למה אני לא קונה יותר באייבורי וממליץ לכולם להתרחק? - עמוד 4 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה אני לא קונה יותר באייבורי וממליץ לכולם להתרחק?


Driver_San_Frn

Recommended Posts

אבל מה הטעם בכל הספקולציות האלה? אני מדבר על מקרה בו עובדתית, כפי שהוכח בדיעבד, הסיבה היתה רכיב פגום (ואפילו שניים) שהם מכרו לי. אם היה מתברר לבסוף שהסיבה לבעיות נעוצה בי, חלילה לא הייתי מתווכח (לעומת מה שאתה מנסה לשים בפי כל הזמן) - ואמרתי להם את זה מלכתחילה. עושה רושם שמבחינתך אין לחנות שום "אחריות שילוחית" למוצרים שהם מוכרים, ושום אחריות באשר היא לעזור בפתירת בעיה שמה שיצר אותה מלכתחילה הוא רכיב פגום שנמכר בחנות שלהם.

וכהערת אגב, בפעם הבאה שתמצא לנכון לקרוא לי "חתיכת בן זונה רציני", נסה לעשות את זה בפני ולא מאחורי מסך המחשב. הפופקורן לקהל עלי, הבידור מובטח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

רכיב פגום יכול להגיע מכל חנות ומכל מקום.

בגלל שהוא פגום, זכותך להחזיר אותו/להחליף אותו.

אבל אין לך שום זכות לדרוש מהחנות לזהות לך את הרכיב התקול מתוך כמה בחינם. וזה לא קשור או לא ישראל/מחירים גבוהים או לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה שבסופו של דבר הכל פה יורד לרמה של השקפה: מבחינתך (ומבחינת הרוב פה, כנראה) המצב המדובר הוא בעיה של הלקוח כי אין זה מעניינה של החנות, מבחינתי זה בדיוק מה שנכנס תחת ההגדרה "שירות" בחנות שמתהדרת בשירות טוב. היות והארגומנטים שלך לא בדיוק משכנעים אותי והארגומנטים שלי לא בדיוק משכנעים אותך, אני לא רואה טעם להמשיך את הויכוח הזה.

בכל מקרה, אני תוהה כמה מהצדיקים פה (כולל אותך) ינהגו בהתאם לדבריהם, ואחרי שהם שילמו אלפי שקלים על מחשב וקיבלו מחשב שלא עובד עקב רכיב תקול לא מזוהה, יתנדבו לשלם לחנות שתואיל לבדוק איזה מהרכיבים שהיא מכרה הוא הפגום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי לא מזמן בסניף של חנות מחשבים אחרת(KSP), היה שם בחור שקנה מחשב חדש ורצה לקנות בחלקים ולהרכיב. המוכר אמר לו שאם יש תקלה-הוא בעצמו יצתרך למצוא את הרכיב הפגום ולהביא אותו ולכן יהיה יותר טוב אם הוא יתן להם להרכיב. אחרי מעט מחשבה הוא הסכים.

האם זה צודק או לא על זה יש בהחלט מקום לויכוח.

אבל ביום הקנייה אתה ידעת היטב את התנאים וידעת היטב שבמקרה הנ"ל החנות לא חייבת לך כלום. אם זה לא היה לרוחך היית יכול לוותר על הקניה ולמצוא חנות אחרת(אם יש כזאת בכלל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יתנדבו לשלם לחנות שתואיל לבדוק איזה מהרכיבים שהיא מכרה הוא הפגום.

אבל הם אמרו לך שעם רכיב מסוים תקול אתה לא תשלם

אני מגרד בראש להבין למה אתה חושב שהם צריכים לעבוד בחינם גם עם אף רכיב לא תקול

יש שרות שליפעמים נותנים מתנה ללקוחות -אבל זה בכלל לא חובה ולא סטנדרט

כי עם בעבודה שלך תיתן לאנשים שרות\מוצר בחינם ,מהר מאוד יהיה לך תור ארוך של אנשים שמחפשים חינם

מבחינתי במיקרה הזה האפשרויות שנתנו לך היו מצוינות ביתחשב שלא הזמנתה הרכבה

עם היתה מזמין הרכבה שחלק מהחנויות גם ככה נותנות חינם אחרי סכום מסוים ,אז היתי מבין טענות כאלו ,כי אז היה לך אחריות על הכל מבחינת חומרה

בנוגע למחיר זה לא רלוונטי כמה הם לוקחים ואתה לא יודע מה עומד מאחורי מחיר גבוה יותר לטוב ולרע

בעסק שאני עובד בו הלקוחות שלנו לוקחים אותנו למרות שאנחנו לא הכי זולים ,אבל יש לנו יתרונות אחרים

תבין שלהיות הכי זול לא באמת טוב לכל העסקים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

vic07

אם אתה באמת חושב שמה שדרשת זה בסדר ולא היית אמור לשלם על הבדיקה כאשר היה מתברר שהחלק הבעיתי הוא לא שלהם.

אני רוצה לספר לך מקרה פשוט מאוד.

יצא לי לקנות מחשב בחלקים.

3 חנויות שונות, את רוב החלקים קניתי בשני חנויות א' וב' ועוד חנות ד' קניתי .

הרכבתי ומערכת לא עובדת, מבחינתך הייתי אמור להגיע לחנות א' שתבדוק איפה הבעיה? (רמז: הבעיה לא בחלקים שלה). אז הם בדקו ולא שילמתי.

הולך לחנות ב' אומר שיבדקו כי המערכת לא עובדת (רמז: הבעיה לא בחלקים שלה) אז גם הם בדקו ולא שילמתי.

הולך לחנות ד' הבעיה הייתה בDVD שלא היית חושב עליו (לפחות אני על ההתחלה לא חשבתי), ואומר שיחליפו את החלק הנותר.

עכשיו מה תגיד אם משהו מרכיב מחשב ולא כל החלקים באים מאותה חנות? לדוגמא הבאת שלך. אתה באמת חושב שהם צריכים לבדוק בחינם את הרכיב שלא נקנה מהם, במיוחד כשהם לא יודעים איך הרכבת? אולי בדרך במקום משחה טרמית שמת משחת שיניים?

אגב, אם ככה חושבים אם יש למשהו מערכת שלא עובדת הוא מגיע לחנות קונה איזה סטיק מתקין אותו ומגיע לחנות בתלונה שהמחשב לא עובד. מבחינתך הם צריכים לבדוק עכשיו את המערכת? לפי מה שהבנתי לדעתך זה בסדר שהם יבדקו יגלו כ.מסך מת ויגידו לך חביבי כ.מסך שלך מת, עשינו לך בדיקה חינם תודה שקנית אצלנו סטיק ב 60 ש"ח.?? :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מגרד בראש להבין למה אתה חושב שהם צריכים לעבוד בחינם גם עם אף רכיב לא תקול

ואני לא מבין למה אתם טוענים שזה מה שהוא חושב, בזמן שהוא בכלל לא אמר את זה. להיפך, הבנתי מדבריו עד עכשיו שאין לו בעיה לשלם על הבדיקה אם כל הרכיבים תקינים.

עכשיו מה תגיד אם משהו מרכיב מחשב ולא כל החלקים באים מאותה חנות? לדוגמא הבאת שלך. אתה באמת חושב שהם צריכים לבדוק בחינם את הרכיב שלא נקנה מהם, במיוחד כשהם לא יודעים איך הרכבת?

אבל זה לא היה המקרה. הוא בבירור ביסס את הדרישה שלו על העובדה שכל הרכיבים נקנו באותה חנות, ולכן גם הרכיב התקול (אם קיים) בהכרח נקנה בחנות הזו. מכאן שהדוגמה שלך לא רלוונטית.

בנוסף, ההנחה היא שמי שיכול להרכיב מחשב לבד יכול גם לבדוק לבד כמיטב יכולתו לפני שהוא פונה לחנות. במקרה הספציפי שציינת זה היה מתגלה מיד - הוא רכיב שהמחשב יכול להדלק בלעדיו. כל מה שצריך זה לנתק אותו ופתאום אתה מגלה שהמחשב עובד. לכן, בהכרח במקרה שתיארת לא נעשה שום נסיון לעשות בדיקה מינימלית לבד, מה שהוא דווקא כן עשה (הוא כתב בפירוש שניסה כל אחד מהסטיקים לבד וזה לא עזר, כלומר הוא בדק כמיטב יכולתו לפני הפנייה לחנות).

@vic07, למרות כל האמור לעיל, אני לא מסכים איתך שצריך להזכיר לגנאי חנות ש"ידועה בשירות הטוב שלה" ולא עמדה בציפיותיך לשירות יוצא מגדר הרגיל. אחרי הכל, חלק גדול מהסיבה שהשירות בחנויות בארץ לא טוב כמו בחו"ל היא בגלל הטבע הנצלני של הישראלי הממוצע (שבגללו אתה גם רואה הרבה מוכרים באיביי שמסרבים לשלוח לישראל, וכדומה), וכאשר חנות בארץ יוצאת מגדרה כדי לתת שירות טוב יותר מהשאר, היא חושפת את עצמה לנסיונות ניצול שיגיעו ללא ספק.

מעצם העובדה שהם הסכימו בסופו של דבר למה שחנות ממוצעת בארץ לא היתה מסכימה לעולם, אתה צריך למלא פיך שבחים כלפיהם, ולא להיפך, כי אם חנות רואה שלתת שירות טוב גורם רק לזה שידרשו מהם יותר ויותר (ויגנו אותם על שירות לא 'מושלם' לדעת הלקוח האקראי), המקסימום שיכול לקרות זה שיתקפדו ויתחילו לתת שירות מינימלי כדי להגן על עצמם. למעשה, הייתי אומר שהסירוב ההתחלתי שלהם להיענות לבקשתך יכול בהחלט להיות תוצאה של התמודדות יתר עם לקוחות מהסוג שCRT תאר מעלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, תודה יוני - טוב לדעת שלא לכולם פה יש בעיות בהבנת הנקרא. שוב אני אומר, בשביל כל אלה כאן שנכשלו בבגרות בלשון:

אינני יודע איזה חלק פגום מתוך מספר חלקים שנרכשו כולם באותה החנות. אם אני צריך שיבדקו 3 חלקים - או שכולם תקינים ואז כמובן אני אשלם על הבדיקה כולה ללא כל טענות מצידי, או שאחד מהם פגום ואז אני לא אשלם על הבדיקה שלו אבל כן אשלם על בדיקת 2 החלקים התקינים - וזה ורק זה הסעיף שיש לי בעיה איתו. הבנתם עכשיו, או שעדיין קשה לכם מדי?

לגבי עניין הציפיות מהחנות, יוני כמובן צודק. אם הייתי קונה בחנות שכונתית או באייבורי, כנראה שכלל לא הייתי מופתע מסירוב מצידם ללכת לקראתי - להיפך, הייתי מופתע אם הם היו מסכימים. אבל כל האטרקטיביות של זיגזג נובעת מהשם שיצא לשירות שלה. אם עלי לצפות בה לאותו שירות כמו בכל חנות אחרת או שעלי להלחם כדי לקבל שירות טוב יותר, היא מאבדת את כל האטרקטיביות שלה בעיני. זה חלילה לא אומר שאני חושב שהיא גרועה יותר מחנויות אחרות, ממש לא - אני פשוט חולק על המוסכמה שנראה שיש כאן בפורום על כך שהיא טובה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יכול להוסיף לך עוד עשרות סיפורים החל ממפרט שהוזמן וסופק מפרט אחר לגמרי(וכמובן שהמפרט היה ירוד) וכלה בכונן קשיח שנמכר חודש לאחר שהיצרן הודיע שהכונן פגום וביקש שיורידו אותו מהמדפים(הלכתי לבית משפט וניצחתי) מאז רק KSP אותם מחירים בלי הסבל מסביב..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו הצלחת לבלבל אותי...כלומר לא אכפת לך לשלם על בדיקת כל חלק שמתברר כתקין, נכון?

קיבינימאט, מה כל כך קשה להבין? אם הכל תקין, אז הבעיה בי, וודאי שאני אשלם על הבדיקה כולה. אם יש חלק פגום, הרי שלא ההרכבה שלי היא האשמה, אז למה אני צריך לשלם על בדיקת החלקים האחרים (שנמצאו תקינים), היות ומדובר בצעד הכרחי לזיהוי החלק הפגום?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיבינימאט, מה כל כך קשה להבין? אם הכל תקין, אז הבעיה בי, וודאי שאני אשלם על הבדיקה כולה. אם יש חלק פגום, הרי שלא ההרכבה שלי היא האשמה, אז למה אני צריך לשלם על בדיקת החלקים האחרים (שנמצאו תקינים), היות ומדובר בצעד הכרחי לזיהוי החלק הפגום?

טעות שלי, חשבתי שאתה לא מתנגד לשלם עבור בדיקת חלק שמתברר כתקין (קראתי לא נכון את ההודעה שלך

ולכן תיקנתי). לרגע היה נדמה לי שקראתי משהו שונה מכל מה שכתבת בכל הדיון, אבל לא. התבלבלתי, ואתה דבק

באותה גירסה.

להלן דעתי בעניין:

ויק, תחשוב שאתה בונה מחשב תיאורטי בן 1000 חלקים. אתה מרכיב אותו והוא לא עובד. אתה מצפה

שהחנות תבדוק את כל החלקים על חשבונה?...תשב שעות ימים ושבועות, תבדוק חלק חלק עד שתגיע לחלק

הבעייתי?....כמו שכתבו לך, קנית מוצרי מדף. טיבם של אלו שהם יכולים להיות מקולקלים. החנות אינה יכולה

לדעת מה החלק המקולקל אם אינך מוסר לה את האינפורמציה הזאת.

ולגבי המוניטין של החנות: הוא מתבטא בהרכבה מוצלחת, בבדיקה קפדנית שהכל עובד ללא רבב

(אם מזמינים הרכבה כמובן), בלקיחת אחריות לגבי חלק תקול וטיפול מהיר והולם בבעיה במקום

לומר לך שאתה הרסת אותו, או לשקר ולומר שהרכיב נבדק והוא תקין. זה מה שאני הייתי מצפה מחנות.

אם זיגזג אינה טובה יותר בתחומים אלו מכל חנות אחרת, (ואני מניח שלא-כן), הייתי גם אני קונה בחנות

הזולה ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מדבר על מצב מאוד קיצוני, בו אני מנסה לבנות פרוייקט מאוד לא סטנדרטי, מסתבך, ודורש מהחנות שיעשו סדר בבלאגן שלי (סדר שאכן יקח ימים במקרה הטוב). בפועל, אני מדבר על הרכבת מחשב רגיל לחלוטין ובדיקה שאורכת כמה דקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויק יש משהו במה שאתה אומר אבל באופן כללי אתה לא צודק מבחינה אחת. אתה לא קנית את השירות שמוודא שהכל מתקתק כמו שצריך ביחד. הרי הבעיה הייתה בסה"כ שלא ידעת בעצמך לימצוא איזה חלק הוא הפגום והיו מחליפים לך אותו ללא עלות נוספת. אבל מכיוון שאתה לא יכולת לבדוק איזה חלק ולא שילמת לחנות על מנת שתבטיח לך את מה שאתה לא יכולת לוודא בעצמך...

שני צדדים לסיפור:

א- יש חלק פגום, אתה לא יודע מהו הטכנאי צריך לעשות עבודה בשביל לימצוא אותו.

ב- אין חלק פגום וזה לא עובד כי, לא חיברת טוב, כבל לא נכון, לא משנה מה, הטכנאי צריך לעשות עבודה על מנת לוודא שאין פגום ואף לימצוא לך את הבעיה.

מה לא מסתדר זה שלא שילמת על זה מכתחילה אבל אתה כן מצפה לקבל שירות בחינם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...