לוח אם תקול שקבלתי בKSP,חנות מסרבת להחליף,הוגשה תביעה משפטית(עדכון)31.1.13 - עמוד 18 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח אם תקול שקבלתי בKSP,חנות מסרבת להחליף,הוגשה תביעה משפטית(עדכון)31.1.13


alex11111

Recommended Posts

קיריל מ- TMS חבל, אתה לא יוצא טוב בדיון הזה ואני דווקא יודע שיש לכם שירות טוב בכל הנוגע להחזרות ואחריות מצידכם על מוצרים.

באופן אישי לפני שנה בערך קניתי חומרה למחשב שיצא שהכרטיס מסך היה תקול (מסך החליף צבעים) ובכלל הסתבר שהמחשב לא יעמוד בדרישות..בהתחלה ניסיתם לתקן ע"י השקעה כספית נוספת מצידי ושוב קיבלתי מחשב עם כרטיס מסך מקולקל. בגדול רק הכרטיס מסך עשה בעיות אבל אני מבחינתי כבר התייאשתי מהמחשב הזה והוא סתם גרר אותי להוצאות...בסוף בטלתי את כל העסקה ואתם מצידכם לא עשיתם בעיות והסכמתם למרות שהכל כבר היה מורכב ורק הכרטיס מסך עשה בעיות. רוב המוצרים היו BLUK ככה שלא לכולם הייתה קופסא. ארזתי את הכל כמו שצריך כך שלא יצא מצב שבמשלוח לחנות ייקרה משו ואני אהיה אשם. בסוף TMS לקחה אחריות ומאז אני ממשיך לקנות שם מידי פעם בגלל המשלוח המצוין שלהם (עכשיו קניתי עכבר והכל טוב). אני באמת חושב שכל לקוח צריך לדעת איך לארוז ולהתייחס לחומרה ובכל מקרה לשמור אריזה למקרה שאם משו לא טוב, יוכל להחזיר לחנות. אין מה לעשות בעולם הזה אם לא חכמים וחושבים קדימה, אפשר להפסיד בגדול. עשו לכם מנהג לשמור על אריזות קצת אחרי הקנייה..ככה גם שתמכרו אותם ביד 2 זה מוסיף ערך למוצר שהוא עם אריזה מקורית :)

לגבי KSP שגם אצלם יצא שאיך שהוא קנינו בתור משפחה כבר ב- 10K ש"ח רק בשנתיים האחרונות...דעתי שהם חנות שיש לה הכל במלאי ובמחיר טוב לרוב. המוכרים שם הם קופאיות בסופר וכמו כל סופר שאתה קונה בו חלב לשמל, אתה בודק תאריך ושהמוצר בסדר...כך גם שהמכסנאי שם אומר לי בדוק את המוצר ותחתום לי פה...הוא קולט אותי עומד לו 5 דקות בוחן את המוצר מיכל כיוון ובלי פחד לפתוח את כל האריזות והשקיות על המקום, כי אני יודע שהיגררות לאחריות איתם היא לא נעימה. כול עוד לא חתמתי הכוח אצלי ויצא שביקשתי מוצר אחר על המקום כי מה שלקחתי היה נראה לי שכבר פתחו אותו (זה היה סטרימר שקניתי בסוף במקום ה- :hat: ).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 508
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני לא מבין את הקטע של האנשים פה.

רוצה להתלונן על שירות גרוע של TMS ומדיניות החזרת מוצרים ? מגניב. פתח ת'רד חדש.

אל תסיט את הת'רד שהיה על השירות הלכאורה גרוע של KSP לשירות הלכאורה גרוע של TMS.

לדעתי (כלקוח שקנה כמה וכמה פעמים מTMS ומKSP) השירות של TMS עדיף בהרבה משירות של KSP.

אני חושב שעם ההסטה של הת'רד לTMS אתם רק עוזרים לKSP אז בבקשה אל תסיטו את הת'רד הזה.

נ.ב

קיריל - התגובות שלך לא תורמות כי לפי מה שאני רואה אחרי כל תגובה שלך יש את אותן טענות בדיוק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לכם פה בעיה בסיסית בהבנה. תראו לי בבקשה חנות שמספקת אחריות למארז.

זה כבר עניין של פרספקטיבה

החוק מחייב אחריות למוצר חשמל/אלקטרוני שמחירו מעל 150 ש"ח

נניח שקניתי מחשב שלם מTMS, זה עונה על הגדרת מוצר אלקטרוני?

נניח שאחרי יומיים הכפתור של הPOWER הפסיק לעבוד, האם הם יכולים לסרב לתקן/להחליף לי מוצר?

מה זה שונה מאייפון שכפתור הHOME שלו הפסיק לתפקד?

ואם אני קונה מאז כזה:

http://www.tms.co.il/product/4980

גם הוא לא נכנס להגדרה שהחוק מחייב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זו הצורה שבה השוק עובד. זה ככה בכל חנות ולא רק ב TMS. הסיבה לכך היא שברוב המוחץ של המקרים, המארז הוא סה"כ גוש אחד גדול של פלסטיק ומתכת ולכן כל בעיה כלשהי שתמצא היא בגדר נזק / שבר פיזי. אני לא יודע מה קורה בדיוק במקרה היוצא דופן של מארז יקר להחריד שמכיל מערכת אלקטרונית כלשהי, אבל אין פה שום צורך להשמיץ את TMS.

במקרה הספציפי של יניב בו הוא גילה פגם במארז - לא עברו עדיין 14 יום ולכן קיריל בא לקראת הלקוח (אפשר להגיד, בהמון חנויות אחרות כמו KSP לדוגמה, היו מנפנפים אותך בטענה שאין אחריות למארז) וסה"כ ניסה לממש ביטול עסקה \ החזרת מוצר, ובמקרה הזה הוא מחויב ע"פ היבואן שהמוצר יוחזר באריזתו המקורית. כמו שאמרתי כבר, לא מדובר במימוש אחריות (שלא קיימת) אלא ביטול עסקה. וכמובן שהחוק לטובתו, מכיוון שהחזרת המוצר תעשה באריזה המקורית ובמצב שלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, קביעה שרירותית של החנויות בארץ. זה לא אומר שזה החוק

נניח שחיבורי הUSB החיצוניים של מארז (סטנדרטי, ללא מסך וכו') דפוקים (החיווט במפעל לא נעשה טוב)

גם על זה אין אחריות כשקונים מארז?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי זה נשמע הזוי שאין אחריות למארזים בארץ היות וזה מוצר יקר שמכיל חלקים אלקטרוניים. כל יצרן בעולם נותן אחריות של 1-3 שנים, אז היבואן/חנויות בארץ מחליטות על דעת עצמן לבטל אותה ?

אנחנו הצרכנים לא צריכים להיות נתונים לחסדי החנות כשיש בעיה עם מארז יוקרתי (או פשוט כאחד), החנויות/יבואנים עלו כאן על סעיף מעורפל בחוק ומנצלים אותו לטובתן. לדעתי לא יעמוד במבחן משפטי.

אגב,

החוזה שמחתימים ב- KSP הינו כסת"ח, ולא עומד במשפט (לטענת עו"ד כנשאל בנושא).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגע, רגע: זה שאין אחריות על מוצרים שנפגעו באופן פיזי זה ברור, אבל מה עם מוצרים שהגיעו שבורים? נניח וקניתי מארז, בו תכננתי להשתמש לצרכי מערכת שעכשיו אני רוכש (בחלקים). פתחתי, ראיתי שעל פניו הכל מצויין, הרכבתי את לוח האם פנימה, זרקתי את האריזה. אחרי יומיים קיבלתי את ההארד דיסק, וגיליתי שההתקן הפלסטי המאפשר את הרכבתו ללא כלים כולל פינים שבורים, ואפשר להרכיב את הדיסק רק עם ברגים. אחרי יום נוסף הגיע כרטיס המסך שהזמנתי, והתברר שאותה לוחית מתכת הנועלת במקומם את כרטיסי ההרחבה אינה ניתנת להזזה כמתוכנן אלא רק לעקירה מוחלטת. בקיצור, מצאתי פגמים פיזיים, כאלה שלא אני יצרתי. קיריל TMS בא כאן ואומר בעצם שהוא מוכן לטפל בלקוחות שנתקלו בבעיות כאלה מתוך נחמדות למרות שהוא בכלל לא חייב - וגם זה רק אם הלקוח שמר את האריזה. תודה באמת, קיריל. הרשה לי להעדיף חנות שמבחינתה זה מובן מאליו להחליף מארז שהגיע שבור או מקולקל, בלי להערים תנאים מוזרים ובלי טובות "לפנים משורת הדין".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה, בתור לקוח צריך לבדוק שמה שקיבלת תקין.

הרי לא החנות ולא הלקוח (ולא היבואן) יודעים ב100% אם אין איזה פגם שיצא ישירות מהמפעל.

החנות/יבואן לא תפתח כל מוצר ותבדוק שהוא תקין, כי מדובר בעבודה מטורפת ולקוחות אח"כ גם יגידו "קיבלתי אריזה פתוחה" "היה אבק" " רואים שהוציאו מהניילונים והחזירו".

לכן חובה על הלקוח לבדוק שהמוצר שקיבל תקין. ועד שהוא לא בודק את זה - אין צורך לזרוק את הקופסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, קביעה שרירותית של החנויות בארץ. זה לא אומר שזה החוק

נניח שחיבורי הUSB החיצוניים של מארז (סטנדרטי, ללא מסך וכו') דפוקים (החיווט במפעל לא נעשה טוב)

גם על זה אין אחריות כשקונים מארז?

אם החיווט במפעל לא נעשה טוב, זה דבר שיהיה ברור כבר מהיום הראשון של השימוש במארז, ובשביל זה יש לך 14 יום להחזיר את המוצר בטענה שהוא תקול.

לא הייתי מגדיר מארז עם כמה חוטים, לדים, מפסק ומאורר או שניים בתור מוצר אלקטרוני. אבל אני בהחלט חושב שצריך לקבל על מוצר כזה אחריות - מדובר כבר על מחדל של החוק או של החנויות, אבל אין פה שום בעיה ספציפית בדרך ההתנהלות של קיריל ולכן אין שום סיבה להשמצות שכאלו.

רגע, רגע: זה שאין אחריות על מוצרים שנפגעו באופן פיזי זה ברור, אבל מה עם מוצרים שהגיעו שבורים?

אתה מבצע ביטול עסקה בטענה שקיבלת מוצר פגום. זה בדיוק מה שקיריל ניסה לעשות.

נניח וקניתי מארז, בו תכננתי להשתמש לצרכי מערכת שעכשיו אני רוכש (בחלקים). פתחתי, ראיתי שעל פניו הכל מצויין, הרכבתי את לוח האם פנימה, זרקתי את האריזה. אחרי יומיים קיבלתי את ההארד דיסק, וגיליתי שההתקן הפלסטי המאפשר את הרכבתו ללא כלים כולל פינים שבורים, ואפשר להרכיב את הדיסק רק עם ברגים. אחרי יום נוסף הגיע כרטיס המסך שהזמנתי, והתברר שאותה לוחית מתכת הנועלת במקומם את כרטיסי ההרחבה אינה ניתנת להזזה כמתוכנן אלא רק לעקירה מוחלטת. בקיצור, מצאתי פגמים פיזיים, כאלה שלא אני יצרתי.

לכן אתה צריך לבדוק שהמוצר שקיבלת הוא תקין, ולא לזרוק את האריזה במשך 14 יום מקבלת המוצר למקרה שצצים בעיות כאלו שנובעות מפגם בייצור (שאתה או החנות לא יכולים לדעת עד רגע השימוש).

קיריל TMS בא כאן ואומר בעצם שהוא מוכן לטפל בלקוחות שנתקלו בבעיות כאלה מתוך נחמדות למרות שהוא בכלל לא חייב - וגם זה רק אם הלקוח שמר את האריזה. תודה באמת, קיריל.

אתה מסרב להבין איך תהליך "ההחלפה" מתבצע. אין פה מימוש אחריות, וקיריל לא מבצע את זה בתור נחמדות, הוא פשוט הגדיל ראש ובמקום להגיד ללקוח "אין אחריות למארזים", הוא ניסה לתת פתרון למקרה ע"י ביטול העסקה, וזהו דבר שגם הלקוח יכול לעשות על דעת עצמו, מבלי לבקש שום "טובה" של אף אחד, אבל כאמור - המוצר צריך לחזור באריזתו המקורית מכיוון שמדובר בהחזרת מוצר. לאחר שקיריל הצליח לבטל את העסקה מול הלקוח ומול הייבואן - הלקוח היה רוכש מארז נוסף. קאפיש?

הרשה לי להעדיף חנות שמבחינתה זה מובן מאליו להחליף מארז שהגיע שבור או מקולקל, בלי להערים תנאים מוזרים ובלי טובות "לפנים משורת הדין".

שוב, תתן לי בבקשה קישור לחנות שמציעה אחריות למארז סטנדרטי מן השורה (ולא למארז במחיר של מקרר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חלק מהאנשים לא מבינים, שיש "תקופת אחריות" ויש "אחריות למצב תקין בעת הקניה", ושמדובר בשני דברים שונים לחלוטין. הראשון אומר שאם המוצר מתקלקל אי שם בזמן תקופת האחריות, הוא יתוקן ללא תשלום. השני אומר שהמוצר תקין ושלם במעמד הקניה, בהבדל ממכירה "as is" הנפוצה למשל בebay. בעוד שהסוג הראשון תקף רק לקלקולים ולרוב לא ניתן למכשירים שאינם "מתקלקלים" אלא רק נשברים, נשרטים או נפגמים פיזית בדרכים אחרות (שכמובן אינן רלוונטיות לאחריות שכן הן באשמת הלקוח), הסוג השני תקף לכל מוצר באשר הוא. באם קניתם פטיש ובשימוש הראשון גיליתם שהראש מתנתק בחופשיות מהידית, האם לא הייתם מחזירים אותו לחנות? הרי מדובר ב"נזק פיזי", ועוד למוצר שאין עליו כלל "תקופת אחריות"!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...