אנשים קורסים תחת הנטל! - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אנשים קורסים תחת הנטל!


Born2Kill

Recommended Posts

  • תגובות 119
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

השמאל לא קיים היום בישראל. לא המדיני ולא הכלכלי - וחבל מאוד שכך.

השמאל קיים, הן מדינית והן כלכלית. אלא מה, מעטים קונים את הסחורה הזו היום - וטוב מאוד שכך. למרות שדווקא כלכלית יש הרבה יותר קופצים על הסחורה השמאלנית מקלוקלת מאשר מדינית. רק תראה כמה אנשים מאשימים את "העשירים" בצרות שהם עצמם הכניסו אותנו אליהן.

ובגין עלק-ימני. ברגע האמת הוא מצביע לפי רוח התקשורת.

למיטב זכרוני הוא התנגד להקפאה חד צדדית, ובפועל הצביע בעד.

הצביע בעד בממשלה או בכנסת? כי אם בכנסת אז זה בגלל שלא היתה לא ברירה - שר לא יכול להצביע בכנסת נגד החלטת ממשלה.

ואיך קדימה ימנית בהיבט הכלכלי. שכחת מי הסיר את הפיקוח?!

נו, זו בדיוק הנקודה: הסרת פיקוח על מחירים היא צעד ימני קלאסי. אבל כפי שכבר כתבתי, זה לא הפיקוח על המחירים, זו העובדה שהישראלים לא טורחים לבדוק את תווית המחיר לפני שהם קונים. נראה לך שמחלבה כלשהי היתה מעיזה להעלות את המחיר בעשר אגורות אם ההנהלה שלה היתה יודעת שהם יפסידו חצי מהלקוחותץ שלהם באותו יום? אבל הישראלים ספגו העלאה אחרי העלאה והמשיכו לקנות. אז מי הפראייר שלא יעלה את המחיר?

הנושא הכלכלי זה הנושא החם כרגע, אז קדימה בעד. כי זה נגד ביבי.

ציפי לא עושה נאדה, רק מלמולים על דוכן הכנסת.

כאן אתה בהחלט צודק. נו, מה אתה כבר מצפה ממפלגה שמנוהלת ע"י חברת פרסום? לבני תמיד בודקת מה ביבי אומר ואז מתייצבת בכיוון ההפוך. מה שמצחיק זה שבכל פעם שביבי מזגזג (קןרה גם במשפחות הכי רעות ;) ), לבני מזגזגת מיד אחריו כדי להבטיח שתישאר בצד השני...

תגידו מה הקשר ימני שמולני לנטל בכלל ?

אנחנו מריונטות של בעלי ההון ואין פה באמת תחרות אמיתית בשוק ולא משנה קדימה ליכוד או עבודה או ביתנו כולם שפוטים של בעלי ההון

ובגלל זה המחירים יתנפחו כל כך

שטויות. למה מחירי הקוטג' ירדו? כי אנשים לא קנו. לתנובה ושטראוס לא היתה ברירה - עדיף להרוויח פחות מאשר לא להרוויח בכלל. אז למה הם עלו? כי אנשים כמוך קנו למרות שהמחירים עלו.

אתה יודע איך נקבע מחיר של מוצר? התשובה פשוטה מאוד: לפי הסכום שאנשים מוכנים לשלם עליו. תמונה של ואן גוך שווה 22 מיליון דולר כי יש פראייר שמוכן לשלם עליה 22 מיליון. אתה יכול לקנות זיוף שרק מומחה יוכל להבדיל בינו ובין הדבר האמיתי ב- 1000 דולר. ולמה דירת ארבעה חדרים בפ"ת נמכרת ב- 1.4 מיליון ש"ח? כי יש מי שמוכן לשלם עליה 1.4 מיליון. מה יעשה הבעלים שלה, יתעקש למכור אותה דווקא ב- 1.2 מיליון למרות שיש מי שמציע לו 200,000 ש"ח יותר? גם אם הוא יחליט להיות פראייר/אלטרואיסט (מחק את מה שנראה לך מיותר) זה לא יעזור, כי על דירה שזולה בהרבה ממחיר השוק יהיו המון קופצים, בסה"כ אפשר למכור אותה יום אחד אחרי שקנית ולהרוויח במקום 200,000. אז איך הוא יכול לבחור למי מתוך כל אלו שרוצים לקנות הוא צריך למכור?

וזה נכון גם לקוטג'. אם אנשים מוכנים לשלם 8 ש"ח לגביע, ימכרו אותו ב- 8 ש"ח לגביע. אם אנשים לא יסכימו לקנות במחיר זה, הוא ירד. כי יש גבול לכמות הקוטג' שמשפחת שטראוס יכולה לאכול בעצמה.

רוצה שתהיה תחרות? תדאג שיהיה כדאי להתחרות עליך. כרגע זה פשוט לא משתלם.

אני עברתי אפס פעמים בנק כי הסניף נמצא ממש ליד הבית ואני מקבל יחס טוב.

בדיוק הנקודה שלי. למי אכפת איפה הסניף? שיהיה במטולה מצידי. הסניף שלי היום נמצא במרחק של 20 דקות נסיעה (אם אין פקקים) וזה בכלל לא משנה - מה איבדתי בסניף? מה יש, אין כספומט? אין אינטרנט? אין שירות טלפוני? הפעם האחרונה שבה הייתי בסניף היתה כדי לחתום על מסגרת אוברדרפט, כשיצאה התקנה שחייבה את זה. מתי זה היה, לפני שנתיים? שלוש?

יחס טוב? אחלה. אתה מקבל את היחס הכי טוב שאתה יכול לקבל? איך אתה יודע? השוות לאחרים?

אתה יודע כמה עמלות היית משלם בחודש בבנקים אחרים? אני, למשל, משלם חצי מתעריף המינימום. כמה אתה? ריבית (נמוכה, אבל יותר טובה מכלום) על הפלוס אתה מקבל? יש הרבה מאוד דברים שהבנק יכול לתת לך וקרוב לוודאי שלא נותן כי אין לו סיבה לתת - בכל מקרה אתה תישאר לקוח, אז למה להשקיע בך?

אני יודע מצויין איפה נמצאת תחנת הדלק הכי זולה באזור, אבל מאחר ומדובר בסטייה משמעותית מהמסלול הרגיל אין טעם לנסוע לשם. חסכון 15 אג' לליטר יתזקק עם מסלול נסיעה ארוך יותר.

כמה זה סטיה משמעותית? קילומטר לכל כיוון? בוא נגיד בסה"כ חמישה ק"מ. בוא נגיד שהאוטו שלך עושה עשרה לליטר, כלומר הסטייה הזו לוקחת חצי ליטר. בוא נגיד שאתה מתדלק 25 ליטר, כלומר חוסך 3.75 ש"ח, שזה בדיוק מה שביזבזת בנסיעה. אם התחנה קרובה יותר , אתה מתדלק יותר או נוסע חסכוני יותר, הרווחת. ומה עוד, אה מעודד את בעלי התחנה להמשיך לגבות פחות מהמקסימום ומעודד את בעלי התחנות האחרות להוריד גם הם את המחיר. אם בתחנה שנמצאת ממש בדרך שלך יגלו שהם מאבדים יותר ויותר לקוחות, גם הם יתחילו להוריד את המחיר. ואז הלקוחות יחזרו ואתה תוכל לא לעשות את הסיבוב ועדיין לשלם פחות. בעל התחנה המרוחקת יור יאלץ למצוא דרך אחרת להחזיר את הלקוחות - אולי להוריד עוד יותר את המחיר ואולי משהו אחר.

אני לא מחליף ספקית סלולרית כי בגדול כולם אותו הדבר, אבל הרבה מאוד אנשים משתמשים בניידות במספרים תירוץ לסחוט הטבות והנחות. אז לא צריך להכליל. הצרכן הישראלי ממש לא טיפש כמו שאתה עושה ממנו.

איך אתה יודע שבגדול כולם אותו דבר? ניסית לסחוט הטבות והנחות? בדקת גם אצל המתחרים?

הצרכן הישראלי לא טיפש - הוא מאוד טיפש. עובדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגיע הזמן שהממשלה תוריד את הרסן והפיקוח ותפסיק לקחת מס-הכנסה בפועל של יותר מ-70%(כן כן, בדקו את המספרים - 70% מההכנסה שלכם הולכת למדינה בכל חודש, ככה בכיף שלכם). הגיע הזמן להפסיק לנצל כ"א זול משמעותית ממחיר השוק על ידי שירות צבאי. הגיע הזמן להפסיק "לתכנן" ערים ולתת ליזמים לבנות.

הגיע הזמן להרבה דברים. אף אחד מהם לא יקרה בזמן הקרוב. מה שיקרה הוא חקיקה, או תקנה שתתן מרווח נשימה לשנה-שנתיים ואז הפיצוץ יהיה בכלל בממשלה הבאה - וכותרות המאמרים יהיו "עכשיו שאני חושב על זה, בעצם שטייניץ היה שר אוצר מעולה ונורא חברתי!" ועוד דברים נפלאים.

אני רוצה שמישהו יצטט את הפוסט הזה בחתימה שלו - אם וכאשר ממשלת תחליט לסבסד משכנתאות כפי שסיבסדה ממשלת ארה"ב, אני חוזה נפילה חזקה של המשק הישראלי בעוד בין 2 ל-5 שנים. Mark my words. אל תשכחו להאשים אח"כ את השוק החופשי ולומר שהקפיטליזם נכשל.

איסתרא - מה שאתה אומר נכון בגדול, אך הוא בעיקר בגלל מצב השוק ולא בגלל הנפש הצרכנית הישראלית. אין לתנובה אינטרס להוריד מחירים כי אין מחירים גבוהים מולם היא מתחרה. יש לתנובה אינטרס להעלות מחירים כי כולם ממשיכים לקנות ואין חברה אחרת(אפקטיבית, שלא יגידו "טרה!"). כי אם הבחירה שלי כצרכן היא או לשלם 8 שקלים ו-10 אגורות על קוטג' או לא לקבל קוטג' בכלל, אני אעדיף 8 שקלים ו-10 אגורות.

כאשר אני אראה על המדף קוטג' ב-8 שקלים של תנובה לעומת קוטג' ב-6 שקלים של "קיש קיש קריא מחלבות", ואיכותם זהה, אקנה גם אקנה את הזה ב-6 שקלים - ואז יש לתנובה באבו-אבוה אינטרס להוריד מחירים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא, אכן התבלבלתי בעניין הימניות הכלכלית.

העניין הסלולרי: כולם אותו חרא. לעבור מחרא אחד לשני, ואז לדלג לשלישי? אין טעם.

מוצרי מזון: 2-3 חברות שולטות בכל האוכל שנכנס לנו הביתה. גם פה אין טעם לנטוש חברה אחת, כי השאר בדיוק כמוה.

כל השוק פה נשלט בידי קומץ שהאינטרס היחיד שלו זה להציג רווח יותר גבוה מהרווח של שנה שעברה.

אם שנה שעברה הרוויחו 400 מיליון נטו, השנה הם חייבים 500, אחרת זאת תהיה "שנת הפסד".

אין גבול לחזירות והגרידי.

בעניין הדיור אני חייב להגיד שאני לא ב100 אחוז תומך.

כל המחירים עולים, גם עלות דירה ושכירות.

וכל מחאת הדיור התחילה בזה שסטודנטים צעירים רוצים לחיות במרכז תל אביב עם משכורת מארומה. בחייאת רבאק?!

כשדירה עולה 3 מיליון שקל, הם מצפים לשלם עליה 2000 שקל בחודש?! מישהו פה גדל בתחושה שהכל מגיע לו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא יאומן עד כמה אני מרגיש את הנטל הזה, צמצום חובות מעולם לא היה קשה כל כך.

די לבכות ולהאשים את כל העולם באינפלציה.

אם נתת לעצמך להיכנס לחובות זו אשמתך שלך, ושלך בלבד.

תגלה אחריות, תבטל את הסלולרי, תתנתק מהכבלים + , ותמכור את הקטנוע.

תיסע עד סוף השירות בתחבורה ציבורית (שזה חינם לך כי אתה חייל), תחייה במסגרת ההכנסה שלך, ותראה איך שהמצב שלך ישתפר פלאים.

ואם אתה צריך בידור - גש לספריה הציבורית ותשאיל ספרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

* אני מגיע הרבה לבנק כדי להפקיד מזומן, שיקים ולעשות סידורים.

*חסכון עלוב של 3.75 ש"ח בתדלוק כאשר אני מוציא מעל 1,000 ש"ח דלק בחודש לא שווה מבחינתי לעשות עיקוף לתעשייה ולעמוד שם בפקקים אחרי יום עבודה.

* לא השתמשתי בניידות מספרים לסחוט הנחות והטבות כי אין טעם. החשבון החודשי עומד על 30 ש"ח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סבא שלי אמר לי היום משפט חכם (נכון ואקטואלי) "שבוכים זה סימן שהמצב טוב, כי כשרע באמת אין זמן ויכולת לבכות".

תסתכלו על תמונת המצב הישראלי מלמעלה והוא צודק לחלוטין.

מבחינה בטחונית, בעשרים שנה האחרונות הקדנציות של ביבי היו הכי שקטות.(הפיגועים בזמן שרון וברק והמלחמות של אולמרט)

מבחינה מדינית, בארה"ב יש נשיא שלא ממש מת על ועדיין היחסים עם ארה"ב מצויינים, (ע"ע הנאום בקונגרס) היחסים עם קנדה טובים כמו שלא היו מעולם, ( זה לא קשור לביבי, רה"מ הקנדי סטיבן הארפר מאוהב בישראל) ואפילו באירופה ובאו"ם המצב יחסית טוב. (מדינות אירופה עצרו את המטס, ובאו"ם לא היה גינוי רציני למשט למרות שישראל השתלטה עליו בשטח בינלאומי)

מבחינה כלכלית, המצב בעולם קשה הרבה יותר מאשר בממשלות קודמות ולמרות זאת הצטרפה ל-OCED, דרוג האשראי עלה, והכלכלה יציבה כשכלכלות בעולם קורסות אחת אחרי השניה.

מבחינה רמת החיים של האזרחים, רמת החיים בישראל עלתה ברמות מטורפות (מספר המכוניות החדשות שנקנות (יותר מ-200,000) 10% ממכשירי הסלולר בישראל הם IPHONE).

מבחינת ההוצאות החודשיות של אזרח נעשו דברים טובים כמו הרפורמה בסלולר (הרגשתם את זה בחשבון החודשי) ודברים רעים מאוד כמו המס על הדלק. אבל הדבר הרע ביותר הוא כמובן מחירי הדירות והשכירות, אבל זה לא אשמתו המלאה של ביבי. יש מספר עובדות שכדאי לקחת בחשבון:

1. מסתננים מסודן, מדובר בעשרות אלפים (לפחות 40,000) שמשתמשים במספר רב של דירות (10,000 דירות ואולי יותר) דווקא השמאל (שבוכה על מחירי הדירות) הוא זה שמתנגד ומפריע לגרוש.

2. בגץ, הוצאת צווי מניעה לבניה על כל תולעת שפעיל איכות סביבה חושב שראה בשטח של 10,000 דירות, זה היה בסדר אם היה מקום אחר לבנות אבל אנחנו מדינה קטנה, ואין. אני בעד איכות הסביבה אבל צריך מידתיות ובני אדם קודמים לחיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוקר טוב, אני חושב שהדיון מפספס את המטרה העיקרית, והיא שאנחנו יורים לעצמנו ברגל. במקום להתווכח על זה שכולנו, החל מעובד הזבל ועד למהנדס בהיי טק הולכים לעבוד שנים רבות עבור היכולת לרכוש בית משלנו. ההורים שלנו לא עבדו ככה, ואין סיבה שרלטיבית גם אנחנו. אז במקום וילה נקנה דירה בגלל גודלה של המדינה, אבל זה לא משנה שלא יכול להיות מצב שזוג צעיר לא מסוגל להגיע ליכולת לרכוש בית בישראל היום.

כל המאבק של ימין-שמאל, מי אשם במצב, האם התל אביבים משינקין הם סתם מפונקים או לא הוא פגיעה עצמית במאבק.

בסוף כל אחד מאיתנו צריך להבין שמעמד הביניים בישראל על סף קריסה, אנחנו משלמים על המון דברים ולא סוגרים תחודש בזמן ששכבות גדולות של אוכלוסיה (בין אם זה אוכלוסיות חלשות או חלוקת משאבי המדינה לקבוצות חזקות) מקבלות הטבות. מאבק הדירות הוא רק ההתחלה, אני מאוד מקווה שכולנו נפנים שצריך פה שינוי אמיתי לפחות מבחינה כלכלית. מי שיוצא נגד המאבק בכל צורה שהיא רק מחזק את הממשלה. בזמנים כאלה צריך להתאחד, כדי שנגיע להישגים. (ומצטער על הנימה המרקסיסטית,הכותב הינו ימני בדעותיו הכלכליות והפוליטיות)

מציע לכולם לקרוא את המאמר הזה לפרספקטיבה שונה (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4098350,00.html)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בואו נראה מאיפה מגיעות הבעיות:

סלולר - 3 וחצי חברות שמוגנות על משרד התקשורת מפני תחרות ח"ו. ושר התקשורת יוצא גיבור אחרי שהוא מרשה לעוד שתי חברות להכנס לשוק... תודה רבה באמת. אותו דבר לגבי הטלוויזיה הרב ערוצית.

בנקים - מעשית אי אפשר לפתוח בנק בישראל. חסמי הכניסה הם כמעט בלתי אפשריים. "המפקח על הבנקים" מגן על הבנקים מפני תחרות.

מזון - החקלאות בישראל מקבלת סובסידיות והגנה מפני תחרות.

דיור - הממשלה היא הבעלים של כ 93% מהקרקעות במדינה. קבלת אישורים לבנייה היא משימה ביוקרטית שלוקחת שנים, והעיריות מעדיפות לבנות אזורי תעשייה ודירות גדולות למבוגרים אמידים שאפשר לגבות מהם ארנונה בקלות והם לא צורכים יותר מדי שרותים.

מיסים - החלק שנגבה כמיסים מההכנסה הלאומית שואף ל 50%.

ובאף אחד מהדברים שציינתי אין שום הבדל משמעותי בין ממשלות של ליכוד, קדימה, או עבודה. רוב הבעיות שציינתי קיימות בעיקר ברמה של הפקידות.

עריכה: והמצב הבטחוני הוא לא תירוץ לכמעט שום דבר מזה, חוץ מאולי כמה אחוזים בודדים במיסים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

די לבכות ולהאשים את כל העולם באינפלציה.

אם נתת לעצמך להיכנס לחובות זו אשמתך שלך, ושלך בלבד.

תגלה אחריות, תבטל את הסלולרי, תתנתק מהכבלים + , ותמכור את הקטנוע.

תיסע עד סוף השירות בתחבורה ציבורית (שזה חינם לך כי אתה חייל), תחייה במסגרת ההכנסה שלך, ותראה איך שהמצב שלך ישתפר פלאים.

ואם אתה צריך בידור - גש לספריה הציבורית ותשאיל ספרים.

אני חייב סלולארי וקטנוע כדי להתנייד... אין לי זמן לעבוד בימים רגילים אלא רק בסופ"שים.

התחלתי לא מזמן עבודה אבל אתמול פיטרו אותי (ראיתי כבר את עצמי מפוטר עוד מהיום הראשון, אך המעסיק קצת "טרולולו" ומצפה לעובד עם יכולות של סופרמן, או במילים אחרות - חיב"ס, במיוחד לבנאדם שמשלם מינימום וזאת עבודה עם מעט מאוד טיפים).

בינתיים הציעו לי שעם הכסף שיש לי כרגע אני ישלם רק את הריביות במטרה שהחוב לא יגדל ואז כשאני ישתחרר, או לחילופין - ימצא עבודה קבועה, אני יוריד מהחוב בסכומים גדולים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו קצת לא קשור, דיברתם על ההתווכחות עם החברות בכדי לקבל דילים טובים יותר

אולי זה רק אני, אבל זה זה נראה לי בזיון שאדם אחד משלם פי 1.5 על עיתון סלולרי כבלים ואינטרנט רק בגלל שהוא לא צועק כמו אדם אחר.

וזה אפילו לא קטע של ויכוח, אם אתה מבקש מהם להתנתק ברוגע הם מבינים שאתה חושב בצורה רציונלית ושהם לא יוכלו להשיג אותך, אתה אשכרה חייב לצעוק ולהשמע היסטרי כדי שהם יביאו לך דברים כדי להרגיע אותך.

זה משגע! לא נעים לי לצעוק על איזה פקיד מסכן שבטח שלא קשור לתקלות של רק כדי לשלם פחות, ואתם מתארים את המצב הזה כאילו הוא תקין.

מה זה שוק? לאיזה מין חברה יש מחירים שתלויים ברמת המיקוח של הלקוחות? למה מיקוח זה דבר שצריך לעודד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^אפשר לשאול, איזה הוצאות יש לך מלבד הקטנוע והנייד?

"ההוצאות" שלי שהם באמת "הוצאות" אלו חובות שהשארתי מאחורי איך שהתגייסתי, אך חיפושי העבודה אורכים וקשים כי אני צריך גמישות רבה, אני גר בפ"ת ומשרת בירושלים.

יוצא שאני מגיע הבייתה כל יום ב-19:00 עם מלא זיעה (במיוחד בחודשים הללו) ואין ברירה אלא לחפש משהו לסופ"שים אך זה לא מספק ממש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמדומני הצבא מספק הלוואות בריבית 0% לחיילים בחובות או כל מיני כלים דומים - דבר עם משרד הת"ש שלך.

לקחתי הלוואה של 1000 שקל אך זה עזר זמנית ביותר.

גם אני מתוך אותם אנשים שנפלו בפח של חברות הסלולר עוד לפני החוקים של כחלון ולכן אני משלם כך ביוקר, כי זה בא לי בתקופה הכי לא טובה שיכולה להיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...