The Define Project - בחסות TMS מחשבים - תמונות מתעדכנות גם בעמ' 1 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

The Define Project - בחסות TMS מחשבים - תמונות מתעדכנות גם בעמ' 1


adi518

Recommended Posts

fQjJj.jpg

* אני שמח לעדכן ש TMS מחשבים החליטו להעניק חסות לפרוייקט *

*** העמוד הראשון מרכז את מרבית התמונות בלוג

כדי לחסוך מעבר מייגע בין עשרות העמודים שהצטברו ***

הקדמה:

עבור המארז החדש, החלטתי לנקוט בגישה של לבנות את המחשב מסקרצ' לחלוטין. לאסוף את הכלים, לאסוף את החומרים, להכין את הכבלים בעצמי, לבנות ניהול כבלים יותר רציני (טבעות שנתפסות בבורג ולא תופסנים עם דבק) וכו'. החלטתי לנסות ליישם את הגישה של Million Dollar או MDPC בקיצור. מי שלא מכיר מדובר באתר של בחור גרמני בשם נילס פאפקה. באתר ניתן לראות מבחר מחשבים שנבנו בצורה מאד מאד מוקפדת ומתוכננת, לעיתים קיצונית, באמצעות חומרים שנילס מוכר באתר נוסף שנקרא MDPC-X. באתר שלו ניתן למצוא את כל החומרים הנדרשים למודינג וניהול כבלים ברמה הכי גבוהה שיש. חלק מהדברים שהוא מוכר ניתן להשיג בארץ די בקלות ובזול! על כך ארחיב באשכול נפרד בפורום . :)

קישור לאתר שלו: http://www.million-dollar-pc.com

קישור לאתר המכירה שלו: http://www.mdpc-x.com

* שימו לב שאתר המכירה שלו מחולק לשניים, גרמני ואנגלי. בעוד שהגרמני (לקונים מקומיים) פתוח כל הזמן, האתר האנגלי (לקונים מכל העולם) מוגבל בשעות הפתיחה. הסיבה לכך היא שזה בעיקר תחביב ולא הפרנסה עיקרית.

רשמים מהמארז:

קודם כל, בהשוואה ל R3, מדובר במארז "אחר" לגמרי. הרבה יותר גדול ומרווח, עם שלל פיצ'רים חדשים שמייצרים הבדל לא זניח בינו לבין הדגם הקודם. המרווח מאחורי הלוח-אם הפך משמעותי מאד ואפילו ניתן להתקין שם שני כוננים בגודל 2.5". התווסף בקר מאווררים עם 3 מהירויות, כפתור הריסט הועבר לפאנל הקדמי (לעומת מאחורי הדלת בקודם) והוחלף בכפתור הרבה יותר לחיץ ונוח (לא צריך עטים וכל מיני כאלה). מקבלים עם המארז שני מאווררים R2 איכותיים בגודל 140 מ"מ (120 מ"מ נהיה סוג של פאסה בכזה מארז גדול). הכלובים פריקים באמצעות ברגים (לעומת ניטים בקודם), כמו כן ניתן להבריג החוצה את המסילה שתופסת את הכלוב כוננים האמצעי. הכלובים עצמם בנויים חזק, שילוב של מתכת ופלסטיק. הם לא TOOL LESS, שחלק יגידו שזה חסרון במארז כזה. לדעתי זה לא ביג דיל עבור מי שלא צריך לחבר יותר מ 2-3 כוננים.

יש גם הבדלים שלא מוזכרים בסרטונים, לדוגמא: הגימור של המארז באופן כללי יותר מוקפד מה R3, הקונקטורים של המאווררים יותר מולבנים (פרט זניח אבל שמתי לב לזה), בדלת הקדמית, במקומות שהשתמשו בדבק במארז הקודם, הדבק נזנח ולמעשה מלבד שני מקומות שבהם יש דבק, אין דבקים מגעילים. עוד דבר שלא מוזכר בשום סקירה או סרטון, זה המעבר של הכבלים מהפאנל הקדמי לאחורי המארז, עשו שם תיעול בהולכה של הכבלים. בקודם הם קצת נמעכו בדרך החוצה, דבר שהקשה מעט על ניהול הכבלים. בנוסף, עשו את הצעד המתבקש והאריכו את הפילטר שעובר מתחת לספק כח עד למאוורר שאחריו. הפילטר עצמו עשוי הרבה יותר טוב מהקודם.

דבר נוסף משמעותי ששונה זה החורים להעברת כבלים. לעומת הקודם, עשו אותם הרבה יותר גדולים, גרומיטים (תריס גומי דרכו עובר כבל) הוחלפו בהרבה יותר מאסיביים ואיכותיים. כמו כן, הוסיפו שני חורים מאד חיוניים מעל הלוח אם, אחד באיזור האמצעי שמעל הלוח ואחד נוסף ממש ליד חיבור החשמל של המעבד (דרכו אעביר גם כבל אודיו וכבלים נוספים). איזור מעבר נוסף שהוגדל נמצא מעל הספק כח (מאפשר גישה של כבלים לבקר מאווררים\USB). בהחלט צעד נבון. דבר אחרון שאפשר להוסיף: הפעם, הברגים שמגיעים עם המארז לא מגיעים בתפזורת אלא בשקיות נפרדות, כל סוג בורג והשקית שלו. זהו אמנם פרט קטן אבל מתחשב. :)

איסוף חומרה, חומרים ותחילת העבודה:

ביום שקיבלתי אותו, פירקתי מהמארז כל מה שלא יהיה בשימוש: כלובי כוננים + מסילות + גרומיטים:

WRFn4.jpg

יום שישי בבוקר אספתי סליבינג Techflex Cleancut שנקנה באיביי מ Furryletters. מוכר פופולרי של הדברים האלה. באופן כללי, שרוול Cleancut של טק-פלקס ושרוול Mdpc הם השרוולים הטובים והאידיאלים ביותר שיש בשוק. יש עוד כמה אבל, הם נופלים מעט מהרמה של שני אלה. היתרון החד משמעי של טק-פלקס הוא במחיר שיוצא הרבה יותר זול (כולל משלוח) מ Mdpc. עם זאת, ההבדל העיקרי בין טק-פלקס ל Mdpc הוא במבחר הצבעים. בעוד שהסוג המסויים הזה של טק-פלקס מגיע בשני צבעים בלבד, שחור ואפור, האחרון מגיע בשלל צבעים ומדי תקופה, נילס מכין מהדורה מוגבלת של צבע חדש ומיוחד (כרגע הוא מציע את צבע מספר 20 שזה "ירוק קומנדו").

- קלין קאט שחור ואפור -

2kvDJ.jpg

- mdpc צהוב -

9Zcj3.jpg

- mdpc b-magic -

SOYEC.jpg

זמן קצר אחרי, הסלבתי את הפאנל הקדמי באמצעות הקלין קאט, כל העסק הזה לקח בערך 5-6 שעות עבודה וכלל הרבה ניסיונות חוזרים עד שהייתי מרוצה מהתוצאה:

NEnsX.jpg

מי שמכיר, יודע שהיום במארזים, הכבל USB3 שמגיע הוא מאד באלקי, לא נוח לעבודה ובנוסף מגיע עם קונקטור יצוק ולא מולקס פריק או משהו בסגנון. החלטתי שאני לא משאיר את זה ככה, אז חתכתי את הקונקטור, הורדתי את הבידוד ושמתי סליבינג ישר על הפילטר של הכבל. השלב הבא זה להלחים את הכבל לקונקטור USB3 חדש שהכנתי מבעוד מועד. * יש עדכון מומלץ בסביבות עמ' 15 *.

בהמשך הכנתי גם את אחד מכבלי ה SATA שהגיעו עם הלוח ג'יגה בייט שלי. אחרי שפחות או יותר קבעתי את המיקום הסופי של הכבל (לא כמו בתמונה) עשיתי לו סליבינג באפור, הכבל עצמו שחור כך שיש התאמה כמעט מושלמת בין צבע הרקע לצבע הסליבינג, לא תאמינו כמה זה חשוב! :)

FX7Sr.jpg

עוד אחד בשחור:

F3zzM.jpg

(לאחר רכישה של שרוולים מ MDPC) נוספו להם שני כבלי סאטה קצרים בבי-מג'יק (כחול) וירוק:

SyNHn.jpg

הסלבה של מאוורר עם קלין-קאט:

Sk5Ye.jpg

tlGAk4X.jpg

Z0ilvHl.jpg

czTpxgN.jpg

לוח חדש, בחסות TMS:

BBkHhY7.jpg

EjPuaIo.jpg

- עם הזכרונות מותקנים -

qwSj1Yz.jpg

- ניקוי ה IO שילד ממדבקות -

g6a2PlO.jpg

- הסינקים לאחר הסרת המכסים של + ניקוי שאריות הדבק דו-צדדי שהחזיק אותם -

qQgyTZl.jpg

- מורכב -

nA0jMxH.jpg

צביעת ה- io shield בלבן:

- לפני -

M1s7Kb9.jpg

- אחרי -

D0UAmrE.jpg

- מורכב במארז -

p8gnSBX.jpg

- פאנל אקרילי שילך בתחתית המארז -

yTTOg.jpg

* עוד מידע בעמ' 59 *

חלקים לקירור מים:

רדיאטור בלק אייס GTS 360 -

UdtNDdT.jpg

- עם המאווררים -

6WgHv99.jpg

- בלוק XSPC Raystorm -

l8uwC.jpg

- מחוץ לקופסא -

3JHdU.jpg

- בלוק EK LTX משומש קלות מאיביי, היה מציאה אז קניתי -

74XH822.jpg

- ניקוי -

AwjHBAv.jpg

- בלוק FC-680 -

0xaSfqk.jpg

- די 5 "uber" \ סוויפטק 655-B -

vIDtV.jpg

-מיכל Z מולטי 80 מ"מ -

iBXfk.jpg

- אותו דבר רק קומפלט, 250 מ"מ -

Dj5PT.jpg

- קלוז אפ של המיכל הנ"ל -

Hmfmk.jpg

- מתאמים שיתפסו את המשאבה ו\או המיכל לחורים ברווח 140 מ"מ -

HhP4z.jpg

- המתאם מחוץ לאריזה -

1CSlu.jpg

- קלוז אפ -

A0pyD.jpg

- רגליות ליאן לי -

XPYaC.jpg

כמה כלים ספציפיים שרכשתי עבור הפרוייקט והפרוייקטים שיבואו אחריו:

מסיר בידוד "אוטומטי" (32 עד 7 גייג' של ניפקס גרמניה):

5PxY1Oz.jpg

fIrIkdH.jpg

לוחץ מולקס mdpc:

Pf3Qb.jpg

"יד שלישית" כלי מאד שימושי:

FAYLW.jpg

FuMEv.jpg

תמונות "בונוס":

- דוגמיות mdpc -

O2Yuf.jpg

- ניטים mdpc -

7zaNE.jpg

- כבל אודיו לאייפון -

fcqzC.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 898
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כמה רציתי לעשות את זה, אני עצלן מדי.

אגיד לך את האמת, החלק הקשה זה להבין מי נגד מי ומה בדיוק לקנות, איזה חומרים, איזה כלים ואיזה שיטות. יש עקומת למידה אבל בקרוב אפתח אשכול בפורום על כל הנושא הזה של סליבינג, כלים למודינג. ממש הכל, ברמה הכי גבוהה שאני מכיר כדי שכולנו נלמד ונתפתח. אגב, ניתן להשיג בארץ לא מעט דברים, כולל פינים מקוריים למולקס, ברגים M3 בסגנון MDPC ועוד.

ההשקעה היא סביבות האלף שקל אבל רוב הדברים קונים אותם פעם אחת ויש לך ל 500 שנה קדימה. טוב לא 500 שנה, אבל לפחות לחצי עשור אם לא יותר. ;D

עוד עדכונון לגבי הצבעים שאני הולך להשתמש במארז...

המארז עצמו שחור ולכן הצבעים הבסיסיים יהיו שחור ואפור. כרגע אני מחפש accent color, צבע דומיננטי. מספיק אפילו כבל אחד בצבע כזה כדי לתת את הלוק הנכון.

אני מתלבט בין:

OsEyg.jpg

ל...

LlKZu.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשרות ההתקנה של שני הכוננים מאחור היא ממש מוזרה

אם יש לך לוח ATX אתה צריך להתקין אותם לפני התקנת לוח האם ואם אתם רוצה לפרק אותם זה כנראה בלתי אפשרי.

לא הבנתי את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות שאפשר לעשות קומבינה שפותרת את זה. יש לי ברקט כזה שעליו מחברים כונן 2.5 ואז אפשר להתקין ולהסיר את הכונן ע"י הברגה בצדדים שלו.

ברגע שאצליח, אפרסם באשכול. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו! זה רמה מעל המודינג שאני רגיל לראות! פרפקציוניסט משהו (במובן הטוב כמובן!) :yelclap:

סליבינג מוקפד והרבה סדר, זה הולך להיות מעניין.

בקשר לצבע סליבינג ה"בולט", אני אמליץ על הצהוב כי הוא כזה חזק, נועז והולך מדהים עם שחור (אהמ... unreal tournament build אהמ...) הסגול גם יפה אבל מעט חלש ומתערבב עם צבהים כהים כמו שחור. צריך צבע עם נוכחות (צהוב, אדום, כחול, ירוק וכל דבר "זוהר")

נראה מאוד מקצועי.

מ-ע-ק-ב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סוף סוף סיימתי להכין את הסליבינג לבקר מאווררים:

pqwMP.jpg

עריכה: האמת שעשיתי פאשלה בכבל הזה, שרינקים קצרים מדי בצד שהולך ל PCB. מזל שמטעויות לומדים.. בכל זאת, פעם ראשונה שאני מכין כאלה דברים. ;D

יש כל כך הרבה מקום מאחורי הלוח אם שהחלטתי להאריך אותו באמצעות כבל נוסף שהכנתי. :)

yoi1m.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...