המקלחת של מג'אדלה והצביעות של ועדת האתיקה של הכנסת - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המקלחת של מג'אדלה והצביעות של ועדת האתיקה של הכנסת


vic07

Recommended Posts

בתי כנסת עומדים בקטגוריה ברובם המוחלט. אתה מכיר בתי כנסת בעלי כריזה כלפי חוץ?

הפעמונים של הכנסיות זאת גם בעיה. גם לי לא יצא לשמוע בארץ, אבל אם יש כאלה, הם גם אמורים להפסיק.

מסגדים רבים לעומת זאת צורחים "אללא אכבר" עם מערכות הגברה ששומעים למרחקים של קילומטרים בשעות לא סבירות - זאת בעיה רצינית.

עזבו את זה שיש תלונות כבר שנים והמשטרה לא מטפלת בהם בגלל "אי אפשר, זה מסגד... אתה יודע איזה בעיות יהיו?". לי אישית יצא להתלונן המון פעמים על הרעש ואני לא זוכר שאי פעם הגיעו שוטרים ופיזרו את התפילה.

אגב, המסגדים בעלי מערכות הכריזה כבר עוברים על החוק, עוד הרבה לפני החוק של אנסטסיה.

למה לי אסור להפעיל מוסיקה באמצע הלילה ולמוסלמים מותר? מסיבות שערכתי בביתי פוזרו מספר פעמים ע"י המשטרה למרות שהרמקולים שלי היו בתוך הבית, החלונות היו סגורים והווליום היה נמוך בהרבה מהנהוג במסגדים.

אני לא יודע איפה אתם גרים, אבל כאחד שגר בצפון כל חייו, נמאס לי שאני חייב לישון עם ותריסים סגורים לחלוטין (גם בחום של הקיץ) כדי לא להתעורר מהתפילות. זה לא בסדר להרעיש באמצע הלילה, בין אם מדובר במסיבה שמישהו עורך, מסגד או בית כנסת.

אף אחד לא יוצא כנגד התפילות של המסגדים, אלא רק כנגד מערכות הכריזה שלהם שפוגעות באנשים ברדיוס עצום מכל המסגדים שפזורים ברחבי הארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מעניין מאיפה יצאה ההודעה לעיתונות הזאת..

Michaeli-silence.png

החוק הוא פרובוקציה זולה של חברת כנסת קטנה במיוחד שכל מה שהיא עושה בכנסת זה פרובוקציות.

שלא תבין אותי לא נכון, מסגדים לא צריכים לעשות רעש ב5 בבוקר, אבל יש כבר חוקים שמונעים את זה, אם המשטרה לא עוקפת את זה כי היא חוששת יש בעיה אצל המשטרה, לא בחוק, ומה יגרום למשטרה להתחיל לעקוף אחרי שהיא העבירה את החוק המיותר הזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העיקר שכמה חודשים אחר כך היא שולחת הודעה שמאשימה את העיתונים בכך שנטפלים להצעה בגלל המפלגה שהיא שייכת אליה.

כידוע ביום א’, 11.12.2011, ט”ו בכסלו תשע”ב, עולה לוועדת שרים לחקיקה הצעת החוק שלי העוסקת במפגעי רעש עקב שימוש בלתי סביר במערכות כריזה. כאמור, בניגוד לכינוי האופייני שהוצמד להצעה (עקב היותי חברת מפלגת ביתינו) החוק הינו חוק סביבתי העוסק במפגעי רעש מכל סוג, בדגש על בתי תפילה (גם של יהודים וגם של נוצרים).

בן אדם קטן ומגעיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תסתכל על הצעת החוק בכנסת - זה מה שקובע. שם כתוב במפורש שגם בתי כנסת וכנסיות בפנים.

ברור שהחוק הזה הוא בפועל כנגד מסגדים, כל השאר הם אנשים מתורבתים ויודעים להתחשב באחרים (אל תגיד גזענות, אלא תטייל בארץ ותגיד לי מה הגיוני שתשמע בלילה: מסגד, כנסיה או בית כנסת - מדובר בעובדות בשטח).

להגיד שזה רדיפה או גזענות זה ממש חוצפה. יש ציבור של אנשים שמפרים את החוק בצורה שיטתית ועקבית מדי יום ברחבי הארץ ואף אחד לא יכול לעשות כלום כי יאשימו אותם באפליה/רדיפה/חברות במפלגה הנאצית/פאשיסטית. לדעתי החוק שהיא הציעה הוא רך מדי. צריך להיות חוק חותך שכל בית תפילה שמפעיל רעש בלילה/מעל עוצמה כלשהי - נסגר לצמיתות, בדיוק כמו שקרה למועדונים רבים בצפון. מישהו בכלל זוכר את הורטיגו או החווה בנהלל שנסגרו בגלל רעש פעם בשבוע?

למה אנשים מקבלי הטבות רק כי הם מאמינים בבחור שדהר על בהמה לשמיים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא רדיפה או גזענות, זה פרובוקטורית שיודעת שזה טוב לה בבחירות לריב עם ערבים.

החוק הקיים כבר אוסר על רעש מוגזם, היא יודעת את זה, אבל אם היא לא תשלח הודעת עיתונות על כמה המסגדים האלה נוראיים ועם תמונה יפה שלה על רקע של מסגד היא לא תקבל כותרת בעיתון.

יש כבר חוק נגד רעש בארץ, המשטרה צריכה להתחיל להפעיל את הסמכות שלה. זהו, אין כאן יותר מזה, כל מה שהיא עושה זה רק פרובוקציות קטנות ועלובות, שתתחיל לעשות את העבודה שלה במקום לדאוג לכותרת שתוציא אותה קטנה ומגעילה (אבל תיתן לה נקודות אצל המצביעים שלה כי היא יצאה נגד הערבים האלה).

אה ודרך אגב, אני לא יודע אם היית פעם בתל אביב, אבל כל שישי הברסלבים מגיעים עם הואן שלהם שמצוייד ברמקולים לאירועים לכל חור בעיר ומפעילים את המוזיקה המזוויעה שלהם, כל פעם שהרכב עוצר הם גם פורקים כדי לרקוד בכביש, ובין לבין גם קוראים ברמקול שכולנו יהודים יקרים, זה מצחיק פעם ראשונה שרואים את זה (במיוחד הקטע שהם פורקים בעצירה - קופצים החוצה יותר מהר ממה שאני הייתי פורק מסופה בקו), אבל זה גם רעש וגם מעכבים את התנועה. וכמובן יש גם צופרי שבת בחלק מהערים בארץ, אז כן - גם יהודים לא תמימים בנושא הרעש.

מה הפיתרון? שהמשטרה תתחיל לעבוד. כי אם הם לא עוצרים עכשיו את המסגד שעושה יותר רעש מהמותר בחוק הם גם לא יעצרו אותו אחר כך, ובטח ובטח שלא יעצרו את הברסלב שעושה רעש, שהואן שלו הוא לא "מקום תפילה" אז הוא רק עובר על החוקים הקיימים, לא על אלה שגברת פרובוקציה רוצה להעביר אז בכלל אין מצב שמשהו ישתנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל דבר שחבר כנסת עושה אפשר להסביר בכך שהוא עושה את זה כדי להבחר שוב.

העובדה כי כזאת: יש פורעי חוק במדינת שמפריעים לשאר התושבים במודע ובצורה חוזרת.

החוק שהיא מציעה תורם הרבה יותר מכל חוק שח"כ אחר העלה במיגור התופעה הזאת, אפילו אם הוא רק מעלה את זה לדיון ציבורי.

חוץ מזה, החוק יביא לכך שסגירת מסגד או הטלת כנסות עליו לא יהיו בגדר טאבו (כמו שזה היום) אלא בגדר חוק שהועבר ע"י רוב בכנסת.

החוק למניעת מפגעים כיום הוא כללי יחסית והמוסלמים טוענים שלא מדובר במפגע אלא בחלק הכרחי מהתפילה שהיה מקובל תמיד (סתם לשם הבהרה, הרמקול הראשון יוצר במאה ה- 19, הרבה אחרי המצאת האיסלאם. ככה שלטעון שזה חלק מתפילה או שזה היה תמיד ככה זה בולשיט). אם החוק יתקבל, זה יהיה מפגע אוטומאטית ברגע שתופעל מערכת כריזה בווליום מסויים, ללא שום עוררין. האם זה באמת יאכף? מקווה שכן למרות שאני פסימי. מה שבטוח, החוק הזה גם אם אין מאחוריו שום עונש פרקטי, גורם לאנשים להבין שהם פראיירים שהם משלימים עם הצפצוף על החוק של המוסלמים.

יצא לי לראות לא פעם את הנחמנים המרקדים בצומת של עזריאלי.

הברסלבים שציינת לא נכנסים לחוק בגלל שלא מדובר במקום תפילה. למרות זאת, הם עוברים על הרבה חוקי תנועה וצריכים להענש על כך. רק דבר אחד לא ברור לי, אין זה קשור לחוק שהיא הציעה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם הרעש מהמסגדים הוא רעש?

בהחלט כן.

האם להוציא חוק בכדי להפסיק את הקריאות יש בו סתירה לחוק חופש הדת

בהחלט כן.

ההשערה שלי היא שגם ח"כ מיכאלי יודעת שיש פה בעיתיות רבה והיא לא תעבור, רק שעצם העלאת החוק מעלה את קרנה של המפלגה שלה שבימים אלו נלחמת בביבי על קולות הימין. ולכן המטרה פה היא יחסי ציבור ולא דאגה לשלומו.

תארו לעצמכם שהיה יוצא חוק שאוסר הפעלת גנרטורים בסופי שבוע בבתים המחוברים לרשת החשמל (נושא שעלה לא מזמן).

יש בכך הרבה יותר הגיון מהחוק של ח"כ מיכאלי.

יש פה סכנת חיים ממשית.

1. ברור שהחוק מופנה להחרדים.

2. אבל יש המון בדויים שיש להם גנרטורים (זה שהם לא מחוברים לרשת החמל לא נחשב, עדיין כשיחוברו אסור יהי להם להשתמש בגנרטור...)

מעניין למה בחוק הזה בחרו חברי ביתנו לטפל מהכיוון של "בואו נשנה את מבנה חברת החשמל במקום לטפל בבעיה עצמה" ולא פשוט הוציאו חוק פשוט...

הניחוש שלי - אלקטורט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שנאת האוייב, או במי שתומך באוייב (אותו מנהל בית ספר), אן במי שמצדיק את מי שתומך באוייב (מג'אדלה בדיון ההוא, ומצידי שהוא יהיה ח"כ מטעם האיחוד הלאומי), אינה גזענות - זה פשוט שימור עצמי.

לגבי "חוק המסגדים" - ברור שהוא "פוגע" בעיקר במוסלמים (למרות שאני מניח שיש לא מעט מוסלמים חילונים שגם רוצים קצת שקט בחמש בבוקר). גם "חוק דרומי", המתיר לירות בפורצים הנמצאים בשטח שלך באישון ליל, פוגע בעיקר במוסלמים. מה, אני גזען? פשוט, את זה לא אני אמרתי, אלא דווקא חברי הכנסת הערבים - שטענו שמדובר ב"חוק גזעני" שפוגע בעיקר בערבים... הטיעונים שלכם כנגד חוק המסגדים ומי שהציעה אותו זהים לחלוטין וחסרי תוכן באותה המידה. פשוט, "במקרה" כל חוק "גזעני" כנגד ערבים משרת מטרה ברורה מאוד של הסרת מטרד (או אף סכנת נפשות, במקרה של דרומי) שמבוצע ע"י אנשים שמצפצפים על כולם שאשכרה מציק לציבור שומר החוק.

חוץ מזה, פתחתי את הדיון הזה לא כדי להצדיק את התנהגותה של מיכאלי, שכבוד לא מוסיפה לה, אלא כדי למחות על הדו-פרצופיות של התקשורת וועדת האתיקה, שבמקרים חמורים בהרבה (אלא אם כן מישהו כאן חושב ששפיכת כוס מים גרועה יותר מסיוע לאוייב, בריחה למדינת אוייב או השתתפות בפעולת טרור) בחרו להבליג, לגרור רגליים או לדרוש עונש סימלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שעצם ההשוואה שלך בין חוק המסגדים (שפוגע פגיעה אנושה בחופש הדת) לבין חוק דרומי (שמירה על הקניין שלך) מראה כמה שאתה לא מבין את הבעייתיות שלו.

יצא לי לראות לא פעם את הנחמנים המרקדים בצומת של עזריאלי.

הברסלבים שציינת לא נכנסים לחוק בגלל שלא מדובר במקום תפילה. למרות זאת, הם עוברים על הרבה חוקי תנועה וצריכים להענש על כך. רק דבר אחד לא ברור לי, אין זה קשור לחוק שהיא הציעה?

אתה רק מחזק את הטענה שמדובר בחוק שנועד נטו לפגוע במסגדים.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יואב, שוב, תסביר לי מה הקשר של הנחמנים לחוק שכתוב בו במפורש בתי תפילה? אתה אומר שהוא נועד לפגוע רק במסגדים כי הוא לא חל על מכוניות?

זה ממש לא חוק שפוגע בחופש הדת! וזה לא נועד לפגוע במסגדים! זה נועד לפגוע במנהג החדש של הפעלת מערכות כריזה רבות עוצמה כלפי הרחוב!

הקטע של מערכות הכריזה במסגדים התחיל רק בשנים האחרונות!!! אני לא יודע בדיוק מתי, אבל הרמקול הומצא במאה ה-19, אז אל תגידו שזה חלק מהתפילה או שיש לזה קשר כלשהו לאיסלאם!

אף אחד לא מונע מהמוסלמים להתפלל והחופש לדת היה קיים וימשיך להיות קיים, גם כלפי האיסלאם.

הבעיה היא שהציבור המוסלמי מצפצף על החוק ואזרחים רבים נפגעים מזה (בין היתר אני) ואנשים מתרצים את זה כחופש דת.

איך זה שונה מחוק דרומי? גם במקרה הזה אני שומר על עצמי (שינה בלילה) וגם על הקניין שלי (אחת השאלות הקבועות שאנשים שואלים כשבאים לקנות דירה זה האם שומעים את המסגדים)! למה אני צריך לישון עם דלת, חלון ותריס סגורים בכל ימות השנה?! זה לא נשמע לך פגיעה ישירה באזרחים אחרים?

מעניין אם אני אמציא דת של אמונה בפורנו ואפעיל בתי תפילה עם פורנו ב- full volume ורמקולים מופנים כלפי חוץ מדי לילה ככה שאנשים אחרים לא יוכלו לישון, האם תתמכו בי? אם לא, מי קבע שהאיסלאם הגיוני יותר או חשוב יותר? לדעתי האיסלאם מסוכן יותר מפורנו... ותסתכל כמה אנשים נהרגים בשם האיסלאם כל שנה וכמה מפורנו. עכשיו מי צודק?

חוץ מזה, למה אף אחד לא יוצא כנגד האמירות של טיבי היום? הן היו גזעניות ובעלות אופי מיני מובהק. הוא דיבר על האינסטלציה של אנסטסיה הרוסיה ששופכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך אפשר להסתכל על זה אחרת? ההתנכלות היא בבירור למסגדים.

מוזר שנגד החב"דניק המפגר שעובר כל שבוע לקראת כניסת שבת וצורח

במגה-פון שלו על כל השכונה אף אחד לא רוצה להוציא חוק.

למען האמת, הרעש הזה מידי מבחינתי הרבה יותר מאשר המסגד

שנמצא כ-2 ק"מ צפונה מהיישוב שלי, לא שומע אותו ומעולם לא שמעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אתה לא שמעת, אבל אחרים שמעו. חוץ מזה, הברסלבים עושים ברדק (וכן, זה ברדק) במקומות בודדים, פעם אחת בשבוע, ולא מכל בית כנסת 5 פעמים ביום, חלקן מוקדם בבוקר. יחי ההבדל הקטן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו מה אתם בכח מעדיפים להאשים מישהו מבפנים במשהו שלא קשור בעליל לדיון מאשר להאשים מוסלמים?

מה שהברסלבים עושים זה גם פשע! הם עוברים על חוקי תנועה והמוסיקה שלהם הרבה יותר חזקה ממה שהחוק מתיר. אני מסכים בזה, אבל מה הקשר לחוק שמיכאלי הציעה?

זה שיש משהו אחר לא בסדר הופך את המסגדים לבסדר?

זה שהיא לא הציעה חוק נגד הברסלבים לא הופך אותה ללא בסדר כי גם אף אחד אחר לא הציע אותו!

ושוב אני מדגיש, הברסלבים עוברים על חוקים, אבל לא מדובר בבית תפילה ולכן הם לא נכנסים תחת ההגדרה של החוק הזה ספציפית ולכן זה לא קשור כאן.

אגב, vic צודק. מדובר בתופעה קטנה בסדרי גודל מהמפגע שהמסגדים יוצרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמיד הבעיה נגמרת בזה שהמשטרה ככה והמשטרה לא עושה מספיק והמשטרה צריכה להתחיל לעבוד.

צאו מהסרט. המשטרה ממזמן הפכה לכלי שעסוק בעיקרו בלפרנס את משרד האוצר ועושה את המינימום בשביל לשמור על האזרח, משמע אין מה לסמוך על המשטרה.

שיעשו משאל עם לשינוי שיטת הממשל, שיתחיל גם להזיז את המשטרה לעשות דברים שהם מעבר ללהשקיע מליונים במצלמות מהירות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם הרעש מהמסגדים הוא רעש?

בהחלט כן.

האם להוציא חוק בכדי להפסיק את הקריאות יש בו סתירה לחוק חופש הדת

בהחלט כן.

האם הרעש הוא רעש ?

בהחלט כן.

האם השקט הוא שקט ?

בהחלט כן.

האם להוציא חוק בכדי להפסיק את פיגועי התאבדות יש בו סתירה לחוק חופש הדת ?

בהחלט כן.

בחייך מה זה השטויות האלו.

חופש דת זה דבר אחד, וכפייה דתית במרחב הציבורי זה דבר אחר.

יש גבול לכמה "חופש" אפשר לתת לדת.

אם אני ארצה לנגן ברמקול ענק כמה פעמים ביום את השיר FUK YU MAMA (לא בדקתי אבל בטח יש שיר עם שם כזה) בשם ה"אמונה הדתית" שלי, גם להוציא חוק שאוסר עלי זה סתירה לחוק חופש הדת ?

לא כל דבר אפשר להעביר תחת חוק "חופש הדת".

מטרת חוק "חופש הדת" היתה למנוע עריצות, לא לקדם אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...