רוצה לקנות מאקבוק פרו, מקווה שהוא יודע מה טוב לו. - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רוצה לקנות מאקבוק פרו, מקווה שהוא יודע מה טוב לו.


Recommended Posts

שלום,

אחרי חודש של טרטורים ביני לבין עצמי - הלוך ושוב בין מאק לפי.סי - החלטתי שאני הולך על המאק.

הסיבה לקנייה - מותו של הנייד הקודם, והרצון להתחיל לערוך וידאו על בסיס קבוע יותר, "מקצועי". במקצועי אני מתכוון לא לעבוד בזה, אבל כן לערוך את הסרטים שלי ושל החברים, באורך מלא, המוצלמים באיכויות השונות של HD.

נושאים שהייתי רוצה להתייעץ עם חברי הפורום המלומדים (והמנוסים):

*מצטער מראש עם על חלק מהנושאים יש תשובות בפורום, חיפשתי קצת ולא מצאתי תשובות שמתאימות בדיוק, אבל כמובן שאם יש כאלו תפנו אותי ואל תכתבו, ובכל מקרה, אנא, תהיו עדיני עם בתול מק חרד.

1. הזהירו אותי חברי המתעסקים בקולנוע בארץ שאף אחד רציני לא עורך כאן על פינל קאט, אלא שהבחירה היא לעבוד AVID. אני אישית מאוד אוהב לעבוד על פינל קאט, ולא מזמן סיימתי לערוך על מחשב של חבר סרט של 45 דקות. אבל תהיתי, האם יש לכם השגת לגבי הנושא - האם יש לפיינל קאט מגבלות, שאני לא מכיר, ושהופכות אותה לתוכנה "חובבנית" יותר?

*לסיכום: האם פיינל קאט תוכנת עריכה מקצועית?

2. אני שוקל לקנות את הגרסה החזקה ביותר של המקבוק פרו (פירוט וקושיה בסעיף הבא). אני יודע שבפי.סי, יש שאומרים שאי אפשר לערוך על ניידים - כי המעבד לנייד חלש מידי, ויכול ליצור בעיה עם AVID (למרות שאין אזכור לכך בדרישות מערכת של אוויד). רציתי לדעת האם יש בעיות כאלו עם מאק, כלומר האם מקבוק פרו חזק הוא מספיק טוב למיקסום השימוש בעריכה, ובמילים אחרות שהמק פרו הוא יותר מידי, או שאפשר בלעדיו. הבנתי שהפיינל קאט דורש פחות מהאוויד ואולי בגלל זה זה מן האפשר. מבחינת צרכים שלי - אני לא מתעסק בתלת מימד, ומתכנן בעיקר עריכת וידאו, עם רמות מסויימות של אפטר - תחום שאני בכלל לא שולט בו, אבל חשבתי לנצל את קניית המחשב החדש גם ללמידת התחום. או בקיצור - האם זה בעיה שאני מתכנן לערוך על מק נייד ולא על מפלצת שולחנית? בהתחשב בזה שאני כן עושה פרוייקטים גדולים וארוכים, אבל לא עושה נגיד תלת מימד וכו'.

*לסיכום: האם בהקשר של עריכה המקבוק פרו הוא לא מספיק וצריך מק פרו?

3. בהנחה שמקבוק פרו תופס, אני עדין תוהה איזה דגם - כלומר האם לקנות את המקבוק פרו 15 החזק או את הרטינה החזק (2.6). ת'אמת, המסך לא מעניין אותי במיוחד, אלא יותר מעניין אותי הזכרון . אני לא יודע איך זה במק, אבל החברים העורכים על פי.סי. אומרים שהיום זה כבר סטנדרט - ברמת הרצון לשמור על המחשב שלך על לאורך זמן, כלומר עייף פחות ושורד לשנים רבות, וגם לשימוש היום יומי - שזאת חוויה אחרת. ואני שואל אותכם - האם זה ככה גם במק? כסף הוא עניין בשבילי, אבל במקרה שאני משלם עשרת אלפים על המחשב, אני מוכן למצוא דרך לשלם יותר, עם הפער יהיה משמעותי כל כך (יש שטוענים שSSD הוא השדרוג הכי הכרחי למחשב). באותה צומת אני גם מתלבט על השדרוג ל16 ראם, למרות שהבנתי כבר שזה מהותי פחות. אז שוב רטניה vs לא רטינה (כי לא רטינה עם 512 זה פשוט הרבה יותר יקר מאשר לקנות כבר רטינה). אני מתכוון לביצועים וכו', יתרונות שאני לא מודע להם, חסרונות, ובכלל מה יאפשר לי לערוך כמו חיה.

*לסיכום: האם הרטינה, על הSSD שלו, שווה את ההפרש בשבילי?

4. בנוסף לשאר עוונותי, אני גם חנון שמבלה ימיו בכתיבה לאונמויברסיטה, והמון. כמו-כן, גם עבודותיי קשורות בכתיבה רבה - גם בעברית. המפגש היחידי שלי עם מק היה אצל חבר לא דובר עברית, ולא יצא לי לבחון את הסוגייה הזאת כלל - ולכן רציתי לשאול אותכם, האם לעבוד עם מקבוק פרו בוורד בעברית זה אפשרי ונוח ופשוט - לא רק לשימוש היום יומי האישי שלי עם עצמי - כתיבה וכו' - אלא גם עבודה עם אחרים, החלפת קבצי מסמכים, PDF מצגות וכו'. אני מודע לכך שאפשר להתקין ווינדואוס על המק, אולם אם אפשר הייתי רוצה לתפעל הכל עם תוכנת הפעלה אחת, אלא אם כן זה באמת סופר נוח וקל להתקנה ותפעול ושימוש (כלומר לסידור הקבצים שיחפפו בין תוכנות ההפעלה), וכו'.אני חלש מאוד במחשבים, לצערי, וחושש מסירבול, או מחסרונות שלא אדע להתמודד איתם, מן ההתקנה ועד התפעול היומי, ותקלות.

בכל אופן אם אפשר לעבוד רק עם תוכנת ההפעלה של מק, אשמח, והשאלה היא רק האם המחשב יכול להיות חיית עבודה משרדית. אני רק אציין שבמאמר מוסגר, שהיו לי כבר מחשבות לקנות גם מקבוקפרו וגם לפטופ פי.סי. יחסית זול, שיאפשר לי לשמור על המק בוק פרו הנייד שלי יחסית יותר, לקחת אותו רק בנושאים של עבודה, ופחות להניע אותו ברחבי הארץ, וגם כי פחדתי שבשביל מסמכים, אשלם מחיר בכל מה שנוגע למק. מה אתם אומרים?

*לסיכום: מה החסרונות של מקבוק פרו לעבודה על מעבד תמלילים בעברית וכיוצא בזה?

5. ארה"ב מול . שוב כסף זה עניין בשבילי, והצלחתי למצוא מישהו שמבקר בארה"ב ויוכל לסחוב לי מחשב לארץ. אני תוהה מה החסרונות של כך ? מלבד אי הנעימות בניסיון שהמכס יעלים עין... מקלדת בעברית לא מעניינת אותי, אבל האם יש בעיות אחרות? אולי בעיות עם מציאת מעבד תמלילים בעברית? אני יודע שבארץ יש יתרון שבגלל שאני סטודנט אני מקבל עוד שנתיים של אחריות בחינם, אבל אני גם יודע שהיא מוגבלת לשטח , ואני לא בטוח אם אני בכלל אהייה בארץ עוד שנתיים. יש עניין של המיסים בארה"ב ושל הוצאה מוכרת בארץ, אבל עדין נראה לי שההפרש מספיק גדול, ככה שבאמת נשארת השאלה - מה אני מפסיד עוד.

* לסיכום: קונים בארץ או בחו"ל?

6. אחריות. אם בכל זאת אקנה בארה"ב, מישהו יודע אם אני יוכל לעשות בכסף הרחבת אחריות בארץ? סתם מסקרנות.

הקנייה תתבצע בימים הקרובים, כי למעשה אני בלי לפטופ כבר יותר מידי זמן, אז אשמח לשמוע ממכם -

וכמובן, אם יש נושאים רלוונטיים שאני צריך לחשוב עליהם, ולא רשמתי עליהם תעירו ותאירו עיניי, וגם, אם משהו במגילה שלי לא היה מובן, אשמח לחזור ולהבהיר. גם אם אני לא מבין במחשבים רבות, המחשב שלי הוא חיי, ואני מנסה להוציא ממהקנייה הזאת את המירב, ונראה לי שהגיע השלב להרחיב את התייעצויותי.

המון תודה, מראש ותוך כדי,

יובל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. נכון שרוב המפיקים ואנשים בתחום הBroadcast עובדים עם AVID, צלמי חתונות מעדיפים Edius או Premiere, ואנשי מק עובדים עם FCP או שילוב של כמה תכנות. יש לזה כמה וכמה סיבות שאני לא הולך להיכנס לזה עכשיו, אבל להגיד שתכנה אחת מאלה שהזכרתי יותר או פחות מקצועית מהשנייה זה כמו להגיד שBMW יותר מקצועית מMercedes או ההפך. לגבי מקצועיות אני אומר רק דבר אחת: התכנה שאתה מכיר הכי טוב בתור כלי עבודה - היא התכנה איתה תגיע לתוצאות הכי מקצועיות.

2. לגבי בחירת מחשב: קודם כל חשוב לקחת בחשבון שעל מחשב נייד אתה משלם יותר ומקבל פחות, כשמדובר בעריכת וידאו מקצועית הדבר מתחיל להיות עד כדי כך קריטי, שהרבה אנשים משתמשים בנייד רק בתור תוספת לתחנת עריכה שולחנית שלהם למקרי חירום כשחייבים ניידות. לגבי הבדל בביצועים בין מק לפי-סי, הוא נעלם ברגע שלוקחים שני מחשבים בעלי מפרט טכני זהה. ברור שאם לפי-סי יש מעבד i7 ולמק יש i5 אז פי-סי יהיה חזק יותר, וגם ההפך. הרבה עורכי וידאו שיצא לי לעבוד איתם מעדיפים בכלל לקנות תואם מקינטוש מקצועי (מבוסס פי-סי שעולה כשליש או רבע מחיר ממחשב מק זהה) ולפעמים עם שני מערכות הפעלה כדי ליהנות משני העולמות, כי חלק מהלקוחות באים עם פרויקטים שנעשו במק וחלק בפי-סי והמחשב צריך לדעת לפתוח את כולם בלי בעיה. יתרון נוסף במחשב נייח הוא גמישות המפרט הטכני בהתאמה לצרכים שלך ומגוון רחב של אפשרויות שדרוג שבכלל לא קיימות בניידים.

3. לכונני יש יתרון בתור כונני מערכת (מערכת הפעלה + תכנות) אך בגלל הנפח והמחיר שלהם בתחנות עריכה הם באים רק בתור תוספת לכוננים רגילים, כי חומר גלם תופס המון מקום בדיסק ומי שעובד עם FullHD לא מקומפרס בפורמט RAW או חומר ברזולוציות יותר גבוהות כמו 2K צריך גם מערך RAID.

4. אישית אני משתמש בתכנת LibreOffice שיודעת לפתוח ולשמור קבצים בפורמטים של MSOffice, אבל פעם באיזה חצי שנה אני נתקל באיזה מסמך שלא נפתח לי כמו שצריך ולמקרים כאלה יש לי ווינדוס במכונה ווירטואלית.

5. למי שיש אפשרות לקנות מוצרי בחו"ל ובמיוחד בארה"ב - מרוויח.

6. המחשב מגיע עם אחריות בינלאומית, ועדיף לקנות הרחבת אחריות בחו"ל ולא בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...