האם למישהו יש נסיון עם RAID 1 בלוח MSI MS-7255? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם למישהו יש נסיון עם RAID 1 בלוח MSI MS-7255?


eli_singer

Recommended Posts

הבקר המובנה בלוח האם אינו משתווה לבקר ייעודי. הוא עושה שימוש במעבד וכתלות במעבד (ובעקרון כל מעבד כפול ומעלה מהדורות האחרונים) אין שום השפעה מורגשת מבחינת המשתמש על "ביצועי" המערכת.

בוא נגיד ככה, הבקר המובנה בלוח האם זה נחמד, שימושי במידת מה, אבל אין להשוות אותו לבקר ייעודי, בייחוד כשזה נוגע לזמן בניית המערך מחדש ברגע שאחד הכוננים קורס (תהליך שכתלות בכמות המידע וסוג ה-RAID גם ככה הוא די ארוך). לדעתי RAID 1 לשימוש ביתי הבקר על לוח האם יחזיק בצורה טובה. RAID 5 לדוגמה (ומערכים מורכבים יותר) לא הייתי בונה על בקר לוח האם.

בקשר לבקר ייעודי, תגדיר מחיר הגיוני (עד כמה שאני יודע מחירם מתחיל מאלפי שקלים).

יש כל מיני פתרונות ביניים, NAS ו/או מארז של שני דיסקים או יותר שמתחבר דרך eSATA. אם תבחר בכיוון הזה אני מציע לפתוח דיון (או שיעבירו את הדיון הנוכחי) לפורום 'אמצעי אחסון'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה כרגע לעבוד עם מערך של RAID 1. שני כוננים זהים בשביל גיבוי.

ישנו כונן שלישי עליו יושבת המערכת והוא לא יהיה במערך. מה שחשוב לי זה הנתונים בכונן העבודה.

אני מחפש פתרון עד 300 ש"ח פחות או יותר. אני לא צריך בקר עם 20 חיבורים לכוננים וקופסת NAS.

יש דבר כזה?

מבחינת זמן בניית המערכת מחדש, זה רלוונטי במצב של RAID 1 עם שני כוננים? הרי הכונן השני אמור להכיל בדיוק את אותו הדבר לא?

מארז של שני דיסקים דרך eSATA נשמע מעניין, אבל עדיין אני צריך בקר RAID בשביל זה לא?

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתקציב שלך לא נכנס פיתרון חיצוני כדוגמת NAS קטן או אחר.

האפשרות היחידה שיש לך היא עבודה עם מערך RAID 1 על בקר לוח האם שזה בסדר.

ברגע שאחד הכוננים קורס המערכת שלך לא מושבתת ואתה יכול להמשיך לעבוד אבל ברגע שתחליף אותו המערך צריך להיבנות מחדש (הרי הכונן החדש ריק) וזה תהליך שאורך זמן.

בלי קשר, מערך RAID 1 הוא לא פיתרון גיבוי, בטח לא כזה שמתאים לכולם. זה מערך שכותב את המידע באופן זהה לשני הכוננים. ברגע שמחקת מידע מהמערך הוא נמחק משני הכוננים ולא נשמר עותק נוסף. כתוצאה מטעות אנוש, וירוס (בסבירות נמוכה יותר כמובן) או כל טעות משתמש אחרת - המערך כולו מושפע והמידע אובד. לכן, אם אתה לא משתמש במערך ה-RAID 1 כיעד הגיבוי אלא עובד עליו בשגרה, זאת נקודה שצריך לקחת בחשבון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהפתרון הזה מתאים לי. מה שמדאיג אותי הוא קריסה של אחד הכוננים או משהו בסגנן.

לגבי גיבוי אמיתי, יש כונן חיצוני שפעם בכמה זמן יעבור אליו המידע.

אז בחזרה לשאלה המקורית, כדאי לי להשתמש בבקר שעל הלוח, הוא אמין ולא ארגיש בירידה בביצועים כן?

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול הוא אמין ומהווה פתרון סביר ומשתלם, אך לא "מושלם".

לא ציינת את המפרט שלך ואופי העבודה, אבל אם מדובר על מפרט מהשנים האחרונות אז קרוב לוודאי שלא תרגיש שום השפעה בעבודה יום יומית.

לצד זאת קיימים חסרונות למערך RAID כזה, העיקרי שבהם שכלל לא בטוח שתוכל להעביר את המערך ללוח אם חדש אם תשדרג את המחשב בעתיד הקרוב יותר או פחות.

יש מדריך יפה שכתב iakovl בנושא RAID. כדאי לעבור עליו בקצרה כדי לוודא שזה אכן הפיתרון המתאים לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צרפתי מפרט בפרופיל. זה לא מחשב חדש ולא חזק במיוחד אבל לא נראה לי שהוא כל כך חסר אונים...

מה ההפשעה על זמני קריאה וכתיבה?

אלי[br]פורסם בתאריך: 20.07.2010 בשעה 21:34:20


אה, ומדוע אי אפשר להעביר את המערך למחשב אחר? בסה"כ בקונפיגורציה של שני כוננים ב- RAID 1 מדובר על שני כוננים שנושאים אותו חומר, איפה יכולה להתעורר בעיה?

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכנתי קצת את ההודעה הקודמת שלי, תעיף מבט בבקשה. המחשב שלך מספיק "חזק" כדי להתמודד עם מערך ה-RAID בלי שתרגיש.

בקשר לזמני קריאה/כתיבה, אין ממש לדעת מכיוון שאני באופן אישי לא מכיר את ביצועי ערכת השבבים של לוח האם שלך במובן הזה. באופן כללי אתה ככל הנראה לא תרגיש בהבדלים משמעותיים, אם בכלל. יוצא מן הכלל פה יכול להיות מצב של קידוד ווידיאו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי את ההודעה המעודכנת שלך ואת המדריך.

עדיין לא הבנתי מדוע תהיה לי בעיה להעביר מערך RAID 1 ממחשב למחשב. או בהחלפה של לצורך העניין.

ווספה לי שאלה בעקבות המדריך. כתוב שם כך:

האם אני יכול להשתמש בקשיחים שיש עליהם מידע בשביל RAID?

לא, כחלק מתהליך בניית מערך הרייד המידע שיש על הקשיחים מושמד.

אין אפשרות ליצור מערך RAID תוך כדי שמירה על המידע שיש על הקשיחים, אלא יש צורך לגבותו בקשיח נפרד

אז נשאלת השאלה האם בשביל ליצור RAID 1 מהכונן שיש לי עכשיו לכונן חדש ונקי מאותו סוג אני אאבד את החומר שיש לי כרגע ואיאלץ לגבות אותו לכונן חיצוני נוסף?

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ניתן להעביר את המערך בין לוחות בגלל שהמערך מנוהל על ידי תוכנה המוטמעת בערכת השבבים של הלוח ועל ידי ערכת השבבים עצמה. יתכן שאם תעביר את המערך ללוח זהה בעל ערכת שבבים דומה כן תוכל להעביר את המערך בהצלחה, אך גם זה לא מבטיח כלום ומכיוון שבדרך כלל משדרגים לוחות עם שדרוג חומרה זה חסרון.

כשיוצרים מערך RAID אי אפשר לשמור על החומר הקיים, יצירת המערך מוחקת את כל מה שנמצא בכונן/ים. זה נכון לא רק לבקר של לוח האם אלא באופן כללי.

לכן אין ספק שבקר RAID ייעודי עדיף (אתה מעביר אותו ביחד עם כל המערך לחומרה החדשה). גם בקר Fake Raid (רק שאני לא בטוח לגבי מחירם) עשוי להיות עדיף על מערך הבנוי על ערכת השבבים של לוח האם אבל זה תלוי בסוג התוכנה והבקר המוטמעים בו.

פתרון נוסף בו תוכל להשתמש הוא פשוט ביצוע Mirror של המידע החשוב מכונן A לכונן B (שני הכוננים שייעדת למערך ה-RAID) בסוף כל יום עבודה או לעיתים תכופות יותר בעזרת סקריפט Robocopy פשוט. אמנם קצת פחות שרידות מידע (אם קורס הכונן אפשר לאבד נתונים של מספר שעות או יום עבודה) אבל לא עולה כלום ולא גורם לך להיות תלוי ברכיב חומרה כלשהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעצם בשביל ליצור את המערך, המידע צריך להיות מושמד, למרות שאני רק רוצה לשכפל אותו לכונן אחר? מוזר...

והכונן עצמו לא יכול להיות נגיש ע"י מחשב אחר סתם כך? המחשב פשוט לא יזהה את הכונן או לא יוכל לגשת למידע עליו, או ששני הכוננים יזוהו ומידע יהיה בר גישה אבל רק התצורה של ה-RAID תצטרך להיבנות מחדש אם ארצה לבנות אותה שוב במחשב חדש?

כלומר בכל מקרה אני צריך כונן נוסף, שלישי, בשביל לשמור עליו את המידע לפני יצירת מערך ה-RAID לשני הכוננים המקוריים?

אני מתכנן כונן שלישי חיצוני שאליו אבצע גיבוי של העתקת כל תכולת הכונן כמו שתיארת מדי כמה זמן, אבל יש חשיבות מבחינתי לאיבוד של מידע בין זמני הגיבויים ולכן אני רוצה שרידות מירבית ומכאן הצורך המקורי במערך RAID 1.

לגבי FAKE RAID אשמח ללינקים למוצר כזה, או להמלצה על חברות ודגמים. חיפוש של שניה באיביי הניב את זה: http://cgi.ebay.com/4-SATA-SERIAL-ATA-PCI-CONTROLLER-I-O-RAID-CARD-PC-Cable-/300446653734?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f4041d26

אין לי מושג אם זה יעשה את מה שאני צריך, וגם לא ממש הצלחתי להבין ממה שכתוב שם עם יש על הכרטיס עצמו בקר RAID או שהוא פשוט "מאפשר" שהכוננים המחוברים אליו יהיו בתצורת RAID ומנוהלים ע"י בקר אחר. נראה לי שזו האופציה השניה.

בכל מקרה, לגבי הכונן השלישי אליו יבוצע גיבוי, האם יש איזו תוכנה פשוטה או סקריפט שלא מעתיק את כל הכונן כולו אלא עושה סנכרון ובודק מה השתנה ומעביר רק את החומר שהשתנה? זה פשוט יהיה הרבה יותר מהיר אם רק השינויים יתעדכנו לא?

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשהכונן הוא חלק ממערך הוא לא נגיש כך סתם למחשב וכדי ליצור את המערך התוכן הקיים נמחק מכיוון שנוצרת כאילו מחיצה חדשה.

בקשר ל-Fake Raid אני מציע לך לפתוח דיון בפורום אמצעי אחסון, שם תוכל לקבל תשובות טובות יותר בנושא. בעקרון Fake Raid זה כרטיס עם מספר חיבורי SATA (ואחרים) שמכיל בקר דומה לזה של ערכת השבבים בלוח האם (לפעמים יותר טוב ממנו לפעמים פחות ולכן כדאי להתייעץ בפורום המתאים) ותוכנה שמנהלת את המערך. גם פה המעבד תורם את חלקו אבל היתרון הוא שזה פתרון אמין יותר לטווח ארוך כי הכרטיס והמערך כמו שהם יכולים לעבור לחומרה הבאה שלך ואני חושב שגם באופן כללי זה פתרון קצת יותר אמין מהבקר של ערכת השבבים (אבל תלוי מן הסתם בבבקר המובנה בכרטיס עצמו שכאמור יכול להיות אף נחות מזה של ערכת השבבים). זה מין פתרון ביניים בין בקר ערכת השבבים ובקר RAID ייעודי. אני מניח שגם פתרון אמין מסוג זה לא יהיה זול במיוחד.

בכל מקרה, לגבי הכונן השלישי אליו יבוצע גיבוי, האם יש איזו תוכנה פשוטה או סקריפט שלא מעתיק את כל הכונן כולו אלא עושה סנכרון ובודק מה השתנה ומעביר רק את החומר שהשתנה? זה פשוט יהיה הרבה יותר מהיר אם רק השינויים יתעדכנו לא?

האפשרות שהצעתי עושה בדיוק את מה שביקשת. כותבים סקריפט פשוט לביצוע גיבוי מראה (mirror) בין כונן A ו-B בעזרת Robocopy שהיא רכיב מובנה ב-Windows.

ניתן לגבות את כל הכונן וניתן גם תיקיות בודדות. כמובן שבפעם הראשונה יעותק כל החומר מהמקור (כונן A) ליעד (כונן B), אבל לאחר מכן בכל פעם שתריץ את הסקריפט יעודכנו רק השינויים (אם הוספת/שינית/מחקת חומר). את הסקריפט תוכל לתזמן שירוץ אוטומאטית במתזמן המשימות של מערכת ההפעלה כך שירוץ פעם או פעמיים ביום בשעה מסוימת (נניח פעם בצהריים בזמן הפסקת הצהריים ופעם בסיום יום העבודה, רק בסיום יום העבודה וכו'). כך אם קורס כונן בפתאומיות, אתה מאבד רק חומר של יום עבודה או מספר שעות.

בנוסף, קיימות מספיק תוכנות גיבוי וסנכרון חינמיות ובתשלום שיכולות גם הן לעשות זאת אם אתה מעדיף ממשק גראפי וכו'. לדוגמה Cbobian Backyup (לגיבוי), Always n Sync, SyncBackSE ואפילו SyncToy של , אבל לדעתי הדרך הכי פשוט ונוחה היא בעזרת Robocopy.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לך על כל התשובות המפורטות וההתייחסות.

אני חושב שזה הזמן להעביר את האשכול לפורום אמצעי .

מנהל? אפשר?

האם למישהו יש המלצות לבקר FAKE RAID? טווחי מחירים?

אני לא יודע להכיןו סקריפט כזה בעצמי, אם יש לך כזה או לינק לאחד אשמח לקבל...

תודה רבה!

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...