למה אני לא קונה יותר באייבורי וממליץ לכולם להתרחק? - עמוד 6 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה אני לא קונה יותר באייבורי וממליץ לכולם להתרחק?


Driver_San_Frn

Recommended Posts

זו בדיוק התשובה הישראלית שדובר עליה פה.

א. תהיה בטוח שבדיקה של הרכיבים שלך לוקחת יותר מרבע שעה. גם יותר מ"שעת מעבדה". ובפועל כדי לוודא תקינות (או חוסר תקינות) של רכיב הוא צריך לעבוד במשך 24 שעות במאמץ רצוף.

ב. אתה לא משלם על הזמן שלוקח לעשות את הפעולה אלא על המקצועיות של בעל המקצוע. בין אם הוא עורך דין, רופא, נגר, שיפוצניק, מוסכניק או . זו העבודה שלו וזה חצוף מצדך לבקש ממנו לעשות אותה בחינם.

ג. עד כמה שזכור לי ביקשו ממך לשלם 170 ש"ח, לא 500...

תגיד, כמה אתה משלם למוסך כדי שירים את האוטו שלך על הליפט רק כדי לסתום את נזילת השמן? כמה זמן אתה חושב שלוקח לו לעשות את זה?

א. הבדיקה ארכה 15 דקות בפועל, ואני אומר את זה כי היא נעשתה מולנו (עם "ציוד הזונה" שהם מחזיקים לבדיקות מעין זו ממש על דלפק המעבדה). אולי נדרשת בדיקה של 24 שעות כדי להבטיח תקינות של רכיבים, אבל בדיקה כדי לשלול תקינות של רכיבים היא קצרה בהרבה אם הם פשוט ממאנים לעבוד מלכתחילה.

ב. אני לא קונה מראש ציוד שאמור להיות תקין בעלות של פי 10 ממחיר אותה בדיקה לא מעורך דין, לא מרופא ולא ממוסכניק. עבודתם מבחינתי אינה לתקן לי מחשב תקול , אלא למכור לי רכיבים תקינים.

ג. התקנון שלהם מאפשר לגבות 170 שקל על חלק שהוחזר במסגרת האחריות ונמצא תקין. היות והם רצו בהתחלה "לשפוט" כל חלק בנפרד, אם יש לי 3 חלקים תקינים ואחד פגום הם יכלו תאורטית לגבות ממני 500 שקל.

אתה רק מחזק את כל מה שטענתי לגביך קודם :)

פשוט ישראלי מכוער...

באתי לחנות מלכתחילה במטרה מאוד פשוטה - לשלם X כסף ולקבל תמורתו Y רכיבים תקינים, כמגיע לי לפי המחירון שלהם. יצאתי מהחנות בסופו של דבר אחרי ששילמתי בדיוק X כסף וקיבלתי בדיוק Y רכיבים תקינים, וכל זה ללא צעקות, איומים או אלימות מכל סוג שהוא. אם זה "כיעור" מבחינתך - טוב נו, שיבושם לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

גם אני קניתי לפני המון זמן כרטיס מסך 7600 GS וקיבלתי אותו עם קופסא פתוחה והשקית עם המדבקה האוטמת היו פתוחות.

הכרטיס עבד מצויין ללא שום תקלה, אבל העובדה שהמוצר לא הגיע perfectly sealed מעיד על משהו לא תקין שקורה שם.

עכשיו אם אני הייתי מקרה חריג ובודד אז בסדר אבל תשימו לב למקרים החוזרים על עצמם והעובדה שהרבה אנשים שמעו "סיפורים" וכל אחד מכיר אנשים שחוו/היו עדים.

המון יבואנים עדיין פותחים את הקופסה והשקית על מנת להדביק על הכרטיס מדבקת אחריות. נכון, מיותר בתקופה שבה יש מספר סידורי שסורקים למערכת, אבל עדיין זה נעשה פה ושם.

לגביי כל "מבצעי" הוינדוס כאן. אני רק יציין שברוב המקרים מדובר בגרסאות: א. שידרוג מגרסה קודמת אחרונה ב. גרסה לסטודנטים/מורים. ג. גרסת OEM שלא נמכרה יחד עם מחשב חדש. ד. צירוף של 2+ מהקודמים.

תכלס, למרות שהסיראל יתקבל בהתקנה, מבחינת רישוי אתם לא מכוסים, ובמקרה שתיבדקו לפרטים, דינכם הוא בדיוק כמו שהורדתם גרסה פרוצה מהאינטרנט והתקנתם - רק שבמקרה השני לא שילמתם עבור האשלייה שיש לכם גרסה חוקית.

לגבי הויכוח עם ויק כאן. אני נוטה להסכים עם ויק.

אומנם אין לחנות שום חובה משפטית לבצע את הבדיקה, אבל אם הם רוצים לתת שירות טוב ללקוח, (שאחרי הכל הוציא לא מעט כסף אצלם, והם רוצים שהוא ישוב) הם צריכים לעשות זאת. במיוחד כשמבחינתם מדובר בכמה דקות של בדיקה כי יש להם חלקים חלופיים, אבל מבחינת הלקוח מדובר בסיבוך לא קטן. ובמיוחד לאחר שהלקוח הסכים שאם התקלה תתברר בהרכבה לא נכונה שלו ובעצם כל החלקים תקינים, הוא ישלם עבור זה.

זה מה שמגדיר שירות, ולא מה שבכל מקרה חובתם לעשות. (כמו לכבד אחריות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שחלק מהמשתתפים בדיון הזה (כולל אני) פיספסו את הנקודה, ויש כאן בעיה של אי-הבנה.

אם ויק נדרש לשלם 170 ש"ח על בדיקת כל חלק בנפרד (בתנאי שאינו תקול) הרי שזה מחיר מופקע לחלוטין.

בהנחה שהיה מביא 11 חלקים לבדיקה, (לא אלף כפי שכתבתי מקודם), שרק אחד מהם מקולקל, הוא היה

צריך לשלם 1,700 ש"ח על הבדיקה!

אני לא טוען שהוא לא צריך לשלם, אבל המקסימום שאפשר לדרוש ממנו לשלם, זה עלות הרכבה של מחשב

שלם, שעולה גם היא 170 ש"ח (אם אני זוכר נכון). ויק טוען שיש להם ציוד משוכלל לבדיקת חלקים, שהשימוש בו

קל ומהיר הרבה יותר מהרכבת מחשב שלם, מה שרק מחזק את טענתי.

המחיר של זיגזג לבדיקת חלק בודד (170 ש"ח), הוא הוגן בתנאי שהחלקים נקנו "במפוזר", כלומר לא באותו

מועד, או עבור מחשב אחר שכבר מורכב.

אבל אם מזמינים ערמה של חלקים שכולם מיועדים להרכבת מחשב, וכולם מאותה חנות, מדוע על בדיקת

תקינות החלקים צריך לשלם יותר ( הרבה יותר!), מאשר על מחיר הרכבה ובדיקה של מחשב?..

מהמוניטין הטובים שיצאו לזיגזג מבחינת שירות ואמינות, נראה לי שהם "נפלו קורבן" למחירון שלהם עצמו,שבמקור

יועד ככל הנראה, כפי שכתבתי לעיל, לחלקים בודדים שנקנו "במפוזר", ולא לחלקים שנקנו כולם ע"מ לבנות מחשב

שלם.

והעובדה היא, שכאשר ויק הסביר להם את טענתו (ככל הנראה משהו דומה למה שאני כתבתי כאן), הם התרצו

וביטלו לחלוטין את התשלום, מה שמצדיק את המוניטין הטוב שלהם.

אז לפני שנסחפים למילים קשות (משני הצדדים) ראוי לנסות לחשוב ולהבין מה בדיוק היה שם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור לקוח של זיגזג, החבר'ה האלה יודעים יפה מאוד לקחת כמה אחוזים יותר על כל חלק מאשר חנות כמו אייבורי או ksp, ככה שאת הרווח שלהם הם כבר עושים ואנשים משלמים יותר בשביל "השירות".

אני חושב שהדרישה של VIC מהם היתה צודקת, בתנאי שישלם כמובן אם לא היתה בעיה באף חלק.

חבל שצריך כל הזמן להתווכח איתם, למרות שבסוף הם מוותרים אבל זה משאיר טעם לא טוב אצל הלקוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסלחנות שלכם כלפי רמת השירות שאתם מצפים מחנויות, יש בה משהו עצוב לטעמי. פשוט כצרכנים הרמנו ידיים.

כנראה שאנחנו כ"כ רגילים שחלק מבעלי המקצוע רמאים שאנחנו מקבלים את זה כגזרה משמיים וזו נהיתה הנורמה.

זה עצוב שבעתיים, היות וכאשר מישהו כן רוצה לתת שירות טוב, הוא מתקשה להחזיק מעמד לאורך זמן.

לעניין זיגזג, מפתיע אותי, היות ובמעט שקניתי מהם בעבר הם היו מסבירי פנים וסבלנים בצורה שלר הכרתי בתחום הזה של חנויות המחשבים.

אני יודע גם שרבים קונים שם, למרות המחירים הטיפה גבוהים יותר (לפחות כך היה בעבר), בגלל השירות.

בין אם הוא רכש מספר רכיבים או מחשב אחד, בסופו של דבר הוא קיבל מוצר פגום /פגם לכאורה וזכותו כצרכן לדרוש בדיקת תקינות.

כחלק מהאחריות הצרכן רשאי לתת את המוצר לתיקון, אם הוא נמצא תקין - דיינו, פחות עבודה לחנות/יבואן.

וכן, גם אם כל יומיים הוא ישלח מוצר תקין לתיקון זה לגיטימי ברמת האחריות, אם כי מכוער כצרכן.

כצרכן, אין הוא צריך להכיר את המוצר אותו הוא קונה ברמת הרכיב/דרייבר/תקלות אפשריות, לשם כך יש את האחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יש לי שאלה - האם הגעת אליהם עם כל החלקים מפורקים ואמרת שאתה רוצה שיבדקו את כולם, והם אמרו שזה יעלה כסף? אם כן, הצדק עמך. כל דבר שמישהו קונה, אם יש אחריות, יש לו זכות לממש אותה גם ברגע הקנייה. אם הבאת להם מחשב מורכב ואמרת להם לבדוק את החלקים כשהם מורכבים - הצדק לא עמך, שכן האחריות היא על חלקים בפני עצמם.

אגב, מחשב שמצפצף כמו מטורף זה לא תינוק שבוכה - הצפצופים זה פלט של המערכת, ואמור להיות רשום איפושהו בתיעוד של הלוח אם מה הצפוצופים הספציפיים אומרים. ז"א היית אמור להיות מסוגל לגלות מה החלק התקול. אני מתפלא שאתה בכלל מרכיב מחשבים אם אתה לא יודע את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבאתי להם רק את לוח האם והזכרונות (בנפרד). לגבי הצפצופים, הרי שהם אכן הודיעו על בעיית , אבל היות והצפצופים היו זהים עבור שני הבלוקים הנחתי שהבעיה עשוייה להיות בכלל בלוח - הרי מה הסבירות ששני הבלוקים של הזכרון תקולים בו בזמן? אנא, אל תטיח בי עלבונות שאינם מגיעים לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יש לי שאלה - האם הגעת אליהם עם כל החלקים מפורקים ואמרת שאתה רוצה שיבדקו את כולם, והם אמרו שזה יעלה כסף? אם כן, הצדק עמך.

ממש לא נכון.

אם הוא מגיע ואומר שהכ.זיכרון תקול אז כן הצדק עימו.

אם הוא מגיע ואומר חבר'ה, יש לי פה כמה חלקים ואין לי מושג מה תקול. תבדקו את כולם, תמצאו את התקול ותחליפו = למצוא מחט בערימת שחת

הוא לא שילם על הרכבה, משמע שהוא לא יכול לדרוש לבדוק הכל כי מבחינתם קנית חלק חלק. אם משהו לא עובד לך אז אתה צריך לאתר את החלק התקול ולא הם.

לסיכום:

אם אינך יכול להרכיב מערכת שיהיו בא בעיות ותוכל לאתר אותם. אל תקח על עצמך את האחריות הזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבאתי להם רק את לוח האם והזכרונות (בנפרד). לגבי הצפצופים, הרי שהם אכן הודיעו על בעיית , אבל היות והצפצופים היו זהים עבור שני הבלוקים הנחתי שהבעיה עשוייה להיות בכלל בלוח - הרי מה הסבירות ששני הבלוקים של הזכרון תקולים בו בזמן? אנא, אל תטיח בי עלבונות שאינם מגיעים לי.

האם בתיעוד היה כתוב שיש עוד משמעות נסתרת לצפצופים? כי הצפצופים, על פי רוב הם עניין די חד ערכי. מה הסבירות? היא לא משנה, כשיש את הצפצופים שנועדו להסיר לך כל ספק של הסתברות. אגב, אם מדובר בסרט, הרי ההסתברות שזוג שהגיעו יחד באותה קופסא, בלי לדעת את דרך הייצור (האם לזוג סטיקים איזה מאפיין זהה? האם יש להם סריאל עוקב?), עלולים לסבול מאותה תקלה אם התקלה נובעת מדרך טיפול לא נכונה (שינוע \ אריזה \ QC).

ממש לא נכון.

אם הוא מגיע ואומר שהכ.זיכרון תקול אז כן הצדק עימו.

אם הוא מגיע ואומר חבר'ה, יש לי פה כמה חלקים ואין לי מושג מה תקול. תבדקו את כולם, תמצאו את התקול ותחליפו = למצוא מחט בערימת שחת

הוא לא שילם על הרכבה, משמע שהוא לא יכול לדרוש לבדוק הכל כי מבחינתם קנית חלק חלק. אם משהו לא עובד לך אז אתה צריך לאתר את החלק התקול ולא הם.

לסיכום:

אם אינך יכול להרכיב מערכת שיהיו בא בעיות ותוכל לאתר אותם. אל תקח על עצמך את האחריות הזאת.

ממש, אבל ממש, כן נכון. מגיע לו שירות על כל חלק שהוא קנה, לא משנה אם הוא תקול או לא. אלא אם כן האחריות מציינת ספציפית שהיא תקפה רק על חלקים שהלקוח יודע בדיוק מה התקלה. תחשוב על ביטוח רפואי שאומרים לך שהם יממנו לך כל טיפול, אבל אתה לא יכול לקבל המלצה \ אבחון מרופא מומחה, אתה צריך להתחייב שבאמת אתה סובל מבעיה, ואם במהלך הטיפול מתברר שאין לך את הבעיה, אתה מחוייב בסכום כלשהו. האם זה נשמע הגיוני? אם הם היו מרכיבים, והוא היה מביא את המחשב הבנוי אליהם, האם הם היו דורשים ממנו לציין מה בדיוק לא בסדר? הלשלם על ההרכבה בחנות זה סה"כ אומר שהם צריכים לבדוק את מכלול החלקים כיחידה אחת שהם אחראיים עליה, זה לא נותן אקסטרה אחריות לשום רכיב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם בתיעוד היה כתוב שיש עוד משמעות נסתרת לצפצופים? כי הצפצופים, על פי רוב הם עניין די חד ערכי. מה הסבירות? היא לא משנה, כשיש את הצפצופים שנועדו להסיר לך כל ספק של הסתברות. אגב, אם מדובר בסרט, הרי ההסתברות שזוג שהגיעו יחד באותה קופסא, בלי לדעת את דרך הייצור (האם לזוג סטיקים איזה מאפיין זהה? האם יש להם סריאל עוקב?), עלולים לסבול מאותה תקלה אם התקלה נובעת מדרך טיפול לא נכונה (שינוע \ אריזה \ QC).

אני כבר לא זוכר במדוייק כי הסיפור קרה לפני שנתיים-שלוש, אני רק זוכר שמשמעות הצפצופים היתה אליבא דחוברת ההוראות היתה תקול \ לא הוכנס טוב \ משהו בסגנון, והייתי מקבל את אותו הצפצוף עבור כל אחד מהבלוקים של הזכרון (בנפרד) ועבור שניהם ביחד. זה די גרם לי לחשוב שהתקלה בכלל בבקר הזכרון בלוח (זה היה לפני שהבקרים הוכנסו לתוך המעבד), שלא מצליח לזהות בצורה נכונה שום , או פיזית בסלוטים של הזכרון.

לגבי מאפיינים, אני רק זוכר שמדובר היה בשני סטיקים זהים שנקנו בתפזורת. לא הסתכלתי האם הסיריאל עוקב (ויש לך כאן בהחלט נקודה טובה), ואני לא זוכר האם הם הוחלפו בסוף בסטיקים זהים מאותו יצרן ודגם או בסטיקים אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כבר לא זוכר במדוייק כי הסיפור קרה לפני שנתיים-שלוש, אני רק זוכר שמשמעות הצפצופים היתה אליבא דחוברת ההוראות היתה תקול \ לא הוכנס טוב \ משהו בסגנון, והייתי מקבל את אותו הצפצוף עבור כל אחד מהבלוקים של הזכרון (בנפרד) ועבור שניהם ביחד. זה די גרם לי לחשוב שהתקלה בכלל בבקר הזכרון בלוח (זה היה לפני שהבקרים הוכנסו לתוך המעבד), שלא מצליח לזהות בצורה נכונה שום , או פיזית בסלוטים של הזכרון.

לגבי מאפיינים, אני רק זוכר שמדובר היה בשני סטיקים זהים שנקנו בתפזורת. לא הסתכלתי האם הסיריאל עוקב (ויש לך כאן בהחלט נקודה טובה), ואני לא זוכר האם הם הוחלפו בסוף בסטיקים זהים מאותו יצרן ודגם או בסטיקים אחרים.

אם כך, כמה דברים:

1. הגדלת ראש, ואני חושב שגם אני הייתי נוהג כך במקרה כזה. קל לי להגיד לך נו נו נו, מרכיב מחשבים רע, אבל זיכרונות זה עסק די מפוקפק.

2. המקרה הזה היה לפני שנתיים שלוש, אני אישית לא הכרתי את השם זיזג2000 עד שקראתי את השרשור הזה, ככה שאני לא יודע מה הסיפור, אבל זה בהחלט יצר לי רושם רע, אבל אני בספק אם זה עדיין ככה שם. מה שבטוח, אייבורי זה לא.

3. אין לי ספק שמבחינת הגיון צרכני הגון (ז"א, הלקוח לא תמיד צודק, אבל גם החנות לא תמיד צודקת), אתה נהגת כשורה, והנציג של החנות התנהג בצורה משונה.

4. המצב בארץ לא משהו.

5. א.מ.ל

6. איחלתי לחייל בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

https://www.scool.co.il/ness/index.aspx?id=2423

פשוט תשיג מכר שהוא מורה והוא יזמין לך, אני הזמנתי משמה גם וינדוס XP בזמנו וגם וינדוס 7 כששדרתי את המחשב.

המשלוח קצת איטי אך אני מסכים לחכות בשביל הנחה כזאת גדולה

צר לי שאני מקפיץ את זה, אבל אנשים, תורידו מהאינטרנט בחינם!

למה לקנות בזול?

(בציניות...)

לקנות דרך מכר מורה זה ממש לא חוקי. בדיוק כמו להוריד מהאינטרנט.

הרי כל העניין של "חוקי" "לא חוקי" בסופו של דבר זה רישון.

זה שהמערכת הפעלה עוברת אימות לא עושה אותה לחוקית. (אפשר להעביר אקטיבציה גם בדרכים אחרות...)

וההסכם אומר כך ( כתוב בסוף העמוד שם)

(צר לי לבאס אתכם...)

הצהרה

מסמך זה תקף לגבי מוצרי התוכנה של מיקרוסופט הכלולים ברשימה לעיל, שייקראו במסמך זה 'התוכנה'. אנו מעמידים לרשותך את התוכנה משום שמשרד החינוך רכש רישוי לתוכנה באמצעות הסדרMicrosoft School Subscription Enrollment החל מיום 1/4/2010. משרד החינוך מזמין בעבורך את זכות השימוש בתוכנה בביתך למטרות הקשורות בעבודה, במסגרת ובכפוף להסדר Microsoft School Subscription Enrollment.

אינך מורשה להשתמש בתוכנה בביתך למטרות אישיות. אינך מחזיק בבעלות על הרישיון או על התקליטורים, אלא הנך מורשה להשתמש בתוכנה ובמדיה הנלווית בכפוף לתנאים ולהגבלות של הסכם הרישוי, וזאת במהלך תקופת הרישוי המתחילה ביום 1/4/2010 ומסתיימת ביום 31/3/2014.

מיד עם תום תקופת הרישוי או מוקדם יותר, אם תסתיים העסקתך במשרד החינוך, תידרש להסיר את התוכנה מהמחשב הביתי שלך.הנני מתחייב לקרוא את הסכמי הרישוי הנלווים לתוכנה ולנהוג לפיהם.

ברור לי שמיקרוסופט אינה מספקת תמיכה טכנית לגבי השימוש הביתי שאעשה בתוכנה.

ברור לי שמפרט המינימום להפעלת התוכנה הוא כמפורט בדף http://www.microsoft.com/products.

הנני מתחייב להסיר את התוכנה מהמחשב הביתי שלי מיד עם התרחשות הדברים הבאים (על פי המוקדם מביניהם: (א) תום תקופת הרישוי שצוינה לעיל, או (ב) סוף העסקתי במשרד החינוך

ברור לי שאיני מורשה להשתמש בתוכנה למטרות אישיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...