מעוניין לשדרג מ2GB זיכרון 1333 MHZ ל4GB זיכרון בתקציב 400 שקל - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעוניין לשדרג מ2GB זיכרון 1333 MHZ ל4GB זיכרון בתקציב 400 שקל


Or94

Recommended Posts

כרגע יש לי מחשב עם מעבד QX9770, לוח אם X48-DS5, זיכרון 2GB RAM, כרטיס מסך GTX470 ומערכת הפעלה ויסטה 32 ביט. הזכרון הוא של במהירות 1333 MHZ. אני רוצה להוסיף עוד שיהיה 4GB. האם זה אפשרי? אם כן כמה עולה עוד מKSP בחיפה? והאם אפשרי לשדרג את מערכת ההפעלה ל64 ביט בלי לפרמט?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הלוח מכיל 4 חריצי זיכרון אז מבחינה פיסית תוכל להוסיף עוד מודול של 2GB זיכרון. אגב, כרגע יש לך מודול בודד של 2GB או שני מודולים של 1GB?

2. יש לך זיכרון בתדר 1333 שגם עובד בתדר הזה? אתה ב-OC מסוים? אתה צריך לבחור עם ערכים קרובים ככל הניתן לקיים, בעיקר מתח העבודה. אם תפרסם פה את דגם הזיכרון הספציפי שיש לך נוכל לעזור לך לבחור מודול נוסף שיתאים.

3. Format זאת פעולה אחת שאין לה קשר להתקנת ויש להבדיל בין שני הדברים. לשאלתך, לא ניתן להפוך בגרסת 32Bit לגרסת 64Bit מבלי להתקין את המערכת מחדש, וכאן אוסיף ואומר שבכלל לא בטוח שאתה צריך דווקא מערכת 64Bit. מערכת כזאת תהיה שימושית עבורך בעיקר אם אתה מריץ יישומים בגרסת 64Bit.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. תבדוק ב-CPU-Z בלשונית Memory. שם אמור להופיע דגם הזיכרון.

2. נכון, המערכת תנצל רק כ-3.2GB, אבל אם אתה משתמש ביישומי 32Bit הם עדיין כפופים למגבלות סביבת 32Bit, בעיקר לכך שיישום בודד לא יכול לנצל יותר מ-2GB .

3. אם המערכת לא ב-OC קרוב לוודאי שהזיכרון עובד בתדר של 1066 MHz ואולי אפילו אף פחות. גם את זה ניתן לראות ב-CPU-Z.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה תמונה מהCPUZ מהלשונית Memory:

http://www.siz.co.il/my.php?i=otyz1ytmcjbm.jpg

אני רוצה לשדרג את הזיכרון בעיקר בגלל המשחק Flight Simulator X של . כאשר הוא פועל ואני טוען אותו הוא לוקח 90% מהזיכרון במחשב והמחשב ממש לא זז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סליחה, הטעתי אותך קצת. צריך את צילום המסך של הלשונית SPD ושם תבחר בשני ה-Slots (פינה ימנית עליוני) בהם מותקן הזיכרון שלך (תעבור בין כל ה-4 עד שתגיע לאלה בהם מותקן הזיכרון).

אני לא יודע מה דרישות המערכת של Flight Simulator אבל אתה מריץ יישום 32Bit שלא יכול לנצל יותר מ-2GB בעצמו. הוספה של עוד 1GB או 2GB (משיקולי עלות-תועלת) תפתור לך כנראה את הבעיה גם מבלי לעבור למערכת 64Bit.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה תמונה מהSPD:

http://www.siz.co.il/my.php?i=nntqhmd2n4zh.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=zrnmt0mmwy0n.jpg

אני רוצה עוד בכל מקרה כי כרגע כאשר אני מפעיל את הFlight Simulator המחשב פשוט לא זז ואי אפשר לבצע שום פעולה בנוסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סתם שתי שאלות:

1. איך אתה מודד שהוא משתמש ב-90% מהזיכרון?

2. למה אתה חושב שזאת בעית זיכרון ולא נניח בעיה של מעבד או כרטיס מסך שלא מספיקים?

על פי הנתונים הזיכרון שלך מיועד לעבוד בתדר שעון של 1066 MHz ומתח של 2.1V לכל היותר (וכך הוא גם עובד בפועל).

הזיכרון המתאים היחיד מ-KSP הוא 2x1GB Dominator TwinX CL5 Dual Channel (זיכרון 1066). יש שלוש אפשרויות:

1. לקנות אותו - החסרון, כל חריצי הזיכרון שלך יהיו תפוסים (וגם המחיר לא כל כך מלהיב לדעתי).

2. לקנות מודול 2GB מחנות אחרת או לקנות זיכרון בתדר 800Mhz (הפרשי התדרים לא משנים כל כך, עדיף נפח על תדר גבוה יותר).

3. למכור את הזיכרון הקיים שלך ולקנות ערכה של 2x2GB (אם חשוב לך להשאיר חריצי פנוים בלוח).

הכל כמובן גם תלוי תקציב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. תבדוק ב-CPU-Z בלשונית Memory. שם אמור להופיע דגם הזיכרון.

2. נכון, המערכת תנצל רק כ-3.2GB, אבל אם אתה משתמש ביישומי 32Bit הם עדיין כפופים למגבלות סביבת 32Bit, בעיקר לכך שיישום בודד לא יכול לנצל יותר מ-2GB זיכרון.

3. אם המערכת לא ב-OC קרוב לוודאי שהזיכרון עובד בתדר של 1066 MHz ואולי אפילו אף פחות. גם את זה ניתן לראות ב-CPU-Z.

אם אני לא טועה מערכת הפעלה 32BIT יודעת לעבוד עם 3.2GB זכרון כולל שזה אומר שהכרטיס מסך בניהם, מה שישאיר לו בפועל רק 2GB...

במיקרה הזה עדיף כן לשדרג ל 64ביט...

עריכה,

בדקתי ומצאתי את התשובה הזאת....

Sucks, eh? As you probably read in this post, the “4GB” maximum memory limit of 32-bit is purely theoretical. In practice, the max memory is something significantly less, equal to 4GB minus your video card memory and the address space allocated to a couple other hardware resourcse. Typically, the realistic maximum memory is somewhere betwee 2.5GB and 3.5GB.

במצב הזה רצוי מאוד כן לעבור ל 64ביט, כי אם לא בעצם לא עשית כלום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא לגמרי מדויק.

זה נכון שפלטפורמת 32Bit יכולה למפות 4GB לכל היותר וטווח הכתובות הזה משותף לכל הרכיבים שצורכים זיכרון כגון , ACPI, חריצי ה-PCI ועוד רכיבים, ובניהים גם כרטיס המסך. אולם, היחס בין נפח הזיכרון שעל הכרטיס וטווח הכתובות הממופה עבורו (יותר נכון עבור חריץ ההרחבה שלו) הוא לא יחס של 1:1.

המערכת מקצה אוטומאטית כ-800 MB לכל הרכיבים שצורכים זיכרון (BIOS וכו') וביניהם גם כרטיס המסך. לכן מ-4GB זיכרון כמות הזיכרון הנותרת היא כ-3.2 GB (ויש לוחות שאפילו פחות בגלל מגבלות ו/או דרישות חומרה ויש לוחות שקצת יותר). מצד שני, זה נכון שככל שנפח הזיכרון שעל כרטיס המסך גדול יותר כך טווח הכתובות הפנויות קטן, אך כאמור זה לא ביחס של 1:1 והבעיה הרבה יותר מובחנת כאשר קיים מערך CF/SLI, שם מערכת 32Bit יכולה ממש לחנוק את ביצועי הגיימינג.

לרוב, גם עם כרטיס מסך עם 1GB זיכרון, מתוך 4GB של ה- בפועל נותרים כ-3GB (לרוב קצת יותר, אך בגלל שאיני יודע בדיוק להעריך את דרישות הזיכרון של הלוח אני בוחר פה בהערכה זהירה) וזה אמור להספיק לפותח הדיון מכיוון שמערכת ההפעלה עצמה צורכת כ-800-900MB (ולעיתים פחות, תלוי במה רץ ברקע), והיישום עצמו שלמיטב הבנתי הוא יישום 32 סיביות יכול לצורך לכל היות 2GB, מה שמשאיר לפותח הדיון בין 200-400MB חופשיים.

אין לי שום התנגדות למעבר למערכת 64Bit, שלא יובן לא נכון, פשוט לדעתי האישית רוב המשתמשים עוברים אליה היום מתוך הסיבות הלא נכונות. יחד עם זאת, עדיף לעבור מוקדם ככל האפשר למערכת 64Bit (כל עוד זה לא פוגע בעבודה השוטפת הנוכחית) מכיוון שאם לא היום, אז בעתיד הלא מאוד רחוק יהיה כבר די הכרחי לעבוד בסביבה כזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא בטוח שאתה צריך לקנות. מבירור שעשיתי עם MS בזמנו נאמר לי במפורש שגם אם יש לך גרסת OEM היא תקפה גם עבור גרסת ה-32Bit וגם עבור גרסת ה-64Bit (אך כאשר כל פעם אחת מהן מותקנת בלבד ולא שתיהן במקביל) אם יש לך גרסת retail או upgrade הרי שבכלל אין בעיה. אם יש לך גרסת OEM כל מה שאתה צריך לעשות הוא רק להשיג את המדיה (ניתן להזמין מ-MS) של גרסת ה-64Bit ולהתקין אותה.

אבל, בגלל שתנאי הרישיון של MS די סבוכים ואולי דברים אף השתנו, מומלץ לברר זאת קודם מול נציג של MS.

בקשר להתקנה, אין מה לעשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...