** סאגת הכבל התת-ימי נמשכת - עמוד 8 - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

** סאגת הכבל התת-ימי נמשכת


Cheif

Recommended Posts

אז בוא נחייב לפי תעבורה ונמנע מנוער בשדרות לגלוש ביוטוב.

בוא נחסום את השימוש בגיבוי לשרת קבצים באינטרנט עוד לפני שזה יומצא.

למה שאנשים יוכלו לעשות בלוג חופשי, מה זה האינטרנט שלהם ?

בוא נגבה מחיר יקר יותר מאנשים שמנים באוטובוס.

בוא נגבה מס מכל מי שנכנס לתל אביב עם אוטו.

לעזאזל בוא נגבה מהם מס גם אם נכנסים בלי אוטו.

בוא במקום להתפיל מים, נגבה מאזרחי מס מקלחת.

כי יותר קל להתלונן שאין מספיק, ולהגדיל את הרווחים על הציבור, מאשר להשתמש בכסף שהרוויחו מהציבור כדי לשפר את המצב בשביל כולם ובשביל העתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 163
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

אגב אם יהיה שימוש לפי צריכה - צריך כלי נורמלי למדידת צריכה.

אז ברור לי שאם אני מוריד פרק כלשהו - 200MB הם 200MB - אך כאשר אני צופה בסרטון ביוטיוב, מדובר בעוד כמה מגה-בייטים "תעבורה" למרות שלא הורדתי. כנ"ל משחק ברשת שאין לי מושג כמה תעבורה הם לוקחים.

איך אפשר למדוד את זה כמו שצריך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא שזה ממש רלוונטי בזמן שיש סרטוני 1080P ביוטיוב, אבל העמוד הראשי של YNET ללא ADBLOCK הוא משהו כמו 2MB. ויש רענון אוטמטי כל איזה 5 דקות. נגיד שכחת את הדפדפן פתוח, זה מלא כסף...

דוגמא קצת יותר ראליסטית, לפני כמה שעות היתה פה נפילת מתח, המונים בראוטר התאפסו, לא הורדתי שום דבר, רק פתחתי את הפיירפוקס (16 טאבים), לא ולא שום דבר רק HWZ, וכבר עברתי את ה-120 מגה תעבורה ואני עוד עם ABP. האינטרנט של היום זה לא האינטרנט של פעם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש כבר חמישה מתקני התפלה פעילים בישראל, אחד מתוכם (המתקן בחדרה) הוא הגדול מסוגו בעולם.

ובנתיים הזאבים טורפים את העדר, והמקורות והמדינה מתייבשת.

קצת מדי מאוחר מדי ותוך כדי משמרים מצב "חירום" שאין שום סיבה להגיע אליו כי יש מספיק כסף מתשלום על מים כדי לדאוג לעניין.

אותו דבר באינטרנט.

יש מספיק כסף, אבל מעדיפים לגרור את זה וליצור מצב חירום תמידי שבעזרתו ירוויחו יותר.

לא חושב שיש טעם בדיונים על איזה צעדים צריך לעשות במצב חירום מהונדס כדי שהחברות ירוויחו יותר והמצב ימשך.

צריך לפתור ולמנוע מצב כזה, נקודה.

והאינטרנט הוא לא דומה למים, כי הצריכה פר משתמש מוכפלת כל שנה.

גם העלות של התשתיות והיכולת להעביר יותר מכפילה יחס עלות תועלת כל שנה.

צריך להתקדם ולקדם את התשתיות ואת הצמיחה הטבעית של התחום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובעברית: אני רוצה להוריד תכנים, ברובם פיראטיים, מהר ואני לא רוצה לשלם. לו הייתי רוצה לשלם, הייתי קונה אותם.

זה מה שנהוג לכנות בתחום הפיננסי "לדבר מהפוזיציה". אתה לא אומר את זה כי זה נכון, אתה אומר את זה כי זה מה שתואם לאינטרס הנוכחי שלך.

גם המים שייכים לכולם ובניגוד לאינטרנט, בלי מים אי אפשר לשרוד. אבל מי שמשתמש ביותר משלם יותר. גם חשמל, גז, דלק, מזון - אבל פתאום צריך לסבסד לך?

אבל רגע, אם זה שירות חיוני כ"כ, מה פתאום גובים מחירים שונים על מהירויות חיבור שונות? צריך להיות מחיר אחיד!

שוב, כלל בסיסי בכלכלה: כשאין קשר בין העלות לצריכה, אנשים צורכים הרבה יותר ממה שהם צריכים. כך למשל משפחה ממוצעת של עובד חברת חשמל צורכת הרבה יותר חשמל ממשפחה ממוצעת רגילה, בגלל שהחשמל (עד לצריכה של פי 2.5 מהממוצע) לא עולה להם כסף. וכשזה משאב שכמותו מוגבלת, למשל חשמל או רוחב פס, זו בעיה. הפתרון: להצמיד את המחיר לכמות שנצרכת.

ניצול הציבור? עאלק, אתה מנצל את הציבור! אתה זה שדורש שהציבור יסבסד את החיבור שלו לאינטרנט!

דיכוי התחום? שטויות. הרי הסברתי בדיוק למה בתשלום לפי צריכה, לספקי האינטרנט יש אינטרס מובהק להגדיל את רוחב הפס בעוד שבתשלום קבוע יש להן אינטרס מובהק לצמצם אותו (ראה האיטיות שכולם מתלוננים עליה). כלומר דווקא בתשלום לפי צריכה התחום יתפתח. עד עכשיו אף אחד לא הצליח - או אפילו ניסה - להסביר לי למה אני טועה.

אגואיזם קפיטליסטי? האגואיסט הוא אתה, שמצפה מאבא שלי (להזכירך, גי'מייל פעם ביום ועוד כחצי שעה של גלישה באתרים ישראליים, חמש דקות שיחת בסקייפ לחו"ל. לא מוריד כלום) יסבסד את ההורדות שלך. אתה מתעלק עליו. אז מי כאן האגואיסט? אני מוכן לשלם על מה שאני לוקח, אתה לא.

השלכות חברתיות? בחייאת סומסום, על מה אתה מדבר? יודע מה, יש שירותים הרבה יותר חיוניים מהורדות באינטרנט. טלפונים סלולאריים למשל. אתה משלם תשלום קבוע לספק הסלולארי, נכון? בלי שום קשר למספר הדקות שדיברת או למספר ה- SMS-ים ששלחת, נכון? ::) כי אסור להתעלם מההשלכות החברתיות! דלק עוד יותר חיוני. ולכן אתה משלם סכום קבוע בחודש על דלק, בין אם תדלקת רק חמישה ליטר כל החודש ובין אם כל יום מילאת מיכל שלם של האמר, נכון? ::) חשמל אפילו יותר חיוני. מים אפילו יותר. וראה איזה פלא - בכולם התשלום יחסי לצריכה.

אז חדל קשקשת ברשת.

:hizuk:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת סתם דמגוגיה.

בדיוק כמו שמנכל או סמנכל נטוויזיון פעם דיבר בטלוויזיה ואמר מורידי התכנים הפירטים ופדופילים ברשת באותו משפט.

אני באופן אישי לא מוריד כבד בכלל.

אם יש משהו שטוחן לי הקו זה דווקא .

היום ביליתי שעות שם בחיפוש מתכונים וסרטי הדרכה לטיגון בווק.

רק זה היה בטח לפחות כמה גיגה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דוגמא קצת יותר ראליסטית, לפני כמה שעות היתה פה נפילת מתח, המונים בראוטר התאפסו, לא הורדתי שום דבר, רק פתחתי את הפיירפוקס (16 טאבים), לא יוטיוב ולא שום דבר רק HWZ, וכבר עברתי את ה-120 מגה תעבורה ואני עוד עם ABP. האינטרנט של היום זה לא האינטרנט של פעם...

פססט, BarTab - הרחבת חובה לכל משתמש פיירפוקס. כל כך חובה, שמשהו דומה יהיה מובנה בגרסה הבאה של פיירפוקס. בזכותה אני מחזיק דפדפן על המחשב בעבודה עם יותר מ- 560 טאבים פתוחים (אל תשאל) בלי לחנוק את הזיכרון ובלי שיקח לדפדפן שבוע לעלות.

זו בדיוק הנקודה שלי: היום רוחב פס לא עולה לך כסף, אז למה לך לחסוך? ברגע שהוא כן יעלה לך כסף, פתאום תגלה שלא כדאי להשאיר את ynet פתוח רק כדי לראות את הטוקבקים מתעדכנים כל חמש דקות. כי רוחב הפס הזה עולה לספק האינטרנט שלך כסף ומישהו צריך לשלם עליו. למה המישהו הזה צריך להיות מישהו אחר?[br]פורסם בתאריך: 12.11.2010 בשעה 22:29:23


זאת סתם דמגוגיה.

בדיוק כמו שמנכל או סמנכל נטוויזיון פעם דיבר בטלוויזיה ואמר מורידי התכנים הפירטים ופדופילים ברשת באותו משפט.

אני באופן אישי לא מוריד כבד בכלל.

אם יש משהו שטוחן לי הקו זה דווקא .

היום ביליתי שעות שם בחיפוש מתכונים וסרטי הדרכה לטיגון בווק.

רק זה היה בטח לפחות כמה גיגה.

youtube עאלק. ובטח בחרת את כל הסרטונים ב- 720p, הרזולוציה המקסימלית שהם מציעים היום (ורק לחלק קטן מהסרטונים). וגם אז, כמה כבר נמשך סרטון ממוצע?

אבל בוא ניקח את ההערכה שלך ונאמר שהורדת היום ג'יגהבייט. בוא נאמר גם שזה יום רגיל אצלך. כלומר בחודש אתה מנצל כ- 30GB. עכשיו בוא ניקח מוריד כבד באמת, אחד שטוחן את הקו עם תוכנות P2P. בוא נגיד שהוא מסתפק בחיבור של 2.5Mbps בלבד - די איטי בסטנדרטים של היום. הוא מוריד ג'יגהבייט בפחות משעה! מבין מה ההבדל? ביום אחד הוא עושה את החודשית שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם נשלם פר תעבורה זה לא ימנע שעות עומס !

לדוגמא כביש 6 - משלמים אגרה ובשעות העומס הוא עמוס - כי בכל השעות המחיר זהה !

חוץ מזה למה אני צריך לשלם על תעבורה כאשר לקוח ברכישת מהירות מובטחת (שירותים מתקדמים למיניהם) לא משלם פר תעבורה ?

וגם כאשר החברות עצמן לא משלמות פר GB.

בכל אופן כל הקונספט הזה מפיל באופן מיידי את כל הרעיון של שירותי IPTV , שיחות וידאו באיכות גבוהה , גיבוי בענן , ענן של OFFICE (עיין ערך DOCS) , העלאת תמונות לPICASA ופייסבוק , שימוש בקניית אונליין ומשחקים אונליין , שימוש בYOUTUBE בתצורה של FHD , צפייה בפרקים חוקיים בכל אתרי הרשתות שידור באיכות גבוהה.הורדת דמואים ע"מ להחליט אם המשחק שווה קנייה חוקית,

(עכשיו להסתכל על התמונה של היוזר שלי בצד ולקרוא את השורה הזו) או רגע בעצם זה מזיז אותנו עשור אחורה לא ? ^^^^

הפיתרון הסופי הוא להגדיל את הרוחב פס ! גם אם זה בעלות מדינית.

הפיתרון הזמני שהייתי מציע זה לשנות בQOS שלכל מנוי יהיה בשעות העומס 100KB VBR-RT ואת שאר הרוחב פס כמו שהוא היום UBR.

ככה בשעות העומס הפגיעה תהיה מינימלית, ובשעות החופשיות כולם יהנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן אני בוחר ברזולוציה מקסימלית (אפילו לא צריך לבחור, זה אוטומטי).

אני בעד איכות גבוהה.

וכל מי שיאמר ההפף יש לו אינטרנס מעוות.

ובחיי שאתה לא יודע כלום.

בYOUTUBE אפשר לטחון גיגות כמו כלום.

ולא אין לי בעיה שמישהו יטחן את האינטרנט פי כמה ממני.

כי אם יטפלו אליו היום אז מחר יטפלו אלי.

לפי הדרך שלך אפילו YNET צריך לחשוב פעמיים לפני שמשאירים פתוח.

אני בעד ששימוש כבד באינטרנט יהיה נפוץ.

אני בעד שהתשתית תגדל בהתאם.

אני בעד שימציאו ויתחילו להשתמש בשירותים ותכנים חדשים באינטרנט שמתבססים על מצב שבו יש תשתיות רחבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

ואתה גם בעד שזה לא יעלה הרבה כסף. אחלה.

גם לי יש תוכנית: כל מי שמגיע לגיל 18 יקבל וילה של שישה חדרים על מגרש חצי דונם בגוש דן. איך? זו כבר לא הבעיה שלי. בדיוק כמו שמימון ההצעה שלך הוא לא בעיה שלך. מה לעשות ששתי ההצעות מציאותיות באותה מידה?

ב- אתה לא יכול להוריד יותר מרוחב הפס שלך ואתה לא יכול להוריד 24/7 - אתה הולך לישון לפעמים, נכון? כלומר איך שלא תסתכל על זה, רוחב הפס שאתה מנצל ב- נמוך יותר מזה של המוריד הטיפוסי. אגב, אתה יודע שרוב הסרטונים שם באיכות נמוכה ורק מיעוטם מגיעים ב- 720P, נכון?

אגב, את ההערכה של ג'יגהבייט אתה הבאת. אז אולי אתה לא יודע כלום?

digitalseeker:

ספקים כמעט ולא עושים rate limiting הם עושים traffic shaping - בד"כ ע"י מתן קדימות לתעבורה "נחשבת" יותר (סטרימינג, http) כך שכשיש עומס, תעבורה פחות חשובה (למשל P2P) סובלת יותר. חשבונות gamer נותנים לך תעדוף גבוה יותר. כמובן שכשאין עומס, התעדוף לא רלוונטי.

אף אחד לא אמר שלא יהיו שעות עומס בתשלום לפי תעבורה. שוב, מבחינת הספקים, קו שלא מנוצל ב- 100% הוא קו מבוזבז. אבל יהיה פחות עומס. למה? כי כשיש עומס ואתה לא יכול לנצל את מלוא רוחב הפס שלך, לפעמים אתה תוריד פחות. זה ברור, לא? מי שמוריד 24/7 ויכול לנצל n מגהביטים לשניה יכול להוריד חצי ממי שמוריד 24/7 ויכול לנצל 2n מגהביטים לשניה. ברגע שכל אחד ישלם על כמות התעבורה שצרך, ככל שתצרוך יותר הספק ירוויח יותר. להגביל את רוחב הפס שלך, בין עם ע"י מגבלה מלאכותית כמו QoS ובין עם ע"י מגבלת תשתית כמו קו עמוס, ידפוק את הספק בדיוק כמו שידפוק אותך. אז אם יהיה יותר מידי עומס, הספק יקנה עוד רוחב פס - זה ישתלם לו.

היום, לעומת זאת, התשלום אחיד בין אם הורדת במלוא רוחב הפס שלך ובין אם הורדת בעשירית מזה. אבל אם הורדת מהר, העלות לספק גבוהה יותר מאשר אם הורדת לאט כי הוא צריך לרכוש יותר רוחב פס. כלומר האינטרס שלו מנוגד לשלך: אתה רוצה להוריד מהר, הספק רוצה שתוריד לאט.

מי שרוכש מהירות מובטחת משלם כבר על צריכת רוחב הפס שלו. למה אתה חושב ש- CBR עולה יותר מ- UBR?

IPTV זו לרוב תעבורה לוקאלית: השרתים יושבים אצל ספק האינטרנט, אחרת העסק לא משתלם. התעסקתי בתחום ורוחב הפס ש- IPTV דורש אדיר. אתה לא משדר מספק אחד לאחר. ברור שזה יתומחר בנפרד. שיחות וידאו באיכות גבוהה לא לוקחות כ"כ הרבה רוחב פס, אלא אם אתה מדבר במשך שעות ארוכות ביום. ואם כן, למה שלא תשלם על זה? על שיחות טלפון אתה לא משלם בהתאם לאורכן? בכל מקרה, מאחר שתמחור לפי צריכה יקטין את העומס, שיחות וידאו יעבדו טוב יותר ולא רע יותר. תוכנות בענן? בחייך. כמה רוחב פס זה כבר צורך? כדי שזה יעבוד טוב אתה צריך שיהוי (latency) נמוך יותר מאשר רוחב פס גבוה. ושוב, הורדת העומס תביא שיהוי נמוך יותר. העלאת תמונות? בוא נגיד שאתה מעלה תמונות שצילמת ב- 10Mpixel בלי להקטין אותן קודם לגודל סביר (למה?). זה נותן בערך מגהבייט אחד לתמונה. כדי לנצל ג'יגה, תצטרך להעלות אלף תמונות! כמה תמונות אתה כבר מעלה בשנה? משחקים ברשת בקושי צורכים רוחב פס. שוב, אתה צריך שיהוי נמוך ולא רוחב פס גבוה. וידאו ברשת, בין אם זה ובין אם משהו אחר, הוא באמת בעיה. אבל שוב, כשאתה רואה סרט ב- FHD, אתה עולה לספק הרבה כסף (יחסית). למה שזה לא יעלה לך הרבה כסף (יחסית)?

רוצה שהמדינה תסבסד את זה? נדמה לך שהמדינה היא איזה דוד עשיר מחו"ל? כל שקל שהמדינה מוציאה הוא שקל שיוצא מהכיס שלך. זה אומר פחות לבטחון או פחות לחינוך או פחות לרווחה או פחות לבריאות - או יותר מיסים. מאחר שגוף ממשלתי נוטה להיות יעיל פחות ובזבזני יותר מגוף שאינו ממשלתי, לא עדיף שלך לשלם את הכסף ישירות לספקים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...