דעה – שעון קיץ\חורף ומה שביניהם - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דעה – שעון קיץ\חורף ומה שביניהם


gabriel6

Recommended Posts

---- אם לא מתאים לכאן נא להעביר לכללי - תודה ---

שלום,

מבלי להתייחס באופן ישיר לוויכוח המתלהט לגבי קיצור שעון הקיץ במחוזותינו – הייתי רוצה לחלוק את דעתי לגבי הנושא ולשמוע את דעתכם.

1. שינוי הזמן מבלבל וגורם ללא מעט בעיות בשינה\יקיצה – המדובר בהפרעה בקצב הסירקדי – גם אם ההפרעה היא קטנה היא עדיין מהווה הפרעה – אישית – במעבר לשעון קיץ וביציאה ממנו אני חווה לא מעט כאבי ראש – יקיצה בשעות מוזרות וכו'. קריאה טובה בנושא http://www.sciencedaily.com/releases/2007/10/071024123249.htm

2. אני לא מבין למה לא לקבוע זמן אחד – וזמן אחד בלבד לאורך כל השנה.

3. כאב לילדים קטנים – העברה לשעון חורף – אכן מקצרת באופן מהותי את הזמן הפנוי שיש לי עם הילדים.

4. ילדים מגיבים עוד יותר קשה להחלפת השעון – בעיקר המעבר לשעון קיץ בו מעירים אותם יותר מוקדם – משבש את סדר יומם.

5. לגבי שעון הקיץ – האם יש מחקרים המראים באופן וודאי כי הוא חוסך באנרגיה – וכי אין פגיעה בפריון\איכות העבודה בעקבותיו – צר לי להגיד טרם ראיתי מחקר כזה – אם למישהו יש אשמח.

6. יש מקומות שבהם שעון הקיץ קבוע לאורך כל השנה (משמע אין החלפת שעונים בעונות מסויימות (אני יודע בוודאות לגבי רוסיה) - http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving_time#Permanent_daylight_saving_time

7. מחשוב – קצרה היריעה מלכסות את כמות הבעיות הנגרמות באופן ישיר משינויי זמן שאינם קבועים. נכון שיש PATCH נכון שאפשר לשנות ערכים עם TZEDIT ברג'סטרי ושאר ירקות – אך לא בא לכך לא להתעסק בשטות הזו?

8. עם להתייחס לוויכוח המתלהט – אני לא מבין מה מניע את ההתנגדות להארכת שעון הקיץ (ובבקשה לא לתת את התירוץ "כי הם יכולים") ויותר מזה אני לא מבין למה הדבר מתעכב בין מסדרונות הכנסת \ וועדות.

כל טוב,

גבריאל

-עריכה - סרטון מאלף שרק תומך בדעה שלי -

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה לשאול שאלה אחרת, בדגש על שאלה 5 שלך - למה לא להיות עם שעון חורף כל השנה ודי? כאב לילדים אתה יודע איזה סיוט זה להרדים אותם בקיץ כשיש אור עד שמונה וחצי-תשע בלילה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

---- אם לא מאים לכאן נא להעיבר לכללי - תודה ---

2. אני לא מבין למה לא לקבוע זמן אחד – וזמן אחד בלבד לאורך כל השנה.

כי זמן זריחת השמש משתנה לאורך השנה. אם נשאר עם שעון קבוע אחד (לא משנה איזה), בשיא של אחת מעונות השנה השמש תזרח כשעה וחצי - שעתיים אחרי / לפני שיאה של העונה האחרת.

יש כאלה שיגידו שזה נוח להם. אבל ללא פחות אנשים זה לא נוח. אם אתה צריך להגיע לעבוד בשעה שמונה, זה קצת מציק שהשמש תזרח בשעה 4:30 בבוקר (אני ישן עם תריסים מעט פתוחים בקיץ, וכשיש אור - אני מתעורר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ag43אני מסכים איתך - הנקודה שלי אבל היא אחרת - אני לא מבין למה צריך לשחק בזמן.

נקודת המוצא שלי שזמן צריך להיות קבוע לאורך כל השנה - אני אישית מסתדר יותר טוב עם שעון קיץ מאשר שעון חורף - אבל גם אם יוחלט על שעון חורף לאורך כל השנה - לא אתלונן במיוחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה הגדולה בשינויים הללו הם שזה לא כאילו שמשנים את השעון בהתאם למצב השמש וזאת הביעה. כשבחורף בלאו הכי שוקעת מוקדם יותר, מוסיפין "שמן למדורה" ומקדימים אותה בשעה נוספת, כך שאם בקיץ השקיעה מתחילה ב20:00, בחורף מתחילה ב18:00

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל תלוי ברווח ובהפסד של אותם שעות "יום" או "לילה" מבחנת המדינה.

נניח ובאמת ישאירו שעון אחד לכל השנה (מה שקרה בשנה שעברה ברוסיה): המפעלים וכל בתי העסק יצטרכו (לדוגמה) להפעיל תאורה שעה אחת יותר, מה שגורר הוצאת לא קטנות.

גם "זמן משפחה"- לאחר תום העבודה, נחשב פרמטר מאוד משפיע על המצב הכלכלי במדינה והמצב הסוציאלי. וכמו ברוב ארצות המערב קובע את איכות החיים הכללית.

נכון שברוב המדינות המעבר בין שעון חורף לשעון קיץ או להפך נחשב לאירוע שמלווה בהרבה חרדה דיכאון ודי הרבה מקרי התאבדות (סטטיסטית בארצות המערב), אך עדיין נחשב משתלם ואפקטיבי לגבי שאר הפרמטרים (כמובן שגם פה זה לא קבוע).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מטורף על החורף ועל שעון החורף. יש משו מאוד מרגיע בלצאת מהעבודה בחושך( לכל הרדומים, שתו קפה).

בתור אחד שצורך מדי פעם תחב״צ במוצ״ש, יותר נוח שהיא מתחילה ב 19:00~ ולא ב 21:00~ (ולא זו לא טעות, מדובר בכשעתיים הבדל כשזה נוגע לתחב״צ).

בנוגע למשק - הוא היה, נשאר ויישאר בזבזני, בלי קשר לסוגיית השעון, כך שכבר אפשר לרדת מהטענה המ3ו3ה הזו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרעיון הוא כזה - לדוגמא השעון בחורף מכוון כך שהשמש זורחת ב-6 ושוקעת ב-17 (בקירוב). בקיץ הימים ארוכים יותר, כך שהשמש תזרח ב-5 ותשקע ב-18. היות וכמעט אף אחד לא צריך אור ב-5 בבוקר, החליטו להזיז את השעון שעה קדימה כך שיהיה אור בין 6 ל-19, ומכאן ה"רווח" של שעת אור בזכות השעון.

איני יודע מהיכן באה הטענה של חסכון באנרגיה, אך נראה לי די הגיוני שאנשים שחוזרים מהעבודה באור ולא בחושך יהיו מעורבים למשל בפחות תאונות דרכים.

אנשים שאוהבים אור (הרוב לדעתי), יתפקדו יותר טוב בעבודה ויהיו פחות מדוכאים אם בסוף היום עדיין יהיה אור בחוץ.

אם מזיזים את השעון כך שהסנכרון כזה שהזריחה נשארת באותו זמן, זה אמור לעבור בצורה די חלקה. כשעוברים לשעון חורף בזמן הקיץ כך שהשמש זורחת ב-5 בבוקר, זה לדעתי מה שיוצר חוסר נוחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי איך שעון חורף גורם לפחות זמן איכות עם הילדים?

במקרה שלי הילדים במיטה כבר ב-1930 - ולא משנה לי אם זה חורף או קיץ. ולכן בשעון חורף - לפחות בהתחלה - הם לפני 1930 כבר במצב שאי אפשר להיות איתם.

המה גם שחושך בחוץ ולא כיף לשחק עם ילדים בחוץ בחושך (ילדים קטנים - פחות מגיל 5).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה?!

יש לך קישור למקרה ולו בודד שבו מישהו התאבד בגלל המעבר לשעון קיץ/חורף?

כרגע אין (אני רושם עכשיו מהנייד), אבל לידיעתך: המעבר לשעון קיץ לכל השנה שהיה ברוסיה, קרה בגלל בגלל אינטרסים כלכליים. אני עוד זוכר איזה כתבה מהתקופה ההיא שבא כתבו במפורש שבגלל הגודל הפיזי של רוסיה ושל הבלגן שבמעבר בין השעונים - אנשים באמת היו הרבה בדיכאון והיו די הרבה מקרי התאבדות (כמו למשל אנשים שלוקחים יותר מידי קשה את הפיטורים שלהם בגלל איחור לעבודה, או משהו בסגנון) שוב פעם הכל סטטיסטי. קשה למצוא כתבות ספציפיות, אבל אני הנסה כשהגיע הביתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להאשים את שעון הקיץ בפיטורים שלך שקרו בגלל שאיחרת לעבודה (משום מה לא נראה לי שיפטרו מישהו על איחור חד פעמי לעבודה) זה דיי ילדותי...

להגדיר אותו בחישובים סטטיסטיים כגורם האשם לאותה התאבדות - זה טיפשי..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישנה השפעה של השמש על אחוזי ההתאבדות, וזו לא השערה. השמש היא מקור לויטמין D המסיע להרגשת חיוניות וחוסר בו עלול לגרום לדיכאון. אחוזי התאבדות גבוהים במדינות נורדיות בהן אין הרבה שעות אור קשורות באופן ישיר לשמש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...