תקנות חדשות - החזרת מוצר וקבלת החזר כספי מלא - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תקנות חדשות - החזרת מוצר וקבלת החזר כספי מלא


omrij

Recommended Posts

החוק לא יפגע ברשתות הגדולות. קודם כל כי לרוב הן מאפשרות החזרת מוצרים חופשית תמורת החזר כספי (למעט באג) והרשתות הגדולות ממילא מוכרות את המוצר במחיר גבוה ב-20% - 30% בהשוואה לחנויות הפרטיות. החוק יפגע דווקא בעסקים הקטנים שנאלצים לעבוד על אחוז רווח נמוך מאד כי לדעת הצרכן קנייה בחנות קטנה זה סיכון. קח למשל חנויות מחשבים. היום חנויות מחשבים עובדות על אחוז רווח כמעט אפסי מה יקרה כאשר יכריחו אותם לקבל בחזרה מוצרים תמורת החזר כספי מלא?

ברור שאם הצרכן מרוויח/נהנה מישהו מהצד השני מפסיד

אבל הפגיעה היא לא כ"כ חמורה כמו שאתם מתארים

אתה יודע איזה הסכמים יש לחנויות מחשבים מול הספקים שלהן?

מי אמר לך שהן לא יכולות להחזיר מוצר סגור לספק?

ומה הבעיה של חנות למכור מוצר חדש שהאריזה שלו נפתחה בהנחה?

אתם פשוט לא קולטים:

1.זה עובד יפה מאוד ברוב העולם המערבי

2.זה קיים היום בישראל בעסקאות מכר מרחוק - זה כולל גם המון עסקים קטנים (כל חנות מחשבים כמעט) שיש להם אתר או טלפון שאפשר להזמין ולשלם דרכו ובעסקאות האלו זה אפילו מקיף יותר - אתה יכול לפתוח, להשתמש ולהחזיר תוך שבועיים וזה עדיין יעלה לך מקסימום 100 ש"ח ועדיין הן שורדות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אין ספק שזה הרבה תלוי בסוג המוצר.. אם זה מוצר שלא יכול להגרם לו כל נזק, אם זה נגיד כיסא או שולחן - משהו שהוא לא חשמלי

או מורכב , לא צריכה להיות שום בעיה בלבטל עיסקה.

אבל אם מישהו קנה והשתמש בהם אני לא הייתי רוצה לרכוש אותם ולהשתמש בהם אחריו!

זה גם מזכיר לי שפעם לקוחה אחת התלוננה שאין אחריות על מגן מסך של הנייד שקיבלה.. מדבקה! איזה אחריות היא רוצה?!

בקיצור צריך להיות גבול מסויים ובהתאם למוצר ולצרכים שלו..

מה גם שיש הרבה מוצרים שאנשים לא יודעים להשתמש בהם וטוענים שהוא לא טוב או לא עובד.. מנסיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

OMRIJ הרבה חנויות עובדות בלי מחסן בכלל

עם קצת עובדים

ובמקומות שהשכירות בו נמוכה או הבית

והם בפועל יותר מתווך בין הספק לקונה -ככה שיש להם הרבה פחות בעיות בהחזרים

זה לא שיש להרבה מהם הוצאות גדולות (אני לא מדבר על רשתות\תאגידים ברשת )

אבל לעסקים רגילים קטנים יש המון הוצאות והרבה נירת -ואני מא מבין מה רע במדיניות החזרת מוצרים ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

OMRIJ הרבה חנויות אינטרנט עובדות בלי מחסן בכלל

עם קצת עובדים

ובמקומות שהשכירות בו נמוכה או הבית

והם בפועל יותר מתווך בין הספק לקונה -ככה שיש להם הרבה פחות בעיות בהחזרים

זה לא שיש להרבה מהם הוצאות גדולות (אני לא מדבר על רשתות\תאגידים ברשת )

מה נתפסת לחנויות אינטרנט?

זיגזג היא חנות אמיתית?

אין לי מושג מה מדיניות ההחזרה שלהם בקניה במקום (זה גם לא רלוונטי)

אני יכול להזמין חלקים מהאתר שלהם? זה נחשב עסקת מכר מרחוק

אבל לעסקים רגילים קטנים יש המון הוצאות והרבה נירת -ואני מא מבין מה רע במדיניות החזרת מוצרים ?

אין דבר כזה מדיניות החזרת מוצרים היום בחוק הישראלי

חנות X יכולה להחליט שהיא מחזירה לך א הכסף וחנות Y יכולה להחליט שהיא מחזירה לך 50% מהכסף

וחנות Z יכולה להגיד שהיא נותנת רק זיכוי שתקף לשבוע

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין דבר כזה מדיניות החזרת מוצרים היום בחוק הישראלי

בטח שיש -

עד לתיקון החוק שנכנס לתוקף ב- 17.7.06, לא הייתה כלל אפשרות לבטל רכישת מוצרים בחנות (פרט למקרים של פגם במוצר), אלא אם מדיניות זו אומצה על ידי בית העסק.

לפני התיקון לחוק העסק לא היה חייב לגלות את מדיניותו לגבי החזרת מוצרים לפני הרכישה . . הוא במקרים רבים, הלקוח היה מתוודע למדיניות זו עם קבלת החשבונית או כאשר היה מתייצב בחנות כדי להחזיר את המוצר, מסיבה זו או אחרת. אז היה מתברר לו כי העסק לא מאפשר החלפה או החזרת מוצרים.

לפעמים העסק היה מסכים להחליף מוצרים בתנאים מסוימים: תוך זמן מסוים, בכפוף להצגת חשבונית, ועוד.

בתחום הרהיטים, למשל, המצב היה עוד יותר חמור כי במועד החתימה על הזמנת רהיטים הצרכנים לא קוראים את התנאים הכלליים המפורטים באותיות קטנות, לעתים בגב ההזמנה או בתחתיתה, ולפיהן אי אפשר כלל לבטל את ההזמנה, או שאפשר לבטל אבל על הצרכן לשלם "דמי ביטול" בשיעור יותר עשרות אחוזים מערך ההזמנה.

היום העסק חיב להציג מודעה כזאת

http://www.consumers.org.il/?catid={30E0A8C2-A1A1-429E-BB87-5B44476EB8A1}

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז עכשיו העסק חייב לפעול לפי החוק שמחייב אותו לקבל את המוצר חזרה ולא רק לידע את הצרכן .

אני מקווה שאתה מבין את ההבדל בין לקבל אמוצר חזרה לבין לידע אם מקבלים חזרה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זו נבואה מה שאתה אומר .

השוק מוחזק בידיי מספר מועט ביותר של סוחרים ( קונגלומטים ) שעושים מה שהם רוצים ודורסים את הצרכן .

מספיק לראות מה קורה במקומות אחרים כדי להבין מהו הכח המצוי בידיי הצרכן .

קרירי , אתה התפרן החסכן ואתה מתלונן שנותנים לך את האפשרות לשלוט על הכסף שלך ? את זה אני לא מבין ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על שרותים אין החזר כספי .

למכור למישהו כדים ? אתה יכול לחייב אותם בעת ההחזר על העבודה שלך , אתה להבנתי גנן , כן ?

אתה יכול לידע את הלקוחות שלך שיהיה חיוב על כל מקרה אם אתה תרכוש עבורו את הכדים ו /או את השתילים או שהלקוח יכול לגשת למשתלה הקרובה ולרכוש בעצמו , כמו כן שוב אני אומר אם היזמנת לו במיוחד אין החזרות !

תקרה טוב יותר את לשון החוק , החוק איננו כדי לטרטר את הסוחרים אלא כדי שהצרכן יוכל לעשות קניה מושכלת , האם אתה מרמה את הלקוחות שלך ? אם התשובה היא לא ( ואני חושב שהיא לא ) אז אין לך מה לדאוג .

אני לא רוצה להיתיחס לנושא של הסוחרים ובעלי ההון ברשותך .[br]פורסם בתאריך: 8.07.2010 בשעה 10:22:38


וחוץ מיזה , אתה לא בעבודה עכשיו ?
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו לא ברור פה.

במידה והצרכן קנה מוצר, נגיד ופתח את האריזה. המוכר תמיד יוכל לטעון שנעשה שימוש בטלויזיה ולנסות לנפנף את הצרכן...

(זוכרים את הצרכן הישראלי? יש גם הסוחר/מוכר הישראלי...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצד אחד, יש לקוחות מניאקים שמחפשים איך לדפוק כל חנות שהם קונים בה. מצד שני, יש בעלי עסקים מניאקים שלא יהססו לדפוק לקוחות בכל דרך שימצאו. זה היה וזה ישאר... הבעיה עשוייה להיות דווקא המוצרים עצמם - או ליתר דיוק, תיאור לא מלא ולא ממצה ע"ג האריזה.

נשמע מוזר? אנסה להסביר, עם דוגמאות בפרט מתחום המחשוב. הרוב המוחלט של רכיבי המחשב הנמכרים בארץ אינם מיוצרים או נארזים במיוחד בשביל ישראל. רובם מגיעים באריזות שהותאמו לצרכן האירופי\אמריקאי, מדינות שברובן יש מדיניות החזרת מוצרים ברורה. באופן הזה, גם אם לא צויינו כל המגבלות האפשריות של הרכיב על גבי האריזה ויש סיכוי סביר שהרכיב לא יתאים לחלק נכבד מהלקוחות שעשויים לרכוש אותו, אף אחד לא הולך להדפק מזה:

- הלקוח לא צריך לדאוג שמא תהיה עם הרכיב בעיה שהוא לא מודע אליה והוא ייתקע עם אבן שאין לה הפכין, גם אם המוכר לא הזהיר אותו (או לחילופין, אם המוכר טעה\שיקר, הלקוח לא יצטרך מאבק משפטי בשביל החזר כספי על המוצרים שדחפו לו סתם).

- המוכר לא צריך לדאוג מתביעות בנוסח "לא הזהירו אותי שמעבד לא מתאים לתושבת AMD", כי הלקוח לעולם לא יצליח להראות שנגרם לו נזק כלשהו אם הוא יכול פשוט להחזיר את הרכיב כשהוא גילה שהוא לא מתאים; המוכר, מצידו, עשוי להיות מעוניין יותר לבדוק כראוי האם הרכיב מתאים ללקוח, כי אם לא הוא יצטרך לנסות ולמכור מוצרים "מוחזרים".

בישראל, עד שהחוק הנידון יעבור, אין זה המצב. לקוחות מחוייבים לבדוק בשבע עיניים כל מה שהם קונים גם אם אין שום אפשרות מעשית לבדוק מראש את כל המאפיינים רק מהנאמר על גבי האריזה או אפילו באתר היצרן (למשל, ללא פורומים כגון זה, האם תוכלו להגיד בוודאות שכרטיס מסך מגודל כגון ה5890 יכנס ללא בעיות במארז ספציפי זה או אחר?) ועשויים לחשוש מקניות "מסובכות", מוכרים אינם מרגישים מחוייבים לבדוק התאמת המוצר ללקוח מצד אחד וחשופים לתביעות קנטרניות (או שלא) על "ייעוץ שגוי" מצד שני, ואף אחד לא מרוויח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

אם הבנתי נכון את מה שאתה אומר אז אתה צודק , למוכרים יהיה אינטרס גדול יותר לעשות מכירה שהיא טובה ללקוח .

דבר נוסף

רוב המוצרים החשמליים הנמכרים במכירות קבוצתיות ו / או בהנחות גדולות הם מוצרים מחודשים .

רוב הספקים כולל הגדולים יארזו את המוצרים שהוחזרו להם על ידיי הלקוח וימכרו אותם בפעם נוספת כחדשים , קל לראות את זה כאשר פותחים מוצר חשמלי ורואים אם הוא נארז במפעל או אצל הספק , כל פעם שחסרות בטריות או ההדבקה של הסלוטייפ לא בצורה ישרה או שיש שני צבעים של סרט אריזה על הקופסה או כל נילון מקומט , אתם מקבלים אריזה שנפתחה או מוצר מחודש .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...