צעדת המיליון - אתם באים? - יש עידכון של חוויות מהשטח!!! :) - עמוד 6 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צעדת המיליון - אתם באים? - יש עידכון של חוויות מהשטח!!! :)


DrizziTx

Recommended Posts

המחאה לא תוביל לשום דבר, העניין העצוב הוא שהמחירים בארץ זהים או נמוכים מאלה שבאירופה, ההבדל היחידי הוא במשכורת הממוצעת בחלק מהמדינות(ושוב לא מדובר על כל המדינות כיוון שמול חלקן, אפילו במערב אירופה כמו ספרד, יוון איטליה(כן מדינות נכשלות) נמצאת במצב טוב.

הבעיה היא שגם משווים תמיד את למדינות המובילות, לגרמניה שהיא תמיד הייתה הקטר של אירופה ואחת מן הכלכלות הגדולות בעולם, ולמדינות רווחה כמו נרווגיה שרק בעשור האחרון עקב מדיניות כלכלית וקרנות מדיניות מעולות שמינפו את מעט הנפט והגז שנמצא בשטחה למען הרווח של כלל אזרחי המדינה(ופה כל פעם שמדינת רוצה "להלאים" משהו כולם ישר קופצים וצועקים מונפול בחסות המדינה). וגם אנשים שוכחים שהתרבות של העובד והצרכן הישראלי היא הדבר היחידי שתשנה את התנאים, אם קוטג' פה יותר זול מבשוודיה אבל אנחנו מרוויחים פחות כסף, ככל הנראה לא שווה למעסיק לשלם לנו כמו בשוודיה.

הדלק לא יקר יותר פה

הקוטג' לא יקר יותר פה

הדירות לא יקרות יותר פה

המיסים לא גבוהים יותר פה

המשכורות פה ברוב המגזרים כן נמוכות יותר, ככה שאת יוקר המחיה לא תשנו עם הורדת המע"מ או הכנסת תחרות למשק החלב, או אפילו בנייה של דירות "זולות" תשנו את זה בשינוי הרגלי הצריכה שלכם(סעו לסופר זול יותר, תחנת דלק זולה יותר, גם אם לא תחסכו על זה שקל בהתחלה) תפעלו למען חקיקה הוגנת לדיני עבודה, ותעמדו על מה שמגיע לכם מול המעסיק.

העלאה במשכורת זה לא משהו שקשה להשיג כשאר אתם עובדים שהמעסיק מעריך, ואם לא אז תהפכו לכאלה, אין בכלל על מה להתווכח שהעובד הישראלי הממוצע הוא הרבה פחות מקצועי ועם אתיקת עבודה נמוכה יותר מעמיתו האירופאי.

ואם בכל זאת בחרתם במקצוע שקר כלשהו כמו להיות מבקר בעיתון מקומי של נווה צדק אל תתבכיינו שאין לכם קרן השתלמות 24 ימי חופשה ורכב צמוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 119
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לא יכולתי לבטא זאת במילים יותר טובות.

האם אני אבוא להפגנה? כן. אני אבוא להפגנה, אבל לא בתור סוציאליסט על גבול הקומוניזם, לא.. אני אבוא בתור קפיטליסט, גם אם אני יהיה הקפיטליסט היחידי שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז על מה בדיוק המחאה? אין מניפסטו אחיד לכל הגורמים, אף אחד לא יודע מה בדיוק הוא רוצה, ואנשים בוכים בעיקר על זה שיקר להם למרות שרובם עדיין ממשיכים לבלות בבתי קפה פעמיים ביום לפחות, ולקנות בעדן טבע(לא שאני עושה את זה, אבל אני לא מחזיק משק בית על עצמי ומודע להוצאות שלי).

על מה בדיוק אתה מוחה? ולמה כל אותם אנשים שמרוויחים מינימום או פחות, גרים בשכונת עמידר משנות ה-60 בבאר שבע, או בנהריה לא מגיעים למחאה? תסביר לי איך בדיוק כלכך "הרבה" אנשים יכלו להרשות לעצמם לקחת פגרה מסדר היום שלהם למשך חודשיים בשביל לישון באוהל עם טלבייזית LCD 50 אינץ' דבוקה לעץ הקרוב בשדרה ועדיין לבלות את רוב היום שלהם בארומה או בקפה הילל בפינה בכלל מסוגלים לפתוח את הפה שלהם ולהגיד קשה לי? שלא נדבר על ילדה מפונקת מכפר שמריהו שעשתה תואר בקולנוע על חשבון ההורים, ושילמה 4000 שקל כל חודש רק על שכר דירה מסוגלת להוביל מחאה שכיביכול אמורה להיות מחאת המדוכאים והנזקקים?

תסע לאירופה, בדיוק חזרתי מחודש בלוקסמבורג, נראה אותך יושב במסעדות 4-5 פעמים בשבוע על משכורת ממוצעת שמה, או על אפילו מעל הממוצע.

כשתוציא 150 שקל על המבורגר סטייל מוזס במסעדה, ותוציא 30-40 שקל על קפה וקוראסון גם אז לא יהיה לך כסף לקוטג'.

רמת החיים של חלק לא ניכר מהאנשים בארץ היא מעל לממוצע גם באירופה, ישראלים אם משיאני העולם בביקור בבתי קפה ומסעדות, שלא נדבר על אלקט' ושאר הירקוח. אז כן לקנות אאודי TT באירופה אולי קצת יותר זול, יעלה לך סה"כ משכורת שנתית טובה(ממוצע +20-30% תלוי במדינה), מצד שני לא מעט דברים הרבה יותר יקרים.

תשווה עלות של דירה בברלין לדירה בתל אביב, מינכן לפתח תקווה ואז נדבר, רוב האנשים שמה גרים בפרברים או בעיירות לוויין ונוסעים 40-60 דקות ברכבת בשביל להגיע לעבודה, פה אנשים לא מוכנים להתפשר על חולון.

א. אבא שלה יכול להיות ברון סמים בקולמוביה. מה הקשר אליה? אולי אתה חי על חשבון אבא ואמא, אבל אל תסיק מסקנות לגבי אחרים.

ב. היא גרה עם שותפים בת"א ושלמה שכר דירה שפוי יחסית. הבניין נכנס לשיפוצים והיא נאלצה לחפש דירה אחרת. לאחר חיפושים היא הבינה שהמחירים עלו בעשרות אחוזים.

ג. יש לך נטייה להשתמש בהרבה מלל כדי להסתיר את העובדה שאתה פשוט קשקשן ואין לך מושג על מה אתה מדבר בכלל. ישראלים שיאנים בבתי קפה וארומה? כל שני וחמישי בית קפה? צורכים הרבה אלקטרוניקה? חיים מעל הממוצע בהשוואה לאירופה? תביא נתונים. אני משוכנע שאין לך אפילו נתון אחד ואתה סתם קשקשן. בדיוק כמו בדיונים קודמים בנושאים שונים שזרקת כל מיני משפטים וכאשר ביקשו ממך להוכיח בחרת להיתעלם.

ד. אני מוכן לגור בנהריה ולנסוע לעבוד בתל אביב אם הייתה תחבורה ציבורית ראויה. אולי נעשה השוואה ברמה של תחבורה ציבורית? מה הטעם לשלם פחות 2,000 שכירות רק כדי לשלם 2,000 הוצאות ובנוסף לשרוף המון זמון בפקקים?

ה. במדינה מתוקנת רוב האוכלוסיה יכולה לחיות ברמה סבירה ולא רק מי שבחר לעבוד בהייטק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יכול לחיות על חשבון ההורים שלי, ומעולם לא עשית זאת אני עובד מגיל 13.

ואם אתה רוצה כמה נתונים אז הנה:

http://stats.oecd.org/Index.aspx

קצת קשה לתת משמה לינקים, אבל אני מניח שתוכל בעצמך למצוא את מדד המחירים לצרכן, הפרשות פנסיה(ישראל במקום מאוד יפה שמה), ושכר ממוצע במשק, ועוד לא מעט דברים אחרים כמו המאזן הממוצע בבנק וחובות(ותתפלא עד כמה המצב בארץ טוב, פה סטודנט לא יוצא עם כמה מאות אלפי דולרים בחובות כתוצאה מהלוואות סטודנטים כמו בארצות הברית למשל).

ד"א אחד הנתונים המעניינים יותר הוא ברמת דמיי האבטלה לרווק יחסית למשכור הממוצעת במשק, מסתבר שאפשר להיות מובטל בארץ ולקבל הכנסה ישירה של64331.45(לרווק ללא ילדים, לרווק עם 2 ילדים הסכום עולה ל70 אלף בשנה) שקל בשנה, מול ה94148.94 שקל(נטו) שמקבלים על פי השכר הממוצע במשק, מדובר על כמעט 70% מהשכר הממוצע במשק אחד הגבוהים מבין מדינות ה-OECD, נתון לא מפתיע בהתחשב שהסכום היומי הבסיסי היום לדמי אבטלה הוא 294 שקל...

ע"פ המחשבון באתר של לשכת העבודה מדהים לדעת שאפשר גם לקבל גם 14 אלף שקל בחודש דמי אבטלה(לצערי אני לא בן 28 עדיין אבל אם אני מפוטר\מתפטר עוד 3 שנים אז אשכרה תיהיה סיבה ללכת ללשכת האבטלה)...

את הסקר לגבי ביקורים בבתי קפה אני צריך לחפש, זה היה סקר של סטארבאקס במקור אללט(לא ספציפי לגבי הרשת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע באיזה מחשבון השתמשת, אבל בטח לא במחשבון של ביטוח לאומי. דמי אבטלה המירביים בארץ עומדים על 8,307 ש"ח ברוטו. מהקצבה מנכים מס הכנסה, ביטוח וביטוח לאומי. אם אתה צעיר ללא ילדים תקופת זכאות לאבטלה קצרה מאוד.

אתה זכאי להשלמת הכנסה עד לגובה דמי אבטלה המירביים שמגיעים לך על פי חוק אם אתה עובד במשרה חלקית/בשכר נמוך. לא יותר.

העובדה שבאירופה משלמים מיסים ברמה שלי לא צריכה לנחם אותי. להפך. בוא נעשה השוואה ברמה של שירותים שמקבלים בתמורה למיסים. תחבורה ציבורית, חינוך, קצבאות וכל זה.

בישראל מרוויחים מספיק כדי לחיות. זהו. דירה (בשכירות), אוכל, חשמל, מים, יציאה פה ושם ורכב חבוט. זהו. ברגע שמגיעים לנושאים הרציניים כמו רכישת דירה, גידול ילדים, חינוך, משפחתי סביר מבינים עד כמה מחירים מטורפים וכמה מדינה נותנת מעט לאזרחיה.

לא מעניין אותי אם המצב נובע מעודף/חוסר קפיטליזם. בשורה התחתונה בישראל חיים לא קלים. במחאה השתתפו מעל 400 אלף בני אדם שרובם לא פחות חכמים מכם (אולי אפילו יותר) שחיים במציאות ולא חיי רווקות באיזה בועת הייטק. ואתה יודע מה? בעבודה שלי נסעו למחאה וחלקם בתפקידים בכירים.מה תגיד על זה? טענת שלא נוסעים מהפריפריה להפגנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

...

על מה אתה מתבסס?

אם נתייחס להרצאה של דר' ירון זליכה (זו שזכתה לפרסום לאחרונה), אנחנו מהמדינות העניות ביותר מבין 30 המדינות המפותחות. לא בדיוק המצב הורוד שאתה מצייר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היום חשבתי שעשיתי טעות ועברתי עם הרכב בסביבות 17:00 באבן-גבירול לכיוון דרום, אך היה שקט באופן מחריד (אנרכיסטים-wise, תנועת רכבים מן הסתם לא היתה חסרה).

כנראה שהספיק להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה? פירקו להם חלק מהמאהלים בכח. זו התגובה, קצת לא במקום אבל היא באה מכאב וזה מובן.

מהמזגן בבית זה עלול להראות אחרת... :xyxthumbs:

אבל למה שתתנו לעובדות לבלבל אותכם, כמו תמיד, משתינים עליכם ואתם אומרים זה גשם... בהצלחה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...