צריך עזרה בבחירת מסך 120 הרץ - עמוד 7 - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צריך עזרה בבחירת מסך 120 הרץ


xentor

Recommended Posts

אני חושב שהתבלבלת קצת.

תשווה דף נייר עם טקסט לתמונה הזזה של המפה: http://www.testufo.com/#test=photo&photo=toronto-map.png&pps=960&pursuit=0

תזיז אותו בקצב שהמפה זזה על המסך, אתה עדיין יכול לקרוא אותו.

ה blur כן מגיע מהמסך. זה לא מהעין.

למיטב הבנתי את התאוריה, זה נובע מהעין אך נגרם בשל אופן הפעולה של הLCD.

הסיבה שאתה לא רואה מריחה בהזזת דף נייר היא כי ברגע שאתה מזיז את הנייר, ה"תמונה" מתחלפת מיד.

בLCD, אפילו אם מהירות כיבוי/הדלקת הפיקסלים היא כמעט אפס (ובדגמים החדשים היא מתקרבת לזה) - התמונה הקודמת עדיין נשארת לפרק זמן של 8 או 16 מילישניות שלמות (תלוי בקצב הרענון). ולכן רק בחילוף הפריים, כשאתה מקבל תמונה חדשה, התמונה הישנה מתחילה לדהות על הרשתית. זה מה שגורם לטשטוש.

בCRT זה נפתר מעצם אופן הפעולה - כי הפיקסל דוהה 1-2 מילישניות אחרי שהוא נדלק, ועד שהקרן תגיע שוב לאותה נקודה (בפריים הבא), התמונה על הרשתית כבר תדהה גם כן.

כפי שאני מבין זאת, הסיבה שLightboost פותר זאת היא לא בכך שהוא מסתיר את המעברים, אלא בכך שהוא דואג לדהייה מהירה של התמונה הקודמת.

אם הסיבה ל"מריחה" היא אותם מעברים ("חצאי פריימים"), כלומר העין מצליחה לתפוס את המעברים האלה (שלוקחים מילישניות בודדות), הרי שהעין גם הייתה קולטת בבירור את הבהוב המסך כולו הנגרם ע"י הLightboost וזה לא קורה.

זו הבנתי בכל מקרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 98
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יש לך את המקור לקטע עם הרשתית ?

זה נורא מוזר לי הרי זה סך הכל קולטנים, הם לא מאחסנים עליהם את התמונה אלא מעבירים מה שמגיע אליהם כמו , נשמע לי מעניין, אם תמצא את זה תפרסם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נתתי קישור למקור, בעמוד 8:

http://www.xbitlabs.com/articles/monitors/display/lcd-parameters_2.html#sect0

(זה תרגום של המקור)

אם אתה קורא רוסית, אז:

http://fcenter.ru/online/hardarticles/monitors/20214#01

זה לא משהו שהייתי לוקח כאמת לאמיתה, אחרי הכל, כותב המאמר הוא לא מומחה לראיה האנושית. יש גם כמה נקודות בהמשך שלגביהן יש לא מעט השגות על מה שהוא אומר. אך בנושא הספציפי הזה, ההסבר נשמע הגיוני ומשתלב עם כל מה שאני מכיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להבנתי, האפקט נגרם על ידי sample and hold refresh.

הפיקסלים קבועים על המסך, תמיד מאירים,.

משהו זז על המסך, עוקבים אחריו עם העין.

העין זזה באופן רציף אבל הפיקסלים מתעדכנים רק אחת ל8 מילי שניות (120 הרץ).

וזה גורם לטשטוש.

כמו שאם יש נקודה לבנה אחת ומסתכלים עליה מצד לצד מהר אז רואים פס.

כשיש strobing זה גורם לפיקסל עצמו להופיע לפרק זמן קצר בהרבה ואז אין מה שיטשטש כי הוא לא שם כשהעין כבר זזה.

זה דומה למשל לאפקט שמתקבל עם תאורת PWM על התאורת רקע ב LED של מסך 2412m

UdrZ1ad.jpg

ניתן לראות את הפסים שנגרמים מהבהוב מהיר של התאורת רקע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו זז על המסך, עוקבים אחריו עם העין.

העין זזה באופן רציף אבל הפיקסלים מתעדכנים רק אחת ל8 מילי שניות (120 הרץ).

וזה גורם לטשטוש.

המשכתי לחשוב ולקרוא קצת אחרי התגובה האחרונה שלי, וגם הגעתי לעניין העקיבה.

לפי דעתי זה לא בדיוק אותה התופעה, אך יש קשר.

נגיד בדוגמה הפשוטה של עצם בודד שזז על רקע אחיד, או אפילו כמה עצמים שוקטורי התזוזה שלהם זהים (למשל טקסט נגלל).

יכולת העקיבה של העין היא הסיבה שאתה יכול לקרוא טקסט על שלט כשאתה חולף על פניו עם הרכב די בקלות, ומצלמה, אפילו עם זמן חשיפה מאוד קצר, תמרח אותו ככל הנראה.

בעצם כשיכולת העקיבה של העין מופעלת, ה"פיקסלים" ב"פריימים" העוקבים נופלים כל הזמן על אותו המקום ברשתית (פחות או יותר). לכן מה שכתבתי קודם לא תקף במקרה זה.

ההסבר האחרון שלך מראה למה בLCD רגיל רואים טשטוש גם במצב זה, ובCRT או LCD עם strobing, או בחיים האמיתיים - לא רואים.

במצבים יותר מורכבים כשיש אובייקטים רבים בצבעים שונים (נגיד סצנה מסרט או ממשחק, או אפילו דוגמת המפה מהקישור הקודם שלך), יכולת העקיבה של העין מוגבלת כי לעין קשה להתביית על משהו ספציפי. באופן כללי במצב כזה העין לא תעקוב, ואז ההסבר הקודם על השהיית התמונה על הרשתית תקף.

בכל מקרה במצב כזה תראה יותר מטושטש. אם נחזור לדוגמה של המפה הנגללת: תדפיס את המפה על דף נייר, ותזיז אותו מול העיניים. תגלה שהרבה יותר קשה לך לעקוב ולקרוא את הטקסט מאשר כשמדובר בדף טקסט מודפס רגיל. אמנם עדיין זה יהיה פחות מטושטש ממסך LCD.

מצד שני, אם תיקח LCD, אפילו 60HZ, ותפעיל גלילה באותו הקצב על עמוד עם טקסט שחור על גבי לבן, תגלה שיותר קל לך לקרוא את הטקסט מאשר בדוגמה עם המפה. אם כי כמובן לא קל כמו על דף מודפס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור, נשאר רק לבכות על זה שלא מוכרים את המסכים האיכותיים בארץ.

וגם אם היו מוכרים אז הצבעים שלהם לא קרובים ל .

וגם אם היו מוכרים והצבעים דומים ל אז עדיין קשה להגיע ל 120 הרץ במשחק דור נוכחי עם הגדרות על מקסימום.

וגם אם כן אז ב-3 מסכים זה עוד יותר קשה, שלא לדבר על או 1440 שבכלל לא קיימים עדיין ב-120 הרץ עם lightboost

וגם אם כן אז ברגע שנקנה את המסך כבר יצאו כאלה עם

ובכלל אני צריך מסך 240 הרץ כדי שאני אוכל לשחק ב120 הרץ לכל עין :)

אגב מעניין אם בתלת מימד יש motion blur, זה תלוי כמה זמן כל עדשה נשארת פתוחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחלה דיון. :)

באמת חשבתי על זה בעבר ולא יודע איך זה בכלל לא עלה לי בהקשר למריחות במסכי מחשב. אם למשל מסתכלים בנסיעה ברכבת או אוטובוס במהירות גבוהה הצידה על משהו קרוב כמו גדר בטיחות, ולא מזיזים את העיניים, זה מטושטש בטירוף. אם יהיה רשום שם משהו לא יהיה אפשר לקרוא בחיים. אבל אם עוקבים מהר עם העיניים על אותה נקודה פתאום רואים ממש חד אם מישהו ניסה.

הייתי משחק עם זה פעם כשהייתי נוסע ברכבת וחוזר עם כאב ראש אחרי כל נסיעה. :D

בתכלס דעה אישית - אם מישהו לא מרגיש את הINPUT LAG ונראה לו חלק לגמרי מסך 60HZ כשיש מספיק FPS - שלא יקנה מסך 120 . לא רק שחוץ מהסמסונג הזול שסובל מLAG גבוה יחסית לאחרים, המחיר הוא באיזור ה2500, לעומת 900 שקל או פחות לדל איכותי בהרבה, באמת הקטע הזה של הFPS הוא רציני. יכול לגרום לשחקנים להשתמש בהגדרות הכי נמוכות, ללא AA, ובמקרים קיצויים לרדת מתחת לרזולוצייה הטבעית, רק כדי להרגיש שהכל חלק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...