אסד: "נשחרר את הגולן, בשלום או במלחמה" - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אסד: "נשחרר את הגולן, בשלום או במלחמה"


SaXtoR

Recommended Posts

אפשר לצמצם בצורה משמעותית את הסיכוי למלחמה עם סוריה. כל מה שצריך לעשות הוא להבין איך האויב חושב ולפעול בהתאם. הסורים עושים את זה: הם יודעים שקשה לנו לספוג אבדות בעורף ולכן מצטיידים בהרבה מאוד טילי קרקע-קרקע. אנחנו צריכים גם לחשוב ממה הסורים פוחדים ולהגיב בהתאם.

אז מה אסד רוצה?

ראשית, כמו כל אדם שפוי, הוא רוצה להישאר בחיים.

שנית, כמו כל דיקטטור, הוא רוצה להישאר בשלטון.

שלישית, כמו כל ראש מדינה ערבי, הוא רוצה לשמור על הכבוד והקרקע שלו (כי אבדן קרקע הוא אבדן כבוד).

אנחנו צריכים לאיים על שלושת אלו כדי למנוע מלחמה.

ממשלת צריכה להודיעה, הן בפומבי והן בכל ערוץ דיסקרטי שיש לנו מול סוריה, שישראל לא תפתח במלחמה מול סוריה. אבל אם סוריה תפתח במלחמה, כשזו תסתיים לסוריה יהיה פחות שטח מכפי שיש לה כרגע ולצורך זה תתעלם מהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, אם יהיה צורך. איום על הפחד השלישי במעלה של אסד.

ואם סוריה תששגר טילים לעבר אוכלוסיה אזרחית בארץ (או תפגע בה בכל צורה אחרת), המלחמה תסתיים בנפילת המשטר העלאווי. איום על הפחד השני.

ואם סוריה תשתמש באב"כ, המלחמה תסתיים כשכל מי שהיה מעורב בכך, מהחייל שלחץ על ההדק ועד אסד בעצמו, יעמדו בפני בית משפט צבאי שמוסמך לגזור מוות. איום על הפחד הראשון.

כרגע לאסד אין הרבה מה להפסיד. אם הוא יפתח במחמה ויגיע להישגים, הוא יוכל לשמור עליהם באיום על העורף הישראלי או ע"י החלטה על הפסקת אש במועה"ב של האו"ם. וגם אם הוא לא יצליח, כל פרשן ישמח לאמר לכם שאחרי הניצחון הישראלי נחזור שוב למצב הקיים וממילא נצטרך לשבת ולדבר עם אסד על רמה"ג. בשטיה שאני מציע יש לאסד מה להפסיד ואם נבהיר לו שאנחנו רציניים, הסיכוי למלחמה יצטמצם.

בן כמה אתה ולמה אתה לא ראש הממשלה הנוכחי? :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

חמוד , קרא ערך איחוד האמירויות הערביות ,מכיר דובאי ? בקיצר תיקרא .

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%97%D7%95%D7%93_%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%95%D7%AA

http://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_religion_in_the_United_Arab_Emirates

Islamic studies are mandatory in public schools (schools supported by the federal government primarily for citizen children) and in private schools for Muslim children. Instruction of any religion other than Islam is not permitted in public schools; however, religious groups may conduct religious instruction for their members on their religious compounds. Private schools found teaching subjects that contravene Islam, defame any religion, or contravene the nation's ethics and beliefs, may face penalties, including closure.

מה הנקודה שלך, "חמוד"?

מעולם לא טענתי שצריך לעשות שם הפיכה - טענתי שכדי לעשות שם משהו, צריך לנצל רגע של חולשה של השלטון, ואת זה אפשר ליצור מלאכותית על ידי "מרד" מבויים.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bay_of_Pigs_Invasion

been there, done that

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנקודה שלי "חמוד" ( :lol:) היא שלמרות הכוח האיסלמי במדינה ההיא יש שם חופש מוחלט (ביחס למדינות איסלמיות אחרות)ואין נסיגה מהמערב להפך ,תיראה איך הכל מיתפתח שם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

sjkpo

אך משהתברר במהלך הלחימה כי רק סיוע אמריקני נרחב יציל את הפלישה הכושלת, הורה קנדי שלא לסייע לגולים, על מנת שלא להעמיק את המעורבות האמריקנית במה שנראה ככישלון מהדהד, ולחסוך בחיי אדם

אני יצאתי מנקודת הנחה שמרד מבוים כזה זו הסחה למבצע יבשתי/אוירי מתוכנן, לא ניסיון הפיכה בפני עצמו, כמו במקרה השהבאת. יחי ההבדל הקטן.

איסתרא, התוכנית שלך יפה על הנייר. אבל - על אסד אפשר לומר הרבה דברים, אבל טיפש הוא בטוח לא. הוא יודע שכדי שישראל תכבוש שטחים נוספים מסוריה יהרגו יותר חיילים ממה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו (ושאף אחד לא ישלה את עצמו, לכבוש שטחים מסוריה, להחזיק בהם ולהתעלם מהוראת הפסקת אש של מועצת הביטחון, בימינו, זה גדול על ישראל), הוא יודע שלנו אין אינטרס שהמשטר שלו יפול כי האלטרנטיבות גרועות יותר, והוא יודע שיש לו מקלט באיראן שהוא תמיד יכול לברוח אליו (ולארגן חטיפה שלו מתוך סוריה, במיוחד בזמן מלחמה, זו בעיה לא קטנה, שלא לדבר על מתוך איראן). שלא לדבר על כך שהוא כנראה יודע שאם יש מדינה אחת שרוצה מלחמה פחות מסוריה זו . מצד שני, הוא יודע שמלחמה מול שתכלול הצלחה שלו תגביר את הלחץ האירני והלחץ מצד הגורמים המוסלמים הקיצוניים בתוך המדינה שלו לדרוש עוד מישראל, ואולי אפילו ללחוץ, עד כדי הפלת המשטר. ככה שאולי זה יכול להיות ספין תקשורתי נחמד, אבל בתכלס, לדעתי, זה לא ישנה כלום. אסד צריך להבין שהפיתרון המלא לא יכלול גולן סורי (ולצערי הרב, נכון להיום, זה גם לא יכלול גולן ישראלי, וזה ישתנה רק שיעלה בסוריה מנהיג מאוד מאוד, איך נאמר, בעל נטיות אובדניות). מצד שני, ההיסטוריה מוכיחה ששטח בשליטת האו"ם לא מחזיק ככה הרבה זמן. כנראה שלא אנחנו ולא הם בשלים להסכם שלום עכשיו, ובינינו? מלחמה גרועה לשני הצדדים, ובסופו של דבר, חוץ מקצת לדבר בשביל הפוליטיקה הפנימית שם בסוריה, הוא מעדיף לשמור על הסטטוס הנוכחי, וגם בשבילנו זה לא כל כך רע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנקודה שלי "חמוד" ( :lol:) היא שלמרות הכוח האיסלמי במדינה ההיא יש שם חופש מוחלט (ביחס למדינות איסלמיות אחרות)ואין נסיגה מהמערב להפך ,תיראה איך הכל מיתפתח שם .

אתה מתבלבל. החוקים הנוגעים למוסלמים הם קיצוניים כמו בכל מדינת שרעייה אחרת.

אם אתה מתעקש, גם באיראן מכבדים זכויות מיעוטים והיהודים אפילו זכאים למושב שמור בפרלמנט - זה לא הופך אותה למדינה פחות פסיכופטית.

אני יצאתי מנקודת הנחה שמרד מבוים כזה זו הסחה למבצע יבשתי/אוירי מתוכנן, לא ניסיון הפיכה בפני עצמו, כמו במקרה השהבאת. יחי ההבדל הקטן.

מה אתה אומר.

אז למה ארה"ב השתמשה בגולים קובנים ולא בצבא האמריקאי בכבודו ובעצמו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התייחסת בכלל לציטוט שהבאתי? הציטוט אמר שהניסיון הסתבך, האמריקאים הבינו שחילוץ ידרוש יותר מידי כוח אדם והם ויתרו. כאן אני מדבר על פלישה מלאה מתוכננת, לא רק כגיבוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התכוונתי למה לא שלחו את הצבא האמריקאי מלכתחילה.

והתשובה, כאמור, היא כדי ליצור מרד מבוים שיעסיק את האויב - אבל במבחן המציאות נמחץ (כפי שיקרה אם יתרחש באיראן).

אין לדבר כזה שום תועלת בטווח אסטרטגי. אם המטרה היא לפגוע ביכולת הגרעינית של איראן, ההתמקדות צריכה להיות במתקפה צבאית נטו, ולא בנסיונות תעמולה כושלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא מבין את מה שאני מנסה לומר, אבל לא משנה. בתכלס, כרגע לא תקיפה ישראלית ולא תקיפה אמריקאית נראות באופק, וכנראה שזה בכל מקרה יהיה לא אפקטיבי אם זה לא יכלול שיטוח/כיבוש מלא של איראן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמיד יש קשר בין הגורמים. מדינה שלא מסוגלת להאכיל את תושביה בטח ובטח לא מסוגלת לגייס, לצייד ולהכשיר מיליוני חיילים בצורה טובה.

מה פתאום? זו בסה"כ שאלה של סדרי עדיפויות. קח את צפון קוריאה: מדינה נחשלת בה כחצי מהתושבים נמצאים בתת-תזונה למרות שהיא מקבלת סיוע נרחב במזון משכנותיה ובכל זאת יש ל את אחד מהצבאות החזקים בעולם. כי למטורפים ששולטים בה זה הרבה יותר חשוב מרווחתם או אפילו חייהם של התושבים.[br]פורסם בתאריך: 6.04.2009 בשעה 02:35:01


אני חושב שיש לו הרבה מאוד מה להפסיד - ובדיוק בגלל זה הגבול עם סוריה שקט כבר 36 שנים.

מה יש לו להפסיד? כמה חיילים? למי שטבח עשרות אלפים מאזרחיו לא אכפת. שלטון? כאילו שההפסדים בכל המלחמות הקודמות פגעו בשלטון. קרקע? כאילו שנרצה להחזיק בשטח כלשהו שנכבוש. הרי עכשיו "כיבוש" היא מילה גסה בציבור הישראלי.

ובכלל, זו לא התוכנית. צא למלחמה מוגבלת, כבוש שטח כלשהו בגולן ומהר לרוץ למועה"ב בדרישה להפסקת אש. לא יצליח? מטחי טילים על העורף השראלי ישכנעו את האויב להסכים לתנאים שלך. מתי זה יקרה? כשאסד יחשוב שהצבא שלו יכול לממש את זה. עכשיו הם באירגון מחדש בעקבות הלקחים ממלחמת לבנון השניה. הסיבה היחידה שזה לא קרה עד עכשיו היא שהיה ברור לסורים שאין להם סיכוי. התוכנית שלי רק מקטינה את הסיכון שזה יקרה, כי עדיף למנוע מלחמה מאשר לנצח בה.

[br]פורסם בתאריך: 6.04.2009 בשעה 02:39:19


אני מדבר יותר לכיוון של טנקים וטילים...

מטוסים קצת יותר קשה להעתיק, אבל גם בלי זה יש להם לא מעט רוסיים במצב סביר לטיסה (לא 100%, אבל בד"כ טסים...)

גם בזה הם לא מבריקים. ומטוסים רוסיים? מה שיש להם זה השרידים של חיל האויר של סדאם, שהוברח לאיראן לפני מלחמת המפרץ השניה.

יואב- גם בקטע האזרחי אירן לא מדינת עולם שלישי. אולי התל"ג שלה נמוך יחסית, אבל יש שם שרותים סוציאלים ויוקר המחיה נמוך בהתאם (עד כמה שאני זוכר מאיזה מאמר שקראתי לפני איזה שנתיים...),

ואינפלציה גבוהה ואבטלה גבוהה.

השלטון שם יציב (שילטון הדת... אחמניחרטא נבחר בבחירות דמוקראטיות וכנראה שלא יבחר שוב)

בחירות דמוקראטיות, עלאק - רק מי שמועצת מהפיכה מאשרת יכול להתמודד, מי שלא מספיק קיצוני יכול לשכוח מזה. ואם מי שנבחר עושה טעות, מועצת מהפיכה יכולה להדיח אותו. אם זה נקרא אצלך "בחירות דמוקרטיות", אז גם אסאד נבחר בבחירות דמוקרטיות, עם משהו כמו 96% מהקולות (אף אחד לא רץ מולו, אסור).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסדר... חצי דמוקראטיות...

ולא רק קיצונים יכולים לרוץ... הנשיא הקודם שהייה להם (ורוצה להבחר שוב עד כמה שהבנתי) הייה הרבה פחות מטורף ורצה להכניס הרבה רפורמות (רק שלא ממש יצא לו...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא, התוכנית שלך יפה על הנייר. אבל - על אסד אפשר לומר הרבה דברים, אבל טיפש הוא בטוח לא.

אם הוא יתקוף, אז הוא מאוד טיפש. אתה רוצה להמר על החוכמה שלו בחיים שלנו? אני מעדיף שלא לשחק רולטה רוסית, גם אם יש רק כדור אחד בתוף. עדיף לשחק עם חצי כדור 8).

הוא יודע שכדי שישראל תכבוש שטחים נוספים מסוריה יהרגו יותר חיילים ממה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו

למה? אם אתה לא לחוץ בזמן, אפשר לעשות את זה באבדות נמוכות. אבל שוב, אם אה מוכן לספוג אבדות, הסבירות שתצטרך לספוג אותן יורדת. אם אתה לא וכן לספוג אבדות בשום פנים ואופן, אתה מקבל איום במטחי טילים על העורף.

(ושאף אחד לא ישלה את עצמו, לכבוש שטחים מסוריה, להחזיק בהם ולהתעלם מהוראת הפסקת אש של מועצת הביטחון, בימינו, זה גדול על ישראל)

בחייאת? כי לא מעט מדינות בעולם מצפצפות על מועה"ב ולא קורה להן כלום. ויש סיכוי לא רע שנצליח לקבל וטו (או לפחות דחיה משמעותית) בהחלטה הזו. ושוב, כל הרעיון הוא שהאיום יקטין את הסבירות שתצטרך לממש אותו. להזכיר לך איך נגמר סיכסוך הגבולות בין סוריה וטורקיה ולמה הוא נגמר כך?

הוא יודע שלנו אין אינטרס שהמשטר שלו יפול כי האלטרנטיבות גרועות יותר

מי אמר? תכף תציע שנשלח לו סיוע כדי להבטיח שישאר בשלטון.

והוא יודע שיש לו מקלט באיראן שהוא תמיד יכול לברוח אליו (ולארגן חטיפה שלו מתוך סוריה, במיוחד בזמן מלחמה, זו בעיה לא קטנה, שלא לדבר על מתוך איראן).

מי מבטיח לו שתהיה לו הזדמנות? ובכלל, זה איום לא רק עליו אלא על כל מי שמעורב בשימוש בנשק לא קונבנציונלי. הגנרלים שלא גם ימצאו מקלט באיראן? וגם הקולונלים? וגם הקורפורלים? גם אם כולם יצליחו לברוח, איזה כיף יהיה לחבורה של חילונים לחיות במדינה סגפנית ואדוקה, במיוחד כשכבר לא יהיה להם מה להציע למנהיגים של אותה מדינה.

שלא לדבר על כך שהוא כנראה יודע שאם יש מדינה אחת שרוצה מלחמה פחות מסוריה זו .

ולכן הוא מאיים עלינו במלחמה. התשובה צריכה להיות "רוצה מלחמה? תפדאל, רק תדע מראש איך אתה הולך לצאת ממנה". כי כשמישהו צועק "תחזיקו אותי, תחזיקו אותי", לפעמים כדאי לצד השני להבטיח שאף אחד לא יחזיק אותו.

מצד שני, הוא יודע שמלחמה מול שתכלול הצלחה שלו תגביר את הלחץ האירני והלחץ מצד הגורמים המוסלמים הקיצוניים בתוך המדינה שלו לדרוש עוד מישראל, ואולי אפילו ללחוץ, עד כדי הפלת המשטר.

מה? זה יותר מידי פתלתל בשבילי. אם הוא ינצח, הוא יפול? נראה לי שאתה מחפש בכח נימוקים לכך שאסד לא יתקוף.

ככה שאולי זה יכול להיות ספין תקשורתי נחמד, אבל בתכלס, לדעתי, זה לא ישנה כלום. אסד צריך להבין שהפיתרון המלא לא יכלול גולן סורי (ולצערי הרב, נכון להיום, זה גם לא יכלול גולן ישראלי, וזה ישתנה רק שיעלה בסוריה מנהיג מאוד מאוד, איך נאמר, בעל נטיות אובדניות). מצד שני, ההיסטוריה מוכיחה ששטח בשליטת האו"ם לא מחזיק ככה הרבה זמן. כנראה שלא אנחנו ולא הם בשלים להסכם שלום עכשיו, ובינינו? מלחמה גרועה לשני הצדדים, ובסופו של דבר, חוץ מקצת לדבר בשביל הפוליטיקה הפנימית שם בסוריה, הוא מעדיף לשמור על הסטטוס הנוכחי, וגם בשבילנו זה לא כל כך רע.

ובינתיים הדרישות הסוריות רק גדלות. עכשיו נסיגה מלאה לקווי 67 (פלוס כמה תוספות שהם דורשים) כבר לא מספיקה להם לשלום. עכשיו יש להם עוד הרבה דרישות וזה רק כדי שהם יסכימו בכלל מו"מ ישיר. למה אתה חושב שזה קרה? כי אנחנו נורא רוצים שלו ומוכנים לשלם עליו כמעט בכל הגולן כבר בהתחלה. אזכמו כל סוחר ערבי טוב, כשהלקוח ממש רוצה את הסחורה ומוכן לשלם את הסכום שאתה דורש, הוא מעלה את המחיר.

השלום הוא אינטרס סורי לא פחות משהוא אינטרס ישראלי. אולי אפילו יותר, יש לסוריה הרבה יורת מה להרוויח משלום מאשר לנו. אבל הסורים, כלו כל הערבים (כקולקטיב, לא כל פרט ופרט) ממשיכים להתנהג כמו ילדים בני ארבע. יבוא יום והם יתבגרו ואז נוכל לעשות איתם שלום. אד אז, כל ויתור רק מגדיל את הסבירות למלחמה.

מה לעשות שז'בוטינסקי צדק?

שנית, אין משמע כל זה, שאין להעלות על הדעת אפשרות של כל הסכם מרצון שהוא עם ערביי ארץ-. כל עוד יש לערבים אפילו זיק של תקווה להיפטר מאתנו, הם לא ימכרו את תקוותם זו לא בעד אי-אלו מלים מתוקות ולא בעד שום פרוסה מזינה של לחם בחמאה, ומשום כך דווקא, אין לראותם בחזקת אספסוף, אלא עם, אף אם עם מפגר, אבל עם חי. עם חי מסכים לוויתורים בשאלות עצומות וגורליות כאלו רק כאשר לא נשארת לו כל תקווה, כאשר בקיר הברזל לא נראה עוד אף לא סדק אחד. רק אז מאבדות קבוצות קיצוניות שסיסמתם היא "בשום אופן לא", את קסמן, וההשפעה עוברת לידי הקבוצות המתונות. רק אז יבואו אלינו המתונים האלה ובידם הצעה לוויתורים הדדיים: רק אז יתחילו הם לשאת ולתת עמנו ביושר ובשאלות מעשיות, כגון ערובה נגד גירוש מן הארץ, או בעניין שיווי-זכויות, או בדבר ישות עצמית לאומית; ואני מאמין ומקווה, שאז נוכל לתת להם ערובות כאלה, שתרגענה אותם, ושני העמים יוכלו לחיות זה בצד זה בשלום ומתוך יחסי הגינות. ואולם הדרך היחידה להסכם כזה היא קיר הברזל, כלומר, חיזוקו של השלטון בארץ-, שלא יהא נתון לשום השפעות ערביות, כלומר, עצם השלטון, שנגדו לוחמים הערבים. במלים אחרות, בשבילנו הדרך היחידה להסכם בעתיד מתבטאת בהסתלקות מוחלטת מכל הנסיונות להגיע להסכם בהווה.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

IG, אתה יודע טוב מאוד מה אפשר לעשות עם הדמוקרטיה שם. ולגבי המצב הכלכלי - אולי הוא לא נורא כמו במדינות כמו אפריקה, אבל הוא רחוק מלהיות טוב. חוץ מזה, אל תשכח שהם חיים תחת חוקי דת קפדניים ונוקשים ביותר, מה שבהחלט לא תורם למצבם.

חוקי הדת באיראן לא נאכפים, זה לא ערב הסעודית, נשים לא הולכות עם רעלה מפני חשש מסקילה, אנשים הולכים בג'ינסים, זוגות מחזיקים ידיים ואפילו מעיזים להתנשק בפומבי, יש גישה חופשית לאינטרנט, ואפילו עושים lan parties :-\

המצב הכלכלי של המדינה סביר, יש להם מחסור עצבני בדלק אבל אין רעב ברחובות ואין עוני נוראי, יחסית למדינות כמו מצריים וירדן רמת החיים באיראן הרבה יותר גבוהה וזה בעיתי.

אם המצב היה שמה על הפנים היית רואה הרבה יותר התנגדות לממשל מכמה הפגנות סטודנטים פעם ב5 שנים, בסופו של דבר לא אכפת להם כלכך מה הממשל שלהם עושה ומי באמת מושך בחוטים, זה לא שהאיראני הממוצע לא מודע למשה"מ למועצת המומחים או למנהיג הרוחני. הוא יכול לבחור בנשיא שבמקור היה בובה ולפני 10 שנים היה חלש יותר מראש העיר של טהרן, אבל היום נחשב גם בעיני המערב לאיש השני החזק באיראן ולאישיות שיכולה לקבוע מדיניות חוץ דה פאקטו.

מבחינת האיראני הממוצע יש לו בבית או בבית הקפה הקרוב, יש טלפונים סלולאריים, יש קניונים, אין מחסור באוכל, במקרה הכי רע מה שיש זה פעם בכמה חודשים מכסה חודשית לדלק כיוון שתשתיות הנפט שלהם תקועות 30 שנה אחורה, הבעיה הגדולה של איראן זה משבר אנרגיה שנמשך כבר קרוב לעשור.

יחסית למדינות המפרץ איראן לא עשירה בנפט והתשתיות הקיימות מיושנות ולא מאפשרות לה לנצל את המצבורים שיש לה בצורה יעילה.

בגלל זה רוב העם תומך בתוכנית הגרעין שלהם, הם לא חושבים שזה לפצצה, והרוב המוחלט של תוכנית הגרעין באמת הולך לכיוון של אנרגיה אזרחית, גם אם חלק גדול מהידע שהם רוכשים הוא דו כיווני. המערב מעולם לא חשף אקדח מעשן של תוכנית גרעין צבאית בצורה פומבית, לא פיתוח של עדשות נפץ, לא פיתוח של מקורות ניוטרונים או כל דבר אחר שרלוונטי רק לדבר אחד וזה פצצה גרעינית. את האזרח האיראני לא מעניינת הפצצה, מה שמעניין אותו זה להפסיק לשלם את חשבון החשמל הגבוהה ביותר מבין המדינות המתועשות ולהפסיק לקבל מכסה חודשית לדלק לאוטו שלו.

כמובן שהאמברגו האמריקאי שנמשך משנות ה80 בערך שהרבה מאוד אנשים טוענים שהוא זה שהצית את כל תוכנית הגרעין לא עוזר למצב שלהם, והטלת סנקציות חד צדדיות גם לא עוזרת, במיוחד כאשר האיראנים מתגברים על רוב הדברים דרך מדינות המפרץ שהן לא בסיס אמריקאי עם שם מקורי..

משום מה אף אחד מעולם לא הציע להם לבנות להם תשתית נפט חדשה במקום תוכנית גרעין, למערב במיוחד לנאט"ו יש אינטרס מאוד חזק להשאיר את איראן במצב של משבר אנרגיה, בדיוק מה שהולך עם סין רק שלהם כבר יש גרעיני אז דיכוי של תוכניות גרעין לא ממש רלוונטי לגבי המצב שלהם, הדבר היחידי שמחזיק את סין היום אחורה זאת העובדה שאין להם מספיק אנרגיה, בגלל זה הם גם בין המובילים בעולם בפיתוח מקורות אנרגיה חלופיים כמו היתוך גרעיני.

המצב עם איראן לא שונה רק בסדר גודל קטן יותר, לא רוצים מעצמה אזורית חדשה במקום מעצמה עולמית.

המדינה הזאתי הייתה תקוע במלחמה ארוכה ומתישה עם עירק שלא אפשרה לה להתפתח, אחרי שזה נגמר בעקבות המהפכה וכל הבלאגן עם לקיחת עובדי הקונסולה האמריקאית בשבי(וזה מצב שבו גם האמריקאים אשמים, הם לא ביקשו לשחרר אותם, הם לא שאלו שום דבר אלא ישר שלחו כוחות מארינס וחטפו בראש, בסוף הם שילמו מהאף..) המדינה נמצאת תחת אמברגו כלכלי שלא אפשר לה לפתח את התשתיות התעשייתיות שלה בצורה נורמאלית יותר מ25 שנה.

אף אחד לא רוצה מעצמה אזורית חדשה, במיוחד לא האמריקאים שנמצאים במצב שבוא 2 המעצמות האזוריות משני הצדדים - ערב הסעודית וישראל נמצאים במערכת סימביוזית איתם.. אם איראן מחר מחליפה את כל החשמל שלה מפחם ומזוט לדלק גרעיני תוך 10 שנים היא תיהיה מעצמה כלכלית באזור ומעצמה צבאית זה הצד השני של המטבע הזה.

בסדר... חצי דמוקראטיות...

ולא רק קיצונים יכולים לרוץ... הנשיא הקודם שהייה להם (ורוצה להבחר שוב עד כמה שהבנתי) הייה הרבה פחות מטורף ורצה להכניס הרבה רפורמות (רק שלא ממש יצא לו...)

הוא גם זה שהצית את תוכנית הגרעין שלהם שדידשה מסוף שנות ה80...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...