שליטה באלקטרוניקה בעזרת המחשב.. - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שליטה באלקטרוניקה בעזרת המחשב..


oDot

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני מעוניין להתחיל לעשות כל מיני דברים שנוגעים לבית חכם (למטרת לימודים ולא פרקטיקה) כמו לנעול את הדלת בעזרת המחשב או לקבל הודעה במייל כל פעם שמישהו.. אנערף.. לא באמת רלוונטי - העיקר ללמוד... אני כבר אמצא רעיונות.

לפי מה שהבנתי עושים דברים כאלה בשימוש במוצרים כמו ARDUINO וIOBRIDGE. הבנתי נכון? האם יש אופציות מומלצות יותר? אפשר לקבל יותר פרטים ספציפיים?

תודה רבה !!

נ.ב. אם למישהו יש רעיון טוב יותר ללימוד הנושא מעבר לבית חכם - יהיה נחמד (למרות שאני מעוניין לעבוד על כך או כך)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון עשיתי דברים כאלה בהרחבת האלקטרוניקה בבית ספר, וזאת בכלל לא בעיה (בהנחה שיש לך ידע בסיסי בבניית מעגלים וקצת רכיבים).

רוב החיבורים ממעגלים למחשב מתבצעים מ-2 יציאות במחשב: יציאת ה- RS232 או COM (יציאה טורית), שם המידע, למשל 10001, עובר באותו החוט סיבית לאחר סיבית. לחיבור הזה צריך בדרך כלל ג'וק מפענח שיקבל את הסיביות מהמחשב ויוציא לך בכל רגע ערך אחר לפי המספר שהוצאת לו.

אפשרות שניה קלה יותר היא להשתמש ביציאה המקבילית, ה-LPT (המשמשת לחיבור מדפסות). ראה כאן: http://en.wikipedia.org/wiki/LPT

מאחר שזאת יציאה מקבילית, אתה יכול במחשב לשלוט על כל יציאה בנפרד, ולהוציא בה 0 או 1, ודרך זה להדליק כל מיני דברים (הדבר הפשוט ביותר אלה לדים, אם אתה רוצה לבדוק את זה פשוט מחברים לד מרגל 2 (שהיא ה-Data out 0) לאדמה, בונים תוכנה מתאימה ואפשר להדליק את הלד.

דוגמא למעגל שאנחנו בנינו היא כאן: http://avi-yoel.tripod.com/circuit.pdf

יש שני חלקים: בחלק העליון יש חיבור של מיקרופון לתוך המחשב, זה לא צריך לעניין אותך אבל העיקר הוא כשאתה נותן מחיאת כף רגל 18 ברכיב 74LS244 עולה ל-1, ואפשר לקלוט את זה במחשב. לכאן אתה צריך פשוט לחבר משהו אחר, למשל משדר ומקלט IR שתשים משני צידי הדלת, וכשמישהו יעבור הקרן תיחתך והמחשב יקבל '1'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במעט בכל שפת תיכנות אתה יכול למצוא בעזרה סט פקודות לתיקשורת RS232 וכו'

אבל מאוד כדאי שתבין את סדר התיקשורת שאמור להתבצע שם ועל כל סוג תיקשורת בין אם זה RS232 את'רנט וכו' יש המון מידע בגוגל.

כמובן שאפשר להסתדר בלי זה אבל מומלץ להשתמש בתקנים שבנויים עבור הפורטים =]

בהצלחה ואשמח לראות עדכונים על מה שאתה עושה =]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אתה רוצה להיכנס למיקרו-בקרים? עולם מאוד מעניין, שאפשר לעשות בו הכל. יש לי בבית Arduino Duemilanove שהזמנתי מאיביי לפני כמה חודשים. הלוח עולה בסך הכל פחות מ-100 שקלים עם משלוח. יש לו מייצב מתח בסיסי OB, אז אפשר לחבר לו פשוט סוללות או מקור מתח בסיסי והוא יעבוד (רק תדאג לא לחבר משהו עם מתח גבוה מדיי, חבל שהמייצב יתחמם יותר מדיי). מעבר לזה יש לו חיבור USB שמשמש לתכנות שלו וגם לצורך הזנת מתח כשהוא מחובר למחשב. כל הפרוייקט של Arduino הוא קוד פתוח ויש המון מידע ותוכניות דוגמא ברשת. השפה שלו מתבססת על ה-C כך שהיא קלה להבנה, ויש גם לא מעט שיעורים ודוגמאות ברחבי הרשת. השבב הזה ספציפית יספיק לך להתחלה, ולרוב הפרוייקטים הבסיסיים. יש לו כמות מספקת של חיבורים שאפשר לקבוע האם יהיו כניסה או יציאה, מספר יציאות PWM, וכמובן גם כניסות A/D, וכו'.

תקנה לעצמך לוח כזה, לוח protoboard שיעלה עוד כמה שקלים, וכמה חוטים עם חיבורים מורכבים ותוכל לעשות לא מעט פרויקטים ללא שום הלחמות. לצורך דברים בסיסיים כמו קבלת מידע מחיישנים, תקשורת טורית, חיבורי צגי LCD, הבהוב לדים, בקרה על מנועים וכו', זו דרך קלה ונוחה מאוד להתחיל.

לצערי אני לא נותן ל-Arduino שלי מספיק זמן כיוון שבמעבדה באוניברסיטה אנו עובדים עם שבבים של Microchip (כמו רוב האונירסיטאות אני מניח), ולכן אני פשוט מכיר את השבבים הללו ואת השפה שלהם טוב הרבה יותר. אך למישהו שמתחיל בתחום אני חושב שה-Arduino הוא נקודת התחלה טובה יותר. אחרי שתלמד קצת ותראה האם אתה רציני בעניין תוכל תמיד לעבוד לשבבים של חברות אחרות, יש את TI, יש את Microchip, יש את Atmel, ויש עוד הרבה חברות אחרות.

אגב, אני מקווה שברור לך שכל מה שהבקר עושה הוא להוציא פולסים חשמלים בהתאם למה שתקבע לו, ולקבל בכניסות פולסים בפינים שיוגדרו ככניסות. בשביל להזיז דברים, או למדוד דברים כמו טמפרטורה וכו', אתה צריך חיישן/מנוע/חומרה מתאימה שתתחבר אל הבקר.

הנה האתר של Arduino:

http://www.arduino.cc/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לכולכם.

נראה לי שפתרון כמו ARDUINO הוא הכי מוצלח בשבילי.

אני חושב שאקנה אחד עם חומרה נוספת (חיישנים וכמה סרבואים) כדי להתנסות.

תודה רבה!

והממ, אם הבנתי נכון, המטרה שARDUINO היא פשוט להוות גשר בין החומרה לתוכנה, לא?

ככה שניתן לחבר חומרה כמו חיישן לARDUINO ואותו למחשב וככה ניתן לתכנת יותר בקלות עבור, אם נלך לפי הדוגמה, החיישן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לכולכם.

נראה לי שפתרון כמו ARDUINO הוא הכי מוצלח בשבילי.

אני חושב שאקנה אחד עם חומרה נוספת (חיישנים וכמה סרבואים) כדי להתנסות.

תודה רבה!

והממ, אם הבנתי נכון, המטרה שARDUINO היא פשוט להוות גשר בין החומרה לתוכנה, לא?

ככה שניתן לחבר חומרה כמו חיישן לARDUINO ואותו למחשב וככה ניתן לתכנת יותר בקלות עבור, אם נלך לפי הדוגמה, החיישן?

לא, האוודרינו זה "לוח פיתוח" המשמש להפעלת מיקרובקר מה שאתה עושה בעצם זה לתכנת את המיקרובקר ולא את המחשב. כמובן אתה יכול לצור תיקשורת בין המיקרובקר למחשב שלך אומנם המיקרובקר הוא מחשב בפני עצמו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החיישן עצמו לא שווה כלום אם אתה לא יודע לקרוא אותו. הארדואינו יודע לקרוא אותו (דיגיטלי או אנאלוגי בהתאם לחיישן) ואז תוכל בעזרת תכנות שלו להגיב בהתאם.

לדוגמא:

תמדוד את המתח בכניסה לממיר AD

אם הרמה גבוהה מאשר 511 ->תרים את פין 11

אחרת, חזור להתחלה.

אז לדוגמא אם כתבת משהו כזה בסיסי, וחיברת לאותו החיישן מחלק מתח שאחד משני הנגדים בו הוא נגד שרגיש לטמפרטורה (thermistor) אז במצב כזה החל מטמפרטורה מסוימת אתה משנה את המצב של פין אחר. אותו פין יכול להיות מחובר לאיזה טרנזיזטור שיפעיל לדוגמא מאוורר.

כל המספרים בדוגמא כמובן שרירותיים לגמרי. ה-AD של ה-ATMEGA328 הוא של 10ביט, אז ברגע שתבצע מדידה של אות כלשהו הוא יהיה בין 0 לבין 1023, כאשר הרפרנס הוא או למתח הפנימי, או למקור חיצוני כלשהו. את כל זה אתה יכול ללמוד בקלות באתר שלהם. סך הכל מדובר על סיפור לא ממש יקר, שכיף לשחק איתו וללמוד אותו. מה גם שאף פעם לא מזיק דבר כזה בבית :)

עריכה:

וכמו שאמרו, הארדואינו הוא לוח פיתוח שבמקרה זה מבוסס על בקר מדגם ATMEGA328 (עם תכנות של 32קילובייט). בקר הוא למעשה מעבד עם כמה רכיבים פריפריאלים. רכיבי תקשורת, ממיר AD, וכו'. הוא יכול לעבוד ללא חיבור למחשב. ברגע שהשבב מתוכנת (לוקח כמה שניות ולחיצת כפתור בתוכנה שלו), הוא יכול לפעול ללא מחשב מחובר, רק תחבר אותו לספק מתח של 5V בערך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה.

בכדי להבין מעבר לזה אני פשוט הולך להזמין לי אחד ולהתחיל לשחק איתו.

שוב תודה רבה לכם על התשובות

עריכה:

שאלה אחרונה P=

מה ההבדל בין IObridge לArduino?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...