יSKYPC פשטו את הרגל ! - עמוד 5 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יSKYPC פשטו את הרגל !


gilboag

Recommended Posts

  • תגובות 135
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

כמאט קניתי מהם מחשב חדש לפני חודשיים! קבלתי הצעה ראיתי את המחיר וצחקתי...הם ניסו להסביר לי שעה שאני משלם יותר בתמורה לאחריות טובה וראש שקט עם שירות וסוג רכיבים. בסוף אמרתי תודה אבל לא ואחרי שעה התחדשתי במחשב מ- KSP שנראה שהם לא הולכים לפשוט רגל בקרוב! אה וכמובן חסכתי כמה מאות שקלים עבור אותה מערכת :hat:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

האמת? נשמע לי סיפור מצוץ מהאצבע - קשה לי מאוד להאמין שב-KSP הצלחת "לחסוך כמה מאות שקלים עבור אותה מערכת".

בכל שנותי כאן באתר לא קרה שהצלחתי לבנות מפרט זול יותר ב-KSP עבור אותו מפרט מ-TMS/RSM/IQPC/זיגזג למשל - ודאי לא בהפרש של מאות שקלים.

או שקיבלת מפרט נחות משמעותית ואתה לא מבין את ההבדל, או שיש לך קומבינות ב-KSP או שזו סתם הודעה שתולה וחסרת ביסוס במקרה בטוב.

כבר ציינתי בבירור שתהיה אכיפה חמורה של החוקים בפורום הזה ובפרט השמצות חסרות בסיס - ראה הוזהרת!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקלות אפשר לצאת במערכת יותר זולה במאות שקלים כשאתה קונה מחשב יקר יחסית ומרכיב את המפרט מחלקים טובים שאתה בוחר ומעדיף.

בדרך כלל כל החנויות יש להם מוצרים יותר משתלמים ומוצרים פחות משתלמים (עד יקרים מאוד במידה חסרת הגיון וגבולות).

חופשי אפשר לצאת עם מחיר מפוצץ בגלל שדה מוקשים על מוצרים פחות מבוקשים שמי שרוצה דווקא אותם "אולי" יסכים לשלם פרמיום בלי לשים לב או כי אין לו ברירה אם הוא רוצה לקנות דווקא מאותה חנות.

זה לא חוכמה להשוות מחירים של מפרטים מומלצים ולקבוע שההבדלים בין החנויות לא גדולים.

לך תבנה מפרטים קצת יותר איכותיים או מתוחכמים ותתחיל להשוות.

אתה תרגיש מה שכל לקוח איכותי מרגיש, שזה כמו שדה מוקשים, וקשה לצאת מזה בלי לדרוך על איזה מוקש או שניים.

פתאום אתה מוצא את עצמך או מזמין חלקים משני מקומות שונים (או יותר), או שוקל מאיזה חנות הנזק מהמוקשים יהיה הכי קטן.

מעבר לרווח הסביר באחוזים שהחנויות מרוויחות עליך (שבסכומו הסופי גודל כמובן ביחס לעלות המערכת), יש רווח שהחנויות עושות שהוא כמו דמי טירטור שאתה משלם כדי לא להיות מטורטר.

מאז שאני זוכר את עצמי, כל פעם שקניתי מחשב רציני עם תקציב גבוה ככה בדיוק זה היה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

זה נכון כשמדובר על מפרטי HIGH-END מקוסטמים שבד"כ בונים מביני עניין בתקציבים גבוהים במיוחד.

רובם ככל הנראה לא קונים מפרט שלם מ-KSP תוך שעה וככל הנראה לא צריכים שיסבירו להם "שאני משלם יותר בתמורה לאחריות טובה וראש שקט עם שירות וסוג רכיבים".

אני בספק רב אם זהו המקרה המדובר כאן והיעדר הפירוט רק מחזק את חשדותי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

:xyxthumbs::lol:

1:0

והנה ציטוט שלך בתגובה:

אתה תתפלא כמה אפשר לראות לפעמים מכמה טיפות מידע.

עם הכלים הנכונים והרבה נסיון אפשר לייצר יצירות מופת מהחומרים הכי זולים. ;D

1:1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי ואבוי!

הזמנתי מסך בעלות של כ-1500 ש"ח, למזלי לא היה להם במלאי והם היו צריכים להזמין אז שלימתי רק כ-200 ש"ח

יצאתי בזול אבל אחרים כנראה לא. :kopfpatsch:

בושה לשוק שקורה כזה דבר ולחנות שבימים הראשונים של חופש פסח התנהגה כיאילו כלום והנציג מכר לי את המסך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לעניות דעתי זה קשקוש מוחלט - הבעיה היא הצרכן הישראלי הממוצע ולא ב-KSP/איבורי/אלקטרה - לצרכן ההדיוט הם מוכרים לא פעם זבל גנרי ולא תואם לדרישות במחירי רצפה או מפרטי בסיס במחירי פרמיום. אחוז הקונים חלקי מחשב ב- הוא ממש זניח וחסר משמעות...

הצרכן הישראלי פשוט לא מבין את ההבדל ומצפה לקבל גם ברשתות הרציניות וההוגנות "מחשב גיימינג פיצוץ הכי חדש ב-976 שח" ולא מבין למה צריך לשלם יותר.

לצערי מה שחשוב לצרכן הישראלי (ולישראלים בכלל) זה "לא לצאת פראיירים" וזה מתבטא אך ורק במחיר. כל השאר לא נחשב מבחינתם גם אם הם קנו זבל שארוז בתוך מארז מפואר. חבל..

לצערי הרב,

הקפיטליזם החזירי השתלט עלינו ובשילוב עם מחירי רצפה הצרכן הישראלי הממוצע מסתחרר ודוהר בהמוניו לחנויות הנ"ל שבהם מעסיקים עובדים במשכורות מינימום (אם לא פחות) עם עמלות על מכירות.

מה שקורה זה:

א. אין אמינות. המוכר רוצה לצאת בסוף היום עם משכורת בכיס ולא רואה בעיניים.

ב. מוכרים זבל להמונים שחושבים שהם עשו את עסקת חייהם בגלל המחיר.

ג. הבעלים של אותם רשתות משלשלים לכיסם את רוב הרווחים שבאים על חשבון עלויות נמוכות של העסקת עובדים = קפיטליזם חזירי.

ד. התוצאות הכספיות שלהם מגוחכות (תחפשו ברשת מה הרווח הנקי של אייבורי למשל) ותבינו שפשיטת רגל של גדולה היא עניין של זמן ותגרום לרעידת אדמה שאולי תעיר פה קצת אנשים.

ועוד לא הזכרתי את השירות.......

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

In communist russia, computer buys you..

ולענייננו, לאדם מלפני 2 פוסטים, יש סיבה מאוד טובה למה מסתכלים נטו על המחיר, כי זה מה שמשנה.

שירות לאחר הקניה הוא פחות מדד, כי בקבלת שירות במסגרת האחריות יש הרבה סיכון וחוסר ודאות, שכן חנויות קטנות קמות ונופלות, וחנויות גדולות אוהבות להתנער מאחריות (לא תמיד, אבל יש מספיק עדויות שמראות על שיטתיות).

זו כבר סיבה מספיק טובה לקחת את המחיר בתור המדד העיקרי.

מה גם, שהמחירים בארץ הם רק מקבילים במקרה הטוב למחירים בארה"ב/אירופה. זה שהתרגלנו לתירוצים של "אנחנו נידחים ומוקפים אויבים אז נשלם יותר" לא אומר שככה זה צריך להיות. אני לא מבין אותך, אתה בוכה על הכוח הצרכני שלנו לבוא ולהוריד מחירים? מי כאן בדיוק החזיר הקפיטליסט? (סליחה יהודה איש קריות)

--

נכון שאם כולם לא היו מסתכלים על המחיר אלא גם על השירות לאחר הקניה, אז גם חנויות קטנות היו שורדות, אבל לך תחנך שוק שלם.

דיסקליימר:

את המחשב שלי רכשתי ב-foxpc, עם המון מזל הספקתי לממש אחריות על כרטיס מסך לפני שנעלמו.

ציוד נוסף אני רוכש איפה שזול, ואם יש מחיר זהה אז עדיפות לחנויות עם שם טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין אותך, אתה בוכה על הכוח הצרכני שלנו לבוא ולהוריד מחירים? מי כאן בדיוק החזיר הקפיטליסט?

הכוונה הייתה לבעלי הרשתות הגדולות שמעסיקים אנשי מכירות שמקצועיות היא מהם והלאה ומה שמעניין אותם זה העמלות.

גם בהעסקת טכנאים מקצועיים הם חוסכים. והכסף שנחסך? הולך לכיס שלהם על חשבוני וחשבונך.

מה התוצאה?

זבל ארוז בתוך מארז.

ועוד משהו,

אם הם היו מספיק ישרים ולא "חזירים" היית מקבל שירות הרבה יותר טוב ואף אחד לא היה מתנער מהאחריות שאותה הוא אמור לתת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור לכולנו שיש יתרון לגודל בשוק החומרה !

אם זה ביבוא , שיווק והפצה , מה שמאפשר לרשתות הגדולות למכור יותר ובמחיר נמוך יחסית ועדיין להרוויח.

כמו בכל עסק ניהול לא נכון יכול להביא להפסדים ואם אין גב כלכלי מספיק גדול ביחד עם בעיות תזרים מזומנים בעייתי קורה מה שקרה ל SKYPC .

יתכן שזה תהליך שבו אנו רואים מגמה של צמצום במספר החנויות הקטנות והתפשטות הגדולות וכדי לשרוד בענף כזה צריך להיות יחודי בדברים אחרים מעבר למחיר שבו קשה להתחרות ברשתות הגדולות. דברים כמו שרות מקצועי ומעולה , מפרטים וחומרה יחודית שפונה בד"כ לאנשי מקצוע או לאנשים שמוכנים לשלם יותר ולקבל יותר...

נשאר רק לקוות שגם חנויות ורשתות לא גדולות יוכלו לשרוד בתנאי השוק הבעייתיים האלה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולענייננו, לאדם מלפני 2 פוסטים, יש סיבה מאוד טובה למה מסתכלים נטו על המחיר, כי זה מה שמשנה.

אני לא מכוון את האמירה הבאה כלפיך באופן אישי, אבל הציטוט הנ"ל משקף תפיסת עולם ילדותית במקרה הטוב או בועתית/אטומה במקרה הפחות טוב.

כמו כמעט כל סוגייה צרכנית אחרת הבעיה מתחילה בצרכנים. קיימות בארץ (ואם נודה על האמת גם בעולם) שתי תופעות מטרידות:

1. כל אחד רוצה לשלם לאחר כמה שפחות עבור שירות/מוצר "איכותי" (מה שנתפס בעיני הלקוח כאיכותי), אך בעבודה שלו לקבל תגמול הולם ומתאים לרמת כישוריו כפי שהוא מבין אותם. לא כך הכלכלה עובדת. אי אפשר מצד אחד לשלם פחות כל הזמן ולקבל שירות הולם ואיכותי ומצד שני לדרוש תגמול גבוה עבור העבודה כאשר הלקוחות שלך גם הם מחפשים לשלם כמה שפחות. זה יוצר מצב לא בריא שמוביל לפריחת "חאפרים" מסוגים שונים.

2. כולם חושבים שכל נותן שירות או כל מוצר הוא זהה באיכותו ולכן המדד היחיד הוא מחיר. כמובן שזאת גישה פשטנית מאוד שלא משקפת את המציאות.

בנוסף, לחנויות מסוימות יצא שם של חנויות זולות. אולם, כפי שצויין בדיון כאן, הן זולות כי הן מוכרות רכיבים ג'נריים. כל חנות שתמכור רכיבים ג'נריים תוכל להיות זולה כמותם. הבעיה מתחילה בזה שאנשים לא טורחים לחקור ולחפש, הם אפילו לא משווים מחירים, פשוט חיים על סטיגמות וחצאי שמועות ששמעו מאיזה חבר, ראו בחדשות או קראו בעיתון ומתייחסים אליהן כאמת מוחלטת. הם באמת מאמינים שחנות כזאת או אחרת זולה יותר למרות שהמציאות שונה. אותי תמיד מצחיק שכשאשר אומרים פה בפורום למישהו שקנה מערכת מופרזת לצרכים שלו שהוא יכול לחסוך כמה מאות שקלים, לרוב זוכים לתשובה, אני קונה מחשב להרבה שנים ולא איכפת לי להוציא עוד 200-300 ש"ח שבסכום כזה של קנייה הם טיפה בים ולדעת שיש לי מערכת חזקה ושאר קשקושים דומים. מצד שני, אותו בן אדם הרבה פעמים יתפשר על רכיבים כי הוא קונה בחנות מסוימת עם היצע מוגבל כדי לחסוך כמה עשרות שקלים על מספר רכיבים כי "החנות הזאת זולה"......אבסורד.

הישראלים אולי לא אוהבים לצאת פרייארים ואוהבים לחשוב שהם לא פרייארים וש"דפקו את המערכת", אבל כשזה מגיע לצרכנות, הישראלי הממוצע הוא אחד הפרייארים הגדולים שיש. מדהים אותי לגלות כל פעם מחדש עד כמה אין שום כלים צרכניים בסיסיים לאנשים בוגרים. עד כמה הדבר היחיד שהם יודעים לעשות זאת השוואת (או סקר) מחירים, אך עושים את זה על בסיס המחיר בלבד וכמעט שלא על סמך שיקולי עלות-תועלת, צרכים ושיקולים נוספים שצריכים להלקח בחשבון.

אני באופן אישי בעד למצוא ספק (או ספקי) שירות/מוצר ולעשות עסקים איתו. חשוב שהצרכן ירגיש בבית מול נותן השירות. שאפשר להתייעץ, שאתה רואה שאתה מדבר עם מישהו שמבין עניין, שאתה מרגיש או יודע כבר מניסיון שלא מתנערים ממך אחרי שמסרת את פרטי כרטיס האשראי. אף חנות לא חפה לגמרי משיקוליים מסחריים וזה ברור. אבל אפשר להרגיש מי מנסה לכפות עליך מוצרים/שירותים ומי קשוב ומנסה באמת לזהות את הצרכים והדרישות שלך ומנסה לספק מענה בהתאם. בתחום החומרה זה אפילו יותר פשוט, בייחוד למי שקצת מבין עניין או שהתייעץ בפורום. לי באופן אישי ממש לא מפריע לשלם עוד 5-10% (וכשמוציאים מהמשוואה רכיבים ג'נריים אז אלו לרוב ההבדלים בשוק החומרה בין החנויות ה"זולות" וה"יקרות") על מערכת שאולי הייתי יכול באמצעים שונים (קנייה ממספר חנויות, אולי במקרה יש את אותם רכיבים בחנות אחרת קצת יותר בזול) ולדעת שחוץ מזה שקיבלתי בדיוק את מה שרציתי, אז אני במקביל גם עוזר לספק השירות שאותו מצאתי מקצועי ואמין להשאר בעסקים, לשלם משכורות מכובדות לעובדים שלו ולהמשיך להציע את השירות הטוב והמקצועי לי ולאחרים בעתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...