IQPC - עבדו עלי? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

IQPC - עבדו עלי?


lol_minbet

Recommended Posts

לפני שבועיים הזמנתי מהם מספר חלקים וביניהם הלוח אם GIGABYTE GA-P67A-UD3-B3

שנמצא באתר תחת הלינק הבא:

http://www.iqpc.co.il/Home/showItemMenu.asp?id=8076

כשביצעתי את ההזמנה דיבר איתי אחד בשם יאיר והוא אמר שהלוח במלאי, שילמתי דרך אשראי ישר על כל החלקים. זה התרחש ביום רביעי לפני שבועיים (9.3.11)

סיכמנו שיגיע שליח שיאסוף את המחשב ביום שני (14.3.11), ואמרתי להם שאני עובד מהבית בתחזוקת אתרים וקריטי בשבילי שהמחשב יהיה אצלי בשישי-שבת , יאיר אמר בסדר, אבל השליח הגיע רק יום שלישי (15.3.11), למרות זאת יאיר התקשר יום חמישי להודיע שכל הבדיקות לחלקים החדשים תקינות ויום שישי הוא בעצמו יסע אלי לתל אביב להביא לי את המחשב כי השליח לא פעיל. יאיר כמובן הבריז לי והפסדתי יומיים של עבודה כי נתקעתי כל הסוף שבוע בלי המחשב.

היום בצהריים קיבלתי את המחשב חזרה ומסתבר שקיבלתי גרסה ישנה יותר של הלוח - "GIGABYTE GA-P67A-UD3"

מרוב התלהבות מהביצועים מהמערכת החדשה לא שמתי לב לזה בהתחלה, ואז פתחתי את הקופסא של הלוח-אם לקרוא את המדריך של הלוח אם גיליתי על זה.

ניסיתי להתקשר היום לחנות מ17:00 אף אחד לא ענה שם, כנראה שסגרו מוקדם.

לפי הקבלה שילמתי על הגרסה של B3 אבל הם רשמו שהזמנתי גרסה ישנה, הגרסה של B3 עולה 719 שח לפי האתר ובקבלה שלי רשום 626.72 שח לפני מע"מ.

מה לעשות? עד היום קניתי תמיד את כל החלקים בKSP והם לא עשו לי בעיות, קראתי כמה המלצות על IQPC בפורום הזה ואני ממש מבואס על העניין ואיבדתי את האמון שלי בחנות הזאת.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לפני שהדיון הזה הופך לעוד דיון מיותר של התנגחות בחנות:

1. האם בדקת על-פי ההוראות של GB (וגם בערת CPU-Z) את מהדורת הלוח? או שאתה מסתמך רק על הכיתוב שבחוברת?

2. גם אם אכן הלוח אינו ממהדורה B3 לא נגרם שום אסון. זה לא שהמערכת שלך לא תתפקד או שהחומרה שלך נמצאת בסכנה. בסך הכל מדובר בבעיה בבקרי ה-SATA 3Gb/s שגם אי אפשר לדעת מתי תתרחש, אם בכלל. תוכל בינתיים לחבר לפחות את כונן מערכת ההפעלה שלך ועוד כונן נוסף נוספים לבקר ה-SATA 6Gb/s אם תרצה להיות בטוח לגמרי שלא תושפע מהתקלה.

3. עד שלא ביררת את העניין עם החנות אני מציע שלא להמשיך בדיון. טעויות קורות ולמרות שזה מאוד מרגיז מהצד של הצרכן אין צורך ישר לחשוד בחוסר תום לב של החנות. אם וכאשר יתברר שגרסת הלוח היא אכן לא ה-B3 תבקש שיחליפו לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי. אז אכן הלוח שברשותך הוא לא ממהדורת B3.

1. כמו שכבר כתבתי לא נגרם פה שום נזק ואין סכנה למידע או לחומרה שלך (ואף כתבתי לך איך תוכל להימנע מאותה בעיה, שבכלל לא בטוח שתופיע אצלך, בטווח הזמן הקצר עד לבירור העניין) אז אתה יכול להיות רגוע מהפן הזה.

2. כמו שאני ואחרים המלצנו. תתאזר בסבלנות. תתקשר מחר לחנות במהלך שעות העבודה ותברר את העניין. אני באופן אישי ממליץ לגשת לכל הטיפול בנושא הזה בצורה שקולה ועניינית ולא לגשת לחנות בגישה של 'עבדתם עליי' או 'מגיע לי....'. טעויות קורות ועכשיו חשוב לפתור את העניין כמה שיותר מהר ולשביעות רצונך.

בקשר למועד האספקה. כל עוד שלא כתוב במפורש בהזמנת המערכת תאריך יעד לאספקה שממנו חרגה החנות, אתה לא יכול לבוא בטענות. הבטחות בעל-פה של נציג כזה או אחר, כל עוד שלא רשומות בכתב כהתחייבות של החנות, אינן תקפות ולכן כל עוד החנות לא חרגה ממה שהיא מתחייבת לו, היא בסדר.

אגב לפחות על-פי צילום הזמנת הרכיבים שהעלית לא מופיע שהזמנת את גרסת הלוח B3, אז ככה שלפחות לפי זה גם פה החנות לא חרגה מההתחייבות שלה (אם בקבלה על התשלום מופיע משהו אחר אז הרי שהחנות כן חרגה מההתחייבות שלה). כל זה כמובן לא ממש משנה כי על-פי המדיניות של כל מי קשנה לוח לפלטפורמת SB זכאי להחלפה לגרסת B3. צור קשר עם החנות ובקש שיחליפו לך את הלוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים עם About:blank, החנות לא עבדה עליך.

מניסיון עם החנות (ובעיקר עם יאיר ואתי והשאר שהם אנשים זהב) המקרים האלו אף פעם לא קורים והם קורים הרבה בחנויות.

וזה שהמוצר התעכב פעם אחת לא אומר שכבר ניתן לקבוע את הדין לחנות. ההזמנה בוצעה בימים עמוסים יחסית עם מתוכנת עבודה מצומצמת (פורים, ויש גם עוד עניין קטן עם היבואן שאני מודע אליו בתור לקוח קבוע) כך שהגיוני שעיכובים כאלה יקרו. אם תחפש קצת תראה שזה קרה לכל חנות. (אגב לא פרסמת את הסיבה שקיבלת גם ללמה זה התעכב)

בנוגע לטעות עם הלוח, אני משוכנע שמדובר בטעות, אין לחנות באמת שום סיבה ואינטרס לעבוד עליך.

טעויות קורות, אז במקרה הפעם קרו כמה טעויות. אני בטוח שבשיחת טלפון אחת אפשר לפתור הכל.

אני מציע שתערוך גם את כותרת הת'רד.

מניסיון עם החנות הזו מדובר באנשים זהב ובשירות מיוחד ועל כך יעידו הביקורות שעדיין אפשר למצוא בשפע בכל הפורומים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוגע לטעות עם הלוח, אני משוכנע שמדובר בטעות, אין לחנות באמת שום סיבה ואינטרס לעבוד עליך.

איני מכיר את פרטי המקרה מעבר למה שמסופר כאן ואין לי נסיון עם IQPC, אבל אני ממש לא מסכים עם הטענה הזו: הלקוח הזמין חלק מסויים שאינו במלאי, כבר שילם, ועכשיו יושב לחנות על הראש. החלק עדיין לא נמצא במלאי. מה האינטרס של החנות - לבטל את ההזמנה ולהשיב את כספך, לתת לך לחכות עד שתדרוש בזעם את כספך ולא תחזור אליהם לעולם, או לתת לך מוצר כמעט זהה בתקווה שלא תשים לב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ ומה אם הלקוח ישים לב? אתה חושב שחנות כמו IQPC (שאגב מאוד קנאית לעניין שהלקוח יקבל בדיוק את מה שהזמין ושהכל יעבוד כמו שצריך) תקח על עצמה סיכון כזה?

טעויות ועיכובים קורים, זה אנושי.

וכלקוח מאוד קבוע שכן יש לו ניסיון עם IQPC, זה לא אופייני להם, כך שאין לקבוע שום דין לחנות מהת'רד הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, כל אחד יכול לטעות ואין להסיק מטעות לכשעצמה דבר, אבל אני אדם חשדם מטבעי ונוטה להאמין שטעות שמישהו מרוויח (או יכל להרוויח) ממנה - אינה טעות. קשה לשפוט לפי טעות בודדת, כמובן, אבל באופן כללי אם מדובר בטעויות בתום לב הייתי מצפה לראות כמות דומה של מקרים בהם הלקוח יוצא מופסד מהטעות ומקרים בהם הוא מרוויח.

אני מבין שעל מקרי הרווח כנראה לא יכתבו כאן בפורום, אבל יש לי מספיק נסיון אישי עם חברות מסחריות בתחומים שונים (שוב אני מדגיש - IQPC לא בינהם) כדי לדעת ש"טעויות" ש"קרו" באופן לא ברור ומבלי ליידע את הלקוח, יהיו משום מה תמיד לרעתו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טעויות קורות בתום לב ושלא, בזה אין ספק.

במקרה הספציפי הזה שלגביו נפתח הדיון המצב הוא קצת יותר מורכב מסתם מקרה שבו לקוח לא קיבל בדיוק את מה שהזמין.

1. חנויות המחשבים בארץ ובעולם לא אשמות ולא נושאות באחריות לפגם המדובר שבגללו נאספו הלוחות מהשוק ונוצר למעשה כל הבלאגן הזה והפוטנציאל לאי-הבנות.

2. החנויות תלויות ביבואנים, היבואנים תלויים בגופי צד-שלישי כלשהם או ישירות ביצרנים שתלויים ב-.

3. בכלל לא ברור לי למה לחנויות יש בכלל מלאי של גרסת B2 כי לפי ההנחיות כל הלוחות היו אמורים להאסף. אולי מדובר במלאי של פריטים ספורים שהשאירו למקרה שמי שקנה לוח לפני שהתגלה הפגם ונתקל בבעיות אחרות עם הלוח יוכל לקבל חלופה.

4. לא כל דגמי הלוחות הגיעו בגרסת B3, הם מגיעים בהדרגה וזה לא תלוי כל כך בחנויות. ייתכן שנוצר בלבול בין האספקה של הלוחות החדשים לבין הפריטים הספורים שנשארו במלאי שבעקבותיו סופקה גרסת הלוח הלא נכונה.

5. לפחות לפי המסמך (צילום מסך) שהעלה lol_minbet בהודעה הראשונה שלו, לא כתוב במפורש שהזמין את גרסת ה-B3.

6. סיכומים שבעל-פה הם משהו בעייתי. מאוד ייתכן שנציג החנות הבטיח מועד אספקה מסוים ובאמת ובתמים התכוון לעמוד בו אך בגלל עיכובים שלא תלויים בו הכל התעכב. זה כנראה שיקול דעת מוטעה של נציג החנות להבטיח משהו שהוא לא יודע בוודאות מראש שהוא יכול לעמוד בו, אבל אני לא חושב שזה יותר מטעות בשיקול דעת. בכל מקרה כל עוד החנות לא הפרה את ההתחייבות למועד האספקה שמופיעה בכתב, היא עומדת בתנאי ההסכם.

אפשר לפתח תיאוריות קונספירציה בלי סוף. אפשר גם להאמין באופן "עיוור" לכל מה שאומרת החנות. מבחינתי העניין הוא מאוד פשוט.

מה שקרה כבר קרה וזה כבר מצב נתון. במקרה המדובר לא משנה איזו מהדורת לוח הוזמנה (B2 או B3), הלקוח זכאי להחלפה לגרסת B3 ולכן מלבד האכזבה ואי הנוחות המובנות, ובזבוז הזמן (ואולי החנות אפילו תפצה אותו על-כך), לא נגרם פה שום נזק ובטח שלא סופק ללקוח רכיב שהוא לא הזמין.

אני חושב שכל המשך בדיון הזה הוא מיותר עד ש-lol_minbet לא יעדכן מהן תוצאות השיחה שלו עם החנות, או שנציג החנות יגיב בדיון בעצמו.

בבקשה, בואו לא נהפוך את זה לעוד דיון מיותר שמטרתו להתנגח בחנות/חנויות בלי שיש לנו את כל הפרטים ונשמור על הדיון ענייני בהתבסס על עובדות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עידכון - דיברנו והם אמרו שהייתה אצלהם אי הבנה לגבי הלוח כי כשהזמנתי לא היה להם אותו עדיין במלאי. באתר שלהם באותו היום שהזמנתי היה רשום שכן המוצר במלאי אבל בדיוק/לפני ההזמנה זה השתנה ובגלל זה נוצר הבלבול ומוכר חשב שהזמנתי ישן יותר.

החנות לא רמאים או גנבים הייתה טעות הם התנצלו והתחייבו לאסוף את המחשב ולהחליף את הלוח הישן לגרסה המעודכן ללא תוספת תשלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...