התנערות מאחריות - מאת SkyPC (גובל בפלילים) - העניין טופל - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התנערות מאחריות - מאת SkyPC (גובל בפלילים) - העניין טופל


Bug2000

Recommended Posts

תבדקו טוב, אין חובת מתן שירות לאדם שיש לו חוב, זה לא משנה על איזה מוצר יש לו את החוב. כמו כן OMD אמר שהספק ברשותו ושכניראה מישהו בחנות גנב את הכסף, שזה נשמע כמו בולשיט לא פחות מאשר התגובה של SKY.

בקשר לאיך זה הגיוני שהוא יצא בלי לשלם, זה פשוט מאוד. רק בשנה האחרונה קרה לי יותר מ 10 פעמים שחנויות/בתי פספסו לטובתי. ממצב שיכולתי לא לשלם למצב שאפילו יכולתי לצאת עם רווח כספי. המקום היחיד שראיתי שמנוהל בצורה נכונה ולא ניתן לדפוק אותו עם הכסף זה בורגר קינג, בשאר המקומות יש יותר מידי הזדמנויות לגנוב מוצר/כסף בלי שירגישו בזמן ואפילו בלי שירגישו בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 409
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

אחריות המוצר הינה דבר שמעוגן בחוק הגנת הצרכן, בעל העסק לא יכול פשוט לבחור להתעלם מהחוק הזה רק מפני שלדעתו נעשה לו עוול בקניית הסחורה.

אם לדעתו של בעל העסק נעשה לו עוול, דרכו פתוחה לבית המשפט (בתביעות קטנות לא צריך עו"ד), זה לא אמור להשפיע כהוא-זה על התחייבויותיו כפי שהן מעוגנות בחוק כלפי הרוכש (או הרוכש של הרוכש) בנוגע למימוש האחריות.

בעל העסק יואיל בבקשה לרדת מהעץ, לממש את התחיבויותיו כפי שהן מופיעות בחוק הגנת הצרכן, ולתבוע את הצדק לדעתו בבית המשפט כפי שנהוג במדינה מתוקנת.

אין כל הצדקה ללקיחת החוק ליידים כפי שעלה מתגובת החנות.

גם אני בהתחלה חשבתי כמוך. אבל לאחר מספר דקות של מחשבה בנושא, הבנתי שהרבה יותר קל להגיד מאשר לעשות. באמת נראה לך שיש לחנות זמן לשכור עו"ד ו/או לגשת לבית משפט בשביל חוב של 700 ש"ח.

תחשוב על זה שוב פעם לרגע, מאיפה לחנות ש-Bug2000 כלל לא רכש הכרטיס מ-OMD והוא למעשה מגיע בשמו, על מנת לממש האחריות על הכרטיס, כי OMD יודע שאם הוא יגיע בעצמו, אין סיכוי שיממשו אחריות עד שישלם את החוב? חס וחלילה אין להבין מדבריי שאני חושב ש-Bug2000 שותף לדבר עבירה, אני רק מציין מה בחנות יכולים לחשוב.

כנראה של-Bug2000 אין שום דרך להוכיח שבאמת בוצעה מכירה לצד ג', אלא אם כן יש מסמך קצר ששני הצדדים חתומים עליו. זו בדיוק הסיבה שאני חושב שגם במכירה מסוג זה, של מוצר יד-שנייה, חובה להחתים את המוכר שהמוצר אכן נמכר וחובה להחתים את הקונה שהוא בדק את המוצר, אם אפשרי, ושהוא נמצא תקין ולטעמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה לא לערב בין מתן אחריות למוצר א' עם תשלום למוצר ב'? תחשוב על זה לרגע, מאיפה לחנות ש-Bug2000 כלל לא רכש הכרטיס מ-OMD והוא למעשה מגיע בשמו, על מנת לממש האחריות על הכרטיס, כי OMD יודע שאם הוא יגיע בעצמו, אין סיכוי שיממשו אחריות עד שישלם את החוב? חס וחלילה אין להבין מדבריי שאני חושב ש-Bug2000 שותף לדבר עבירה, אני רק מציין מה בחנות יכולים לחשוב.

אחריות המוצר הינה דבר שמעוגן בחוק הגנת הצרכן, בעל העסק לא יכול פשוט לבחור להתעלם מהחוק הזה רק מפני שלדעתו נעשה לו עוול בקניית הסחורה.

אם לדעתו של בעל העסק נעשה לו עוול, דרכו פתוחה לבית המשפט, זה לא אמור להשפיע כהוא-זה על התחייבויותיו כפי שהן מעוגנות בחוק כלפי הרוכש (או הרוכש של הרוכש) בנוגע למימוש האחריות.

בעל העסק יואיל בבקשה לרדת מהעץ, לממש את התחיבויותיו כפי שהן מופיעות בחוק הגנת הצרכן, ולתבוע את הצדק לדעתו בבית המשפט כפי שנהוג במדינה מתוקנת.

אין כל הצדקה ללקיחת החוק ליידים כפי שעלה מתגובת החנות.

די מסכם את מה שהתכוונתי. החנות לא יכולה להתנער מחובתה החוקית כדי לסגור חשבון אחר. על החנות לפנות לבית משפט לתביעות

קטנות ולסגור עניין. מה גם שרק אם המחשב נקנה כמכלול ויש חשבונית אחת שכוללת בתוכה את ספק הכח יש להם אפשרות לטעון

שהעסקה לא הושלמה (הטובין לא שייכים לקונה עד העברת התשלום) ולכן לא חלה האחריות.

עריכה: אי אפשר להגיב כאן בזמן, כל רגע הנושא מתעדכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יש למישהו חוב לחנות, לדעתי (מבחינה חוקית נטו) אין החנות רשאית "לגבות" את החוב בדרכים שנראות לה. יש הליכים מוסדרים בחוק לצורך העניין, וגם אם יש מחלוקת במקרה אחד (קנייה של ספק) אין להשליך זאת על מקרה שני (מימוש אחריות על כרטיס מסך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת נראה לך שיש לחנות זמן לשכור עו"ד ו/או לגשת לבית משפט בשביל חוב של 700 ש"ח.

בטח שכן, הם גם יכולים להוסיף לתביעה את הוצאות משפט. אבל אם הם לא עשו את זה אז זה כנראה לא מספיק חשוב להם.

יש חוק והם מחויבים לפעול על פיו. ואין שום סיבה לתרץ את החנות בטענות שהם לא יכולים לדעת אם Bug2000 באמת קנה את המוצר או הגיע בשמו של OMD אם יש להם בעיה עם OMD שיתבעו אותו אבל אסור להם למנוע את מימוש אחראיות על הכרטיס

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם כמה שאני מבין לליבו של בעל החנות (בהנחה כמובן שמה שהוא טוען לגבי הספק נכון), אין לו שום זכות להתנות את קיום ההתחיבויות שלהם כנדרש בחוק בתשלומים כלשהם מצד הלקוח, אפילו אם מדובר בדרישה מוצדקת, ואפילו אם היה מדובר באותו הלקוח שקנה במקור ולא יד שניה.

תסתכלו על זה ככה: נניח וקניתם חלקי מחשב ולא טרחתם לשמור על הקבלה (כי אתם לא אנשים מסודרים במיוחד), וכעבור שבוע בחנות החליטו ששכחו לחייב אתכם על רכיב מסויים, אפילו ששילמתם עליו. איך בכלל יש לך כלקוח דרך להוכיח שהם טועים, שאתם כל כך ממהרים להטיל את חובת ההוכחה על הקונים? וגם אם שמרתם את הקבלה, האם הייתם מקבלים בהבנה דרישה מצד החנות לשלם עוד כסף בדיעבד כי נפלה טעות בהקלדה והמעבד שרכשתם אמור לעלות 800 ולא 600?

ובכל מקרה, הלקוח הסכים להצעת מחיר כוללת, כלומר כזו שניתנה בגין כל החלקים ביחד - ויתכן שהלקוח אפילו לא שם לב לעניין הספק באותו רגע. אם לא היתה נופלת טעות בהצעה הזו, כלומר אם היא היתה גבוהה ב700 שקל, ייתכן שהלקוח לא היה מסכים להצעה כלל או מחפש דרכים להוזיל אותה ע"י שינוי הרכיבים. אחרי שהצעת המחיר נחתמה ושולמה במלואה אין לחנות שום עילה לדרוש מהלקוח תשלומים נוספים כלשהם.

ואף מילה על כך שבעל החנות הנכבד מגדיר אוטומטית את פותח הדיון כסוכן של הקונה המקורי וקורא לו גנב מבלי שהיתה לו ראיה אחת ויחידה לכך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני בהתחלה חשבתי כמוך. אבל לאחר מספר דקות של מחשבה בנושא, הבנתי שהרבה יותר קל להגיד מאשר לעשות. באמת נראה לך שיש לחנות זמן לשכור עו"ד ו/או לגשת לבית משפט בשביל חוב של 700 ש"ח.

תחשוב על זה שוב פעם לרגע, מאיפה לחנות ש-Bug2000 כלל לא רכש הכרטיס מ-OMD והוא למעשה מגיע בשמו, על מנת לממש האחריות על הכרטיס, כי OMD יודע שאם הוא יגיע בעצמו, אין סיכוי שיממשו אחריות עד שישלם את החוב? חס וחלילה אין להבין מדבריי שאני חושב ש-Bug2000 שותף לדבר עבירה, אני רק מציין מה בחנות יכולים לחשוב.

כנראה של-Bug2000 אין שום דרך להוכיח שבאמת בוצעה מכירה לצד ג', אלא אם כן יש מסמך קצר ששני הצדדים חתומים עליו. זו בדיוק הסיבה שאני חושב שגם במכירה מסוג זה, של מוצר יד-שנייה, חובה להחתים את המוכר שהמוצר אכן נמכר וחובה להחתים את הקונה שהוא בדק את המוצר, אם אפשרי, ושהוא נמצא תקין ולטעמו.

בין אם אני חושב כמוך ובין אם לא, זה לא רלוונטי.

במדינתינו חוקק חוק שאינו משתמע לשני-פנים בנוגע לאחריות המוצר.

כמו כן השיקולים הכלכליים בנוגע להליכה לבית המשפט אינם רלוונטיים, החנות אינה יכולה לעשות דין לעצמה, במדינת יש רק גוף אחד שמוסמך לעשות דין וזה בית המשפט, הלך המחשבה "יקר לי לעשות דברים בצורה חוקית ולכן אני אקצר הליכים ואתעלם מהחוק" הינו פסול מהיסוד.

בעל העסק צריך לדעת כי אם מי מרוכשי הכרטיס יחליט לתבוע את מימוש האחריות בבית המשפט הוא צפוי לזכות.

כמו כן משרד התמ"ת (שהוא הגוף האמון על אכיפת החוק בעניין הזה) יכול לפתוח בהליכים משלו כלפי העסק.

כמו שכתבתי, יואיל בבקשה בעל העסק לרדת מהעץ ולתבוע את המגיע לו לדעתו בבית המשפט.

מעניין אותי לדעת אם יחסי-הציבור השליליים שהוא קיבל פה, כבר השתוו ל-700 ש"ח או שעבור זה השירשור צריך להמשך עוד טיפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כי אין לך עסק ואתה לא יודע מה זה שגונבים ממך. אם מישהו קונה ממל משהו ושבוע אחרי זה גונב ממך משהו אחר לא מעניין אותך יותר אם הוא קנה מוצר בצורה חוקית, הוא גנב! ולכן לא חובה לתת לו שירות על אף אחד מהמוצרים.

אתם לא יכולים לצפות שחנויות ידפקו בגלל כל פלוץ שחושב שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. לדעתי אם הסיפור נכון זכותה של החנות לא לתת שירות עד שהחוב ישולם.

בנוסף אין חובת מתן שירות למוצר יד שניה, מה שאומר שאין ל BUG2000 קייס בכל מקרה, למזלו SKY היו מוכנים לתת לו שירות למרות שהמוצר יד שניה, לצערו הוא קנה מגנב. בגלל זה אם אני אקנה מוצר מיד שניה אני אדרוש חוזה מסודר עם חתימה של 2 הצדדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוקר אור לגולשים,

התבקשתי לשים פה תגובה רשמית מטעם SkyPC, מאחר ויש להם בעיה שאינה מאפשרת גישה לאינטרנט. הם עקבו אחרי הדיון וימשיכו לעקוב אחריו ברגע שיתאפשר להם, יחד עם מתן תגובה נוספת מהצד שלהם, שמבהירה דברים נוספים שייתכן ולא ידועים לי.

הסיפור מתחלק פה לשני חלקים. החלק הראשון עוסק ב-OMD (שמו שמור במערכת) אשר רכש מהחנות מחשב חדש ולאחר זמן מה החליט לשדרג אותו. במסגרת השדרוג הוא החליף גם את ספק הכוח של המחשב, יחד עם רכיבים אחרים, אולם במעמד התשלום נפלה טעות והוא לא חויב על ספק הכוח. במהלך מסגרת זמן של שבוע החנות עלתה על הטעות ופנתה אל OMD על מנת שיסור לשלם את החוב. הלקוח התעקש שאין שום חוב מהצד שלו והגיע לחנות שם התנהל דיון בנושא, במסגרתו החנות הראתה לו הוכחות, מהמערכת שלה, לפיהן הוא לא שילם עבור ספק הכוח. OMD המשיך להתעקש שהוא שילם עבור ספק הכוח ושכנראה המוכר גנב את הכסף לכיסו. כשהחנות ביקשה ממנו להראות חשבונית קנייה על מנת שיוכיח שהוא שילם עבור הספק, הוא ציין שהוא לא שמר את החשבונית. לדברי SkyPC, החוב עומד על 700 ש"ח. לדבריהם, מדובר בלקוח ידוע של החברה, שרכש מוצרים מספר רב של פעמים, והכל התנהל על מי מנוחות עד המקרה הנ"ל.

החלק השני של הסיפור הוא ש-OMD מכר חלקים מהמחשב, או לפחות חלק אחד, כרטיס המסך 9800 GX2 אשר עומד במרכז הדיון פה. כשהבעלים החדש ניגש לממש אחריות על המוצר, בגין בעיה/תקלה, הבינו בחנות שמדובר במוצר שרכש אותו OMD, במסגרת אותו שדרוג שעד היום מחזיק חוב בחנות. לדברי החנות, אין להם שום בעיה לממש אחריות למוצר, גם אם הועבר או נמכר לצד ג', אם הוא עדיין נמצא במסגרת האחריות. אולם מאחר ומדובר כאן במקרה בו המוצר נרכש במסגרת קנייה שיש עליה חוב, בחנות לא מוכנים לממש את האחריות עד אשר המוכר של הכרטיס, אשר מחזיק באותו החוב, יסור לחנות וישלם את החוב. הסיבה לכך היא שאין להם אפשרות להוכיח האם המוצר באמת נמכר לצד ג', היינו Bug2000, או ש-OMD שולח אנשים מטעמו שיממשו עבורו אחריות על המוצרים שרכש, בהנחה שהם לא יעלו על העובדה שמדובר באותו האדם שיש לו חוב כספי כלפי החנות.

Bug2000, לאור המידע החדש שהגיע אליי, ערכתי את ההודעה שלך על מנת שתכלול הפניה לתגובה רשמית זו של החנות וגם את הכותרת, שכן נראה שהיא מטעה.

עכשיו הבנתי מה הלך שם.

צר לי אבל יש כאן טעות טכנית כנראה של החנות ועל טעויות כאלה החנות צריכה לשלם ולא הלקוח בכל אופן. בנוסף כמו שנאמר שילכו ותבעו את OMD .

בלי שום קשר הקבלה שיש לי על הכרטיס היא על הכרטיס בלבד בלי שום קשר לקניות אחרות שביצע OMD ב SKYPC .

יש לעשות הבדלה בין העסקאות השונות. כמו שנאמר פה - התנהגות ביריונית ותו לא .

באמת שאין לי בעיה להוכיח שאין לי שום קשר למר OMD מלבד הרכישה הזאת. אפילו את הטלפוו שלו ביקשתי מ SKYPC עצמם בשביל ליצור איתו קשר. פשוט מגוכח (אפילו את השם הפרטי שלו לא זכרתי).

בלי שום קשר - אתמול היתי בחנות שעתיים וחצי ולא שמתי לב שיש להם "בעיות באינטרנט" הכל בולשיט אחד גדול.

אני מצטער מאוד , אבל במקרה הזה אין צורך בצד ג' בדמותו של מנהל הפורום אלא יש לפתור את הבעיה פנים אל פנים.

אני רק רוצה לציין לטובת האתר כגורם ניטרלי בנתיים בעיניין הזה שאין לי שום אינטרס לפגוע באחד הצדדים ולטובת החנות שבהחלט מפסידה בסוגייה המשפטית כדאי לממש את האחריות שמגיע לי לפי חוק ונגמר הסיפור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כפי שנאמר לפני, במידה והחברה מחליטה לתבוע בבית משפט רגיל, ולא בית משפט לתביעות קטנות, הם יכולים להוסיף את עלויות המשפט+העו"ד לסכום התביעה...

במידה ומדובר על בית משפט לתביעות קטנות, לא צריך בכלל עו"ד.

אם באמת הייתה טעות של 700 שקלים, החברה הייתה אמורה לזהות זאת מהר יותר, אפילו לפני אספקת המוצר ללקוח, אחרי הכל הלקוח הזמין מספר מוצרים מהם, ולא הגיוני שהם פספסו משהו שעולה 700 שקלים.

הדוגמא שנתנה קודם על רשתות מהיר + בתי ששכחו לחייב אינה דומה, מאחר שמדובר על סכומים קטנים משמעותית מהסכום במקרה הזה.

אם החברה רוצה לקבל את הכסף שלה בחזרה, היא צריכה לתבוע את רוכש המוצר, ולא לפגוע בBUG2000 מאחר שכמו שהם לא יכולים להוכיח שהוא קנה את המוצר, הם לא יכולים להוכיח שהוא לא קנה את המוצר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין אם היית קונה משהו באמזון וזה היה 199 דולר במקום 299 אז היו מתקשרים אלייך אחרי שבוע להגיד שהייתה טעות, זה 299 דולר ואתה צריך לסור לטקסס למרכז הראשי כדי לשלם

היתה טעות - את הלקוח זה לא מעניין, הוא ביקש מחשב, אתם נתתם ספק בחינם כי אתם לא מסודרים ואז הסתבכתם בשביל 500 שקל להתחיל לזרוק האשמות ולהעיף לקוחות.

יש אתרים שיש להם פאק והמחיר על מוצר נהיה פתאום 0.1 דולר, ואני מכיר הרבה שלחצו על BUY וקיבלו את המוצר שאולי שווה 500 דולר בחינם.

תהיו יותר מסודרים ואל תאשימו אחרים בהפסדים שנגרמו עקב טעות אנוש שלכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מודע לנושא החוק בארץ, מה הוא אומר ואיך הוא מנוסח. אני מנסה לחשוב בהגיון, וההגיון שלי הלך לכיוון של החנות, לאחר שהם סיפרו את הצד שלהם בעניין. יכול להיות שאני בהחלט טועה ובשום פנים ואופן, בהתאם לחוק, החנות לא יכולה להפיל האשמה על צד ג', גם אם הם לא בטוחים אם יש לו קשר לבעל החוב, או לא. בכל מקרה, גם אני אמרתי להם שלדעתי הם צריכים עם הנושא לבית המשפט. כמובן שאם הם שוכרים עו"ד את כל ההוצאות הם יפילו על הנתבע, אם הם יזכו. יכול להיות שפשוט אין להם כוח לזה, כי הם מעריכים, בין אם בצדק או לא, שגם אם בית המשפט יכריע לטובתם, ייקח זמן רב עד שהם יראו את הכסף. זו לא תהיה הפעם הראשונה שזה קורה, היו בטוחים שחלק ניכר מהנתבעים שמפסידים לא משלמים בזמן את הכסף, ולמדינה אין הרבה מה לעשות, לפחות עד שלב מסוים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין אם היית קונה משהו באמזון וזה היה 199 דולר במקום 299 אז היו מתקשרים אלייך אחרי שבוע להגיד שהייתה טעות, זה 299 דולר ואתה צריך לסור לטקסס למרכז הראשי כדי לשלם

היתה טעות - את הלקוח זה לא מעניין, הוא ביקש מחשב, אתם נתתם ספק בחינם כי אתם לא מסודרים ואז הסתבכתם בשביל 500 שקל להתחיל לזרוק האשמות ולהעיף לקוחות.

יש אתרים שיש להם פאק והמחיר על מוצר נהיה פתאום 0.1 דולר, ואני מכיר הרבה שלחצו על BUY וקיבלו את המוצר שאולי שווה 500 דולר בחינם.

תהיו יותר מסודרים ואל תאשימו אחרים בהפסדים שנגרמו עקב טעות אנוש שלכם.

כל מילה בסלע !

אחחח כמה נוח לחנויות לטפוס את הצד ה"תמים" כשזה נוגע לתקלות שלהם... אין מילים.

על תקלות משלמים !!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מודע לנושא החוק בארץ, מה הוא אומר ואיך הוא מנוסח. אני מנסה לחשוב בהגיון, וההגיון שלי הלך לכיוון של החנות, לאחר שהם סיפרו את הצד שלהם בעניין. יכול להיות שאני בהחלט טועה ובשום פנים ואופן, בהתאם לחוק, החנות לא יכולה להפיל האשמה על צד ג', גם אם הם לא בטוחים אם יש לו קשר לבעל החוב, או לא. בכל מקרה, גם אני אמרתי להם שלדעתי הם צריכים עם הנושא לבית המשפט. כמובן שאם הם שוכרים עו"ד את כל ההוצאות הם יפילו על הנתבע, אם הם יזכו. יכול להיות שפשוט אין להם כוח לזה, כי הם מעריכים, בין אם בצדק או לא, שגם אם בית המשפט יכריע לטובתם, ייקח זמן רב עד שהם יראו את הכסף. זו לא תהיה הפעם הראשונה שזה קורה, היו בטוחים שחלק ניכר מהנתבעים שמפסידים לא משלמים בזמן את הכסף, ולמדינה אין הרבה מה לעשות, לפחות עד שלב מסוים.

תגיד לי אתה מקשיב לעצמך ?! צר לי שאין להם כוח !! צר לי !!!

אז יאללה בוא נתנהל בצורה פלילית ונדפוק לקוחות ?!? ותאמין לי שחבל ששינת לי את הכותרת כי זה בדיוק העיניין שזה גובל בעברינות פלילית !! איומים ובריונות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...