התנערות מאחריות - מאת SkyPC (גובל בפלילים) - העניין טופל - עמוד 8 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התנערות מאחריות - מאת SkyPC (גובל בפלילים) - העניין טופל


Bug2000

Recommended Posts

  • תגובות 409
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

על אף שליבי עם החנות, התנהלות המנהל היא מבישה וראוי שבעל הבית(בין אם הוא המנהל עצמו או לא) יתנצל בפני BUG2000 על אף טענותיו המופרזות שגובלות בהוצאת דיבה ולפנים משורת הדין וידאג לתת טיפול נאות ויאפשר את מימוש האחריות.

טענת החנות שהיתה טעות מצידם נשמעת לי אמינה והגיונית בהרבה מטענתו של OMD שהסכום שולם במלואו. יחד עם זאת, הטעות בוצעה על ידם ועליהם ורק עליהם מוטלת האחריות לתקנה בין אם באמצעות הגעה להסדר כספי עם OMD או הגשת תביעה משפטית לביטול העסקה או תשלום הפרש הסכום.

לצערי במדינת אין הבדלה בין עסק קטן לגדול ולכן לעסקים קטנים יש אפשרויות משפטיות מצומצות בהרבה מאלו של אדם פרטי או חברה גדולה והם לא יכולים להגיש קובלנה לבית משפט לתביעות קטנות. יחד עם זאת אין זה פוטר אותם מהחוק ואינו מתיר להם לקחת את החוק לידיים, משמע הם חייבים לספק אחריות למוצר אלא אם יש בידם אפשרות חוקית שלא לעשות כן(ואין בידם אפשרות כזו).

אין לי ידע על ההבדלים המשפטיים בין קבלה וחשבונית מס אבל עד כמה שאני מבין כל עוד רשום על אחד מהם שהתשלום התבצע במלואו זה מספיק מבחינה משפטית כדי להוכיח רכישה בפועל.

מבחינה יחסי חנות-לקוח נטו אני בטוח שאף אחד לא היה מתרעם ומרים גבה אילו הם היו מסרבים לתת שירות לOMD, אבל מרגע שמגיע עם המוצר צד ג' ודורש לממש אחריות מן הראוי לספק לו אותה ולא להעלות ספקולציות בדבר ניסיון הונאה מצד הרוכש המקורי. אם הם חושבים שBUG2000 נשלח ע"י OMD ולא הועברה בעלות על המוצר אזי עליהם להוכיח זאת.

בכל אופן לא מדובר במשהו שימנע ממני לרכוש מהם בעתיד.

טוב, באתי לעשות סדר

1. קודם כל, כל ההתקשקשות לגבי קבלה/חשבונית מס/דרישת תשלום/"חשבונית מס קבלה"/נעלי בית בצורת דובי פנדה היא מיותרת לחלוטין ואני אסביר מיד:

זה מסמך בכתב, ולפי חוק (ס' 80 לחוק הפרוצדורה העותומנית) צריך לסתור אותו במסמך אחר בכתב. אין פה אמירה על מסמכים סותרים, אז הכל פה דיבורים באוויר.

2. החנות מחוייבת לתת ללקוח את האחרית אלא אם כתב האחריות מגביל את ההעברה במפורש ומקנה את הזכות לשירות לקונה המקורי בלבד. האחריות היא זכות חוזית של הקונה הראשון, והוא יכול למכור אותה (אלא אם העבירות של הזכות הוגבלה).

3. כעיקרון לחנות אכן יש זכות קיזוז כי מדובר בחוב מאותה עיסקה. אלא שזו זכות לקזז מהקונה הראשון בלבד. הקונה השני מוגן כי הוא נכנס ככל הנראה בתנאי תקנת השוק. הקונה השני קיבל מהקונה הראשון קניין נקי: בכרטיס ובזכות החוזית לשירות (שאני מניח שהיא עבירה).

לסיכום: להעיף מבט בתעודת האחריות, במידה והאחריות היא לקונה הספציפי בלבד, החנות לא חייבת לתת לקונה שירות.

10 עמודים על הקשקוש הזה. יום טוב.

אני מציע לבחור שמחזיק בכרטיס לדבר עם היבואן ישירות.

אתה עורך דין? לא נראה לי, החוק קובע במפורש שאחריות היא חלק מובנה מן המוצר שאין להגביל את סחירותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא משנה כלל אם המוכר גנב מהם ספק או שבע או שלא, על הכרטיס מסך יש חשבונית ברת תוקף, לכן

הם חייבים לכבד את האחריות.

כמו כן, גם אם הוא היה גונב את הכרטיס מסך, ומוכר אותו לצד שלישי, כל עוד הצד השלישי לא קנה את הכרטיס

בנסיבות חשודות מדי (ב-100 ש"ח למשל) אזי חל עליו מושג משפטי שנקרא "תקנת השוק" והוא זכאי לאחריות

על הכרטיס כמי שקנה אותו כהלכה.

לגבי תביעה על 700 ש"ח, גופים אף גדולים הרבה יותר מ-SKYPC תובעים על סכומים כאלה על ימין ועל שמאל.

לכל גוף נורמלי יש עו"ד קבוע שהוא עובד איתו באופן שוטף, והוא אמור לטפל בעניינים אלו.

BUG2000 הייתי ממליץ לך לפנות אל "אמון הציבור" ואל "המועצה הישראלית לצרכנות" ולשטוח בפניהם את טענותיך,

במידה ולא תקבל עזרה מספקת מהם, תתבע אותם בהקדם בבית משפט לתביעות קטנות. מבחינת הפן המשפטי, אץה

אמור לקחת את המשפט הזה בהליכה.

ועוד עניין קטן לגבי יחסי ציבור, אני קניתי בעבר מספר פעמים ב SKYPC, עקב ההתנהגות שלהם במקרה זה, אני לא

הולך לקנות שם יותר מסטיק אפילו. חנות גדולה לא צריכה לדמיין אפילו להתעמר כך באזרח קטן, עקב טעות שלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הקשר לספק?

יש לך חשבונית שבה כתוב שחור על לבן ששולם סכום הכסף המבוקש עבור המוצר, שם נגמר העניין והם חייבם לכבד את האחריות.

הקשר הוא שאם הלקוח לא שילם, באפשרותה של החנות להפעיל כל אמצעי לחץ שברשותה על מנת לקבל את התשלום כדי להעביר את הלחץ ממנה ללקוח. כמובן שזה יכול לעלות לה בתביעה, אבל זה שיקול שלה.

כמובן שגם ללקוח יש אפשרות להפעיל את הלחצים שלו כמו שעושה BUG בפורום וכמו שהציע שמעון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקשר הוא שאם הלקוח לא שילם, באפשרותה של החנות להפעיל כל אמצעי לחץ שברשותה על מנת לקבל את התשלום כדי להעביר את הלחץ ממנה ללקוח. כמובן שזה יכול לעלות לה בתביעה, אבל זה שיקול שלה.

למה לא באמת ? אולי גם נשרוף לו את הרכב או נזרוק רימון הלם לתוך הבית ????

חשבתי שאנחנו עדיין חיים במדינת החוק -> אם יש מחלוקת הולכים לבית משפט !!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

SKYPC עושה לעצמה רק רע עם כל הפרישה הזאת והם יכולים לצאת מי זה הרבה יותר טוב אם היו פועלים באופן חוקי.

אני חושב שכדי להתחיל להבין שאנחנו קהילה גדולה ויש לנו כוח לשנות המון למשל במקרה הנ"ל אפשר לעשות חרם על חנות עד אשר תספק שירות הוגן ללקוח, בנוסף אני חושב שיש מקום לפורום בענייני תלונות על חניות מחשוב .

הקשר הוא שאם הלקוח לא שילם, באפשרותה של החנות להפעיל כל אמצעי לחץ שברשותה על מנת לקבל את התשלום כדי להעביר את הלחץ ממנה ללקוח. כמובן שזה יכול לעלות לה בתביעה, אבל זה שיקול שלה.

כמובן שגם ללקוח יש אפשרות להפעיל את הלחצים שלו כמו שעושה BUG בפורום וכמו שהציע שמעון.

אוקי כך גם ציבור הקונים שלה :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה לא באמת ? אולי גם נשרוף לו את הרכב או נזרוק רימון הלם לתוך הבית ????

חשבתי שאנחנו עדיין חיים במדינת החוק -> אם יש מחלוקת הולכים לבית משפט !!!

טוב שאתה לא לוקח דברים לקצוות :facepalm:

מדינת חוק שבה רמת אכיפת החוקים מגוחכת, לוקחת זמן, והרבה פעמים מסתיימת בפשרות מהירות ולא בעשיית צדק. לכן אנשים מנסים לקחת את החוק לידיים. לא אומר שזה נכון או לא. פשוט כך הדברים מתנהלים במקרים רבים במדינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת קראתי עד עמוד 9 כי נגמר לי הכח.

לדעתי.........

מכיון שאתה לא קנית ולא רשום בחשבוני/קבלה הם לא חייבים להתייחס אליך

ההתמודדות שלך צריכה להיות מול זה שמכר לך, החנות באמת יכולים לטעון שהוא לא בא מכיון שהוא חייב להם כסף.

ותהיו רציניים לרגע - מה אתם הייתם עושים אם (לשיטת החנות) מישהו היה דופק אתכם ב - 700 ש"ח ואח"כ מישהו אחר מגיע לממש אחריות על המוצר של זה שדפק אתכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת קראתי עד עמוד 9 כי נגמר לי הכח.

לדעתי.........

מכיון שאתה לא קנית ולא רשום בחשבוני/קבלה הם לא חייבים להתייחס אליך

ההתמודדות שלך צריכה להיות מול זה שמכר לך, החנות באמת יכולים לטעון שהוא לא בא מכיון שהוא חייב להם כסף.

ותהיו רציניים לרגע - מה אתם הייתם עושים אם (לשיטת החנות) מישהו היה דופק אתכם ב - 700 ש"ח ואח"כ מישהו אחר מגיע לממש אחריות על המוצר של זה שדפק אתכם.

מזל שאתה לא שר המשפטים... :facepalm:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא משנה שלא הוא זה שביצע את הרכישה.

על פי תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) , התשס"ו, 2006, כל הזכויות על טובין שהועברו לצרכן אחר נתונות לנעבר.

אתה מוזמן לקרוא כאן בפרק ד', סעיף 17.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...