תקנות חדשות - החזרת מוצר וקבלת החזר כספי מלא - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תקנות חדשות - החזרת מוצר וקבלת החזר כספי מלא


omrij

Recommended Posts

  • תגובות 53
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

נחכה לנוסח הרשמי שיתפרסם בימים הקרובים ברשומות.

אבל על פניו, זה נראה אסון למשק.

וההשוואה לארצות הברית לא מתאימה, הצרכנים שם שונים.

שם לא יקחו כלים, יעבדו איתם שבוע. ויחזירו לחנות. (אבל אני מכיר ישראלי שעשה את זה שם)

אתה יותר מדי דרמתי, "אסון למשק" זה בטח לא

ובכל מקרה מדובר על מוצרים חדשים שלא נעשה בהם שימוש

אני מאחל לך להיות עצמאי זעיר. הצרכן הישראלי יחנך אותך בכוח. מדובר בחוק ישראלי אידיוטי נוסף לפיו עצמאי הוא מיליונר שאפשר לעשוק מכל הכיוונים (אתה יודע שעצמאי לא זכאי לדמי אבטלה ופיצויים למרות שהוא במשך שנים שילם משכורות לעשרות פועלים?) והלקוח ילד קטן מסכן שכולם מנסים לרמות אותו. בושה למדינה. מכה נוספת לעסקים. אגב, אתה מוכן לרכוש מוצר אלקטרוני פתוח ב-10% הנחה?

לא

בסה"כ הבינו שצרכן לפעמים טועה, קונה בלי לחשוב

איזה נזק נגרם לחנות אם אני קונה מוצר ומחזיר אותו אחרי שבוע סגור באריזה?

והנה דוגמא מהחיים:

לפני כשנתיים קניתי מכונת כביסה ברשת אלקטרוניקה גדולה

עשיתי טעות ולא מדדתי את הפתח של חדר הכביסה בבית לראות אם היא נכנסת

המכונה הגיעה ואחרי שגילינו שהיא רחבה מדי השליח השאיר אותה סגורה מחוץ לחדר הכביסה

חזרתי לחנות, ראיתי שאין דגם אחר שאני מעוניין בו שם שמתאים לי מבחינת רוחב וביקשתי לבטל את העיסקה

אבל הרשת הזאת החליטה שאם אני מבטל עיסקה, או שאני לוקח זיכוי או שהיא גובה ממני 500 ש"ח דמי ביטול

כאמור, מוצר סגור, ארוז (מכונת כביסה אסור לפתוח עד שמגיע טכנאי להתקנה ראשונית)

מצד שני הרי כבר היום יש חוק שמתיר לי לבטל עסקאות מכר מרחוק, גם אם השתמשתי במוצר

יכולתי לפני חודש להזמין פיוניר קורו 60 אינץ' ולראות את המונדיאל בכיף ואז להחזיר אותה אם רק הייתי את הרכישה באינטרנט

אז אנשים יושבים בבית, מזמינים מוצרים ומחזירים אותם אחרי שבועיים?

אולי הצרכן הישראלי הוא לא כ"כ גרוע כמו שאתם מנסים לצייר אותו

יש גם חנויות שכבר היום נוהגות כך,

למשל איקאה: הם מבינים שאנשים קונים לפעמים דברים שהם לא צריכים ומתחרטים על זה בבית

והם מחזירים כסף (לא זיכוי) למי שמתחרט ומחזיר מוצר באריזתו המקורית

ונראה לי שהם מחזיקים מעמד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכתבה שמדברת על זה ב‏YNET שמובאת בהודעה הראשונה, לא נאמר שאם המוצר נפתח אסור להחזיר.

הנושא היחיד שמוזכר על פתוח זה מוצרי אלקטרוניקה, וגם שם מדובר שמותר להחזיר עם קנס של 10 אחוז (יש מקסימום 100 שקל?)

כלומר אני יכול לקנות היום מקרר, להשתמש בו שבוע ולהחזיר, מקרר זה מוצר חשמל לא מוצר אלקטרוניקה.

או שאני יכול לקנות מכונית, שוב לנסוע איתה שבוע ואז להחזיר. שימוש שבוע במכונית בעלות 100 שקל + דלק. בהחלט משתלם.

זה לפי הכתבה, כשיגיע הנוסח המדוייק עוד מספר ימים בתקנות, נהיה יותר חכמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על כל המוצרים מלבד חשמל ואלקט' שנכנסים לתקנות, ההחזר הוא אם הם סגורים ולא נעשה בהם שימוש

(אני אמנם קישרתי לYNET אבל יש עוד כתבות בנושא)

על מוצרי חשמל ואלקט' (אין שם הפרדה) יש 10% דמי החזר במידה והמוצר פתוח (ללא 100 ש"ח מקסימום)

בכל מקרה אין החזר על מוצר שנעשה בו שימוש.

וכן, אתה תוכל להזמין מקרר, ולהחזיר אותו אחרי שבוע (בהנחה שלא חיברת אותו לחשמל.

אבל אתה יכול לעשות את זה כבר היום אם רק תזמין אותו באינטרנט או בטלפון

אתה רואה אנשים יושבים מול המחשב ומזמינים מקררים רק בשביל להחזיר אותם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כוונה טובה, אבל הלכו רחוק מדי.

אין לי בעיה שיחזירו מוצרים סגורים, אבל מי יקנה ממני מוצר פתוח? גם ב10% הנחה אף אחד לא יקנה את זה ואני יודע שאני כצרכן לא הייתי מוכן לקבל מוצר פתוח רק בשביל 10% הנחה. יש מקרים שזה עוד סביר וניתן לארוז מחדש, אבל מה עם אריזות שקיימות רק אצל היצרן? אני רוצה לראות מישהו מהתומכים בחוק רוכש בלי אריזה בשביל 10% הנחה :lol: יותר גרוע, מה עם מוצרים שיש להם אריזה פלסטית מעצבנת שחייבים לגזור אותה?

גם במקרה של מוצרים סגורים שבועיים זה יותר מדי ו5% קנס זה מעט מדי.

לדעתי צריכים להגדיל את אחוז הקנס על מוצרים סגורים, לבטל את אפשרות ההחזרה של מוצרים שנפתחו ולהוסיף מוצרים נוספים לקטגורית הפסידים שלא ניתן להחזיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא רק איקאה

גם בשופרסל דיל/ביג יש מדיניות של החזרת מוצרים ללא שאלות והחזר כספי , לא ניראה לי שהם פושטים את הרגל , נהפוכו , אותי בתור צרכן זה מעודד לרכוש אצלהם מוצרים בצורה אימפולסיבית כי אני יודע שאני אוכל להחזיר אותם . איש אנשים שמציירים את הלקוח הישראלי בתור גנב , בכל חברה יש "גנבים" בארץ זה בעיקר אלו שלמעלה ולא הצרכן הקטן .

צרכנות נבונה היא דבר טוב ולתת את הכוח ללקוח זו האמת כי הכח אצל הלקוח באמת זה שמנסים לשקר אותו ולגנוב אותו לא עושה את הלקוח לחלש אלא רק לטיפש .

אההה וכן , אין שוק חופשי בארץ . זה שאומרים את זה זה לא עושה את זה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כוונה טובה, אבל הלכו רחוק מדי.

אין לי בעיה שיחזירו מוצרים סגורים, אבל מי יקנה ממני מוצר פתוח? גם ב10% הנחה אף אחד לא יקנה את זה ואני יודע שאני כצרכן לא הייתי מוכן לקבל מוצר פתוח רק בשביל 10% הנחה. יש מקרים שזה עוד סביר וניתן לארוז מחדש, אבל מה עם אריזות שקיימות רק אצל היצרן? אני רוצה לראות מישהו מהתומכים בחוק רוכש בלי אריזה בשביל 10% הנחה :lol: יותר גרוע, מה עם מוצרים שיש להם אריזה פלסטית מעצבנת שחייבים לגזור אותה?

גם במקרה של מוצרים סגורים שבועיים זה יותר מדי ו5% קנס זה מעט מדי.

לדעתי צריכים להגדיל את אחוז הקנס על מוצרים סגורים, לבטל את אפשרות ההחזרה של מוצרים שנפתחו ולהוסיף מוצרים נוספים לקטגורית הפסידים שלא ניתן להחזיר.

אתה לא תקנה מוצר פתוח בהנחה של 10%, אחרים כן

רכשתי המון ציוד מחשבים בחיי, לדוגמה דיסק קשיח קיבלתי אינספור פעמים בשקית אנטיסטטית ולא בקופסה אטומה

מה הבעיה עם זה?

במקרה של מוצרים סגורים, מה הבעיה עם שבועיים? מה הבעיה עם 5%? המוכר לא מפסיד פה כלום

למעשה הוא מרוויח 5% על מכירת אוויר.

שוב, מי שרוצה לנצל את החוק יכול לעשות את זה כבר היום ביותר יעילות אונליין

(ראה הדוגמה שנתתי על הטלוויזיה למונדיאל)

וחנויות עדיין מוכרות ברשת אז כנראה שאפשר לחיות גם עם ללקוחות יש יכולת החזרה למוצר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא תקנה מוצר פתוח בהנחה של 10%, אחרים כן

רכשתי המון ציוד מחשבים בחיי, לדוגמה דיסק קשיח קיבלתי אינספור פעמים בשקית אנטיסטטית ולא בקופסה אטומה

מה הבעיה עם זה?

במקרה של מוצרים סגורים, מה הבעיה עם שבועיים? מה הבעיה עם 5%? המוכר לא מפסיד פה כלום

למעשה הוא מרוויח 5% על מכירת אוויר.

שוב, מי שרוצה לנצל את החוק יכול לעשות את זה כבר היום ביותר יעילות אונליין

(ראה הדוגמה שנתתי על הטלוויזיה למונדיאל)

וחנויות עדיין מוכרות ברשת אז כנראה שאפשר לחיות גם עם ללקוחות יש יכולת החזרה למוצר

דיסקים קשיחים מגיעים בשקית אנטי סטטית סגורה במדבקה שמעידה כי הם לא עברו שימוש, אתה תרכוש דיסק קשיח בלי לדעת ב100% שהוא חדש?

ובוודאי שהמוכר מפסיד, הלקוח מחזיר מוצר אבל אף אחד לא מחייב את הספק לקחת את המוצר בחזרה. ואם זה מוצר יקר שנמכרת ממנו יחידה אחת פעם בשנה? מה אני אמור לעשות עם מלאי כפול מהרגיל? ה5% האלה אפילו לא מכסים את העלויות של ההתעסקות עם זה.

כשחנויות פיזיות לא יצטרכו לשלם שכירות מטורפת במרכז העיר ובמקום זה יהיו להן את אותן עלויות כמו של חנות מקוונת תטיל עליהן את אותם חוקים, איך אני?

חוץ מזה שלהחזיר מוצר לחנות פיזית במרחק 5 דקות מהבית זה הרבה יותר קל מלהחזיר מוצר לחנות מקוונת שאתה צריך ללכת בשביל זה לדואר ורק התור שם זה לפחות חצי שעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא תקנה מוצר פתוח בהנחה של 10%, אחרים כן

רכשתי המון ציוד מחשבים בחיי, לדוגמה דיסק קשיח קיבלתי אינספור פעמים בשקית אנטיסטטית ולא בקופסה אטומה

מה הבעיה עם זה?

במקרה של מוצרים סגורים, מה הבעיה עם שבועיים? מה הבעיה עם 5%? המוכר לא מפסיד פה כלום

למעשה הוא מרוויח 5% על מכירת אוויר.

שוב, מי שרוצה לנצל את החוק יכול לעשות את זה כבר היום ביותר יעילות אונליין

(ראה הדוגמה שנתתי על הטלוויזיה למונדיאל)

וחנויות עדיין מוכרות ברשת אז כנראה שאפשר לחיות גם עם ללקוחות יש יכולת החזרה למוצר

החוק לא יפגע ברשתות הגדולות. קודם כל כי לרוב הן מאפשרות החזרת מוצרים חופשית תמורת החזר כספי (למעט באג) והרשתות הגדולות ממילא מוכרות את המוצר במחיר גבוה ב-20% - 30% בהשוואה לחנויות הפרטיות. החוק יפגע דווקא בעסקים הקטנים שנאלצים לעבוד על אחוז רווח נמוך מאד כי לדעת הצרכן קנייה בחנות קטנה זה סיכון. קח למשל חנויות מחשבים. היום חנויות מחשבים עובדות על אחוז רווח כמעט אפסי מה יקרה כאשר יכריחו אותם לקבל בחזרה מוצרים תמורת החזר כספי מלא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יקרה להן כלום, כי עלות המשלוח במילא לא תהיה עליהן, והם ימכרו מחדש את המוצר במחיר מלא במידה והוא סגור (ואז הן למעשה אפילו מרוויחות מכל הסיפור!), ובהנחה של 10% במידה והמוצר נפתח (אתה זוכר שהוא עדיין צריך להיות ללא שימוש, כן?).

אני לא רואה פה שום בעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית פעם ניצלתי חנות שקניתי אצלם כרטיס TV .. הוא לא היה טוב והחזר כספי הם לא היו מוכנים

בסופו של דבר החלפתי לכל הכרטיסים שהיו להם בחנות ובדקתי אחד אחד עד שמצאתי את ההכי טוב(שעלה לצערי פחות) .. אז מי בעצם הפסיד?

אני מאמין שחברה תמכור מוצרים שניקנו ואפילו נפתחו במחיר מלא מבלי שאף אחד ידע או יעשה עם זה משהו

וגם אני בטח שלא ארצה מוצר שכבר נפתח והיה אצל מישהו.. אולי אם החנות עצמה תוכל "לחדש" את המוצר ולגרום לו להראות כאילו הוא מעולם לא נפתח או נעשה בו שימוש.. אבל זה בטח יגרום לה להוצאה כספית מיותרת שתעלה את מחיר המוצר עצמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אכתוב את זה בגדול לאנשים שכנראה לא קוראים טקסט בגודל רגיל:

על מוצר שנפתח (אך לא היה בו שימוש!!) יהיה החזר כספי, עם הורדת קנס מסויים (5%/10%/100ש"ח בהתאם לנסיבות)

החנות תוכל להשתמש בקנס הזה על מנת למכור את המוצר מחדש בהנחה מסויימת - כזכור בסך הכל הקופסה נפתחה. במוצר לא היה כל שימוש!

על מוצר שנעשה בו שימוש לא יהיה החזר כספי כלל

וכן, wrecker זה כולל גם את הכרטיס TV שלך, במידה והשתמשת בו, ולא רק פתחת את הקופסה ואז נניח שגילית שהוא דורש חיבור שלא קיים אצלך, לדוגמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית פעם ניצלתי חנות שקניתי אצלם כרטיס TV .. הוא לא היה טוב והחזר כספי הם לא היו מוכנים

בסופו של דבר החלפתי לכל הכרטיסים שהיו להם בחנות ובדקתי אחד אחד עד שמצאתי את ההכי טוב(שעלה לצערי פחות) .. אז מי בעצם הפסיד?

אני מאמין שחברה תמכור מוצרים שניקנו ואפילו נפתחו במחיר מלא מבלי שאף אחד ידע או יעשה עם זה משהו

וגם אני בטח שלא ארצה מוצר שכבר נפתח והיה אצל מישהו.. אולי אם החנות עצמה תוכל "לחדש" את המוצר ולגרום לו להראות כאילו הוא מעולם לא נפתח או נעשה בו שימוש.. אבל זה בטח יגרום לה להוצאה כספית מיותרת שתעלה את מחיר המוצר עצמו.

בדיוק. 5% האחוזים שיקבלו העסקים זה לא משקף את העלות האמיתית של טיפול במוצר ובעסקה כזאת ולכן זה יתגלגל למישהו אחר, בין אם אלו העסקים הקטנים שיפגעו מכך או כלל הלקוחות שיסבלו מעליית מחירים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרשתות הגדולות זה הרבה פחות בעיתי וחלקן אפילו יכולות להרוויח מזה

לעסק קטן זה יכול להיות מאוד בעיתי

לרשת גדולה יש הרבה יותר כוח מול הספקים

והם גם יכולות להעביר מוצרים בין החנויות או ישירות לצרכן במקרה שמישהו החזיר להם מוצר בלי הרבה ביקוש

פשוט כי יש להם הרבה יותר לקוחות פוטנציאלים

לחנות קטנה לדוגמה זה בעיה כי היא יכולה ליתקע במוצר לא מבוקש ובלי החזר מהספק שהחוק הדבילי גם ככה לא כולל

בנוגע ללקוח הישראלי -האמת רובם טובים ומעלה -רובם הגדול בניגוד לבדיחות דודו טופז

הבעיה זה במיעוט החרא שפוגע בעסקים והחוק הזה נותן הרבה למיעוט החרא

ואני לא מבין למה שלט או תקנון החזרת מוצרים של חנויות\נותני שרות לא מספיק ?

עם לקוח מטרטר אותך שעות עד הקניה ואחרי הקניה מתחרט אתה צריך להחזיר לו את הכסף ?

זה פשוט טימטום

במקום תקנון החזרת מוצרים או במקרה של העסק שאני עובד בו -תלוי מי הלקוח תלוי מה הוא מבקש

מכניסים חוק מטומטם כזה

גם ככה לחנויות שיש תקנון החזרת מוצרים -הרבה פעמים זה להגן אליהם מהחארות וללקוחות טובים נותנים שרות הרבה יותר גמיש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...