתי מה עשֹיתי.

ומה עם הדבר שהוספתי בעריכה תגובה הקודמת:

ציטוט

עריכה: יש עוד שאלה מה זה ביצועים במשחקים?
1. האם זה דרישות מערכת (לא דרישות מינימום) של משחקים שבפיתוח.
2. האם זה הרזולוציה המקסימלית במשחק שכרטיס מסך ורכיבי מחשב שונים יכולים לעבד.
3. האם זה FPS מינימלי במשחק.
4. האם זה FPS ממוצע במשחק.
האם 3+4 הם הכרכיים למשחק ואפשר ליהנות כשהמשחק זורם גם ב-30FPS או 60FPS?

מה שלי חשוב בביצועים או שאני קונה מחשב חדש זה האופציה 1 ולא 3 או 4.
כלומר שיהיה אפשר לשחק במחשב גם בעוד 5 שנים [היה לי i7 860 שקניתי ב 2009 ב 2010 החלפתי ל i7 880 והוספתי 1TB ב- 2011 החלפתי מ- GT240 ל- GTX660Ti, ספק 550W והוספתי SSD (בקניה 1), מגבר ורמקולים (בנוסף למשחקים קניתי עכבר דיאבלו3) ב- 2012 החלפתי את הזיכרון מ- 6GB (2+2+2) ל- 16GB (8+8) והוספתי 2TB, מסך 3D ו-BD (בקניה 1) ב- 2013 החלפתי את הקירור למעבד מ-BOX ל- NH-U9 והוספתי 4TB ב- 2014 המחשב נגנב ממקום העבודה]. סך הכול המחשב החזיק לי 5 שנים. אני רוצה עכשיו גם מחשב שיחזיק לי תקופה גם של 5 שנים.

 

ציטוט

א. אין לך מה להתעסק עם תוכנת כרטיס הקול בשימוש יומיומי אלא אם כן אתה מתעסק בתחום האודיו וזה לא המקרה.

אני רק רוצה לשנות מסראונד לסטראו נגיד אם אני שומעה הרצאה שאני רוצה לשמועה רק את המרצה ואת השאלות שנשאלות (2.1) לאומת משחק BF4 שחשוב לי לשמוע אם יש מי שהוא מאחורי (5.1) או סרט 3D ב-BD שיותר מותח לראות בסראונד (5.1).
 

ציטוט

ג. חדש עם חיבור IDE אתה לא תמצא כיום, וגם לא הייתי מוצא לפני 5-6 שנים. אם יש לך כונן אופטי בעל ממשק IDE ואתה משום מה צריך כונן אופטי (ורוב האנשים כיום אינם זקוקים לכונן אופטי), אתה תצטרך לקנות כונן אופטי חדש בעל חיבור SATA.

רוב הדיסקים מגובים אצלי בתור ISO או WAV או MKV (באמצאות: windows media player, make mkv, to iso and drive). אבל אם אני אקנה SSD וארצה להעביר בגוסט את ה-HDD ל- איך אני יעשֹה את זה ללא דיסק. או נגיד ומיקרוסופט לא תציעה לשדרג דרך update איך אני אמור לשדרג את מערכת ההפעלה שלי, או נגיד והמערכת תקרוס מה אז?
זה בניגוד לדיון במשתמש הקודם: "דיסקים בחוץ ענן ופלאש בפנים", אני כן אקנה כונן זה כמה גרושים לאומת המחשב הכולל.
 

ציטוט

אז תדע שתמיד יהיו רכיבים חדשים, טובים ו"עוצמתיים" יותר "מעבר לפינה" (במקרה הזה מדובר על מעבדי ה -E לתושבת 2011-3

כן. i7 6800 ו- i7 6850 נראים לי דומים מאוד ל- i7 5820 וה- i7 6900 ו- i7 6950X יותר דומים ל- i7 5960X השאלה היא האם לאחד מהשניים i7 6800 ו- i7 6850 יש 32 מסלולים של PCI-E?
באתר של כתוב ש- 6800 עולה 390$ ו- 6850 עולה 550$, כתוב כמה מטמון ומהירות שעון בסיס ובטורבו של כל מעבד.
כתוב גם כמה מהירות השעון של זיכרון ה- שהם תומכים וכמה הספק כל אחד לוקח, כמה ליבות וירטואליות ואמתיות יש לכל אחד מהמעבדים, כמה ננומטר הם מיוצרים, אבל לא מצאתי כמה מסלולים של PCI-E יש להם חבל, אתה יכול לעזור לי?
עריכה: לאתר אפשר להיכנס כנראה רק במחשב ברחוב קריית המדע בירושלים, עם שם וסיסמא. אבל אני מאמין שאפשר גם לעשות את זה בקריית גת ובעוד הרבה מקומות בעולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...