SyndromE פורסם 2015 באוקטובר 6 Share פורסם 2015 באוקטובר 6 מעדכן שיש מבצע חדש ברכישת GTX 970 / 980 / Ti או 970m ומעלה - Assassin’s Creed Syndicate או Rainbow Six Siegehttp://www.geforce.com/whats-new/articles/bullets-or-blades-geforce-gtx-bundle(לפחות Plonter.co.il כבר מעודכנים) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
YoniDahan פורסם 2015 באוקטובר 17 Share פורסם 2015 באוקטובר 17 4K 85% resolution scale לא רע בכלל לשני המחנאות הייתי אומר. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Jeka Elzin פורסם 2015 באוקטובר 21 Share פורסם 2015 באוקטובר 21 אגב עם התמחורים של הארץ אני הייתי אומר שיש "מלך" חדש בשכונה והוא ה FURY הרגיל , מתומחר ב 2100 ש"ח באילת ו 2600 רגיל , שזה פחות ב כ 300-400 ש"ח מ רוב ה 980 בשוק , וכולל אפשרות לפתיחת שיידרים לפיורי X מלא (או לפחות 50% , 95% הצלחה בפתיחה של לפחות 50% מהעדויות בחול).מה שמביא ביצועים דיי קרובים ל 980TI בפועל , וב 4K שככל הנראה לשם מכוונים האנשים שקונים כרטיס כזה (ואני בינייהם) הפער כמעט ולא קיים.וכמובן שהחלק הכי טוב הוא יחס עלות מול תועלת , זול יותר ב כ 300-400 ש"ח מ 980 רגיל , ובכ 1000-1400 ש"ח מ TI. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
HuGeMouTh פורסם 2016 בינואר 2 Share פורסם 2016 בינואר 2 NVIDIA הודיעו ש Rise of the Tomb Raider צפוי להיות המשחק הבא שיגיע עם כרטיסי המסך שלהם (לא ברור עוד באיזה מדינות). הדיל הכי מוזר שהיה עד עכשיו, Square Enix בשנים האחרונות עבדו בשיתוף פעולה צמוד עם AMD והמשחקים שלהם לרוב הגיעו עם כרטיסי מסך של AMD. גירסת ה XB1 של המשחק כוללת פיתוחים של AMD כמו TRESSFX, מעניין אם במחשב יחליפו ל GAMEWORKS או שאנחנו הולכים לראות שילוב מאוד מוזר (באנדל של NVIDIA למשחק שפותח בשיתוף עם AMD). http://wccftech.com/rise-of-the-tomb-raider-nvidia-bundle-confirmed-via-newsletter/ קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
wraithLord פורסם 2016 במרץ 30 Share פורסם 2016 במרץ 30 זה הרבה העובדה שמחשב עלית של AMD יהיה יותר תומך מבחינת פיתוח רכיבים מאשר בכוח עיבוד נטו הדיירבר של המנוע הגרפי יהיה מובנה מבחינת יסוד אל תוך התרגום הגאומטרי של החלקיקים בתוך "מנוע הצגת מידע". 4K מובנה ושאר דברים כי הוא ידע לנתב יותר טוב הספק עבודה בקירור אופטימלי הרבה מאשר לתת את כל ההשקעה על כוח עיבוד נטו. אה כן וwindows 10 עומד בפטונציאל להכניעה את שוק המולטימדיה המסחרית. איכות רכיבים עדיפה תמיד כאשר מדובר במוצר חיוני, בסיסי קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
bati6 פורסם 2016 במאי 21 Share פורסם 2016 במאי 21 מה זה שעון ליבה, שעון זיכרון, ורוחב פס זיכרון? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2016 במאי 24 Share פורסם 2016 במאי 24 המונחים בעברית אינם נכונים טרמינולוגית, אך הנה הכוונה בשאלתך: "שעון ליבה" - התדר שבו ליבת המעבד עובדת. "שעון זכרון" - התדר שבו הזכרון עובד. רוחב פס זכרון - הוא נפח המידע ליחידת זמן שהזכרון מסוגל להקצות למעבד, ונמדד בביטים לשניה, או בייטים לשניה שזה כמות הביטים לחלק ב- 8. החישוב הוא רוחב הפס זכרון בסיביות, כפול תדר מהירות הזכרון, לחלק ל- 8 כאשר התוצאה היא X Byte per sec . או בלי לחלק ל -8 ואז X Bit per sec קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
bati6 פורסם 2016 במאי 24 Share פורסם 2016 במאי 24 ציטוט של nec_000 המונחים בעברית אינם נכונים טרמינולוגית, אך הנה הכוונה בשאלתך: "שעון ליבה" - התדר שבו ליבת המעבד עובדת. "שעון זכרון" - התדר שבו הזכרון עובד. רוחב פס זכרון - הוא נפח המידע ליחידת זמן שהזכרון מסוגל להקצות למעבד, ונמדד בביטים לשניה, או בייטים לשניה שזה כמות הביטים לחלק ב- 8. החישוב הוא רוחב הפס זכרון בסיביות, כפול תדר מהירות הזכרון, לחלק ל- 8 כאשר התוצאה היא X Byte per sec . או בלי לחלק ל -8 ואז X Bit per sec ברשותך, כמה שאלות בעקבות תשובתך, ותודה על היחס. מה חשוב יותר, תדר הליבה או תדר הזיכרון?(שאני מניח שגם גודל הזיכרון לוקח תפקיד חשוב) ולמה תורם רוחב פס הזכרון? גם הוא תורם למהירות הכרטיס? או העוצמה הגרפית? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2016 ביוני 1 Share פורסם 2016 ביוני 1 ^ מענה ל bati6 אין קשר בין תדר ליבה לתדר זכרון, אלו שני פרמטרים המנותקים האחד מהשני. מה שחשוב הוא: סה"כ כח העבוד של הליבה של המאיץ הגראפי, וסה"כ רוחב פס הזכרון. - כח העיבוד של המעבד הגראפי הינו מכפלה של סך האלמנטים המקבילים שיש במעבד, כפול תדר הריצה, כפול נצילות הדור הטכנולוגי (שזה יעילות האלגוריתם שעליו הליבה רצה באותו דור). - רוחב פס הזכרון הוא רוחב הפס בסיביות, כפול תדר הריצה, כפול הדור הטכנולוגי של הזכרון (כיום הסטנדרט הוא GDDR5 בתור רפרנס). אם הבנת את האמור מעלה, הבנת "שכח העיבוד", ו- "רוחב הפס זכרון" אינם מבוטאים "בתדר הריצה", אלא שהתדר מהווה רק גורם אחד במכפלה לצורך חישוב הכח עיבוד/הרוחב פס זכרון, וכי הפרמטרים רוחב ותדר הם חלופיים האחד לשני. ישנה חשיבות להתאמה בין "כח העיבוד" ל- "רוחב פס הזכרון", וכאשר האחד מהם נמצא בחוסר (או עודף תלוי איך מתייחסים לכך) לעומת השני, נוצר מצב של חוסר יעילות, שכן האיטי מבין השניים יכתיב את סה"כ ביצועי המערכת בהיותו צוואר בקבוק (כח עיבוד/זכרון אלו מערכות טוריות האחד ביחס לשני). לכן היצרנים מקפידים ככל שהדבר אפשרי, להתאים בכרטיס נתון את רוחב הפס זכרון ביחס לכח החישובי של המעבד, על מנת שלא לשים יותר מדי מאחד מהם, וכך לבזבז סתם משאבים על השני שאינו מנוצל עד תום. ברמת העקרון, לך כצרכן אין יותר מדי מה להתייחס לתדרי עבודה והייתי מוסיף, גם לא לכוח עיבוד ורוחב פס (אף אם תדע איך לחשבם). סמוך על היצרנים שהם מבצעים בדר"כ התאמה טובה מאד בין השניים, ומגיעים לניצול אפקטיבי של החבילה ביחס למחיר המוצר הסופי, וביחס לאילוצים ההנדסיים והכלכליים שנדרשים לטובת הפקת הכרטיס. שאלת עוד מה תורם למה, רוחב פס זכרון וכח עיבודי של המעבד: רוחב פס זכרון רב נצרך כאשר ישנה פעולת רינדור כבדה. פעולת רינדור הולכת יד ביד עם רזלוציה גבוהה, ועם עבודת AA. מהצד השני כח עיבוד משפיע על כל החישובים הגאומטריים והמתמטיים של בניית התמונה ולפני צביעתה (ציורה). זה באופן מאד מופשט. לכן מאיץ גראפי שלו יהיה כח עיבוד חזק אך רוחב פס זכרון צר יחסית, יפגין ביצועים טובים ברזולוציות נמוכות וכל עוד לא משתמשים ב AA. בשעה שמאיץ גראפי שלו כח עיבוד פחות מרשים אך רוחב פס נדיב במיוחד, ירשים יותר תחת רזולוציות גבוהות ויישום AA. זו אגב אחת הסיבות להבדלים הקטנים, אך הדפוסיים שחלו בשנים האחרונות ומבדילות את AMD ונוידיאה זו מזו: באותו דור האחד אל מול השני, יתרון רוחב הפס שיש לכרטיסי AMD ביחס למקביליהם מנוידיאה, גרם ליתרון בבצועי כרטיסי AMD ברזולציות הגבוהות. וברזולוציות הנמוכות כושר העיבוד העדיף של נוידיאה, הביא להם ביצועים עדיפים שם. דוגמא יפה תהא לצפות ביחס הביצועים בין שני כרטיסים מהמחנה האחד אל מול המחנה השני, ולראות את הפער שמתקיים למשל ברזולוציה נמוכה יחסית 1080P, לעומת הפער (שמשנה מגמה) ברזולוציה גבוהה למשל 4K. שם ניתן לחוש כמו שאומרים את משמעות רחוב הפס לעומת כח העיבוד של המעבד הגראפי. מקווה שהועלתי. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
bati6 פורסם 2016 ביוני 4 Share פורסם 2016 ביוני 4 ציטוט של nec_000 ^ מענה ל bati6 אין קשר בין תדר ליבה לתדר זכרון, אלו שני פרמטרים המנותקים האחד מהשני. מה שחשוב הוא: סה"כ כח העבוד של הליבה של המאיץ הגראפי, וסה"כ רוחב פס הזכרון. - כח העיבוד של המעבד הגראפי הינו מכפלה של סך האלמנטים המקבילים שיש במעבד, כפול תדר הריצה, כפול נצילות הדור הטכנולוגי (שזה יעילות האלגוריתם שעליו הליבה רצה באותו דור). - רוחב פס הזכרון הוא רוחב הפס בסיביות, כפול תדר הריצה, כפול הדור הטכנולוגי של הזכרון (כיום הסטנדרט הוא GDDR5 בתור רפרנס). אם הבנת את האמור מעלה, הבנת "שכח העיבוד", ו- "רוחב הפס זכרון" אינם מבוטאים "בתדר הריצה", אלא שהתדר מהווה רק גורם אחד במכפלה לצורך חישוב הכח עיבוד/הרוחב פס זכרון, וכי הפרמטרים רוחב ותדר הם חלופיים האחד לשני. ישנה חשיבות להתאמה בין "כח העיבוד" ל- "רוחב פס הזכרון", וכאשר האחד מהם נמצא בחוסר (או עודף תלוי איך מתייחסים לכך) לעומת השני, נוצר מצב של חוסר יעילות, שכן האיטי מבין השניים יכתיב את סה"כ ביצועי המערכת בהיותו צוואר בקבוק (כח עיבוד/זכרון אלו מערכות טוריות האחד ביחס לשני). לכן היצרנים מקפידים ככל שהדבר אפשרי, להתאים בכרטיס נתון את רוחב הפס זכרון ביחס לכח החישובי של המעבד, על מנת שלא לשים יותר מדי מאחד מהם, וכך לבזבז סתם משאבים על השני שאינו מנוצל עד תום. ברמת העקרון, לך כצרכן אין יותר מדי מה להתייחס לתדרי עבודה והייתי מוסיף, גם לא לכוח עיבוד ורוחב פס (אף אם תדע איך לחשבם). סמוך על היצרנים שהם מבצעים בדר"כ התאמה טובה מאד בין השניים, ומגיעים לניצול אפקטיבי של החבילה ביחס למחיר המוצר הסופי, וביחס לאילוצים ההנדסיים והכלכליים שנדרשים לטובת הפקת הכרטיס. שאלת עוד מה תורם למה, רוחב פס זכרון וכח עיבודי של המעבד: רוחב פס זכרון רב נצרך כאשר ישנה פעולת רינדור כבדה. פעולת רינדור הולכת יד ביד עם רזלוציה גבוהה, ועם עבודת AA. מהצד השני כח עיבוד משפיע על כל החישובים הגאומטריים והמתמטיים של בניית התמונה ולפני צביעתה (ציורה). זה באופן מאד מופשט. לכן מאיץ גראפי שלו יהיה כח עיבוד חזק אך רוחב פס זכרון צר יחסית, יפגין ביצועים טובים ברזולוציות נמוכות וכל עוד לא משתמשים ב AA. בשעה שמאיץ גראפי שלו כח עיבוד פחות מרשים אך רוחב פס נדיב במיוחד, ירשים יותר תחת רזולוציות גבוהות ויישום AA. זו אגב אחת הסיבות להבדלים הקטנים, אך הדפוסיים שחלו בשנים האחרונות ומבדילות את AMD ונוידיאה זו מזו: באותו דור האחד אל מול השני, יתרון רוחב הפס שיש לכרטיסי AMD ביחס למקביליהם מנוידיאה, גרם ליתרון בבצועי כרטיסי AMD ברזולציות הגבוהות. וברזולוציות הנמוכות כושר העיבוד העדיף של נוידיאה, הביא להם ביצועים עדיפים שם. דוגמא יפה תהא לצפות ביחס הביצועים בין שני כרטיסים מהמחנה האחד אל מול המחנה השני, ולראות את הפער שמתקיים למשל ברזולוציה נמוכה יחסית 1080P, לעומת הפער (שמשנה מגמה) ברזולוציה גבוהה למשל 4K. שם ניתן לחוש כמו שאומרים את משמעות רחוב הפס לעומת כח העיבוד של המעבד הגראפי. מקווה שהועלתי. עשית יותר מאשר להועיל, אני אולי רוצה ללכת ללמוד את זה(איך לבנות מחשב וללמוד על כל חלקיו) אני לא מתעניין בתור צרכן, אני מתעניין בתור אחד שאוהב את זה, אגיד לך את האמת אני לא ממש מבין בזה משהו, אבל אשמח להגיד לך שבתור אחד בור ועם הארץ בזה אני טיפה הבנתי יותר טוב מההסבר שלך, מה שבטוח הרבה יותר מאשר מקודם.(כמובן שקשה להבין את כל זה באופן תאורטי ודרך פורום) רק משהו אחד התבלגן לי, איבדתי את ההגדרה של כוח העיבוד, הזכרת את זה ברוב ההסבר מול רוחב הפס, כוח העיבוד אתה דיברת על תדר העבודה? או שכוח העיבוד לא מוזכר במפרט הטכני של הכרטיס וזה משהו בין השורות? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.