שלום בניתי מערכת המשתמשת ב.... ויש רעש נוראי (מחריד) ! - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שלום בניתי מערכת המשתמשת ב.... ויש רעש נוראי (מחריד) !


אורח laydi19

Recommended Posts

טוב סטיתי קצט מהנושא ! ::)

ה טורואיד משמש אותי לשנאים שאין להם את 3 היציאות (ה דיון הוא לא על מה שהראתי בלינק ) עחשיו כאשר השתמשתי ב שיטה עם 3 היציאות כיבלתי פחות מילי אמפר ולכן השתמשתי ב טורואיד ( אכן מוזר )

1.עחשיו לגבי הרעש יש איזה פתרון ( אני חשבתי על טבעת כזאת שמוצאים בספקי כוח של מחשב ) אם יש לך פתרון אחר הוא יתקבל בברחה :xyxthumbs:

2. השימוש בלדים מנפיק הצלחה אצלי אבל תופס מקום : יש פתרון אחר כלשהו ?

3.אני משתמש בטרנזיסטור שמבצע פעולת חיבור שלא כמו בלינק !

4. אני לא משתמש ב טורואיד אלא ב משרן בעל שני ליפופים שווים של סליל דק . את אחד הסלילים הסרתי ובמקומו ליפפתי חוט עבה .

5. כמו שציינתה חיברתי את המגעים + שמגיע מחובר ל סליל העבה בנקודת ההתחלה ו לסליל ה דק הוא מחובר בהמשך ( בדיוק כמו שציינתה ) השרטוט הוא להמחשה בלבד !

6. אני קראתי חומר על טרנזיסטורים (ליפני זה לא ממש הבנתי כמו שראיתה ) ו הבנתי שהטעות היא אצלי ברא מלכתחילה !

אני אשמח לעוד רעיונות שלך עחשיו שאני קצט יותר בקיא בחומר ! :xyxthumbs:

ושוב תודה על ההשקעה ועל הזמן שאתה מקדיש לכך ! :xyxthumbs: :xyxthumbs: :xyxthumbs: :xyxthumbs: :xyxthumbs: :xyxthumbs: :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אם אתה משתמש אם שנאי מתוך מסך CRT - יש לו למטה דיי הרבה כניסות שעומדות בצורת קשת. יש שם כמה סלילים שונים שלא תמיד מחוברים אחד אם השני ולחלק מהם יש יציאות מהאמצע. תבדוק אם אום מטר (אל התנגדות גבוהה) בין איזה כניסות יש בכלל קשר (איזה שייכות לאיזה סליל) ואז תמדוד את ההתנגדות בין כאלה של אותה קבוצה ותנסה לנחש איזה מהם נמצאות איפה (אם למשל יש לך A-B 50 אום B-C 170 אום A-C 115 אום אז כנראה ש A היא נקודת אמצע ו B C זה הקצוות. וש A כנראה קרובה יותר ל B)

אם עדיין יש בעיה - תבדוק אם אתה יכול לפרק את הליבה החוצה (בחלק כן ובחלק זה צבוע אם צבע שקוף כזה שלא נותן). אם אתה יכול לפרק אתה יכול להוסיף סלילים משלך אל החלק של הליבה שעובר בחוץ ולהשתמש איתו ל B או C של הטרנזיסטור (בהרבה מסכים יש סתם חוט חשמל שעובר מתחת לליבה - זה אכן 'סליל' שהולך ל B של איזה שהוא טרנזיסטור)

בלינק בויקיפדיה כתוב שהוא NPN

1. הטבעות האלה הם טרואידים - פשוט מוסיפים השראות. יש מקומות שבהם כתוב שהם מורידים רעש - הכוונה לרעש חשמלי (הפרעות) ולא רעש ששומעים

הטרואיד / השנאי שגילגלת בעצמך - ממה הליבה שלו עשויה ? שנאי של לוחות מתכת לא תמיד עובד טוב במעגל כזה. תבדוק אם שנאי שיש לו מפריט (החומר השחור הזה כמו בשנאי של מהמחשב / הטבעות שאמרת)

2. בניתי כמה מעגלים דומים

משנאי רגיל (כמו כזה שמוריד מ 220 ל 2X12) + טרנזיסטור 2N3055 אם + נגד של כמה מאות אום 1/2 W. לא היו במעגל לדים. השתמשתי איתו כדיי להדליק נאונים (וניסיתי מנורות כספית - לא הלך) ממצבר 6V

משנאים קטנים שפירקתי ממסכי CRT + שנאים קטנים שמצאתי באלקטרוניקה בבית ספר (ניסיתי כל מיניי שנאים חלק עבדו חלק לא) + טרנזיסטור C945 + נגד 470 אום - כמה K (תלוי במתח) + AA. זה עבד כדיי להדליק מנורות מתוך סטרטרים (זה מה שעושים כשהחבר'ה מתיאטרון רוצים דרמה בבית רוחות ואין בהישג יד לדים בצבע סגול. אבל יש חבילות של סטרטרים אצל האב בית ^_^)

אם תחפש בגוגל 2n3055 transformer בטח תמצא מעגלים אחרים שעובדים אם טרנזיסטור והרוב יהיו ללא דיודות או משהוא ב B

3. תבדוק את התמונות בלינק שהבאתי לך. בכל אחד מהמעגלים (NPN PNP) אתה מחבר את ה B לצד הרחוק של המקור מתח (מבחינת הטרנזיסטור) - כדיי לסגור מעגל דרך ה B. 2 המעגלים הם תמונת מראה אחד של השני ועובדים באותה צורה בדיוק חוץ ממהבדל שה + - מוחלפים במקומות (ומשתמשים אם טרנזיסטור מתאים לכל מעגל). כל אחד מהם פעולת חיבור כששמים אותו במעגל המתאים

4. אני מנחש שלקחת שנאי קטן שעמד בכניסה של ה 240 V של . אם כך - ההשראות של השנאי הזה קטנה מאוד ייתכן שהיא קטנה מדיי. לחלק שעשית אם חוט עבה יש השראות קטנה עוד יותר

5. החוט יוצא מהקטע הדק. מתחבר לחוט של ה + בנקדת האמצע. וחוזר לתוך השנאי לקטע של החוט העבה. אם החוט העבה ממשיך עכשו לאותו כיוון כמו שהחוט הדק היה ממשיך (אם לא היית חותך אותו) - החיבור נכון. אם החוט העבה הולך אחורה (ביחד אם החוט הדק) - החיבור לא נכון. (אתה יכול לנסות להחליף ביניהם את 2 הקצוות של החוט או להשתמש בקצה של החוט העבה בתור 2 ובנקודת האמצע בתור 1). אבל אם המעגל בכלל עובד כנראה שמבחינת כיוון החוט בשנאי הוא בסדר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה משתמש אם שנאי מתוך מסך CRT - יש לו למטה דיי הרבה כניסות שעומדות בצורת קשת. יש שם כמה סלילים שונים שלא תמיד מחוברים אחד אם השני ולחלק מהם יש יציאות מהאמצע. תבדוק אם אום מטר (אל התנגדות גבוהה) בין איזה כניסות יש בכלל קשר (איזה שייכות לאיזה סליל) ואז תמדוד את ההתנגדות בין כאלה של אותה קבוצה ותנסה לנחש איזה מהם נמצאות איפה (אם למשל יש לך A-B 50 אום B-C 170 אום A-C 115 אום אז כנראה ש A היא נקודת אמצע ו B C זה הקצוות. וש A כנראה קרובה יותר ל B)

אם עדיין יש בעיה - תבדוק אם אתה יכול לפרק את הליבה החוצה (בחלק כן ובחלק זה צבוע אם צבע שקוף כזה שלא נותן). אם אתה יכול לפרק אתה יכול להוסיף סלילים משלך אל החלק של הליבה שעובר בחוץ ולהשתמש איתו ל B או C של הטרנזיסטור (בהרבה מסכים יש סתם חוט חשמל שעובר מתחת לליבה - זה אכן 'סליל' שהולך ל B של איזה שהוא טרנזיסטור) . כנראה שזה דבק . לגבי השנאי אני לא ממש החלטי (וידיו אני עצלן ) ולכן אני צריך רק את הסליל הראשוני . לגבי החוט שהולך לאיזה B של טרנזיסטור : אני מאמין שזה לוויסות של מהירות כנראה איזה צ'יפ קורא את המתונים (בינאריים ) ומחליט כמה אמפר להוסיף וכדומה . (בעיקרון אין לי ממש מושג אז אל תיבנה על זה )

בלינק בויקיפדיה כתוב שהוא NPN . שכח מזה אני התבלבלתי (מודה באשמה) :kopfpatsch:

1. הטבעות האלה הם טרואידים - פשוט מוסיפים השראות. יש מקומות שבהם כתוב שהם מורידים רעש - הכוונה לרעש חשמלי (הפרעות) ולא רעש ששומעים

הטרואיד / השנאי שגילגלת בעצמך - ממה הליבה שלו עשויה ? שנאי של לוחות מתכת לא תמיד עובד טוב במעגל כזה. תבדוק אם שנאי שיש לו מפריט (החומר השחור הזה כמו בשנאי של מהמחשב / הטבעות שאמרת) . הליבה שלו עשויה מהחומר שליבה של פלייבק עשויה (כנראה מפריט כמו שאמרתה )

2. בניתי כמה מעגלים דומים

משנאי רגיל (כמו כזה שמוריד מ 220 ל 2X12) + טרנזיסטור 2N3055 אם קירור + נגד של כמה מאות אום 1/2 W. לא היו במעגל לדים. השתמשתי איתו כדיי להדליק נאונים (וניסיתי מנורות כספית - לא הלך) ממצבר 6V . אני ליפפתי (על של פלייבק) כ 700 ליפופים לסליל המשני (דיי הרבה ) ו 20 ליפופים לסליל הראשוני . תוצאות ניצוצ של אינצ' וחצי (והנה החלק הבאמת מוזר ) הוא הדליק לי נורת ליבון של 100W (אני לא משקר ) אני מניח שלא כדאי לי לשים יד בין שני המגעים ? :silly:

משנאים קטנים שפירקתי ממסכי CRT + שנאים קטנים שמצאתי באלקטרוניקה בבית ספר (ניסיתי כל מיניי שנאים חלק עבדו חלק לא) + טרנזיסטור C945 + נגד 470 אום - כמה K (תלוי במתח) + AA. זה עבד כדיי להדליק מנורות מתוך סטרטרים (זה מה שעושים כשהחבר'ה מתיאטרון רוצים דרמה בבית רוחות ואין בהישג יד לדים בצבע סגול. אבל יש חבילות של סטרטרים אצל האב בית ^_^)

אם תחפש בגוגל 2n3055 transformer בטח תמצא מעגלים אחרים שעובדים אם טרנזיסטור והרוב יהיו ללא דיודות או משהוא ב B . הדיודה שאני שמתי נמצאת רק להגנה נוספת . (ועד כמה שידוע לי לא לכל טרנזיסטור יש דיודה בפנים )

3. תבדוק את התמונות בלינק שהבאתי לך. בכל אחד מהמעגלים (NPN PNP) אתה מחבר את ה B לצד הרחוק של המקור מתח (מבחינת הטרנזיסטור) - כדיי לסגור מעגל דרך ה B. 2 המעגלים הם תמונת מראה אחד של השני ועובדים באותה צורה בדיוק חוץ ממהבדל שה + - מוחלפים במקומות (ומשתמשים אם טרנזיסטור מתאים לכל מעגל). כל אחד מהם פעולת חיבור כששמים אותו במעגל המתאים

4. אני מנחש שלקחת שנאי קטן שעמד בכניסה של ה 240 V של . אם כך - ההשראות של השנאי הזה קטנה מאוד ייתכן שהיא קטנה מדיי. לחלק שעשית אם חוט עבה יש השראות קטנה עוד יותר. אם כך יש המלצות? אולי לקנות משהוא ? (רצוי שזה יהיה קומפקטי) יש לך אולי אולי איזו שהי השארה של מהירות שהמעגל פועל בה ?

5. החוט יוצא מהקטע הדק. מתחבר לחוט של ה + בנקדת האמצע. וחוזר לתוך השנאי לקטע של החוט העבה. אם החוט העבה ממשיך עכשו לאותו כיוון כמו שהחוט הדק היה ממשיך (אם לא היית חותך אותו) - החיבור נכון. אם החוט העבה הולך אחורה (ביחד אם החוט הדק) - החיבור לא נכון. (אתה יכול לנסות להחליף ביניהם את 2 הקצוות של החוט או להשתמש בקצה של החוט העבה בתור 2 ובנקודת האמצע בתור 1). אבל אם המעגל בכלל עובד כנראה שמבחינת כיוון החוט בשנאי הוא בסדר. כמו שאמרתה כל עוד המעגל פועל חיברתי בסדר נכון ?

ואיך אני יכול שלא להודות לך !

תודה רבה מאוד מאוד ! :xyxthumbs: :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאמין שזה לוויסות של מהירות כנראה איזה צ'יפ קורא את המתונים (בינאריים ) ומחליט כמה אמפר להוסיף וכדומה

זה יכול ללכת לצ'יפ או ישר לטרנזיסטור (אחד או יותר) שמפעילים את הפלייבק

אני ליפפתי (על של פלייבק) כ 700 ליפופים לסליל המשני (דיי הרבה ) ו 20 ליפופים לסליל הראשוני . תוצאות ניצוצ של אינצ' וחצי (והנה החלק הבאמת מוזר ) הוא הדליק לי נורת ליבון של 100W (אני לא משקר ) אני מניח שלא כדאי לי לשים יד בין שני המגעים ?

אם הוא מדליק את המנורה כמו ב - חוט להט מתחמם ונדלק אז אתה מוציא מהמעגל זרם דיי גדול (כמה עשרות או מאות mA לפחות) בצד של המתח הגבוה. בצד של המתח הנמוך הזרם יהיה גדול יותר בהתאמה (כפול כמה שהשנאי מעלה את המתח)

אם אתה מדליק אותה כמו ב - ברקים יוצאים מהחוט להט לכל הכיוונים - זה אומר שיש שם מתח גבוה אבל לא אומר הרבה אל זרם (יכול להיות גבוה או לא)

אם הזרם בצד של המתח הנמוך מספיק גדול הטרנזיסטור יתחמם והשנאי יעשה קול מהרעידות של הליבה והחוט

הדיודה שאני שמתי נמצאת רק להגנה נוספת . (ועד כמה שידוע לי לא לכל טרנזיסטור יש דיודה בפנים )

לא אמורה להיות שם דיודה (גם לא כזאת שיש בתוך הטרנזיסטור). יש מלא מעגלים שעובדים אם 3055 ללא דיודות

אם כך יש המלצות? אולי לקנות משהוא ? (רצוי שזה יהיה קומפקטי) יש לך אולי אולי איזו שהי השארה של מהירות שהמעגל פועל בה ?

ניסוי וטעיה כדיי למצוא שנאים מתאימים. לא ניסיתי דברים כאלה אם 2 שנאים (אחד של המתח ואחד של ה B לטרנזיסטור) - תמיד הייתי שם שנאי אם יציאה באמצע

הקול שהמעגל מייצר הוא המהירות (HZ) שבה הוא עובד

כל עוד המעגל פועל חיברתי בסדר

מבחינת כיוון - כנראה שכן (בכיוון ההפוך הוא לא אמור לעבוד)

מבחינת כמויות (השראות התנגדות וכו) - לא. יתכן שהוא עובד רחוק מאוד מהמצב המיטבי שהיה יכול להיות (מתח זרם HZ וכדומה) אם הרכיבים לא מתואמים אחד אם השני - ואז זה עובד ביעילות נמוכה / מתחמם וכדומה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הוא מדליק את המנורה כמו ב - חוט להט מתחמם ונדלק אז אתה מוציא מהמעגל זרם דיי גדול (כמה עשרות או מאות mA לפחות) בצד של המתח הגבוה. בצד של המתח הנמוך הזרם יהיה גדול יותר בהתאמה (כפול כמה שהשנאי מעלה את המתח) . הוא מדליק עלידי חימום החוט להט כמו מנורה רגילה לחלוטין (כמובן שלא בחוזק של נורה שדולקת בבית ) :silly:

אם אתה מדליק אותה כמו ב - ברקים יוצאים מהחוט להט לכל הכיוונים - זה אומר שיש שם מתח גבוה אבל לא אומר הרבה אל זרם (יכול להיות גבוה או לא). מה שבתוח זה שהמתח הוא מעל 400V (ידוע לי שמתח פריצה של האוויר הוא כ 10.000 V לס'מ ושלי הוציא אינצ' וחצי ) :P

אם הזרם בצד של המתח הנמוך מספיק גדול הטרנזיסטור יתחמם והשנאי יעשה קול מהרעידות של הליבה והחוט . זה לא ה 2N3055 אלא טרנזיסטור NPN אחר (IRFZ48V )

(70 אמפר) ולכן הוא מתחמם אך לא ניזוק

לא אמורה להיות שם דיודה (גם לא כזאת שיש בתוך הטרנזיסטור). יש מלא מעגלים שעובדים אם 3055 ללא דיודות . איך ? ???

ניסוי וטעיה כדיי למצוא שנאים מתאימים. לא ניסיתי דברים כאלה אם 2 שנאים (אחד של המתח ואחד של ה B לטרנזיסטור) - תמיד הייתי שם שנאי אם יציאה באמצע. אני ניסיתי את שניהם ו השיטה שלי (אם הטורואיד) נותן יותר מילי אמפר ביציעה :jump:

הקול שהמעגל מייצר הוא המהירות (HZ) שבה הוא עובד .

יש משהוא שיכול למנוע רעש זה ? ( פשוט אני קירבתי את האוזן לטרנזיסטור ומשם היה הרעש החזק יותר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

*- אני כל הזמן סורף טרנזיסטורים .! :nixweiss::kopfpatsch: ולכן תהיתי עם יש לך רעיון : ( למערכת ש כשה קורא קצר הוא מנתקת )

פרטים:

12-24 V

20A (אם קיים דבר כזה. אם לא אז תומר לי איזה אמפר אפשרי בשיטה זו )

השיטה אמורה לנתק כמה שיותר מהר (דוגמא: חיבור של + 12V לB של טרנזיסטור ו_ ל E = לא טוב לטרנזיסטור ) :s05:

תודה רבה רבה על התגובה (החכמתי ) :hat:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאיפה אתה יודע שהזרם הוא 20 A ?

יתכן דבר כמו - הזרם המקס' (כשהטרנזיסטור פתוח עד הסוף) הוא 100 A. אבל זה קורה לזמן קצר מאוד בכל מחזור של העבודה כך שפיוזים והגנות לא מספיקים לקפוץ או האמפרמטר שלך לא מגיב כזה מהר ואומר זרם קטן יותר ממה שיש באמת

תגביל את כל המעגל אל ידיי חיבור מנורת הלוגן 12 V (או כמה במקביל) בטור למקור המתח כדיי להגביל את הזרם המקס

ייתכן שהטרנזיסטור נשרף מהמכות של המתח הגבוה ברגע שהוא מנתק את השנאי. תחבר קבלים 102 - 103 ו / או רכיבי MOV של 50 וולט בערך בין B-C ו E-C בטרנזיסטור

ייתכן שהטרנזיסטור נשרף מזרם גבוה מדי ב B. תחליף את הנגד לאחד גדול יותר

אם הטרנזיסטור חם תוסיף גוף קירור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אני תמיד מוסיף גוף .

2. אני לא מדבר על "ספייקים" מהשנאי אלא : אם אני מחבר את ה טרנזיסטור הפוך ( זה קורא לי לא מעט ) .

ולכן חשבתי על מערכת שאם אני עושה קצר מהמצבר עצמו ( לא מהטרנזיסטור ) אז המערכת תיסגור את עצמה .

כרגע אני משתמש ב פקק של בית (10 אמפר ) והוא קופץ אם אני עושה קצר . : אבל משהוא כמו 1.2 אמפר (אני משער כמובן) ו טרנזיסטור שמחובר הפוך נשרף הרבה ליפני שהפקק קופץ .

3.ולכן הייתי מעדיף למשהו אלקטרוני (טרנזיסטור מוספט וכדומה ) .

4. כמו שציינתי מקור הכוח שלי הוא ממצבר 12V 20A (אני חושב שיותר מ 20 אמפר מאחר ו בדקתי עם רב מודד של 20 אמפר והוא נשרף לי ) :kopfpatsch:

תחבר קבלים 102 - 103 ו / או רכיבי MOV של 50 וולט בערך בין B-C ו E-C בטרנזיסטור

אתה מתכוון ל קבל כרמי שרשום עליו בין 102לבין 103 ? לא חשוב לאיזה מתח הוא בנוי ? אם כן אפשר קצט הסברים ? :jump:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאמת 10 A כמו של בית לא קופץ ב 10 A. הוא קופץ מייד בזרמים ממש גדולים (40 - 70 A - תלוי במפסק C10 B10 L10 וכדומה) ומנתק תרמי שקופץ בזרמים קטנים (כמו 15 A) שלוקח לו כמה דקות להתחמם - הוא לא יגן אל הטרנזיסטור

פיוז לזרם מתאים כן יגן אליו כי הוא מגיב מהר כשעוברים את הזרם המקס' שלו (שוב יש פיוזים שונים כמו T F GL SlowBlow וכדומה)

כדיי להגביל את הזרם בוודאות - תוסיף בטור לכל המערכת נגד (כזה שיכול לקבל אל כל ה 12 V ועדיין לא יעביר זרם גבוה מדיי לטרנזיסטור - במתח 12 V מנורת הלוגן או כמה במקביל היא נגד טוב). כך תוכל למנוע זרמים גדולים מהתחלה ולא לשרוף פיוזים (כשמאוחר מדיי בכל מקרה)

ספייקים יכולים להיות במתח. ברגע שהטרנזיסטור מכבה את הזרם בשנאי השנאי יכול לייצר בצד הראשוני (ב C ו B של הטרנזיסטור) מכה של כמה KV. הטרנזיסטור כבר מנותק ולכן הבידוד הפנימי שלו (המוליך למחצה) מקבל את כל המכה ויכול להיפרץ (הנזק יכול להיות מצתבר)

קבל פוליאסטר / קראמי קטן חייב זמן כדיי להיטען. אם הספייק ממש מהיר (ובדרך כלל הוא כזה) הקבל יגביל את הגובה שלו כי הוא לא יספיק לטעון אותו. הייתי מנסה קבלים שכתוב אליהם משהוא בתחום של 102 - 104 (1nF - 100nF)

במחשבה שניה - במקום קבל (ובמקום MOV אם אתה לא מצליח להשיג כזה) תחבר מערך של דיודות זנר שיגבילו את המתח אל הטרנזיסטור

ההגנות שצריך (בערך)

מ C ל E - כמה עשרות V בכיוון הנכון (פלוס ב C) וקצר בכיוון ההפוך

מ B ל E - כמה וולט בכיוון הנכון (פלוס ב B) וקצר ביוון ההפוך

כדיי לשמור אל המצבר - תמדוד את המתח אליו. אם המתח יורד נמוך יותר מ 13.5 V תשים אותו בטעינה כדיי לעלות את המתח ל 14 - 14.4 בערך. מצברי SLA (sealed rechargeable battery / lead acid battery) אתה אמור לטעון אם משהוא כמו 0.5 - 1 A (או בכל זרם נמוך יותר) - תשתמש אם נגד כדיי להגביל את הזרם

אל תמדוד זרם קצר של מצבר !! אתה יכול לשרוף דברים ומצברים גדולים (כמו של אוטו) יכולים להתפוצץ. יש שיטות להעריך את ההתנגדות הפנימית של המצבר בלי לקצר אותו. במצבר תקין היא אפסית (זרם קצר ענקי). אם כתוב אל המצבר זרם (בדרך כלל כותבים נפח ב AH בלבד ולא זרם ב A) הכוונה היא לזרם מקס' שלא גורם למצבר נזק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאמת 10 A כמו של בית לא קופץ ב 10 A. הוא קופץ מייד בזרמים ממש גדולים (40 - 70 A - תלוי במפסק C10 B10 L10 וכדומה) ומנתק תרמי שקופץ בזרמים קטנים (כמו 15 A) שלוקח לו כמה דקות להתחמם - הוא לא יגן אל הטרנזיסטור.

הפקק הוא 6C והוא קופץ ממש מהר כשה אתה עושה איתו קצר (אולי הוא סיים את החיים שלו אז הוא יותר רגיש ? )

פיוז לזרם מתאים כן יגן אליו כי הוא מגיב מהר כשעוברים את הזרם המקס' שלו (שוב יש פיוזים שונים כמו T F GL SlowBlow וכדומה) .

אני שונא פיוזים ידוע כי אני שורף אותם כל הזמן ולכן אני רציתי לבנות מערכת שמשתמשת ב מעגל נתק כל שהוא

כדיי להגביל את הזרם בוודאות - תוסיף בטור לכל המערכת נגד (כזה שיכול לקבל אל כל ה 12 V ועדיין לא יעביר זרם גבוה מדיי לטרנזיסטור - במתח 12 V מנורת הלוגן או כמה במקביל היא נגד טוב). כך תוכל למנוע זרמים גדולים מהתחלה ולא לשרוף פיוזים (כשמאוחר מדיי בכל מקרה)

כן הכל טוב ויפה אבל אני צריך " קומפקטי " לכן הייתי מעדיף להשתמש במערכת . short circuit אלקטרונית :s07:.

ספייקים יכולים להיות במתח. ברגע שהטרנזיסטור מכבה את הזרם בשנאי השנאי יכול לייצר בצד הראשוני (ב C ו B של הטרנזיסטור) מכה של כמה KV. הטרנזיסטור כבר מנותק ולכן הבידוד הפנימי שלו (המוליך למחצה) מקבל את כל המכה ויכול להיפרץ (הנזק יכול להיות מצתבר). אני יודע . רגע אחד . אולי אני בניתי את המערכת נכון ( המוצרים היו תואמים מבחינת אמפר התנגדות וכ'דומה ) אבל מה שחימם לי את הטרנזיסטור זה ה"ספייקים" : אתה ממליץ לי על כבל כרמי של בין 102 לבין 104 ? זה ימנע סבל של הטרנזיסטור ?

קבל פוליאסטר / קראמי קטן חייב זמן כדיי להיטען. אם הספייק ממש מהיר (ובדרך כלל הוא כזה) הקבל יגביל את הגובה שלו כי הוא לא יספיק לטעון אותו. הייתי מנסה קבלים שכתוב אליהם משהוא בתחום של 102 - 104 (1nF - 100nF)

במחשבה שניה - במקום קבל (ובמקום MOV אם אתה לא מצליח להשיג כזה) תחבר מערך של דיודות זנר שיגבילו את המתח אל הטרנזיסטור

ההגנות שצריך (בערך)

מ C ל E - כמה עשרות V בכיוון הנכון (פלוס ב C) וקצר בכיוון ההפוך

מ B ל E - כמה וולט בכיוון הנכון (פלוס ב B) וקצר ביוון ההפוך

כדיי לשמור אל המצבר - תמדוד את המתח אליו. אם המתח יורד נמוך יותר מ 13.5 V תשים אותו בטעינה כדיי לעלות את המתח ל 14 - 14.4 בערך. מצברי SLA (sealed rechargeable battery / lead acid battery) אתה אמור לטעון אם משהוא כמו 0.5 - 1 A (או בכל זרם נמוך יותר) - תשתמש אם נגד כדיי להגביל את הזרם. אני לא בטוח מה יש לי ( כיבלתי 4 מצברים חדשים חינם "כמבית רופא" מהניילונים ) אני חושב שהם חומצת אופרת (אני ממש לא בטוח ) .

התכוונתה להגביל את הזרם שהולך אליהם מהמטען מצברים ? אם כן : יש לי מטען גרמני שמוציא 6 אמפר . כמה וואט אני צריך לנגד וכמה אוהם ?

אל תמדוד זרם קצר של מצבר !! אתה יכול לשרוף דברים ומצברים גדולים (כמו של אוטו) יכולים להתפוצץ. יש שיטות להעריך את ההתנגדות הפנימית של המצבר בלי לקצר אותו. במצבר תקין היא אפסית (זרם קצר ענקי). אם כתוב אל המצבר זרם (בדרך כלל כותבים נפח ב AH בלבד ולא זרם ב A) הכוונה היא לזרם מקס' שלא גורם למצבר נזק .

כתוב שם( 12 AH ) "אמפר שעה" נכון ? האמפר עצמו הוא יותר מ 20 A :silly:

תודה רבה על התגובה :xyxthumbs: :xyxthumbs: :xyxthumbs: :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל המאמתים הביתיים קופצים מיידית רק בזרם הרבה יותר גבוה ממה שכתוב. בזרם קטן לוקח לו זמן להגיב והטרנזיסטור מספיק להישרף

אתה יכול לעשות פיוזים בעצמך מחתיכה של חוט נחושת (שערה אחת מתוך חוט גמיש) ולמצוא דרך לחבר אותה כך שיהיה קל להחליף. אבל אתה לא יכול לדעת מה הזרם שהיא תחזיק / במשך כמה זמן ולא יכול למצוא איזה חוט בדיוק צריך. קיימים פיוזים מלבניים מחומר קראמי (מה שהיו שמים בלוחות חשמל לפניי שהיה מאמתים) שניתן להחליף בהם את החוט אם 2 ברגים. אתה יכול למצוא כאלה במקומות שבהם מחליפים לוחות חשמל בבתים ממש ישנים

אין לך ממש ברירה אחרת - או פיוזים (שאתה שורף כל הזמן כי המעגל מושך זרם גבוה מדיי חלק מהזמן) או להגביל את הזרם אם נגד

הטרנזיסטור יכול להידפק מזרם גבוה מדיי (גם אם זה לזמן קצר מאוד שלא מספיק להתחמם) או מספייקים של מתח (שיכולים לדפוק אותו בלי התחממות בכלל). קבל מאיט את התגובות של השנאי אם הזמן טעינה שלו ולכן יוריד את הגובה של הספייקים (אבל יכול להפריע למערכת לעבוד בכלל אם הוא גדול מדיי)

רכיבי MOV או דיודות זנר לא מאיטות את המערכת אלא חותכות את הספייקים בגובה מסויים וזה מה שנכנס לטרנזיסטור. את הגובה הזה ניתן לבחור בהתאמה לנתונים של הטרנזיסטור להגנה גבוהה (אורך החיים של הרכיבים האלה קצר יותר מקבלים אם הם נפרצים כל הזמן אבל בתור התחלה זה יכול לתת להוריד את הספייקים ולראות מה קורה - אם הבעיה היתה איתם)

מצברים קוביות פלסטיק כאלה כמו של UPS ים הם מצברי חומצה עופרת

אם יש לך מטען מתאים למצברים כאלה תשתמש איתו (תוודא שהזרם לא גדול יותר מ 1 - 2 A)

בכללי ניתן לטעון מצבר כזה אם סתם מקור מתח DC ונגד כך שמתקיימים התנאים האלה :

- זרם לא יותר מ 1 - 2 A (מומלץ משהוא כמו 0.5 - 1 A)

- מתח ה DC הוא משהוא בין 14 - 18 V

- אם משתמשים אם מקור מתח יותר מ 14 V יש לבדוק מתיי המצבר מגיע ל 14.4 V (לנתק את המטען לשניה כשעושים את הבדיקה) ואם כן אז לנתק את המטען

ה AH אכן אומר אמפר שעה - כמה מטען יש במצבר. בחלק מהמצברים כתוב משהוא כמו

12AH/20H

הכוונה היא שהמטען שיש במצבר נמדד אל ידיי פריקה במשך 20 שעות (אתה תקבל פחות מטען אם תפרוק אותו מהר יותר או יותר מטען אם לאט יותר). הזרם שאתה לוקח (בהשוואה ל AH של המצבר) משפיע אל האורך חיים שלו - כמה שהזרם יותר גבוה כך המצבר נהרס מהר יותר

במצברים כאלה הזרם המקס' שניתן לקחת מהמצבר הוא

כ 5X ה AH (במקרה שלך 60 A) לעיתים רחוקות (המצבר מחזיק את זה אבל לא נותן אורך חיים גבוה)

כ 4X ה AH (במקרה שלך 48 A) לעיתים פחות רחוקות (נורמלי ברוב המערכות של גיבוי כמו UPSים)

כ 1 - 2X ה AH או פחות (במקרה שלך 24 A) כשהמצבר עובד כל הזמן (כמו בפרוג'קטור או מגאפון)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול לעשות פיוזים בעצמך מחתיכה של חוט נחושת (שערה אחת מתוך חוט גמיש) ולמצוא דרך לחבר אותה כך שיהיה קל להחליף. אבל אתה לא יכול לדעת מה הזרם שהיא תחזיק / במשך כמה זמן ולא יכול למצוא איזה חוט בדיוק צריך. קיימים פיוזים מלבניים מחומר קראמי (מה שהיו שמים בלוחות חשמל לפניי שהיה מאמתים) שניתן להחליף בהם את החוט אם 2 ברגים. אתה יכול למצוא כאלה במקומות שבהם מחליפים לוחות חשמל בבתים ממש ישנים. במקרה יש לסבא שלי 2 כאלה שהוא שמר בבואידם .

אין לך ממש ברירה אחרת - או פיוזים (שאתה שורף כל הזמן כי המעגל מושך זרם גבוה מדיי חלק מהזמן) או להגביל את הזרם אם נגד . מה אין איזה מערכת נגד התנגדות אפסית ? הכוונה היא שכל עוד אתה עובד עם מוצר ש מתנגד (21 אוהם ) לדוגמא המערכת לא תיכבה . אבל ב 0 אוהם היא תיכבה . אפשרי ?

רכיבי MOV או דיודות זנר לא מאיטות את המערכת אלא חותכות את הספייקים בגובה מסויים וזה מה שנכנס לטרנזיסטור. את הגובה הזה ניתן לבחור בהתאמה לנתונים של הטרנזיסטור להגנה גבוהה (אורך החיים של הרכיבים האלה קצר יותר מקבלים אם הם נפרצים כל הזמן אבל בתור התחלה זה יכול לתת להוריד את הספייקים ולראות מה קורה - אם הבעיה היתה איתם) עד כמה זמן הם " חיות " את החיין שלהן ? כיצד אני יכול לזהות רכיב MOV ?

מצברים קוביות פלסטיק כאלה כמו של UPS ים הם מצברי חומצה עופרת

אם יש לך מטען מתאים למצברים כאלה תשתמש איתו (תוודא שהזרם לא גדול יותר מ 1 - 2 A) . ציינתי שהזרם ש המטען שלי נותן הוא 6 אמפר : איזה נגד אני צריך בשביל להוריד ל 1 אמפר ?

תודה על התגובה :yelclap::xyxthumbs: ;D :smile1::lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדיי לנתק בזרם גבוה מספיק - תשתמש אם מאמת / פיוז / מעגל אלקטרוני. אני לא הייתי הולך בכיוון של מעגל אלקטרוני עכשו כי הוא יכול לסבך את מציאת הבעיות במעגל הקיים

נגד בטור למעגל נותן פתרון לא מושלם אבל פשוט לבעיה - תיקח מנורת הלוגן שלוקחת נניח 5 A ותחבר למצבר. היא תיקח 5 A. אם תוסיף בטור אליה את יתר המעגל שלך הזרם יכול רק לרדת (תוספת של התנגדות). כך אתה מגביל את המזרם במעגל ל 5 A (תכלס יותר כי החוט של המנורה יהיה קר במצב הרגיל אבל זה עדיין אמור לתת תוצאה). כך במקרה של קצר 0 אום פתאומי הזרם יעלה ל 5 A ויישאר 5 A (המנורה מקבלת את המתח המלא)

תלוי ברכיבים שאתה שם. דיודות זנר בנויות להחזיק זמן ארוך ב DC אבל לא ממש בנויות לספייקים. MOV מיועד לעבוד רק במקרה של תקלה (דברים כמו - מגן ברקים) ולא כל הזמן

רכיב MOV נראה קצת כמו קבל קראמי גדול. יש כאלה בכל מיניי גדלים. בעמודי חשמל אם שנאים או כבל שיורד לתוך האדמה יש MOVים - שם הם נראים כמו מבודד דק כזה שהולך אליו חוט ולא ממשיך לכלום

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדיי לנתק בזרם גבוה מספיק - תשתמש אם מאמת / פיוז / מעגל אלקטרוני. אני לא הייתי הולך בכיוון של מעגל אלקטרוני עכשו כי הוא יכול לסבך את מציאת הבעיות במעגל הקיים . בכל מיקרה אני הייתי מעוניין לבנות אחד כזה (מעגל נתק אלקטרוני ) יש לך רעיון לאחד כזה שיכול לסחוב 20 A ? :jump:

נגד בטור למעגל נותן פתרון לא מושלם אבל פשוט לבעיה - תיקח מנורת הלוגן שלוקחת נניח 5 A ותחבר למצבר. היא תיקח 5 A. אם תוסיף בטור אליה את יתר המעגל שלך הזרם יכול רק לרדת (תוספת של התנגדות). כך אתה מגביל את המזרם במעגל ל 5 A (תכלס יותר כי החוט של המנורה יהיה קר במצב הרגיל אבל זה עדיין אמור לתת תוצאה). כך במקרה של קצר 0 אום פתאומי הזרם יעלה ל 5 A ויישאר 5 A (המנורה מקבלת את המתח המלא) תודה אני אנסה ;D

תלוי ברכיבים שאתה שם. דיודות זנר בנויות להחזיק זמן ארוך ב DC אבל לא ממש בנויות לספייקים. MOV מיועד לעבוד רק במקרה של תקלה (דברים כמו - מגן ברקים) ולא כל הזמן . ok רציתה שאי אשתמש רק בשביל למצוא את הבעיה נכון ? ???

רכיב MOV נראה קצת כמו קבל קראמי גדול. יש כאלה בכל מיניי גדלים. בעמודי חשמל אם שנאים או כבל שיורד לתוך האדמה יש MOVים - שם הם נראים כמו מבודד דק כזה שהולך אליו חוט ולא ממשיך לכלום . תודה . איך ניראה MOV בתור רכיב אלקטרוני (על מעגל מודפס ?) מה בדיוק רשום עליו כי אני לא מקיר אותו . פשוט יש לי המון לוחות ואני רוצה להיפתר מהם אז אני צריך לדעת לזהות אותם :-X

סליחה שאני מצרף קישורים חיצוניים ! : האם מישהו מקיר את הסכמה של הדבר הזה ? האם זה בכלל אפשרי ?

טרנזיסטור כזה לא נשרף בקלות

זה נכון לאיזה אמפר ?

תודה על התגובה ! :xyxthumbs: :xyxthumbs:

(אני הולך לחגוג ב 8 אז אני לא אגיב רק מחר אני אגיב )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...