כמה "להשקיע" באוטו? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה "להשקיע" באוטו?


MoRtZkInG

Recommended Posts

כן, זה נושא קצת "כללי" כזה וברור שאין תשובה ברורה, אבל אני מוצא את עצמי מתעסק איתו לא מעט בזמן האחרון.

ברור שזה תלוי באיזה אוטו, וכמה אני נוסע וכמה נוסעים באוטו וכמה אני רוצה להוציא ואלף ואחד דברים, אבל בכל זאת - החלטתי לשתף ולפתוח לדיון.

אני בן 26, יש לי כסף בבנק זמין שאני יכול לקנות בו אוטו, אבל אני מרגיש שזה לא הגיוני לקנות אוטו חדש ב-120 אלף שקל או יותר.

זה נראה לי טיפשי שאם אני אחזיק את האוטו 3 שנים וברור לי שהוא יאבד משהו כמו שליש מהערך שלו - שזה יהיה 40K....

כרגע אני מכוון לתקציב של 30K+ לרכב (זה יהיה ראשון שלי), ואני מנסה לחשוב האם זה הגיוני או שיותר הגיוני לעלות את התקציב עוד צפונה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

שמעתי. חבר שלי בעבודה קנה עכשיו פאביה (הוא קנה לצערו ב-85K... הפסיד את הירידה).

אבל אלו מכוניות ידניות (ואני רוצה אוטומט) והקליאו גם 1.2 (יש לי נסיון לא משהו עם רנו בכלל...).

את הפביה שקלתי ברצינות, אבל עדיין, אם אתה מדבר על ירידת ערך של 33%, באוטו של 70K זה 23K ובאוטו של 30K זה 10K...

כמה לדעתכם האחזקה של אוטו חדש תהיה יותר זולה מאחזקה של מכונית בת 6-7?

שאלה אחרת שיש לי בראש זה האם צפויה ירידת מחיר בשוק המשומשות לאור הירידת מחיר של החדשות - והאם זה כבר קורה/קרה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי מה זה קשור בן כמה הוא או איזה מספר אוטו זה, לבחירה בסוג האוטו הטוב ביותר בתקציב נתון (או בעל היחס עלות-תועלת הטוב ביותר בתקציב גמיש).

ואני בכוונה לא מדבר על מחירים או על דגמים ספציפיים, כדי לא להסיט את השאלה שלי מהמהות הבסיסית שלה.

אגב, הירידה בצ'מפיון היתה לדגמים בודדים (או רק לסקודה פאביה?) ורק לגרסאות הבסיס הלא מאובזרות (הידניות בלבד?).

המחירון של הג'טה למשל לא ירד בשקל, לשמחתי :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וורסוס אני גם לא מצליח למצוא את הקשר בין הגיל לשנתון והתקציב של הרכב...

לגבי המבצעים, אז כן הם רק על הדגמים הידניים, אבל המאובזרים (בקליאו יש אפילו בקרת שיוט \ בפאביה 4 חשמל)

ואני לא מבין את החישוב הזה של 33.33333%.... הפאביה סה"כ שומרת יפה על המחירון שלה וחוץ מזה לא צריך להיות חמדן כשאתה קונה ב69K...

ולא הבנתי, אתה לא מעוניין ברכבים שמשתתפים במבצע בגלל הניסיון והמחירון שלהם או הגיר?

גילוי נאות:

אם הייתי מעוניין להשקיע 30K פיאט פונטו HGT הייתה הבחירה שלי בעיקר כי רובן מלוקקות ושמורות ע"י בעלים פדנטים ונותנות מספיק כח זמין (136 כ"ס) גם לעיר וגם לכביש 6.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי השיקול שלך צריך להיות לפי כמות השימוש שלך ברכב. אם אתה אחד שנוסע המון, אז אתה תהנה מרכב חדש ומפנק, ואת הירידה של הערך, אתה מיצית. דהיינו, אם אתה נוסע 50 אלף קילומטר בשנה, אז תוך שלוש שנים אתה נוסע בחצי מהכמות שהרכב אמור לעשות, כך שהירידה ב30% מערך הרכב, היא הגיונית.

כמובן, אם הוא יהיה בחנייה כל הזמן הזה, אז הכסף 'נשרף' סתם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש יתרון ברכב חדש

אתה מקבל אחריות יצרן ל-3 שנים, יש לך אמינות ברכישה שלא תיפול בידיים של נוכלים ובנוסף אתה מכיר את ההסטוריה של הרכב מאחר ואתה יד ראשונה.

מהצד השני יש איבוד ערך גבוה..

כלכלית הכי טוב לקנות משומש עם קילומטרז' נמוך. מקובל לחשוב שרכב עד 10 שנים לא יעשה הרבה צרות לבעלים.

הבעיה שיש הרבה מאוד נוכלים שמשנים את מד הק"מ וגם מסתירים תאונות שהרכב עבר כולל הסטוריה עגומה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צ'מפיון נותנים שנתיים אחריות. קיה שבע שנים - תלוי ברכב, בקיצור.

בכל מקרה, מאד תלוי מה הדרישות מהרכב.

בלי דרישות ברורות מהרכב קצת קשה לענות, זה כללי מדי. יש 'תפקידים' שרכב ב-5000 יכול למלא מצוין, ויש תפקידים שרכב חדש ב-60-70 מאד ישתלם עבורם, למרות איבוד הערך וכו'.

בקיצור, שאלה קצת כללי מדי, לטעמי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגרמנים יודעים שמי שקונה אותם מבוסס יחסית לכן יהיה מוכן לקבל אחריות מופחתת

אני לא הייתי קונה חדש שיש לו פחות מ-3 שנות אחריות ובכלל אם יש יותר למה לא.

דווקא קיבלתי קיה כרכב חלופי. היה לא רע בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא חושב שהגישה מבוססת על לקוחות עם יותר כסף :-\

אני לא רואה סיבה לפסול על פי כמה אחריות נותנים. זה בסה"כ עוד פרמטר. אם הרכב למשל זול יותר באלפי שקלים, זה כנראה יחפה על תקלות שאולי יקרו בשנה השלישית. ובכל מקרה כסף זה רק פרמטר אחד בקנית ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מבין שאצל הגרמנים הפרמטר של "זול יותר באלפי שקלים"

לא כל כך קיים

הפאביה בחניה שלי חושבת אחרת :xyxthumbs:

זה מאד תלוי מה אתה מחפש. אני חיפשתי חזק, מאובזר וידני. עם הפרמטרים האלה אין אף דגם בארץ שמתקרב למה שהפאביה מציעה.

אלה הסופרמיני שנמכרים בארץ עם השילוב של גרסה מאובזרת וידני (אין הרבה, בד"כ ידני בא רק בגרסאות ללא אבזור בכלל):

* יונדאי i20 1.6 - 108,000

* פיאט 1.4 (105 כ"ס) - 110,000

* 207 1.6 - 120,000

* איביזה 1.2TSI - 112,000

* פאביה 1.2 TSI - 98,000

קודם כל זה קצת מביך שמוכרים בארץ רק 5 סופרמיני עם השילוב של אבזור+ידני. אבל מתוך מה שמוכרים הפאביה לוקחת בהפרש ע-נ-ק.

קודם כל הפאביה והאיביזה הן שתי המכוניות הכי חזקות ברשימה הזאת (ה-207 מתקרבת אבל לא מגיעה לביצועים). דבר שני הפאביה עולה 10,000 ש"ח פחות מהרכב הכי זול אחריה.

צריך להיות אסון די רציני כדי שאיזה נזק שיקרה בשנה השלישית דווקא יהיה שווה יותר מ-10 אלף ש"ח. וכמובן זול יותר מראש סובל פחות מאיבוד ערך וכו'.

* עכשיו יש את הקליו ברשימה ומאד בזול - אבל היא עגלה רצינית ועדיין צרפתיה...

אגב, נניח ואני מוכן להתפשר על הידני ולא על האבזור, ואני מכניס לרשימה את כל הגרסאות החזקות והמאובזרות (סוויפט, יאריס, C3 ועוד) - עדיין אין שום דבר שיורד מתחת ל-102,000 - זה הגיוני, כי אוט' עולה יותר. אז אני משלם יותר על משהו שאני רוצה פחות ולא נותן שום יתרון - עדיין כולם איטיים מהפאביה ולא מציעים ערך מוסף אמיתי של אבזור.

אם אני מתפשר על האבזור ונשאר עם הידני אז יש הרבה יותר אופציות - מוכרים הרבה מכוניות חלשות נטולות אבזור עם ידני. שם באמת אין יתרון לפאביה, כי הכל שם סובב סביב אותו מחיר, למרות שעכשיו הדילים שיצאו קצת מסבכים את התמונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...