מערכת הרפואה הציבורית - רופאים, מומחים ומתמחים - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מערכת הרפואה הציבורית - רופאים, מומחים ומתמחים


Judas Iscariot

Recommended Posts

אני חייב לחזק את לב-27. הנתונים האלה מגוחכים ומעמידים את אמינות כלל הנתונים שהמתמחים זורקים בספק רב.

נגיד שעוזרת בית מרוויחה 50 שקל לשעה (אנחנו משלמים 40 לשלנו, ברעננה, אז לא יודע איפה מקבלים 50). חלק עצום מהם לא מקבלים תנאים סוציאלים. העבודה שלהם לא מסודרת ואף אחד לא מבטיח מתי הם יעבדו, כמה הם יעבדו וכן הלאה. הדברים האלה הם דברים חשובים ביותר, בטח כאשר צריך לפרנס משפחה - ויש חשיבות לידיעה שבסוף החודש תרוויח לפחות משכורת X.

אני מכיר הרבה אחמשים שלא מרוויחים 35 שקל לשעה. במקומות שבהם כן - מרוויחים ככה בגלל שזה עבודה חרא ומעטים האנשים שרוצים לעשות אותה. אני קורא למתחמים לעבור לתחום המסעדנות לאלתר. הרי זה כ"כ מדהים, כולם ממש רצים לזה. אני קורא להם להיות אחמשים עם אחלה משכורת וגם להמשיך בזה עד גיל 60. ::)

שומר, מוכר וכן הלאה - מרוויחים מינימום (אולי שקל, שניים מעבר).

כלכלן מתחיל לא מרוויח 9,000. יותר בסביבות ה 6,000 - 7,000. הנדסאי מרוויחים סכומים של 13,000 אולי אחרי 10 ומעלה שנות נסיון. אולי. רופא עם 10 שנות נסיון יכול לעבוד בקליניקה פרטית ולעשות הון.

ושוב:

ההשוואה הזו היא בכלל לא רלוונטית. האנשים האלה מתחרים בשוק הפתוח. אף אחד לא מבטיח להם הכנסה. אף אחד לא מבטיח להם שהם בכלל ימצאו עבודה. אף אחד לא מבטיח להם שלא יפטרו אותם מחר בבוקר. אף אחד לא מבטיח להם תעסוקה עד שהם יצאו לפנסיה. הדברים האלה הם בעלי חשיבות רבה. רופא שעובד בשוק הפתוח מרוויח מלא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בסדר. זה לא קשור. התגובה שלי הייתה על נתוני המתמחים (השקריים) לגבי אנשים שעובדים בשוק החופשי ("פרטי").

אם משווים, אז שישוו תפוזים לתפוזים ולא תפוזים למלפפונים. שישוו את העובדים בשוק החופשי (עדיף עם נתונים אמיתיים :lol: ) לרופא בשוק החופשי. זו השוואה רלוונטית. להשוות מישהו שיש לו עבודה מובטחת עד לפנסיה, X שעות עבודה מובטחות בחודש ובטחון תעסוקתי ברמה של 99% לאדם שמתחרה בשוק החופשי ואין לו את כל אלו, רק על בסיס משכורת לשעה, זה לא רלוונטי ולא נכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי... אז אני אקח את עצמי בתור דוגמא, עושה עכשיו עבודה עם שכר של 50~60 לשעה... אני יותר טוב מרופא/מתמחה?

העבודה הקודמת שלי בתור מאבטח טיולים הייתה עם שכר יומי בכלל ולא מעט פעמים יחסית לשעות שעבדתי בפועל השכר שלי היה בשמיים

אז כתבה אחת היא "מצחיקה" לדעתכם, סבבה... זה לא משנה את העבודה שהשכר בסיס השעתי של רופאים ומתמחים הוא בדיחה

אתה נהנה מזכויות סוציאליות כמו רופא? ביטחון תעסוקתי? התפתחות מקצועית? סיפוק בעבודה? תן לי לנחש אתה עובד בפרוייקט זמני כלשהו ועושה שם עבודה שחורה מהגיהינום. אם השכר של הרופאים בדיחה זה נושא לויכוח, אבל אתה שוכח שמתמחה לא נשאר מתמחה לנצח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה ביטחון תעסוקתי והתפתחות מקצועית צריכות להיות משולבות בלעבוד בתת תנאים כמו מתמחה? את הגהנום ללא שינה הם עוברים לא אני

ההתמחות לא בדיוק נמשכת זמן קצר...

אתה צריך להבין LEV, הבעיה של המתמחים היא לא רק השכר היא התנאים! עם השכר הם שרדו עד עכשיו... התנאים זה מה שהורג אותם, ובגלל ה"עונת מחאות" שהתחילה גם הם החליטו שהגיעו מיים עד נפש. מתמחה לא צריך להרוג את עצמו בשביל להיות רופא.

העבודה שלי לא שחורה מהגהנום, סהכ הולך 8 שעות ביום ועושה מיפוי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צריך להבין LEV, הבעיה של המתמחים היא לא רק השכר היא התנאים! עם השכר הם שרדו עד עכשיו... התנאים זה מה שהורג אותם, ובגלל ה"עונת מחאות" שהתחילה גם הם החליטו שהגיעו מיים עד נפש. מתמחה לא צריך להרוג את עצמו בשביל להיות רופא.

נכון. הוא לא צריך והוא לא חייב. שילך ויעבוד במשהו אחר - ויפסיק לבלבל את המוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, אבל אתה לא הולך ויוצר אתרי מחאה עם שכר שקרי של עובדים שונים במשק, כדי לעשות דמנוציה לאוצר וכדי לעשות מעצמך מסכן-על. נראה לי.

:screwy: אני מבין שאתה לוקח לינק בודד שהבאתי יותר מדי קשה... מפה ועד לעשות תאוריית קונספירציה ענקית

קח עוד לינק

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4052157,00.html

ויש עוד מספיק אתרים... לא חייבים להסתמך על מה שאני מביא

נכון. הוא לא צריך והוא לא חייב. שילך ויעבוד במשהו אחר - ויפסיק לבלבל את המוח.

כמה חבל שפעמיים ההתפטרות שלהם מוגדרת כלא חוקית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יחי ההבדל הקטן - האתר שאתה הבאת הוא אתר של הרופאים\מתמחים. YNET הוא אתר בלתי תלוי. הבעיה היא שהאתר של המתמחים לא מציג מידע נכון אלא מידע שקרי שמוטה לטובתם. לדעתי, זה מעמיד בספק את כל אמיתות הנתונים והטענות שהם עצמם מספקים ומעלים.

אני מסכים לחלוטין עם כך שצריך לאפשר למי שרוצה (במידה מידתית, הדרגתית וסבירה) להתפטר. בהחלט. אבל מה הקשר?! צריך להפריד בין צדקת המאבק שלהם לבין צדקת חלק מהדרישות והטענות שלהם לבין סוגית הפיטורים\התפטרות. זה שאחד נכון, לא הופך את האחר לנכון או לצודק. קצת הגיון וקצת סדר - בבקשה.

אז בגלל שלא מביאים להם להתפטר, באופן לא צודק (נניח) - זה אומר שכל טענותיהן הופכות אוטומטית לנכונות?! זה מגוחך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המתמחים אומרים בצדק שהממשלה חיכתה חודשיים ולא עשתה עם זה כלום אחרי שהפיטורים הראשונים נדחו, ועכשיו לפני הסרוב השני לפיטורים ובמהלך השבוע האחרון הם נזכרים שהמתמחים רוצים להתפטר.

הממשלה ברשות מערכת המשפט שבניגוד לכל היגיון סביר אמרה שמכתב התפטרות אישי שמוגש על ידי מס' אנשים לא חוקי, ובעצם פסקה נגד העובדים שעליהם היא אמורה ליצג (עזוב שזה כבר יגיע לבגץ)

הבאתי אתר, לא התסכלתי של מי הוא ואת מי הוא מיצג, וגם אתה לא יכול לדעת את מי הוא מייצג ומי עומד מאחוריו... אני אטען נגד ואגיד שזה אתר של הממשלה שנועד להכפיש את המתמחים.

אני לא אומר שהטענות שלהם נכונות, אני אומר שהעובדות בשטח מראות שרוב העובדות נכונות: שער שעתי נמוך, כמות משמרות גבוהה, חוסר בתקנים

והטענה העיקרית שלהם... ההסכם שנחתם עם ההסתדרות הרפואית ל9 שנים הוא בדיחה רעה, היישום שלו ימשך 9 שנים באופן מדורג, זה לא הגיוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו באמת. זה אתר שקוראים לו "doctors only" וכתוב בכותרת שלו 'מבית הר"י'.

כנראה שהדברים הללו נכונים, אף אחד פה לא התווכח איתם. לא שאני ראיתי. אך כן עולה הטענה של יתרונות גדולים בעיסוק הזה לצד החסרונות, שמשום מה המתמחים מתעלמים מהם. אבל זה לא משנה. אם אתה מתכוון כל הזמן להתעלם מכל מה שהועלה בדיון, לחזור לנק' האפס ולהגיד "המתמחים מסכנים והממשלה עושקת אותם" (ונניח שזה נכון), אז מה הטעם לדיון הזה בכלל? זה ת'רד, לא פוסט בבלוג. המטרה שלו היא לא שכולם יגידו "אמן", אלא שיתפתח פה דיון שמראה את כל הצדדים וההיבטים שיש. אתה מבטל אותם וחוזר לאיפה שזה התחיל - הטענה הבסיסית שלעיל.

זה "לא הגיוני"? השאלה למי זה לא הגיוני. :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן Ynet סרקו רק משבצת אחת. איפה מספר שעות? איפה תוספת? איפה הפרשות? פעם אחת אני רוצה לראות סריקה של תלושים של מתמחים שלא דרך Ynet. בפורום יש מתמחה. מעניין אם הוא ירים את הכפפה. אפשר להסתיר פרטים אישיים כגון שם, ת.ז וכדומה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה הם לא התפטרו לפני שנה? חצי שנה? למה פתאום כ-ו-ל-ם נזכרו "להתפטר" דווקא לפני חודשיים?

אתה שוכח את המחאה שקדמה לזה? המחאות שהתחילו בעולם הערבי ואחרי זה המחאה של ה"צדק חברתי" בארץ שגדלה למחאת העגלות וכו'... בדרך הייתה גם מחאת הרופאים.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4103365,00.html

מוכר לך במקרה? ראש ההתסדרות ששבת רעב... מחאת המתמחים לא צצה, היא נוצרה עם הזמן

היה הסכם שנחתם עם ההסתדרות הרפואית, המתמחים לא הסכימו עם ההסכם ובכלל רצו להקים ארגון חלופי להתסדרות בשביל שיקיים מו"מ בשמם

נו באמת. זה אתר שקוראים לו "doctors only" וכתוב בכותרת שלו 'מבית הר"י'.

תודה רבה שהסבת את הצומת לב שלי... עכשיו זה יותר פשוט, זה אתר שמוטה נגד המתמחים.

המתמחים מנסים לצאת נגד ההסכם שההסתדרות חתמה וליצור ארגון משלהם, האתר שהבאתי אכן מוטה... רק לא לכיוון שחשבת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...