חוויית השירות המרנינה שלי (או: עוד סיבה לא להכנס לרשת KSP).... - עמוד 6 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוויית השירות המרנינה שלי (או: עוד סיבה לא להכנס לרשת KSP)....


vic07

Recommended Posts

לגבי KSP, אני מאוד הייתי רוצה לראות את הרשת הזו מיישרת קו מבחינת השירות ללקוח, מספיק לקרוא את החוזה שהם מחתימים עליו בשביל להבין עם מי יש עסק (ישנם מספר סעיפים שם שמנוגדים לחוק). אני לא טוען שהרשת אינה צריכה להגן על עצמה מפני לקוחות סחטנים שחושבים שמגיע להם הכל ברגע שנכנסו לסניף, אבל באופן מוחלט טוען שיפעלו לפי החוק ולא ישחקו משחקי מצליח.

מיישרת קו עם מי? אני כמעט לא נתקלתי בחנויות בישראל שלא "משחקות משחקי מצליח" מידי פעם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
איזה מין התנהלות עסקית זו? עדיף להחזיר לו את הכסף ושילך לחפש 775/DDR2 בשטחים.

לגבי הSLI, למרות שאין לזה שום קשר לנושא הנ"ל, חבל שאתה חושב שטרטרנו את הבנאדם - כל הפרוצדורה לקחה כ10 ימים מהתחלה ועד סוף. המחשב לא יצא מהמעבדה. אבל למה צריך להצדיק את עצמי?

1-אז בבקשה שיתנו לו זיכוי כספי על הלוח ,ואני אומר כספי כי הוא לא יכול לקנות לוח כזה מהחנות גם לא משומש

עם הם יקבלו לוח אחר מהיבואן\יצרן גם אין להם הפסד כספי ,וגם הוא לא יכול ליתלונן כי הוא קנה מהם רק לוח ולא מחשב שלם

במיקרה כזה היתי אומר שהפיתרון מאוד צודק לשני הצדדים ,גם עם הוא ישבור את הראש אחרי זה

בפועל לפי הדיון זה לא היתה אפשרות בכלל

2-בעניין הSLI ,היתה צריך להסביר את זה בצורה ברורה יותר ,עם הלקוח לא טורטר וזה לקח 10 ימים לשביעות רצונם של שני הצדדים זה בסדר גמור

פשוט ההסבר הראשון שלך גרם לנו לחשוב שטירטרו את הלקוח והשאירו אותו בלי מחשב הרבה זמן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעמודים הראשונים של השרשור חשבתי לעצמי "אולי vic היה צריך להתפשר ולקנות את ה וזהו, נו, למה להתעקש סתם?"

אבל בהמשך דווקא האמת השניה שכנעה אותי. בשורה התחתונה, הקונה קנה מוצר. למוצר אחריות. בלי להכנס לחוק, המטרה של אחריות היא לכסות את הלקוח. בלשון ילדותית למדי: אם משהו מתקלקל - שהוא "יחזור לעבוד".

על אחריות הלקוח משלםכשהוא קונה את המוצר. עלות האחריות ליבואן/יצרן/קמעונאי מחושבת (או צריכה להיות מועמסת) כחלק מהמחיר.

בשורה התחתונה, VIC לא קיבל את זה. הוא קנה מוצר. המוצר התקלקל והוא לא זכה למשהו שיחליף אותו.

QTTP, אני בהחלט מקבל את טענותיך לגבי "מידתיות", "הגיון" וכן הלאה. אתה צודק ואתה טוען דברים הגיוניים וסבירים. כך גם דניס.

אבל בתכלס, אם החנות לא יכולה לעמוד בתנאי האחריות ע"פ חוקי מדינת ישראל, היא לא צריכה (וגם לא יכולה) להחמיר עם הלקוח ולבקש ממנו לקנות זכרון חדש, גם אם זה במחיר עלות. היא צריכה להקל עם הלקוח ולהביא לו את הזכרונות, היה והיא מוותרת על האפשרות של החזרת כספו או מציאות מוצר חדש עם תפקוד זהה. אז אי אפשר יותר למצוא לוחות (זה נכון) ??? בסדר. בעיה של KSP. יש אחריות. התפקיד שלהם לדאוג למשהו שיחליף את התפקוד של הלוח הזה 1:1 (או 1:0.9, אבל לא 1:0), גם אם זה כרוך בלתת לו "מתנה", כלשון דניס.

האם החוק קצת מבלבל\לא מתאים\לא מושלם\וכו'? אולי. כמו שאמרו פה, זה לא משנה. נכון, ל KSP אין את האפשרות למצוא לוח חדש לסוקט 775. לא, אני לא מרחם עליהם. הם בחרו למכור מוצר, הם בחרו לקחת את כספו של מישהו (ולא - אני לא טוען שאם שילמת כסף מגיע לך הכל. לא.). עכשיו עליהם לספוג מה שהם צריכים לספוג, לא משנה איך או מה, כדי שהלקוח יזכה לתפקוד זהה לאחר יישום האחריות. בלי שהוא יוסיף גרוש. איך? לא יודע. בעיה שלהם. שיתנו לו מחשב שלם מצידי (אבל זה לא המקרה).

אני חייב לציין שלי קרה מקרה מאוד דומה עם KSP:

  • לוח (775, כמובן) מת לפני תום תקופת האחריות (זה היה לפני כשנה).
  • הלוח הוחלף ללוח מ RMA או לוח משומש כלשהו לאחר תקופה ארוכה למדי (בערך שלושה שבועות). בגלל שרציתי להיות עם מחשב, בינתיים קניתי לוח G41 מעפן.
    לא עשיתי עניין מהזמן או מהלוח המסריח שהביאו לי.
  • הלוח שהחליפו לי אליו מת אחרי איזה חודש. לא היה כזה מפתיע, בדיעבד, דאז.
  • כשבאתי להחליף את הלוח ה"חדש", סירבו להחליף לי אותו בטענה שיש קורוזויה בחיבורים האחוריים של הלוח (כל ה I/O למינהם, עכבר, וכו') ושזה אומר שהמוצר לא היה בשימוש בתנאים סבירים. כמובן שככה קיבלתי את המוצר. בנוסף היה פין עקום בסוקט. אין לי איך להוכיח או לדעת בוודאות, אבל ההסתברות שאני גרמתי לזה היא בערך 0 (במיוחד בהתאם בזה שקיבלתי לוח שאיננו חדש).
  • ויתרתי. :nixweiss:

לצורך העניין, אני עדיין קונה ואמשיך לקנות ב KSP.

נ"ב:

אני רואה צורך לתמצת את ההודעה שלי.

  • המטרה של אחריות היא לדאוג לכך שללקוח יהיה תחליף עם תפקוד דומה ברמה זהה למוצר שהוא קנה.
  • האחריות היא לא איזה "טובה" שהחנות (או ספק) מספקת, אלא בסופו של דבר שירות שהוא שילם עליו כשהוא קנה את המוצר.
  • הוא לא צריך להוסיף כסף כדי שזה יקרה.
  • אם החנות לא מסוגלת לעשות את זה, היא צריכה לשפר את התנאים ולא להרע אותם.
  • זה לא קרה. :nixweiss:
  • כל מה שנאמר בתמצות לעיל נכון גם מבחינה "הגיונית" - לדעתי, ולפי מיטב הבנתי, גם מבחינה חוקית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא התגובה שלו לפני העריכה דיברה בדיוק על מה שאתה אומר.

חבל שלא הספקת לקרוא.

לתגובה שלפני העריכה היה אופי אישי מדי לטעמי, לכן גם ערכתי - אין בכוונתי לפגוע באף אחד.

מה שכן, תשימו לב שבשרשורים כגון זה שמפורסמים כאן, המשתנה היחיד הוא שם החנות.

זה תמיד אותם משתמשים שפותחים שרשורים מסוג זה, ואותם משתמשים שמגיבים להם.

אפילו הטענות ברוב המקרים כמעט זהות :nixweiss:

אני לא בא להגיד שהטענות הללו לא מוצדקות או חסרות בסיס, פשוט שמתי לב שמדובר לרוב במוצר שמחירו (לדעתי) לא מצדיק את שעות האדם המבוזבזות על הטיפול בו.

אני די בטוח ש-99% מהאנשים שנתקלים ב"בעיות" מסוג זה מול חנויות מחשבים באשר הן בארץ, עושים חשבון מהיר בראש ומגיעים למסקנה שזה פשוט לא שווה את הזמן שלהם, כך כנראה גם חושבת מרבית העובדים של אותן חנויות, כי וואלה יש לפעמים הגיון.

"זיכרון ב-90 ש"ח? לעמוד פה ולהתווכח זה הפסד של (נגיד) 3 שעות עבודה? אני יכול להרוויח בזמן הזה יותר. טוב, שיהיה."

ושוב, אני לא בא להגיד שהגישה הזו של חנויות בארץ נכונה ע"פ החוק, ע"פ הספר או ע"פ התורה. אולי לא. אבל ע"פ ההגיון דווקא כן.

הבעיה היא, לדעתי, שאנשים מוציאים את זה מכדי פרופורציה לעתים, כמו במקרה הזה, בהתחשב שעלות המוצר המדובר לא עולה על 100 שקלים.

לסיום, אילו היה מדובר במקרה של לוח אם מתקדם מאוד (1000ש"ח+) עם תמיכה ב- שעבורו החנות מסרבת לתת כל דבר חוץ מלוח שתואם רק ל-CrossFire (או כל דבר אחר בסגנון), הייתי סביר להניח שעומד לצד הלקוח אפילו אם הייתי דניס (בהתחשב שהתנהגותו/התנהלותו של הלקוח היתה בגדר מוסרית בהתייחס למקרה), אבל כאן אני פשוט לא מסוגל להפסיק לתהות האם זה באמת שווה את הזמן וההתעסקות של כולם.

זו גם הסיבה שהזכרתי מקודם את אותם "תפרנים פסיכיים", כי זה מאוד דומה. אנשים שפשוט לכאורה לא יודעים חשבון.

נ.ב. - ואת הזמן שלי אני "מבזבז" על התגובות האלה כ"התעמלות בוקר" לאצבעות, זה לפחות שווה משהו :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

זה בדיוק הרעיון של שיטת מצליח.

ברור שהחלפת יכולה להיות בעייתית אחרי 3 שנים עקב בעיות תאימות, אבל הם בכל זאת נתנו אחריות ל-3 שנים לרכיב שכל-כך הרבה תלוי בו. נתנו אחריות - אז שיקחו אחריות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא קראתי את כל השרשור , אבל אני יודע דבר אחד :

אתה קנית מוצר כלשהו , ולא משנה אם הוא עלה 10 שקל או 10000 שקל , מגיע לך שירות ואחריות (אם יש ).

כל הדיבורים האלה שזה "רק סכום כסף קטן " לא רלוונטים לדיון בכלל , הרי דין פרוטה כדין מאה .

על המוכר נחה אחריות בתוקף היותו מוכר , והיא לשרת (כן -לשרת ) את הלקוחות - לא יותר ולא פחות .

אני קניתי מחשב ב4000 שקל , בשנת 2009 . אחרי שנה המחשב עשה בעיות , לקחתי אותו לשירות לקוחות של אותה רשת גדולה , מעבר לקבלה הביזיונית שהייתה להם , הם החזירו לי את המחשב , בטענה שהחליפו לי קבל בלוח אם . הבעיה חזרה ואני גם חזרתי לשירות הלקוחות של אותה חנות , וביקשתי מהם להחליף לוח אם .

הם אמרו לי שאני לא זכאי ( וזה אחרי אינסוף תקלות , מסכים כחולים , "העלמות " חיבור הרשת המובנה בלוח , חיבור כרטיס רשת חיצוני , וכו ..) .

אחרי שהלכתי לתיקון פעמיים , והתקלה נמשכה , והם עמדו בסרובם להחליף את הלוח , החלטתי ללכת למעבדה פרטית ( שחבר מכיר וממליץ ) , לא אמרתי לחבר ו/או למעבדה שום דבר מלבד זה התנתק , זה נעלם וכן הלאה ..

אמרו לי בסדר רק ייקח לנו יומיים שלושה כי יש עומס , כשחזרו אליי אמרו לי שיש לי תקול וישן ( כמה מפתיע ) .

חשובים מאוד שרשורים כמו אלה שכל הרשתות הגדולות ילכו על קצות האצבעות (גם המקרה שלי היה ברשת גדולה -ועדיין גדולה )

זה שפתאום הם שמים " נציגים " שמטרתם לעזור לכם , זה רק כי הם התחילו להפסיד כספים ולא באמת כי הם חושבים לקחת אחריות על המוצרים שהם מוכרים , ושכך צריך להיות.

בכל מקרה מאז אני אפילו לא מתקרב לרשת הנ"ל , לא מעוניין ממנה לשום פיצוי ואו טובת הנאה , כל משפחתי וחבריי שמעו את וכל פעם שאני עובר ליד חנות שלהם זה פשוט "קופץ" ממני .

אני בתור לקוח עושה את שלי ומשלם , והם בתמורה לוקחים את הכסף , ומתנערים ונוהגים בשיטת מצליח .

אני לא מבקש יחס מיוחד , אני לא מתמקח כמו מוכר בשוק הכרמל ואני בודק ממחירים לפני שאני קונה , אבל הם עדיין לא שינו את הדיסק .

כן יירבו שרשורים כמו אלה וכן דאגתם של הרשתות תגרום להם קמטים במצח וחיים של מוכר בסטה , שלא יודע למכור , בשוק הכרמל .

פרקתי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב אז אי אפשר יותר למצוא לוחות (זה נכון) ???

בארץ זה כנראה נכון, כמו שמישהו פה רשם יש לזה ביקוש גדול(אחרי כמה שנות שירות הלוחות מחזירים את נשמתם בתדירות גבוהה), אסרוק הייתה חכמה והיא משווקת(לפחות באירופה) עדיין לוחות 775/DDR2 חדשים, והם מהווים פתרון לכל דורשי האחריות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

chronodog:

אני מניח שיש פה גם עניין עקרוני. שילמת על מוצר + אחריות, אתה לא מקבל את האחריות שמגיעה לך ע"פ חוק וזה מקומם אותך. זה אולי לא כלכלי להתעסק בכל הסיפור הזה, אבל זה בדיוק מה שאדם עושה כשהוא מקומם.

החוק אכן בעייתי, אבל זה מה יש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרים האלה הצדק בעיני זה לבוא עם 4-5 חברים עם נבוטים...להכנס לחנות ישר לכיוון הויטרינה של הסלולרי...לנפץ אותה ולקחת מכשיר תקין כמו שקניתי.

לאנשים כמוך אני מאחל שיקרה להם המקרה הזה, ולו רק כדי שתאכל את המילים שלך ברגע שתהיה בניסיון.

אם יש משהו שאני לא יכול לקבל זו עבריינות מקלדת, ובטח שלא אם היא מעודדת אנשים לעשות את זה.

מה תגיד אם מחר מישהו יקרא את ההודעה הדבילית שלך, יחליט שאתה צודק וילך לפוצץ מוכר מסכן שאין לו מילה במדיניות החברה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

chronodog:

אני מניח שיש פה גם עניין עקרוני. שילמת על מוצר + אחריות, אתה לא מקבל את האחריות שמגיעה לך ע"פ חוק וזה מקומם אותך. זה אולי לא כלכלי להתעסק בכל הסיפור הזה, אבל זה בדיוק מה שאדם עושה כשהוא מקומם.

החוק אכן בעייתי, אבל זה מה יש.

החוק לא בעייתי

הבעיה היא חברה שמתיימרת לתת אחריות לתקופה יותר ארוכה מזו שהיא יכולה לכבד בפועל.

/thread

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאנשים כמוך אני מאחל שיקרה להם המקרה הזה, ולו רק כדי שתאכל את המילים שלך ברגע שתהיה בניסיון.

אם יש משהו שאני לא יכול לקבל זו עבריינות מקלדת, ובטח שלא אם היא מעודדת אנשים לעשות את זה.

מה תגיד אם מחר מישהו יקרא את ההודעה הדבילית שלך, יחליט שאתה צודק וילך לפוצץ מוכר מסכן שאין לו מילה במדיניות החברה?

אני חושב שפספסת את הציניות\הפנטזיה שלו בתגובה.

גם אני הייתי רוצה ללכת לפוצץ מכות מישהו שדפק אותי אבל לא אעשה זאת. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חזרתי מהמילואים ועברתי על התפתחות השרשור הזה בינתיים. כמה נקודות חשובות מבחינתי, שחלקן כבר הועלו אך איכשהו פוספסו ע"י רבים כאן:

1. החוק מאפשר לחנות להציע במקרים כאלה או לוח חלופי חדש או את הכסף חזרה (לבחירת החנות). זכותם להציע חלופות אחרות, כגון לוח אם משומש, אך הלקוח לא חייב להסכים לכך אפילו אם זו הבחירה "ההגיונית" משיקולים מעשיים. האם עלי לדרוש את הכסף חזרה או להסתפק בלוח משומש? השאלה אולי במקום, אך אינה רלוונטית לנושא, שכן השאלה הזו מדברת על שיקולים של הצרכן - שאינם חייבים להיות "נכונים". החוק ברור.

2. עיקר העצבים שלי לא היו על כך שקיבלתי לוח משומש, אלא על כך שלא נאמר לי שהוא משומש (שכן אז הייתי טורח לבדוק אותו באופן יסודי יותר בחנות, ומגלה למשל את מריחות המשחה בחלקו האחורי), ועל כך שאף אחד בשרשרת שטיפלה בפנייתי, הן אצל היבואן והן אצל KSP, לא מצא לנכון לבדוק האם הלוח המשומש הזה ששוכב אצלם שנה - שנתיים כאבן שאין לה הופכין בכלל עובד.

3. לגבי זה שמשיכת הזמן אינה תלויה בהם ושזה בכלל בגלל החגים - תעשו לי טובה. נכון, דווקא בגלל החגים המתנתי כמעט חודש, אבל גם אם מתחשבים רק בימי העבודה המתנתי כמעט את כל המסגרת המותרת בחוק. פעם קודמת שהיתה לי בעיה עם מוצר שקניתי אצלם היה סיפור דומה: הארדיסק עשה בעיות אחרי חצי שנה ברשותי, הוחזר לסניף (אחר) של KSP עם תאור מדוייק של התקלה - כזו שניתן לאתר בבדיקה פשוטה של רבע שעה גג. אז גם לא היה מדובר במוצר "חריג" בשוק, אלא הארד דיסק מינסטרימי לחלוטין שעדיין יוצר והיה קיים במלאי ברוב הסניפים שלהם. קיבלתי דיסק תקין במקומו בלי שבאו אלי בטענה כלשהי, כל שמהבחינה הזו הכל בסדר, אלא שעדיין זה לקח שבועיים וזאת בלי כל חגים באמצע.

4. לגבי "אחריות מוגבלת" - זכותו של יבואן\עסק לתת אחריות מוגבלת בתנאים השונים מהרשום בחוק לאחר השנה הראשונה, אך בשביל זה צריך שיתקיימו 2 תנאים: האחריות חייבת להיות מצויינת בפורמט מסוג "שנה אחריות מלאה + שנתיים אחריות נוספת מוגבלת", ולא סתם "3 שנות אחריות", וכן חייב להיות מסמך המציין את ההגבלות הללו. הקבלות של KSP, על כל 30 ומשהו הסעיפים בתקנון, לא מזכירות בחצי מילה הגבלות כלשהן מהסוג הזה, והאחריות עצמה מצויינת כ"3 שנים".

5. בשורה התחתונה, מדובר על עקרון: אם החנות \ יבואן אינם מסוגלים לתת את אשר הבטיחו (3 שנות אחריות מלאה), שלא יבטיחו.

6. בTMS, RSM וזיגזג יש עדיין לוחות LGA775 DDR2, הן של והן של .

בכל מקרה, הלכתי לחנות לראות מה קורה. קיבלתי הודעה שיש להם איזה לוח חלופי בשבילי, אך לא ברור באיזה מצב בדיוק. אני אעדכן כשאחזור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית חושב שדי עשית טעות שלא לקחת את הלוח אם עם הDDR3 היית מוסיף 90 ש"ח ומקבל ביצועים שמשתלמים וחוסך את כל העוגמת נפש הזאת אני בהחלט מבין אותך שאחרי תקלה כזאת לא בא לך לשלם להם עוד כסף ורצית מה שמגיע לך אבל בכל זאת היית מקבל לוח חדש וDDR3 (בהחלט שווה את כל ההסתבכות שנכנסת אליה)

לי אישית היית חווית קניה מKSP לפני כמה חודשים ואני מוכרח לציין שהם היו הכי נחמדים שיש ,טכנאי ישב שעות על גבי שעות לגרום למחשב שלי לעבוד למרות שקניתי מהם רק כמה חלקים ועכשיו ב"ה הכל עובד מעולה המעבד והכרטיס מסך עברו OC בינוני.

לפעמים מה שמשפיע על השירות זה אדם אחד טוב ומתחשב או להיפך מקווה בשבילך שתפתור את הבעיה במהרה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...