נשקים ב-Battlefield - השינויים הקרובים. - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

נשקים ב-Battlefield - השינויים הקרובים.


Israeliko87

Recommended Posts

אלן קרץ, אחד האחראיים לפיתוח המשחק, העביר לאתר symthic.com מידע אודות השינויים שיבוצעו בנוגע לנזק, דיוק, וטווח של הנשקים השונים ב-BF3.

כמו כן, על-מנת לאמת את המידע, צייץ אלן בחשבון הטוויטר שלו וציין:

"המידע ברשות symthic.com הוא אותנטי. דעתכם על השינויים שבוצעו חשובה מאוד לעדכונים עתידיים"

להלן השינויים (הרשימה עדיין בתהליך עדכון).

דעתכם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

T0xicPie, לבקשתך... זה הולך להיראות רע, ערכתי כמה שיכלתי שיראה נורמלי

Red - Nerf

Green - Buff

1. Damage changes

Assault Rifles:

All assault rifles except G3A1 Min damage 17 -> 18.4

G3A1 Min Damage 20 -> 22Max damage 30 -> 34

Carbines

SCAR-HMin Damage 17 -> 20

LMGs

M60 & M240B Max damage 30 -> 34Min damage 20 -> 22

PKP Min damage 20 -> 22

M249, M27IAR, RPK-74M Min damage 17 -> 18.4

Sniper rifles

All sniper rifles:

Upper chest damage multiplier 1 -> 1.25Note that all the bolt-action sniper rifles will 1hit kill under distances of 15 meters

M98B

Max damage 95 -> 80

Dropoff start dist. 20 -> 15

Dropoff end dist. 75 -> 120

All other bolt-action sniper rifles

Max damage 75 -> 80Min damage 55 -> 59

Dropoff start dist. 20 -> 15

Dropoff end dist. 75 -> 100All semiautomatic sniper rifles except SKS:Min damage: 34 -> 37.5Dropoff start distance 12 -> 15SKSDropoff end distance 50 -> 60

Shotguns

12g Slug (Auto & Semiauto)Max damage 50 -> 75

Min damage 34 -> 37.5

Dropoff start dist. 8 -> 15

Dropoff end dist. 40 -> 50

12g Slug (Pump-action) Min damage 34 -> 37.5

Dropoff start dist. 8 -> 15

Dropoff end dist. 40 -> 50

12g Frag (Auto & Semiauto)

Some weird things in the files, not 100% sure about frags yet.

Looks like only the

min direct damage is reduced from 10 to 5

12g Frag (Pump-action)Max direct hit damage 60 -> 67Blast damage 30 -> 40

12g Buckshot

Max damage 20 -> 12.5

Dropoff start dist. 4 -> 8Dropoff end dist. 25 -> 30

12g Flechette

Max damage 14.3 -> 11.2Min damage 8.4 -> 8

Dropoff start dist. 12 -> 15Dropoff end dist. 25 -> 30

2. Attachments

Fore grip

Basically before it reduced the horizontal recoil by 50%, in these files it reduces h-recoil only ~20-33% depending on weapon.

It also increases the minimum spread 20% ~ 50% depending on stance and weapon.

Suppressor

Suppressors will not reduce the damage anymore.

Now it will reduce the distance where damage starts/stops to drop off instead.

For most weapons it will decrease the min spread by 25% instead of 50%

Although looks like M60 will still have the same 50% effect.

Heavy barrel

For most of the weapons it decreases ADS min spread by 75 or 50% depending on weapon.

Recoil is still increased by 10 or 15% and HIP min spread by 20-25% depending on weapon.

It doesn't make AN94 100% accurate anymore while aiming down the sight.

Reduces ADS min spread by 75% and only increases recoil by 10%, the hip fire penalty is 20% for AN94

G3A1 is same than AN94 except heavy barrel increases recoil 6.7% and hip fire is increased only 14.3%

For few weapons it also makes Spread increase per shot 10% higher.

It will also increase drop-off end distance by 50% making weapons more deadly at ranges between 50m and 90m, depending on weapon.

Flash suppressor

Will decrease recoil by 17 ~ 25% depending on weapon.

For most weapons it increases hip min spread by 20~25% but some weapons don't have any hip accuracy penalty.

Extended magazine

There seems to be extended magazine for AS VAL which didn't exist before.

With ext mag it will have 30 bullets in a mag instead of 20

I'll have complete list of all these soon

3. Accuracy changes

Assault rifles

AEK971

ADS Min Spread, Not moving 0.2 -> 0.4

Recoil right 0.5 -> 0.3AK74MRecoil up 0.3 -> 0.28FirstSRecoilMul 2 -> 1.5

AN94

Recoil up 0.45 -> 0.3

FirstSRecoilMul 1.5 -> 2

F2000Recoil up 0.3 -> 0.26

FAMAS

Recoil left 0.6 -> 0.35Recoil right 0.6 -> 0.5Recoil decrease 15 -> 18

FirstSRecoilMul 2 -> 2.6

G3A1

Recoil up 0.55 -> 0.45

FirstSRecoilMul 1.2 -> 1.8

L85A2

Recoil left 0.4 -> 0.3

Recoil decrease 22 -> 18

Min spread, ADS, not moving 0.4 -> 0.2

M416

FirstSRecoilMul 2 -> 2.4

Carbines

AKS74u

Recoil up 0.3 -> 0.28

FirstSRecoilMul 2 -> 2.2

HK53

Recoil up 0.3 -> 0.28Recoil left 0.3 -> 0.2Recoil right 0.5 -> 0.35

Recoil decrease 22 -> 18

SCAR-H

Recoil decrease 15 -> 13

SG553

Recoil up 0.3 -> 0.25FirstSRecoilMul 2.5 -> 2.2

QBZ-95B

Recoil left 0.5 -> 0.335Recoil right 0.5 -> 0.335

Recoil decrease 22 -> 18Min spread, ADS, not moving 0.4 -> 0.5

LMGs

M240 FirstSRecoilMul 1 -> 1.7

M249 FirstSRecoilMul 1 -> 2.2Recoil decrease 15 -> 12

M60 FirstSRecoilMul 2 -> 1.5

MG36 Recoil decrease 15 -> 13FirstSRecoilMul 1 -> 1.8

PKP

Recoil up 0.75 -> 0.65Recoil decrease 7 -> 13

FirstSRecoilMul 1 -> 1.5Max spread, ADS, not moving 1 -> 3

Type88

Recoil left 0.4 -> 0.3Recoil right 0.4 -> 0.3

Recoil decrease 15 -> 12FirstSRecoilMul 1.34 -> 1.5

RPK

Recoil decrease 15 -> 13

FirstSRecoilMul 2 -> 1.8

QBB-95

Recoil up 0.45 -> 0.37

Recoil left 0.1 -> 0.4Recoil right 0.3 -> 0.4FirstSRecoilMul 1 -> 2Recoil decrease 15 -> 13

PDWs

AS VALRecoil left 0.2 -> 0.25Recoil right 0.3 -> 0.45Recoil decrease 22 -> 18

PDW-R

Recoil decrease 22 -> 18

FirstSRecoilMul 2.5 -> 2

Min spread, ADS, not moving 0.4 -> 0.5Min spread, ADS, moving 0.6 -> 0.8Min spread, HIP, not moving^ Standing 1.5 -> 2^ Crouching 1 -> 1.5^ Prone 0.75 -> 1Min spread, HIP, moving^ Standing 2 -> 2.5^ Crouching 1.5 -> 2^ Prone 1.25 -> 1.5

MP7 Min spread, HIP, not moving, prone & crouching 0.75 -> 1.2Min spread, HIP,moving, prone & crouching 1.25 -> 1.5

P90Min spread, HIP, not moving, prone & crouching 0.75 -> 1.2Min spread, HIP,moving, prone & crouching 1.25 -> 1.5

PP-19Recoil decrease 25 -> 20

FirstSRecoilMul 2.5 -> 2

Min spread, HIP, not moving, prone & crouching 0.75 -> 1.2Min spread, HIP,moving, prone & crouching 1.25 -> 1.5

PP2000Min spread, HIP, not moving, prone & crouching 0.75 -> 1.2Min spread, HIP,moving, prone & crouching 1.25 -> 1.5

UMP45Min spread, HIP, not moving, prone & crouching 0.75 -> 1.2Min spread, HIP,moving, prone & crouching 1.25 -> 1.5

PISTOLS

G18 Recoil up 0.7 -> 0.5

M9 RecoilDecrease 15 -> 30

M93R Recoil up 0.5 -> 0.4 Recoil left 0.4 -> 0. 2Recoil right 0.4 -> 0.2 FirstSRecoilMul 2.5 -> 2

.44 MagnumSpread increase 0.6 -> 0.3

טוב, חירפן אותי כבר הניסיון להדביק את זה פה יחד עם הצבעים העיצוב והפונטים

הכל מתחרבש... מקווה זה מספיק מובן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה הרשימה בצורה "רשמית".

http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/2832654779195992365//

הם שינו כ"כ הרבה דברים לטובה, אבל בדרך גם הרסו כ"כ הרבה דברים.

אותי משגע העניין עם הC4, אם אתה מת הלך הC4 שזה חבל בהתחשב בעובדה שאני אוהב למלכד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה הרשימה בצורה "רשמית".

http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/2832654779195992365//

הם שינו כ"כ הרבה דברים לטובה, אבל בדרך גם הרסו כ"כ הרבה דברים.

אותי משגע העניין עם הC4, אם אתה מת הלך הC4 שזה חבל בהתחשב בעובדה שאני אוהב למלכד.

זה אולי מצטער אבל אחרת לא היה כיף לנהוג ברכבים כי כל הדרכים היו מלאות ב- C4.

זה עובד ככה גם ב- MW3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמות שינויים מטורפת, מצד אחד אני מבסוט על התמיכה במשחק והשיפור המתמיד, מצד שני קשה לי שלא להרגיש שאנחנו עוברים עכשיו מהבטא למוצר המוגמר, Oh well העיקר שנהנים מהמשחק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...