עזרה בבקשה בבחירת פלאפון דור 3... תקציב: 700 ש"ח - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בבקשה בבחירת פלאפון דור 3... תקציב: 700 ש"ח


A.Z.P

Recommended Posts

ערב טוב לכולם,

אני מעוניין להצטרף לרשת של רמי לוי, ומאחר שכך אני אצטרך לרכוש פלאפון דור 3 (יש לי נוקיה 3100 שאני מאוד אוהב ואפרד ממנו בצער). רציתי לקבל המלצה למכשיר באמת הכי פשוט שיש ברמת דור 3: לא צריך מצלמה משוכללת או נגן מתקדם, העיקר שיהיה: נוח מבחינת תפעול, טובה, עמיד וכמובן שיעבוד ברשת של רמי לוי (אז שיהיה תואם לרשת פלאפון, אחרת הבנתי יש בעיות קליטה באזורים מסוימים). תקציב- כמה שפחות, עד 400 ש"ח. יש מכשיר יותר מתאים מאשר הנוקיה C2-01? איך המכשיר הזה, למי שמכיר?

תודה מראש לעוזרים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בבקשה תוסיף לכותרת תקציב.

לא מתמצא בדגמים פשוטים (ואין לי זמן כרגע), אבל אני יכול להסביר לך על הרשתות:

פלאפון עובדת עם התדרים 2100 ו-850 בטכנולוגיית HSDPA. הרבה מכשירים לא תומכים בשני תדרים אלו (לרוב אין 850, אך יש 2100), כי זה שילוב נדיר יחסית (למיטב ידיעתי, הוא נמצא בשימוש רק בפלאפון ובעוד רשת אוסטרלית אחת).

מכשיר עם תמיכה ב-2100 בלבד (רוב המקרים של חוסר התמיכה הם שחסר תדר 850) יעבוד בסדר ברוב אזורי הארץ אך לא באופן מיטבי, כמו שיכל לעבוד אם היה לו 850. תדר 850 טוב יותר בחדירה דרך קירות, ולכן בעיות קליטה יתכנו במקומות כמו מעליות וחניונים (שבלאו הכי יש בהם קליטה גרועה).

ברוב אזורי הארץ (ובעיקר אזורים מרכזיים כמו ערים) יש פריסה של שתי הרשתות והכל בסדר. בחורים נידחים, או אולי גם בערים מסויימות (אי אפשר לדעת כל כך חוץ מניסיון של אנשים- שקשה לאסוף לכדי מידע אמין ומפורט) ייתכנו בעיות קליטה.

כמו שציינת, רמיו לוי משכיר תשתית מפלאפון ולכן יש את אותה הבעיה.

ברשתות האחרות (סלקום ואורנג') יש גיבוי של דור שני (לפלאפון יש רק דור שלישי), בנוסף לרשתות דור שלישי בתדרים נורמליים ולכן אין להם שום בעיה.

אתה יכול לחפש דגמים בזאפ. כדי לבדוק האם הם תומכים בצורה מיטבית בפלאפון או לא, כנס לאתר www.gsmarena.com והקלד את הדגם מצד ימין למעלה. יפתח המפרט המלא (או חלון לבחירת המכשיר אם הוא מצא יותר מתוצאה אחת).

אתה צריך להסתכל על דור שלישי (למעלה).

אם יש שתי שורות [תחת דור שלישי, אחת מתחת לשנייה] זה אומר שיש למכשיר שתי גרסאות, וצריך לברר בחנות ממנה אתה מתכנן לרכוש באיזה דגם מדובר.

כדי להשלים לך מידע, שלא תתבלבל באתר, הנה עוד כמה מונחים:

GSM- דור שני. כאמור- לא רלוונטי.

CDMA - שיטת שידור אחרת, ללא כרטיס SIM שהייתה נהוגה בעבר הרחוק אצל פלאפון. היום (בארץ) - אין לה שימוש. לרוב מכשירים כאלו תומכים רק ב-CDMA ולא ב-GSM ו-HSDPA ולכן שמישים בארץ שמשקולות נייר בלבד.

UTMS = HSDPA (מבחינתך לפחות).

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי שי,

תודה רבה על התגובה המפורטת :xyxthumbs:

אז אם הבנתי אותך נכון המכשירים שאני צריך לחפש הם אלו שרשום להם תחת דור 3 HSDPA וUTMS (שזה בעצם אותו דבר לעניינו של דבר)?

כלומר הנוקיה C2-01 הוא תואם תטווחים בהנחה שזאת הגרסה של ה850-2100 ולא אתקל איתו בכלל בבעיות קליטה רחבות היקף?

בנוסף חשבתי שאם אלו כבר המחירים אולי להוסיף עוד כמה מאות (200-300 ככה) ולרכוש איזה פשוט יחסית. יש משהו שהיית ממליץ בתקציב הזה או שבתקציב הזה אין מכשירים שמספקים ביחס תמורה-תועלת? הזמנה מחו"ל או קנייה בארץ...

אין לי דרישות מרחיקות לכת אלא בעיקר מסמרטפון: מסך מגע שמגיב טוב, מקלדת מלאה QWERTY ונוחה (ניסיתי למשל תגלקסי מיני והיה ממש לא נוח להקליד), שיהיה WIFI וסוללה שתחזיק כמו שצריך. ראיתי את הX8 והW8 למשל, האם הם שווים תהשקעה או שמתחת ל1000 אין מה לדבר?

תודה רבה על העזרה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה אתם אומרים על 3G משומש? ראיתי יש כמה באזור ה600 (אני ממש לא אוהד של אפל או אבל אם זה כבר במחיר הזה וידוע שזה איכותי אז למה לא) מה כדאי לבדוק במקרה שקונים משומש ואיך אפשר לדעת תתדרים שלו (יש שתי גרסאות עם תדרים שונים ממה שראיתי)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האייפון 3G תומך בתדרים כפי שניתן לראות פה אבל לא בטוח שהוא המומלץ לך. הוא מיושן בכל קנה מידה, וחוץ מאפליקציות ומגע נחמד הוא לא יתן לך הרבה ועדיף אם כבר זה הכיוון ללכת על מכשיר נחמד שלפחות יתן לך גם נורמאלית יותר.

בכל אופן אתה חייב להחליט אם אתה הולך על מכשיר חדש ופשוט סטייל או על משהו משומש סטייל אייפון/אנדרואיד (סמארטפונים)

בכל הנוגע למכשירים הפשוטים יותר :

ראיתי שהנוקיה C3-01 תומך בשני התדרים וגם ה-SE J108 תומך גם כן בשני התדרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אופס טעות שלי (לגבי התדרים) לא יודע איפה ראיתי שם שתי שורות, תודה על התיקון :xyxthumbs: .

חשבתי בהתחלה ללכת לכיוון אנדרואיד (בעיקר מחוסר אהדה לאפל), אבל ממה שהבנתי מבחינת תמיכה ועדכונים שהמכשיר מקבל ולמישהו שלא מתכוון להתעסק יותר מדי עם עדכונים למכשיר וניסויים עדיף אפל. מצלמה האמת זה לא שיקול מבחינתי וגם לא נגן מוזיקה. חשוב לי שיהיה מסך מגע שמגיב טוב, מקלדת מלאה שיהיה נוח להקליד בה הודעות ושהWIFI יעבוד כמו שצריך (למרות שזה פחות חשוב לי). על סוללה שמחזיקה כמו שצריך יש מה לדבר במכשירים האלה? (כי ראיתי יש גם משומשים במחירים האלה ויותר זולים)

נראה לי אני אלך על כיוון הסמארטפון, שוב מה כדאי לבדוק לפני שקונים?

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם ככה אז אולי האייפון 3G הוא כן הכיוון שלך. בכל אופן, לגבי - בשימוש בינוני סביר להניח שתצטרך כל לילה להטעין, או מק"ס בבוקר שלמחרת.

בנוגע למה יש לבדוק - אז הרבה, וזה עדיין סיכון יחסי. האייפונים הללו אמורים להיות בני שלוש שנים לערך, חיים לא קצרים לטלפון, תבדוק אם היו להם חיים קשים, תקינות של הכל כולל הכל ו..תקווה לטוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי התגובה שלך לגבי משומשים קצת מרתיעה אותי מהדבר, מה לגביי מכשירים חדשים בתקציב הזה כמו אלה שציינתי (או אחרים שאתה מכיר) למשל הX8 ,W8

אה ושאלה לגבי תדרים, ראיתי שהמכשירים של ברובם 900-2100 בHSDPA, האם זה קריטי או שווה ערך ל850-2100?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אומרים לך שצריך ליסוע 90 קמ"ש זה אותו דבר כמו ליסוע 90 מייל לשעה? אין דבר כזה "שווה ערך" או "קריטי". פלאפון עובדת עם תדר 850 ו-2100 והמכשיר תומך רק 2100...אז ברור שלא תהיה לך תמיכה בתדר הנמוך, גם אם לצורך העניין הוא היה 851 במקום 850. קריטי? לא בטוח בכלל, עם הנקסוס one שלי היתי רק עם תדר 2100 ולא היו בעיות כלל. לעומת זאת אבא שלי עם ace שתומך גם רק 2100 טוען שבנהלל במקום מסויים (שם הוא עובד גם במקרה) אין לו קליטה - בעייתי קצת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לתדר 850 יש שני יתרונות עיקריים:

1. הוא מכסה טווחים יותר גדולים (טוב למקומות כמו הנגב - פחות אנטנות, אותו כיסוי).

2. חודר יותר טוב קירות (מרתפים, ממ"דים, חדרים פנימיים וכו').

כל זאת במחיר של פחות רוחב פס, כלומר, האינטרנט יהיה איטי יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...