צריך לבחור בין שתי לוחות DZ68DB או DP67BG של אינטל - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צריך לבחור בין שתי לוחות DZ68DB או DP67BG של אינטל


Jack_g

Recommended Posts

חשוב לציין שלא משנה באיזה לוח אבחר אני משתמש בכרטיס מסך חיצוני שיותר טוב מ ה IGP של במעבד 2600K שיש לי.

1. יש את הלוח DP67BG שהוא לוח מעולה לפי כל האתרים מכיל גופי קירור טובים 'מעגלי מתח יציבים ופיצ'רים כמו תצוגת LCD לתקלות ועוד

2. לוח DZ68DB צ'יפסט חדש ודווקא יוצא לי שהוא יותר זול ב 150 ש"ח אבל הוא ממש פשוט במראה אין גופי קירור בלוח עצמו ואני לא מוצא ביקורות עליו.

מה שידוע לי שZ68 מכיל אפשרות לעבוד בו זמנית עם שני כרטיסי מסך ללא כיבוי והדלקה של מחשב האם זה נכון?(הכוונה האם אני יכול לעבוד עם כרטיס מסך מובנה ואם אני מריץ משחק לשנות בתוך לכרטיס החיצוני?)

מבחינת ביצועים במשחקים הבנתי ששתי הצ'יפסטים זהים, זה נכון?

אודה לעזרתכם בסוגיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. תוריד בבקשה את המילה דחוף מהכותרת, ותוסיף לה את דגמי הלוחות.

2. לערכת השבבים וללוח אין "ביצועים". הם לא מוסיפים או גורעים מהיכולת של רכיבי העיבוד המותקנים בהם (מעבד וכרטיס גרפי) ולכן במשחקים או בכל פעולה אחרת, המעבד והכרטיס הגרפי יפיקו את אותם ביצועים כשהםא מותקנים בלוח מתאים.

3. ערכת השבבים Z68 מכילה את טכנולוגית Virtu שממשתמשת בליבה גרפית המובנית כאין צורך בייעודית. כרגע זה עדין יותר בגדר גימיק ולא ממש תורם לחסכון בחשמל (כי הליבה נשארת פעילה פחות או יותר גם כשהיא לא בשימוש).

4. אם מחירי הלוחות דומים עדיף לדעתי לוח Z68 כי לא מזיק שיש את הפיצ'רים הללו ובעתיד תוכל להסב אותו ל-HTPC או להשתמש בו עם הליבה הגרפית המובנית (וגם לא מזיק שיש גיבוי). ממליץ לך גם לבדוק את הלוח Z68 Pro 3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שיניתי את הכותרת.

תשמע לוחות אחרים זאת לא אופציה מכיוון שאת אלו אני יכול לקנות במחירים מאוד זולים ובהשוואה ללוח שאתה מציין יש הבדל של לפחות 300 ש"ח שזה לא בא בחשבון מבחינתי.

מבחינת ביצועים הכוונה הייתה שלפי ביקורות כתוב שההבדלים בין הערכות זה רק הפיצ'רים שאתה ציינת אבל ישנם הבדלים אחרים בין הלוחות שציינתי אחד מאובזר ומפוצץ בפיצ'רים ובנוי ל OC והשני סטנדרטי לגמרי, אני אפילו לא יודע אם הקבלים ב לוח DZ68DB הם קבלים איכותיים שיתנו מתחים מדוייקים ויחזיקו הרבה זמן.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה עשיר בפיצ'רים? האם אתה זקוק למשהו שיש בו ושאין בלוח Z68? אם כן תקנה את הלוח מבין שני הלוחות הללו בהתאם להיצע התכונות שלו אתה זקוק.

רוב הלוחות לפלטפורמת SB יאפשרו לך OC מכובד. אין צורך לחפש דווקא לוח עם מערכת חשמל מיוחדת, אלא אם כן אתה מתכנן OC Extreme או מחפש לעבוד באופן קבוע עם המעבד ב-OC מקסימלי במגבלות הקירור שלך.

אם מתוכנן OC אני ממליץ לך גם להוריד את חוברת לוח האם של שני הלוחות ולראות איזה אפשרויות OC מציע לך ה- (או ה-UEFI). בעיקר בכל הנוגע להגדר מתח באופן ידני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גופי זה גם קצת גימיק, כמו בגופי . שזה שיש אותם זה לא מזיק, אבל הרי היצרן לא ייצר לוח שלא מסוגל לתפקד בצורה תקינה גם בלעדיהם (ואם כן, כבר היו שומעים על זה כמו במקרים אחרים של תקלות מביכות). ההוספה שלהם משדרת אותי מראה יוקרתי יותר, ובהחלט לא גורעת, אבל אין צורך לייחס להם חשיבות גדולה מדי.

לגבי איכות קבלים, יש חשיבות לאיכות הקבלים, אבל כל הדירוגים השונים כמו ה-UD של GB הם לא תמיד מבטיחים שיש לכך כיסוי או שדווקא הלוח הזה עדיף על-פני הלוח האחר.

אם התכונות של ה-Z68 שימושיות עבורך יותר מאלו של ה-P67, ואם הלוח Z68 מכיל מבחינת חיבורים ותכונות את כל מה שאתה צריך, אני לא רואה שום מניעה בלקנות אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמע נכון שפעם היו להם לוחות מיינסטרים אבל ה P67 שציינתי קיבל ציונים ממש טובים מכל הבחינות ואנשים מאוד מרוצים ממנו.

פלוס כמו שאמרתי כבר במחירים שאני קונה את הלוחות הנ"ל ממש לא משתלם לפזול אפילו לכיוון של לוחות אחרים אפילו אפ מביאים אותם במחיר של ארה"ב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת הכללה גסה מדי ולכן מדובר בדעה (לגיטימית) שלך, אך אתה מציג אותה כמשהו עובדתי. לא צריכה להיות שום מניעה מלקנות לוח של Intel בתנאי שהוא עונה על הצרכים שלך.

נכון שאת הלוחות של Intel יצרה ושבעבר בדגמים מסוימים נתגלו בעיות (גם בערכת השבבים מסדרה 6 של התגלו בעיות ועדיין אנשים קונים את פלטפורמת SB כמו שקנו את פלטפורמת Nehalem בזמנו), אך אין הפרט הזה מעיד על הכלל, ובטח לא קשור קשר ישיר לשאלה בדיון כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וודאי יש לזה קשר ישיר.

אם אין סיבה ספציפית לקנות דווקא אז יש עוד הרבה אופציות טובות, ובינהם אופציה שווה מבחינת איכות ופיצ'רים לP67 עם Z68.

ואז כל הדילמה נעלמת.

אבל מסתבר שיש סיבה להעדיף דווקא בגלל מחיר מיוחד.

אז הדילמה מצומצמת לכדי בחירה בין שני אפשרויות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

אז בהקשר לנושא המקורי - DP67BG הוא לוח עם מספיק ביקורות ברשת ולאומתו על היכולות OC של DZ68DB לא מצאתי מידע מועיל ברשת.

מישהו יכול ליעץ?

מה שכן מצאתי זה מדריך ל-BIOS של DZ68DB, אבל הוא לא אומר לי הרבה

http://download.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/biosglossarybymenu_v16.pdf

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני קניתי את ה P67 בסוף ואני ממש מרוצה ממנו.

זה הכל תלוי למה אתה צריך את הלוח ואם אתה מתכוון להשתמש בכרטיס מסך חיצוני או לא.

ועוד דבר ה Z68 פשוט מכוער מבחינת מראה הוא מזכיר את הלוחות הזולים של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא מאפשר OC אבל אלא אם כן דברים השתנו מלוחות ה-P67 של Intel. תהליך ביצוע ה-OC עצמו קצת פחות "ידידותי" בהשוואה לרוב הלוחות של היצרניות האחרות שם פשוט אתה מעלה מכפלה ולאחר מכן מתח עד להגעה ליציבות.

בטווחי המחיר הללו אתה יכול למצוא גם את ה-Z68 Pro 3 ו-Pro 3-M של . אם הם עונים על כל שאר הדרישות שלך גם הם יהיו אפשרות טובה מאוד אם אין סיבה מסוימת לקנות דווקא (כמו הנחה או זמינות רק של הלוח הזה בחנות שממנה אתה קונה).

אבל באופן כללי, אין שום מניעה לקנות את הלוח של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...