סקיי-פיסי, לא מה שחשבתי. - עמוד 3 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סקיי-פיסי, לא מה שחשבתי.


Jonnyboy

Recommended Posts

אתה מצפה מהחנות שתעשה ככה ותעשה ככה ותריץ בדיקה כזו ובדיקה אחרת, אבל אתה לא מצפה מעצמך לעשות את אותה בדיקה מינימלית אחרי שאתה מקבל את המחשב מהתיקון?

בן-אדם, קח אחריות על המעשים וההחלטות שלך. ::)

למה הוא צריך להבין משהו במחשבים כדי לממש אחריות? על החנות להיות הגוף המקצועי, וללקוח אין סיבה להתעסק בכלל או לבדוק משהו.

ולפותח התראד - אני לא רושם את זה בנוגע לחנות כזו או אחרת, אלא כנגד סעיפים שצויינו כאן. אני לא הייתי מסכים לקבל בשום אופן רכיב חלש ממה שקניתי. אין סיבה שתקבל מוצר חלש יותר ממה שקנית מלכתכילה. שילמת על המוצר את מלוא כספך, ועבורו בלבד ולא עבור מוצר אחר חלש יותר. אם היית צריך מוצר חלש יותר, היית קונה אותו ומוציא פחות כסף. בגלל שקנית את הרכיב החזק יותר וגם שילמת יותר כסף זו הוכחה שאתה צריך אותו, הרי לא תוציא סתם כסף עבור דברים שאתה לא צריך. לכן, לא תוכל לספק את צרכייך במחיר המקורי, מה שמכריח אותך להוציא כסף נוסף כדי לקבל את הביצועים הטובים יותר שרכשת כבר. מכאן נובע שיהיו לך הוצאות נוספות שלא ידעת עליהן כששילמת על הכרטיס החזק. למעשה, למרות המחיר הנקוב במעמד העסקה אתה נאלצת להוציא יותר כסף ולא רק שלא ידעת את הסכום הסופי, אלא הוא הוסתר ממך תחת המסווה של "ביצועים פחותים ב- 10%".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

למה הוא צריך להבין משהו במחשבים כדי לממש אחריות? על החנות להיות הגוף המקצועי, וללקוח אין סיבה להתעסק בכלל או לבדוק משהו.

או שאתה ראש קטן או שאתה ראש גדול, אבל לא באמצע. אם אתה רוצה ללבוש את הכובע של "לא מבין במחשבים", אז איך אתה בכלל יודע שנתנו לך משהו שונה? איך בכלל ידעת מה הייתה הבעיה מלכתחילה? נתת לחנות מחשב לא עובד, קיבלת את אותו המחשב עובד - זה כל מה שאתה אמור לדעת. פתאום אחרי חצי שנה אתה כן מבין במחשבים? פתאום כן שמת לב שנתנו לך מוצר מעט שונה ו(אבוי!) איטי יותר ב3%? סבבה, איפה היית קודם?

אם אתה הולך ראש קטן, הרי שמבחינה טכנית, החנות עמדה בתנאי האחריות, ואין על מה להתלונן בכלל.

בפורום הזה ובכלל מחנכים אנשים לצרכנות נבונה, וזה חשוב. צרכן נבון זה לא רק זה שיודע לצעוק ולעמוד על הזכויות שלו, אלא בעיקר כזה שיודע מה הוא קונה ולמה ומה הוא מקבל, ויודע גם לבדוק שלא "נדפק" , בזדון או בטעות, ויודע שזאת האחריות שלו לבדוק. שים לב, שמעולם לא אמרתי לפותח הדיון שעליו להתספק בכרטיס הפחות טוב (בלי שום קשר לכמה הבדל יש בפועל). רק הערתי על התנהלותו התמוהה. הרי ברור מכל הדיון הזה שמדובר בבחור שמבין עניין, והיו לו כל האפשרויות לבדוק מה ומו. לו היה אחד שלא מבין במחשבים, הדיון הזה מעולם לא היה נפתח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או שאתה ראש קטן או שאתה ראש גדול, אבל לא באמצע. אם אתה רוצה ללבוש את הכובע של "לא מבין במחשבים", אז איך אתה בכלל יודע שנתנו לך משהו שונה? איך בכלל ידעת מה הייתה הבעיה מלכתחילה? נתת לחנות מחשב לא עובד, קיבלת את אותו המחשב עובד - זה כל מה שאתה אמור לדעת. פתאום אחרי חצי שנה אתה כן מבין במחשבים? פתאום כן שמת לב שנתנו לך מוצר מעט שונה ו(אבוי!) איטי יותר ב3%? סבבה, איפה היית קודם?

אם אתה הולך ראש קטן, הרי שמבחינה טכנית, החנות עמדה בתנאי האחריות, ואין על מה להתלונן בכלל.

בפורום הזה ובכלל מחנכים אנשים לצרכנות נבונה, וזה חשוב. צרכן נבון זה לא רק זה שיודע לצעוק ולעמוד על הזכויות שלו, אלא בעיקר כזה שיודע מה הוא קונה ולמה ומה הוא מקבל, ויודע גם לבדוק שלא "נדפק" , בזדון או בטעות, ויודע שזאת האחריות שלו לבדוק. שים לב, שמעולם לא אמרתי לפותח הדיון שעליו להתספק בכרטיס הפחות טוב (בלי שום קשר לכמה הבדל יש בפועל). רק הערתי על התנהלותו התמוהה. הרי ברור מכל הדיון הזה שמדובר בבחור שמבין עניין, והיו לו כל האפשרויות לבדוק מה ומו. לו היה אחד שלא מבין במחשבים, הדיון הזה מעולם לא היה נפתח.

אתה מתאר כאן קונספט שגוי. הלקוח לא צריך להטיל ספק באמינות חנות כלשהי, ואם היא מפרה את אמונו זה לא בסדר. אם נמשיך בדרך שלך, החנויות ימשיכו בשיטת המצליח. מלבד זאת, מועד מציאת השינוי ברמת המוצר לא הופך את הפעולה לבסדר. אף אחד לא טרח אפילו להודיע לו שקיבל כרטיס מסך חלש חלופי. זה לא נשמע טוב, ולא מכבד אף אחד.

זו אחריות מספק השירות לתת שירות טוב, לא מאחריות הלקוח לדרוש אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל לפני כן לא הייתה לי אף סיבה לבדוק את הכרטיס, אפילו לא העלתי בדעתי שמה הם החזירו לי כרטיס חלש יותר מהמקור..

אם הם החליפו לך מוצר מדגם שונה הם חייבים להודיע.

אתה קיבלת מוצר מדגם זהה לתקול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתאר כאן קונספט שגוי. הלקוח לא צריך להטיל ספק באמינות חנות כלשהי, ואם היא מפרה את אמונו זה לא בסדר.

מישהו אמר שזה "בסדר"? פאשלות קורות ויקרו. יש חאפרים, ויש רמאים, ויש פשוט אנשים טובים שעושים טעויות בתום לב. זה שאתה תגיד "זה לא צריך לקרות" ישנה את העובדות בשטח? נו באמת.
אם נמשיך בדרך שלך, החנויות ימשיכו בשיטת המצליח.
מצפן ההגיון שלך לא פועל היום? המצב הפוך לחלוטין - אם נמשיך בדרך שלך, החנויות ימשיכו בשיטת המצליח. כי הם יודעים שרוב האנשים לא יבדקו, ואם במקרה יעלו על זה שנה אחרי, אז כבר או שלא יעשו עם זה כלום, או שלא יהיה להם כוח, או שלא יהיה להם תיעוד מספיק מסודר להוכיח את צדקתם וכו' וכו'. בעוד שאם כל הצרכנים יהיו צרכינים נבונים שבודקים, לחנות לא יהיה שום אינטרס לנסות את שיטת המצליח, כי הם יודעים ש99% מהמקרים השיטה לא תצליח וחוץ מטרחה נוספת והכפשת שמם מול הלקוחות לא ייצא להם דבר מזה.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה הפוך - אם הלקוחות יבדקו את הדברים שהם מקבלים מספקי השירות, זה נותן לגיטימציה לנסות לתת להם דברים שהם לא ציפו שיקבלו. מקסימום, הלקוח יחזור וידרוש להחליף ואז יחליפו לו. תחת ההנחה שהלקוח אכן בודק את הרכיבים, והוא לא חוזר זה אומר שהוא מסכים להחלפה. אם הלקוחות לא בודקים את הסחורה, וספק השירות לא מודיע על שינוי, משמע שהלקוחות לא ידעו שהם קיבלו דברים לא טובים, כלומר, יש דברים שמוסתרים מהם בכוונה, תוך ידיעה שהם לא יבדקו. במקרה הזה, הלקוח לא בהכרח מסכים להחלפה, וספק השירות לא יכולה לסמוך על זה. לכן, יש ללקוח כל זכות לבוא ולדרוש את התיקון להחלפה בזמן שהוא מגלה שהרכיב הוא לא זה שציפה לו, גם אם זה חצי שנה אחרי. הלקוח נתן אמון בספק השירות, ולכן ספק השירות צריך לתת לו את כל המידע על השינוי ולוודא שזה מקובל על הלקוח. בגלל זה קוראים לו ספק שירות, ובגלל זה ללקוח קוראים לקוח.

נניח שאתה הולך לסופר לקנות גבינה, והסופר לא רושם את התאריך על הגבינה. זו אחריות שלך ללכת למעבדה ולבדוק אם היא ראויה לאכילה, או שזו אחריות הסופר לוודא שהם מוכרים לך גבינה ראוייה למאכל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...