למה אני לא קונה יותר באייבורי וממליץ לכולם להתרחק? - עמוד 5 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה אני לא קונה יותר באייבורי וממליץ לכולם להתרחק?


Driver_San_Frn

Recommended Posts

בפועל, אני מדבר על הרכבת מחשב רגיל לחלוטין ובדיקה שאורכת כמה דקות.

אני מבין קטן מאד בהרכבת מחשבים. אם אכן זאת בדיקה של כמה דקות, יש מצב שהחנות היתה צריכה

ללכת לקראתך, ולבדוק את החלקים שאותם מכרה בכסף טוב. עובדה שבסופו של דבר הם השתכנעו.

בסופו של דבר, כפי שכתבת, ההתרשמות הכללית שלך מזיגזג היא טובה, וכנראה שבצדק. יש חנויות

שלא היו מסכימות לבדוק כלום, וגם אם היית בודק בעצמך ומוצא את החלק הבעייתי, היו ממציאות

אלף ואחת סיבות כדי לא להחליף לך אותו.

כל הדיון על זיגזג כאן סתם נופח מעבר למימדיו לדעתי. לא היתה לך כוונה להכפיש אותם, לפחות זה מה שהבנתי

מההודעה הראשונה שלך בדיון הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

קיבינימאט, מה כל כך קשה להבין? אם הכל תקין, אז הבעיה בי, וודאי שאני אשלם על הבדיקה כולה. אם יש חלק פגום, הרי שלא ההרכבה שלי היא האשמה, אז למה אני צריך לשלם על בדיקת החלקיםהאחרים (שנמצאו תקינים), היות ומדובר בצעד הכרחי לזיהוי החלק הפגום?

כי זיהוי חלק פגום אינו חלק ממסגרת האחריות/מחוייבות שיש לחנות כלפיך.

אתה קנית מספר מוצרים.

אתה לא קנית שירות הרכבה/בדיקה שלהם.

אחד מהם פגום, לדעתך? קח אותו לחנות והם יטפלו בו במסגרת האחריות.

"זיהוי החלק הפגום" מתוך מגוון מוצרים שקנית - אינו חלק מהשירותים שעל החנות לספק לך.

אינני יודע איזה חלק פגום מתוך מספר חלקים שנרכשו כולם באותה החנות. אם אני צריך שיבדקו 3 חלקים - או שכולם תקינים ואז כמובן אני אשלם על הבדיקה כולה ללא כל טענות מצידי, או שאחד מהם פגום ואז אני לא אשלם על הבדיקה שלו אבל כן אשלם על בדיקת 2 החלקים התקינים - וזה ורק זה הסעיף שיש לי בעיה איתו. הבנתם עכשיו, או שעדיין קשה לכם מדי?

זה אכן ניסוח הרבה יותר הגיוני, רק שהוא מרוחק שנות אור מההודעה המקורית שלך, ואני מצטט:

בתחילה הטכנאי איתו דיברנו לא רצה לבדוק את המערכת כחלק מהאחריות, ודרש שאו שנשלם על הבדיקה או שנביא לו את החלק התקול בנפרד (אלא שלא ידענו היכן בדיוק התקלה במקרה הזה - ואם מתברר בדיעבד שהחלק כלל לא תקול הבדיקה עולה כסף).

כלומר, אתה התלוננת על זה שהטכנאי דרש ממך להביא את החלק התקול בנפרד (דרישה לגיטימית) או לחלופין לשלם על הבדיקה לזיהוי החלק התקול (שוב, דרישה לגיטימית). בנוסף לזה, התלוננת על זה ש"אם מתברר בדיעבד שהחלק כלל לא תקול, הבדיקה תעלה כסף" - סופר דופר לגיטימי, הבדיקה צריכה לעלות כסף בכל מקרה גם אם החלק תקול! על אחת כמה וכמה אם יתברר בסופו של דבר שיצאת צנון וכל החלקים תקינים לחלוטין!

אתה מדבר על מצב מאוד קיצוני, בו אני מנסה לבנות פרוייקט מאוד לא סטנדרטי, מסתבך, ודורש מהחנות שיעשו סדר בבלאגן שלי (סדר שאכן יקח ימים במקרה הטוב). בפועל, אני מדבר על הרכבת מחשב רגיל לחלוטין ובדיקה שאורכת כמה דקות.

דין פרוטה כדין מאה.

בדיקת טכנאי של מחשב עולה בממוצא באיזור ה-150-250 שקל, אין שום סיבה שהם יתנו לך את זה בחינם כאשר זה לא מגיע לך בכלל.

אבל - הם בכל זאת הסכימו לתת!!!

כמובן בהסתייגות שאם בסופו של דבר החלק בכלל לא יתגלה כתקול, אז לכל הפחות תשלם על הבדיקה שהרי זאת פאשלה שלך.

אבל גם את זה אתה לא מוכן לקבל.....

מעניין למה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת סדר בדברים. האופציות שהטכנאי העמיד בפנינו הן כלהלן:

1. להביא להם את המחשב המורכב, הם יבדקו אותו ויסדרו את מה שדורש סידור, ויחזירו לי מחשב מורכב. כמובן שהאופציה הזו בתשלום שכן לא רכשתי מהם במקור שירותי הרכבה, ועל כך אין לי טענות.

2. להביא להם בנפרד כל חלק שנראה לי פגום. הם יבדקו אותו. אם הוא תקול במסגרת האחריות, הוא יוחלף בחינם והבדיקה לא תעלה כסף. אם החלק לא פגום, הבדיקה תהיה בתשלום כנהוג. הבעיה שלי עם הסעיף הזה היא שהיה עלי לחזור על התהליך עם כל חלק בנפרד, ועל החלקים הלא פגומים הייתי משלם כאילו הבאתי רק אותם לבדיקה (שהיתה לשווא עבור אותו חלק בנפרד).

אני דרשתי (וקיבלתי לבסוף) אופציה שלישית:

3. להביא להם את החלקים החשודים - סה"כ 4 חלקים: לוח אם (שהמעבד כבר הורכב עליו), ושני סטיקים של - ושהם יבדקו אותם, ויחייבו אותי בבדיקה רק אם יתברר שכלל לא היה חלק פגום בינהם.

זה מה שאמרתי מההתחלה, ואני חושב שהייתי די ברור בהודעותי שהבעיה היחידה שלי היתה עם החלק המודגש לעיל. חלאס די, תבין את זה כבר... אין לי שום בעיה לשלם להם אם יתברר שכל החלקים תקינים וסתם יצאתי דביל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיון חופר... בכל אופן הצטרפתי עם חפירה משלי, בתנאי האחריות של האתר :)

זיגזג שומרת על זכותה לחייב בגין רכיבים וחלקי מחשב שיבדקו וימצאו תקינים או שנעשה בו שימוש לקוי או שמדובר בבעית תוכנה וזאת בדמי בדיקה של 170 שקלים.

עברתי על כל התנאים (קראתי הכל), לא מצוין כלל האם מחשב מורכב ע"י חנות או באופן פרטי, לכן כל הספקולציות צריך או לא צריך לשלם זה פסיקת בית משפט...

אבל אם נכנס לזה בצורה היבשה ביותר, המחשב נקנה בחלקים. לכן על כל חלק הבדיקה נפרדת, לכן ניתן היה לחייב אותך על כל אחד ואחד 170 ש"ח, ולהחליף את שני הסטיקים בחינם (ומה שנקרא אכלת חרא).

הייתי אומר שעל מחשב מורכב חל משהו אחר, הרי אתה קונה אותו כמוצר יחיד ולא כ-20 חלקים ומרכיב בבית.

אגב לא בעד או נגד החנות, מודה שקניתי מהם מארז אחד (האלומיניום עדיין עובד ללא תקלות, תודה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה שבסופו של דבר הכל פה יורד לרמה של השקפה: מבחינתך (ומבחינת הרוב פה, כנראה) המצב המדובר הוא בעיה של הלקוח כי אין זה מעניינה של החנות, מבחינתי זה בדיוק מה שנכנס תחת ההגדרה "שירות" בחנות שמתהדרת בשירות טוב. היות והארגומנטים שלך לא בדיוק משכנעים אותי והארגומנטים שלי לא בדיוק משכנעים אותך, אני לא רואה טעם להמשיך את הויכוח הזה.

בכל מקרה, אני תוהה כמה מהצדיקים פה (כולל אותך) ינהגו בהתאם לדבריהם, ואחרי שהם שילמו אלפי שקלים על מחשב וקיבלו מחשב שלא עובד עקב רכיב תקול לא מזוהה, יתנדבו לשלם לחנות שתואיל לבדוק איזה מהרכיבים שהיא מכרה הוא הפגום.

לא השקפה אלא הגיון, אם הלקוח קונה מספר רכיבים ואינו משלם על הרכבה ובדיקה של החנות(מן ביטוח שהכל הורכב נכון ונבדק) הוא לא יכול לדרוש את זה בחינם. אני בעצמי טכנאי מעבדה, אני תמיד מקבל שילובים/מערכות מלקוחות שחשבו שהם מבינים ובנו לבד, ואז אני צריך לבדוק מה הם הרסו/הרכיבו לא נכון/אם הרכיב/רכיבים היו תקולים מהתחלה. אתה חושב שאני צריך לעשות זאת בחינם רק בגלל שהם קנו את את הרכיבים בחנות? ממש לא. הם משלמים על "דיאגנוזה".

אני קונה את המחשבים שלי בחלקים, ואם אקנה רכיב תקול אני אנסה למצוא אותו בעצמי על מנת לחסוך את התשלום על הבדיקה במעבדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן שהאופציה הזו בתשלום שכן לא רכשתי מהם במקור שירותי הרכבה, ועל כך אין לי טענות.

עזוב רגע מי צודק מי טועה ,חנות מעולה חנות זבלה

זה הסיבה שבארץ עדיף להשאיר למוכרים\נותני השרות הכי פחות סיבות לא לממש אחריות במיקרה הצורך ובמיקרה הספציפי הזה

לתת להם את ה150 שקל להתקין ,כמובן לדאוג שכל הקופסאות והציוד הנוסף הולך אליך גם למצב של אחריות בעתיד וגם למצב שתירצה לימכור יד שניה

(יותר קל לימכור שיש קופסאות וחוברות )

אז פאקינג תשלם קצת מראש לפני -ביג פאקינג דיל

אבל חלק מהחנויות בהתקנה לבד יחפשו איזה שבר הכי קטן שלא קשור לכלום או כל תרוץ אחר לא לממש אחריות

ברכיבים בודדים עד סכום מסוים לוקחים את הסיכון

אבל חצי מחשב מישחקים ומעלה תן להם לישבור את הראש במיקרה הצורך למרות ה150 יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויק, אני חושב שמה שאתה לא מצליח להבין זה שלא קנית "מחשב" אצל זיגזג, אלא קנית רכיבים - אלה שני דברי שונים לחלוטין:

1. מחשב מורכב מכמה רכבים שהאחריות על התקינות שלו (של המחשב) נופלת על מי שהרכיב אותו (החנות או אתה).

2. רכיבים הם חלקי מחשב שנרכשים בנפרד והאחריות על התקינות שלהם נופלת על המפעל שייצר אותם.

לכן, כאשר חנות מרכיבה עבורך את המחשב הם דורשים תשלום עבור העבודה שלהם ובתמורה הם נותנים לך אחריות על ההרכבה.

כשאתה קונה רכיבים בלבד ללא הרכבה אתה מקבל את האחריות שניתנת ע"י היצרן של הרכיב. במחיר של הרכיב כלול גם חלק של האחריות הזו.

באותה מידה יכולת לקנות מאותה חנות כמה רכיבים, כל אחד למחשב אחר, ויכול להיות שאחד (או יותר) מהמחשבים שהרכבת בהם את הרכיבים לא יעבוד. אתה לא יכול לצפות מהחנות לבדוק את כל המחשב שלא עובד בגלל החלק האחד שקנית אצלהם.

אתה בעצם מצפה מהחנות שתפסיד עליך מכספה ותעשה לך בדיקות על חשבונה בגלל שאתה לא יודע לזהות איזה מהרכיבים (לא מחשב) שרכשת אצלהם לא תקין?! איפה נשמע דבר כזה??

אני חושב שבמשפט "הלקוח תמידחושב שהוא צודק" נפלו שתי מילים באמצע במקרה שלך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באותה מידה יכולת לקנות מאותה חנות כמה רכיבים, כל אחד למחשב אחר, ויכול להיות שאחד (או יותר) מהמחשבים שהרכבת בהם את הרכיבים לא יעבוד. אתה לא יכול לצפות מהחנות לבדוק את כל המחשב שלא עובד בגלל החלק האחד שקנית אצלהם.

אבל מה הקשר בין מחט לתחת? קניתי חלקים והבאתי חלקים, מבלי שהיו מעורבים בכך רכיבים מחנויות אחרות שעשויים היו לגרום לבעיות משלהם.

אתה בעצם מצפה מהחנות שתפסיד עליך מכספה ותעשה לך בדיקות על חשבונה בגלל שאתה לא יודע לזהות איזה מהרכיבים (לא מחשב) שרכשת אצלהם לא תקין?! איפה נשמע דבר כזה??

היות ועושה רושם שהחנות יודעת יפה מאוד להרוויח עלי מכספי כשהכל בסדר (ב19 מתוך 20 מקרים, נניח) אז כן, אני בהחלט מצפה שבמקרה ה1/20, כשיש בעיות, החנות אכן תפסיד עלי כמה גרושים ותעזור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברגע שתנהל חנות\עסק תשנה את הגישה שלך מהר מאוד או שתפשות רגל.

נראה לי חצי מהמשתתפים פה ניסו להסביר לך איפה הגישה שלך לא הגיונית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי חצי מהמשתתפים פה ניסו להסביר לך איפה הגישה שלך לא הגיונית.

והחצי השני מנסה לארגן וינדוז 7 ב60 שקל (אני עדיין מחפש...)

ממה שאני הבנתי

מדובר בסוג של חוסר הבנה

אתה לא אמור לשלם על בדיקת תקינות, אם אחד החלקים תקול - לגיטימי

החנות לא אמורה לעשות למחשב שלך בדיקת תקינות על מחשב מורכב ללא עלות - לגיטימי

עכשיו מתחיל הסלט

אתה רוצה להביא את החלקים החשודים לבדיקה, במידה וכולם תקינים- תחוייב בתשלום על בדיקה

במידה ואחד מהם לא תקין- לא תחוייב על תשלום בדיקה

עכשיו החנות אמרה לך שתחוייב על תשלום בדיקה עבור כל חלק תקין ורק על החלק הלא תקין, לא תחוייב

מה שאומר שתשלם 450 שקל על הבדיקה במקרה ורק רכיב בודד לא תקין ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היות ועושה רושם שהחנות יודעת יפה מאוד להרוויח עלי מכספי כשהכל בסדר (ב19 מתוך 20 מקרים, נניח) אז כן, אני בהחלט מצפה שבמקרה ה1/20, כשיש בעיות, החנות אכן תפסיד עלי כמה גרושים ותעזור.

אני לא יודע במה אתה עובד או במה אתה מתעסק, אבל האם אתה היית מוכן לעבוד בחינם?

לא נראה לי...

זאת העבודה שלהם, זה העסק שלהם. החנות לא אמורה להפסיד עליך כסף כי התקמצנת לשלם להם על הרכבה (שמכסה אותך בדיוק בדברים כאלה).

יותר מזה, אני בטוח שאם הם היו מרכיבים לך את הרכיבים הם היו מעדכנים אותך בדיעבד: "הזיכרונות שלך לא היו תקינים. החלפנו לך בחדשים." והיית חוסך מראש את כל הסאגה הזו.

עכשיו מתחיל הסלט

אתה רוצה להביא את החלקים החשודים לבדיקה, במידה וכולם תקינים- תחוייב בתשלום על בדיקה

במידה ואחד מהם לא תקין- לא תחוייב על תשלום בדיקה

עכשיו החנות אמרה לך שתחוייב על תשלום בדיקה עבור כל חלק תקין ורק על החלק הלא תקין, לא תחוייב

מה שאומר שתשלם 450 שקל על הבדיקה במקרה ורק רכיב בודד לא תקין ?

:-\

אז כנראה שבאמת לא הבנת את העיניין ובגלל זה מתחיל הסלט.

בעיקרון, בדיקת רכיב באחריות שלא נרכש במסגרת של מחשב חדש תעלה לך X (במקרה של זיגזג 170 ש"ח). כלומר, 170x4=640.

אם רכיב אכן נמצא כתקול לא תשלם עבור הבדיקה של אותו רכיב (יכול להיות רכיב אחד או יותר).

זיגזג ביקשו תשלום אחד בלבד (170 ש"ח) עבור בדיקת כל הרכיבים ביחד, כלומר מראש כבר ספגו על חשבונם 470 ש"ח.

זה נראה לי יותר מהוגן.

ואם נחזור לנושא הדיון, מעניין לדעת איך הנושא טופל לאחר התגובה של אייבורי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, מאוד הוגן לדרוש 500 שקל על בדיקה שבפועל לקחה רבע שעה.

זו בדיוק התשובה הישראלית שדובר עליה פה.

א. תהיה בטוח שבדיקה של הרכיבים שלך לוקחת יותר מרבע שעה. גם יותר מ"שעת מעבדה". ובפועל כדי לוודא תקינות (או חוסר תקינות) של רכיב הוא צריך לעבוד במשך 24 שעות במאמץ רצוף.

ב. אתה לא משלם על הזמן שלוקח לעשות את הפעולה אלא על המקצועיות של בעל המקצוע. בין אם הוא עורך דין, רופא, נגר, שיפוצניק, מוסכניק או . זו העבודה שלו וזה חצוף מצדך לבקש ממנו לעשות אותה בחינם.

ג. עד כמה שזכור לי ביקשו ממך לשלם 170 ש"ח, לא 500...

תגיד, כמה אתה משלם למוסך כדי שירים את האוטו שלך על הליפט רק כדי לסתום את נזילת השמן? כמה זמן אתה חושב שלוקח לו לעשות את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...