ושוב, כאשר הגיעה העת לעדכן את תעריפי ביטוח החובה לרוכבים "פתאום" הפול עובר להפסדים - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ושוב, כאשר הגיעה העת לעדכן את תעריפי ביטוח החובה לרוכבים "פתאום" הפול עובר להפסדים


vic07

Recommended Posts

אין לי משהו אישי נגד דו"ג

אני פשוט לא חושב שצריך לסבסד אותם יותר מהיום. (וגם זה יותר מדי)

הסיכון הביטוחי של נהג משאית הוא דווקא די גבוה, כי גם להם יש הסכם חציה

הם משלמים הרבה על כל תאונה שהם גורמים/מעורבים בה (כאמור, אין משמעות לאשמה)

אבל אתם מוזמנים להמשיך עם הדמגוגיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 189
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא סתם הזכרתי את ביטוחי החובה לרכבים: מדובר, הרי, בקומבינה האולטימטיבית:

כל נהג חייב ביטוח.

לכן התחום מפוקח.

ולכן, המפקח על הביטוח בודק כל פעם מהו הסיכון הביטוחי של נהג ממוצע.

ועל הסיכון הזה, חברות הביטוח צריכות להתבסס כשהן קובעות את הפרמיה הבסיסית.

אבל הנהג "הממוצע" הוא לא זה שמשלם את הפרמיה הבסיסית! הנהג הזהיר משלם את הפרמיה הבסיסית, שמחושבת על פי הנהג הממוצע, בעוד שמהנהגים המסוכנים (ולו סטטיסטית) חברות הביטוח גובות יותר - או שבכלל משליכות אותו לפול.

וכך יצא, שהנהג שמשלם בפועל את הפרמיה הבסיסית, בעצם מהווה סיכון נמוך משמעותית ממה שהממוצע מייצג.

וכך, לפני כיסוי הפסדי הפול הנגרמים, לטענת חברות הביטוח, ברובם ע"י אופנוענים, חברות הביטוח מרוויחות, אחרי כיסוי כל הוצעות התפעול, כ450 שקל מנהג לשנה, כשליש מסך כל הפרמיה שהנהג הזהיר משלם (1300 ש"ח בממוצע לנהג עם 30 שנות ותק וללא תאונות או שלילות).

והכל כשר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי באמת, זה המהות של ביטוח

מן הסתם מרוויחים על המבוטחים "הממוצעים"

דווקא בענף הרכב חובה יש תחרות יחסית בריאה (זה תחום שרחוק מלהיות קרטל)

יכול להיות שיש מקום שישלמו למדינה על "המשאב" שהם קיבלו ממנה

אבל גם במקרה כזה - זה צריך ללכת לשיפור תשתיות ומניעת תאונות דרכים,

לא לסבסד עוד יותר פלח מצומצם באוכלוסיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שבטוח, חברות בבעלות פרטית לא צריכות לשלשל לכיסי בעליהן עשרות אחוזים מההכנסות שהתקבלו מכורח חוק זה או אחר שנכפה על האזרחים, אבל זה לא מפריע להן לעשות בדיוק את זה - תוך שהן בוכות על כך שפחות מרבע מאותן הכנסות פוטנציאליות הולך לכיסוי פלח ביטוח שאינו רווחי, שנכפה מכורח חוק עליהן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעבר לעוול הביטוחי שעושים לדו"ג, יש גם השלכות חברתיות וסביבתיות גדולות מאוד.

זיהום הסביבה, עומסי חניה, גודש תנועה, וענייני לוגיסטיקה(חיסכון בזמן, הספק עבודה מוגדל וכו..).

למשל למה שאדם לו גם מכונית וגם אופנוע ישלם פעמיים ביטוח חובה אם הוא אינו יכול ליסוע בשניהם בו זמנית? (וגם אחרים לא כמובן)

למה שאדם לא יקח את האופנוע כשהוא יוצא לנסיעה קצרה בשכונה לקנות לחם וחלב, ובמקום שיהיו מאות רכבים ריקים על הכביש ובחניות למשך 20-30 דקות, יהיו מאות אופנועים על הכביש למשך 5-10 דקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי באמת, זה המהות של ביטוח

מן הסתם מרוויחים על המבוטחים "הממוצעים"

דווקא בענף הרכב חובה יש תחרות יחסית בריאה (זה תחום שרחוק מלהיות קרטל)

יכול להיות שיש מקום שישלמו למדינה על "המשאב" שהם קיבלו ממנה

אבל גם במקרה כזה - זה צריך ללכת לשיפור תשתיות ומניעת תאונות דרכים,

לא לסבסד עוד יותר פלח מצומצם באוכלוסיה.

אבל זה לא מה שהוא כתב! לפי התיאור שלך נהגים זהירים היו אמורים לשלם פחות מהפרמיה הבסיסית וזה לא קורה. כששואלים למה זה לא קורה מיד קופצים להאשים את המסוכנים ובראשם הדו"ג בלי להתייחס לזה שהעלויות מגולמות כבר בפרמיה הבסיסית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני סבסוד, עמרי, אני רוצה אמת. בינתיים אני לא מקבל אותה.

אח"כ הייתי רוצה לראות את שוק ביטוח החובה הופך ל"שוק" ללא מטרת רווח.

אתה חייב להתמודד עם האמת, גם כשהיא לא מוצאת חן בעיניך

אבל זה לא מה שהוא כתב! לפי התיאור שלך נהגים זהירים היו אמורים לשלם פחות מהפרמיה הבסיסית וזה לא קורה. כששואלים למה זה לא קורה מיד קופצים להאשים את המסוכנים ובראשם הדו"ג בלי להתייחס לזה שהעלויות מגולמות כבר בפרמיה הבסיסית.

אבל זה בדיוק מה שקורה...

נהג ברכב בטיחותי עם עבר נקי (והכל כפונקציה של גיל) משלם הרבה פחות.

שוב, איפה הקופצים שמאשימים את הדו"ג?

חברות הביטוח בד"כ לא מתייחסות יותר מדי לנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב הדיון הזה?

לפני כל הניתוחים הכספיים יש דבר אחד שצריך להבין:

עסקים רוצים להרוויח. אם כל העסקים בתחום לא מעוניינים למכור לך, כנראה שאתה לא רווחי להם.

למה אתם חושבים שהפול קיים בכלל? ישנם נהגים שאף חברת ביטוח לא מוכנה לבטח, אבל החוק דורש שלכולם יהיה ביטוח חובה. אז הקימו גוף שכולל את כל חברות הביטוח והוא זה שמבטח את אלו שאף חברה לא מוכנה לבטח בעצמה. לו הלקוחות האלו היו רווחיים, כל החברות היו מנסות לגייס אותם לעצמן ולא להשתתף ברווחים שלהם עם כל שאר החברות, הם מגיעים לפול בגלל שאי אפשר להרוויח עליהם. ולכן הפול תמיד יהיה בהפסדים.

אלא מה, אנשים נוטים דבר מהפוזיציה: נהג דו"ג רוצה כמובן לשלם פחות ולכן ישכנע את עצמו שיש קונספירציה של כל חברות הביטוח בארץ שנועדה לחלוב אותו. כן, זו בדיוק תאוריית קונספירציה קלאסית: קשר סודי של כל הנוגעים בדבר שנועד למכור שקר לציבור, זו בדיוק ההגדרה של תאוריית קונספירציה. וזו מופרכת כמו כל האחרות.

שוב: כל חברת ביטוח יכולה להציע היום ביטוחי חובה לדו"ג בעשרה אחוזים פחות ממחירי הפול ולגרוף את כל הרווחים מכל נהגי הדו"ג בעצמה, במקום להתחלק ברווחים עם שאר החברות. למה הם לא עושים את זה, ההנהלות של כל חברות הביטוח שונאות רווחים? איפה ההיגיון?

כבר היו דיבורים בשנים האחרונות שנהגי הדו"ג יתאגדו ויקימו חברת ביטוח משל עצמם, שתבטח אופנועים במחירים נמוכים יותר בצורה משמעותית. משום מה החברה הזו לא קמה. מעניין, לא? אולי כל מי שניסה גילה שזו יופי של דרך להפסיד את המכנסיים שלו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת - אני אפילו לא טוען שהפול לא מפסיד על דו"ג. אני כן טוען שההפסד האמיתי הוא פחות ממה שמפורסם, כי החברות מגלגלות על הפול הפסדים אחרים שלהן - ושהעליה בהפסדי הפול שנועדה לשכנע את הממונה להעלות את הפרמיות היא מלאכותית... ויתרה מכך, כל הדיבורים על "סבסוד" הם מס שפתיים. הרי בפעם הקודמת שהועלו הטענות הללו, הפרמיות לרוכבים התייקרו - אבל הפרמיות לנהגים לא הוזלו. כל ההפרש הלך לכיס של חברות הביטוח.

וכמו שכבר אמרתי - אתה באמת סומך על חברת ביטוח שהיא לא תמכור שקרים לציבור?

ועוד גילוי נאות: אני מזמן כבר לא רוכב, מזמן אין לי אופנוע, ומזמן אין לי שום אינטרס אישי בעניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין, איך הן מגלגלות הפסדים לפול?

ומי מתאם את האחוזים? (הרי לכל חברה יש אחוז מסויים בפול שמשתנה לפי חלקה בשוק הרכב חובה ״הרגיל״)

ומה עושה מחלקת התביעות בפול בנושא? והנהלת החשבונות? ורו״ח המבקרים? והדירקטוריון?

אתה באמת חושב שחברות הביטוח עושות את הכסף הגדול שלהם מביטוח חובה?

כאמור, אתה לא מבין באיזה סדר של קונספירציה מדובר וכמה אנשים מחברות שונות ומתחרות צריכים לתאם ביניהם ולשמור על שתיקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם ללכת לפי ההגיון שלך, אז אף חברת ביטוח לעולם לא תדפוק את הלקוחות שלה בטיעונים בזויים והזויים לחלוטין, כי אז כולם יברחו למתחרה. זה מה שאמור לקרות כשיש תחרות, לא?

תיכף גם תגיד שאין חברות גדולות (לא בהכרח בתחום הביטוח) המתאמות בינהן מחירים, למרות שהדבר אסור על פי חוק, למרות שהן "מתחרות בינהן" ולמרות כמות האנשים שצריכים להיות בסוד העניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וכרגיל, חברות הביטוח זועקות את זעקת הקוזאק הנגזל, משקרות תוכיח, מסלפות נתונים איזה? תלמד לקרוא ביאורים ומה לא מה כן?!, כדי להצדיק את ההעלאה... כמה אפשר? יש גרעון ריאלי ואקטוארי מבוסס בעובדות ואתה טוען שזה הכל שקר

תהיה פשוטה בעניין הזה: לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הסיכויים של רוכב אופנוע לההרג בתאונה הם גבוהים פי 2.5 מהסיכויים של נהג רכב (הרוכבים הם 4% מהנהגים ו-2% מהנסועה אבל 10% מההרוגים). מכאן אין לוגיקה, זה לא נובע מכלום, שהסיכויים של הרוכב להפצע דיברת על סיכויים להיהרג ו"מכאן" אתה מדבר על סיכויים להיפצע? גם אם זה נכון, הטיעון שלך עקום באופן משמעותי בתאונה אבל לשרוד, ודווקא אלו הן התביעות היקרות יותר פחות מדוייק מאז הלכת אטינגר, גבוהים אף פחות מפי 2.5 מאשר אלו של נהג רכב, שכן תאונות משמעותיות על אופנועים נוטות להיות קטלניות בסבירות גבוהה משמעותית לא ברור לי מאיפה אתה מביא את הנתונים, לדברים יש בסיס עקרוני. לכאן יש להוסיף את העובדה שתביעות ביטוח של רוכבים נוגעות באופן כמעט מוחלט רק לרוכב עצמו טוב שכתבת "כמעט" , בעוד שברוב התאונות הקשות בהן מעורבים רכבים נפגע יותר מאדם אחד, שכן בשביל שתאונה ברכב תגרום לפגיעות גוף ניכרות עליה באופן כמעט מוחלט להתרחש במהירויות של כביש בינעירוני לא בהכרח, לידיעתך יש גם תאונות עם הולכי רגל (כמה מכם נוסעים באופן שוטף לבד בנסיעות בינעירוניות?) הרבה, ויש הרבה הולכי רגל או רוכבי אופניים, מה גם שאדם נוסף ברכב תורם להיסח הדעת ולסיכויים להתרחשות תאונה תוכיח, ושצעירים היוצאים לבלות בסופי שבוע מהווים אחוז ניכר ביותר מהנפגעים תוכיח, וכמובן שהם לרוב לא לבד ברכב בזמן התאונה... תוכיח

כלומר, עוד לפני שנזכרים בכך שאחוז ניכר מהתאונות בהן מעורבים אופנוע ורכב נגרמות באשמת הרכב (כ2/3 לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) לא רלוונטי לחלוטין משום שחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע אחריות מוחלטת, ואפילו בקרב התאונות העצמיות של רוכבים, כלומר כאלו שלא מעורב בהן רכב נוסף, כ30% לא כוללות רכיב אשמה של הרוכב - ושני אלו הם נתונים מעניינים אך לצערי פחות רלוונטיים לתביעות ביטוח לא מדוייק, זה רלוונטי רק לתביעות לפי חוק הפיצויים, במידה ואין ביטוח והתביעה מתנהלת לפי פקודת הנזיקין יש חשיבות לשאלת האשם, הסיכון הביטוחי של רוכב אופנוע הוא לכל היותר פי 2.5 תוכיח מהסיכון של נהג כאשר בפועל כנראה מה זה בפועל כנראה? מדובר ביחס של 2 או אפילו 1.5 תוכיח... וכמה היחס הזה על פי חברות הביטוח? לפחות 2.75, שכן זהו היחס בין עלות הביטוח לקטנוע\אופנוע של 125 עד 400 סמ"ק אילולא חוק הפיצויים אף אחד לא היה מבטח נהג אופנוע מתחת לגיל 24 ובוודאי שלא היו מבטחים את האופנוענים תחת גיל 17, המהווים רוב מוחלט של הדו"ג בארץ, לבין עלות ביטוח החובה לרכב משפחתי ממוצע בניכוי רווחי חברות הביטוח פר נהג ביטוח זה ביזנס- וזה עוד בהנחה שהביטוח לרוכבים כולל תוחלת רווח אפס! איזו תוחלת רווח אפס זה ביטוח הפסדי למעשה, גם אם נניח שרק מחצית ממבוטחי הפול הם רוכבים (ושהשאר הם "מסורבי ביטוח") והנה המציאות טופחת על פניך שכן 90% ממבוטחי הפול הם אופנוענים ושכל הרוכבים מבוטחים דרך הפול בלבד, חברות הביטוח טוענות שהן מפסידות כ450 שקל בשנה על כל רוכב - כלומר, יחס הסיכונים לטענתם הוא מעל 3.

ומשום מה החלטת לא לציין שלפי המדען הראשי של משרד התחבורה, כמות ההרוגים על אופנועים גבוהה פי חמש ממכוניות והסיכוי של רוכב צעיר להגיע לגיל 24 ללא פציעה או מוות הוא 22%. לי זה נראה פרט די חשוב בשאלה אם המבטח רוצה או לא רוצה לבטח מישהו.

והדובדבן שבקצפת? כיום, כמה מחברות הביטוח מסכימות לבטח רוכבים, בביטוח מלא ללא ניכויים, בתעריפים הדומים לאלו של הפול כיום - בעוד שאיש אינו מכריח אותן לעשות זאת המטרה של הפול היא להעניק ביטוח חובה למי שלא היה מצליח לקבל ביטוח בתנאי שוק רגיל. זה לא המצב פה, ולמרות שבכך הן נוטלות את הסיכון הביטוחי על עצמן באופן בלעדי במקום שהוא יתחלק בין כל החברות דרך הפול... הרי הגיוני שתאגיד מסחרי גדול ינהג מבחירה באופן שיסב לו הפסדים, לא? פשוט לא הבנת. זכותן לבטח את מי שהן רוצות אם הן חושבות שזה כדאי. כל מי שבתנאי שוק רגיל לא היה מצליח לקבל ביטוח או מקבל כיסוי חלקי או מסוייג מבוטח דרך הפול

זה - בגלל שכתבת "דמגוגית אחותך"

מתנצל על האיחור בתגובה.

קראתי עכשיו גם את שאר ההודעות שלך.

במידה ואתה תמשיך לטעון טענות לא ענייניות ולדבר כמו בשוק הכרמל, אני אטחן כל אחת ואחת מהן דק דק עד אבק.

כאמור, OmriJ נתן לך מלכתחילה תשובות נבונות (לצערי לא קיבלתי תשובה לשאלתי לגבי הסכמי חציה)

ראה: http://www.pool-act.org.il/?CategoryID=169

דוחות יוני 13.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...