כרטיס מסך מתחמם ? - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כרטיס מסך מתחמם ?


krelian

Recommended Posts

שלום לכולם.

זאת ההודעה הראשונה שלי בפורום אז אני אתחיל בפירוט המפרט שלי

PIII866

GF4TI4200 64MB

256MB

למחשב מחובר גם צורב וכמובן דיסק קשיח.

לפני כ(10 חודשים בערך) קניתי את הכרטיס מסך הנ"ל. לפניו היה לי RIVA TNT32. נראה לי שהבעיה התחילה עם התקנת הכרטיס אבל יש גם סיכוי שהיא התחילה קצת מאוחר יותר, מצטער אני לא זוכר בדיוק.

הבעיה היא די ג'נרית, המחשב פשוט נתקע כשהפתרון היחיד הוא ריסט. אם באותו זמן שהמחשב קפא היה שימוש בכרטיס קול בדרך כלל ישמע ביפ אין סופי עד הריסט המיוחל. נראה לי שהבעיה התרחשת בעיקר כאשר יש עומס גרפי על המחשב (משחקים וכדומה..) אבל לא רק גם שיטוט קליל באינטרנט עלול להקטע בלי שום סיבה נראית לעין. כמובן שהאפשרות הראשונה שעלתה לי לראש היא חימום יתר, לכן פתחתי את מכסה המארז כדי לאפשר זרימת אויר טובה יותר. גיליתי שזה לא ממש עוזר אז החלטתי לשים מאוור גדול (מאוורר סטנדרטי שכולכם מכירים) בפתח המחשב,מצחיק, אבל ככה אני עובד כבר לפחות חצי שנה. נראה שהמאוור עוזר כי המקרים בהם סתם נתקע המחשב פחתו, אבל זה לא פותר את הבעיה לגמרי, המחשב עדיין קופא לעיתים קרובות, בעיקר כאשר יש עליו עומס גרפי.

השאלה שלי היא כזאת: האם באמת הבעיה היא בכרטיס מסך או אולי במעבד עצמו או אולי אפילו בלוח ? השאלה השניה היא למה זה קורה ?

גם למעבד וגם לכרטיס מסך יש מאוררים שמיוחדים רק להם ואמורים לעשות את העבודה. כאשר אני מוסיף גם את המאוורר הגדול בפתח המחשב כל בעית החום אמורה להיפתר.

שתי דברים מעניינים שאולי יעזרו לכם להגיע לפיתרון ואולי לא קשורים בכלל לענין:

- בעיקרון הקפיאות הם רנדומליות, אין לי שום דרך לצפות אותם, אבל לאחרונה עליתי על משהו שכמעט באו]ן ודאי גורם לקפיאה. אני משחק במשחק שנקרא MADDEN 2004 - משחק פוטבול למי שלא מכיר - בדרך כלל הכל עובד בסדר עד שאני לוחץ על ESC כדי להגיע למסך שינוי המקשים (לדוגמא) שהוא מסך סטטי שאין בו שום פעילות גרפית שאמורה לסחוט את כרטיס המסך, דווקא שם במחשב נתקע. בזמן האחרון, באופן סיסטמתי.

- לפני כשנה בערך החלפתי . כשהתקנתי את המעבד כנראה שלא חיברתי טוב את ההיט סינק, המעבד התחמם והמחשב נתקע. בהתחלה לא הבנתי מה קורה והלכתי לחנות שם הטכנאי פשוט סידר את הסינק והכל עבד בסדר גמור (עד שקניתי את הכרטיס).

טוב זה כל מה שיש לי לספר על הבעיה אם יש לכם פיתרון בבקשה עזרו לי. אם מישהו צריך לדעת עוד פרטים אני אשמח לענות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...