אסד: "נשחרר את הגולן, בשלום או במלחמה" - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אסד: "נשחרר את הגולן, בשלום או במלחמה"


SaXtoR

Recommended Posts

הנשיא הסורי לא מתרגש מהממשלה הנצית בישראל: "כל ממשלות ישראל דומות זו לזו. שרון ביצע טבח בפלסטין, ברק סייע למלחמה בעזה, כך שאין הבדל בין ימין לשמאל בישראל. לנו יש עקרונות, ומי שידבוק בהם - לא יהווה עבורנו בעיה"

אחרי שיחות השלום עם ממשלת אולמרט, מתכונן נשיא סוריה, בשאר אסד, גם לאפשרויות אחרות בעידן ממשלת נתניהו. "אין מנוס משחרור הגולן, בשלום או במלחמה" - כך אומר היום (ה') אסד בראיון לעיתון הקטארי "א-שרק". "כאשר האזרח מאבד את תקוותו - הוא יפנה לכיוון ההתנגדות בצורה זו או אחרת".

"כל ממשלות ישראל דומות זו לזו", אמר אסד בראיון לעיתון הקטארי, בתגובה להשבעת הממשלה החדשה בישראל ונאומו הנצי של שר החוץ אביגדור ליברמן. "אריאל שרון ביצע מעשה טבח בפלסטין, ברק סייע למלחמה בעזה, כך שאין הבדל בין ימין לשמאל בישראל. לנו יש עקרונות, ומי שידבוק בהם - לא יהווה עבורנו בעיה".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3696095,00.html

ההפגזות עוד מעט מתחילות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אישית, אני לא מבין למה נותנים לסיפור הזה להימרח יותר מדי.

סוריה- רוצה את הגולן.

ישראל- לא תיתן את הגולן בחיים, אין מצב, התושבים לא יתנו לזה לקרות.

למה ההתמרחות הזו?

אה, וצריך להשמיד את Ynet, כרגיל. אפילו וואלה פחות קיצוניים מהם לכיוון השמאל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סוריה- רוצה את הגולן.

תיקון: סוריה רוצה את הגולן כתנאי מקדים בלבד לניהול משא ומתן עקיף, שידרוש גם נסיגה משטחים נוספים, הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, וזכות השיבה.

במילים ברורות יותר התנאי היחיד לשלום עם מדינת ישראל, הוא ביטולה והעברתה מן העולם.

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=401961.0

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישראל- לא תיתן את הגולן בחיים, אין מצב, התושבים לא יתנו לזה לקרות.

למה ההתמרחות הזו?

גם אתה יכול להתעורר מחר בבוקר כשעל המכונית שלך סרט סגול (סתם שיהיה) ואתה תומך בנסיגה מידית מהגולן.

נראה לך באמת שלעם שלנו יש עמוד שדרה אידיאולוגי עם איזה תפישה עתידית כלשהי ?

בדיוק כמו בהתנתקות, ובדיוק כמו עם קמפיין גלעד שליט עכשיו, צובעים פה לאנשים את המוח בדיוק תוך כמה חודשים.

לדעתי אסור להחזיר את רמת הגולן, ואם אתם חושבים על זה... סוריה נולדה ב46 - ב67 איבדה את הגולן כמה זה ? 21 שנה...

מדינה מחזיקה בגולן מ67 עד 2009... כמה זה ? 42 שנים.

42 שנים זה כמעט שתי דורות, אני לא חושב שהמצאת ה"מדינה" הסורית ע"י כמה קולוניאליסטים צרפתים היא זאת שתקבע שהגולן הוא סורי לעד.

כאילו מה אנחנו ילדים קטנים שמשחקים "נגעתי בשחור"... זה שפעם... לפני כמה דורות... היה לסוריה את הגולן לא אומר שנקודת ההנחה היא שהוא צריך לחזור אליהם ואני חושב שליברמן עושה פה מעשה אמיץ שצריך היה להעשות לפני הרבה הרבה זמן ופשוט להוריד את הדיון הזה מסדר היום של הגולן כחבל ארץ על המאזניים.

חוץ מהדרוזים שאני יכול להבין אותם ואת חוסר הנאמנות של חלקם כלפי (כי בכל זאת מדברים על זה שאולי יחזירו אותם ואז הסורים יעשו להם את המוות אם הם ילכו עם דגלי ישראל), אז הגולן הוא ברובו לא מיושב, עמוס מוקשים ומרחבים מדהימים מוכי מלחמה... בתכלס, אין שם ממש סיבליזציה (כן אני יודע שיש את קצרין וכמה כפרים והרבה מוצבים של צהל) וזאת עוד סיבה שהסורים לא יכולים לתפוס תחת ולהגיד שזאת איזו אדמת וואקף או חרטא אחר, אפילו העם שלהם לא יושב או ישב שם !

לדעתי צריך לשמור על היחסים עם סוריה בדיוק כמו שנשמרו עד עכשיו, על אש קטנה קטנה שבחיים לא תרתח.

נ.ב (למרות שהיו כבר רגעים מותחים כמו הפצצת הכור "לכאורה")

אני אמנם בחרתי ליכוד ואני לא מתלהב מליברמן בהרבה מובנים, בעיקר בגלל החקירה הרצינית שמעליו בעיקר בגלל התבאטויות באמת קיצוניות כמו להפציץ את סכר אסואן במצרים... אבל אני חושב שיש הרבה ממה לצפות ממנו כי הוא מביא איתו המון כוח למשרד הכל כך חשוב הזה והרבה זמן שלא ראינו בנאדם כזה בתפקיד כל כך ייצוגי של המדינה, עכשיו השאלה תהיה איך הוא יצליח לשחק בתפקיד הזה... אני חושב שבדרך האגרסיבית שלו הוא דווקא הולך להצליח אבל נחיה ונראה... אני לא הולך אחריו כעיוור.

נ.ב

ד"א, סוריה עד לא מזמן החזיקה הרבה מאוד כוחות בלבנון ועדיין מחזיקה שם כוחות אם אני לא טועה, ובכל אופן היא מושכת שם בלא מעט חוטים גם דרך חיזבאללה... אז שלא ידברו איתנו על כיבוש ושחרור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Mortar, אני מבקש לא להשתמש בביטוי "להחזיר" את הגולן. כיבוש תוך כדי מלחמה (ועוד מלחמה שלא אנחנו התחלנו...) זו דרך לגיטימית להרחיב שטח של מדינה, חצי ממפת העולם עוצבה ככה, ורק מחויבת כל פעם "להחזיר" את אוטו שטח.

במקרה של רמת הגולן, החזקנו בשטח הזה יותר זמן מסוריה, כבשנו את השטח הזה בדרך כל מדינה אחרת הייתה עושה, כרגע הוא שלנו. אם הוא יעבור לשליטה סורית, זה יהיה "לתת" את השטח, לא "להחזיר" אותו.

איך שלא תהפוך את זה, בסופו של דבר, אלא אם יעיפו את אסד בזמן הקרוב, תהיה פה מלחמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כבר מזמן לא מנסה להיות אוביקטיבי או הגון או מתחשב בדעות העולם , לאן שלא תילכו שונאים אותנו אז מה אתם מודאגים אם ישנאו אותנו יותר .

נכון שיש ערבים בכל מדינה אבל הם לא הרוב באף מדינה מפותחת לכן אנו לא בדיוק צריכים לדעוג מהם או מה ההפגנות שלהם .

בכלל לדעתי העולם הזה מפוצץ בבירוקרטיה ובקשרים בין מדינות ובעוד מלא דברים בעייתים , ומניסין ההיסטוריה דברים כאלה מובלים למלחמות עולם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגולן מעולם לא ישבו סורים ערבים.

לפני מלחמת ששת הימים ישבו שם צ'רקסים ודרוזים, אחרי מלחמת ששת הימים יושבים שם יהודים ודרוזים.

הרצון של סוריה לקבל בחזרה את הגולן נובע לא רק מיוקרה ערבית או בגלל שרמת הגולן הינה שטח אסטרטגי קריטי, אלא גם מהעובדה שסוריה ברובה היא ארץ מדברית* למדי.

בכל-אופן, אין מה לתת את רמת הגולן לסורים, זה יהיה צעד מטופש מכל בחינה אפשרית.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/SatSyria.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רבותיי, רוב ממשלות בעבר כבר היו מוכנות להחזיר את הגולן במלואו - עד 10 מטר מהכנרת(קו המנדט הבריטי), הסיבה שזה לא התבצע היא פוליטיקה ישראלית או ממשלה סורית חלשה ובלי ביצים שכדי להתנער דרשה לחזור לקווי 4 ביוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך שלא תהפוך את זה, בסופו של דבר, אלא אם יעיפו את אסד בזמן הקרוב, תהיה פה מלחמה.

למען האמת יותר הגיוני להניח שכל עוד אסד בשלטון לא תהיה מלחמה. למרות שאסד מנהיג חלש, מלחמה לא תעשה איתו טוב והוא יודע שהסכנה לקבל מישראל בראש לא קטנה (בלי עניין של יוהרה, הוא יודע שלצבא שלו יש נחיתות בהרבה מובנים מול ישראל), והכי חשוב - הוא חילוני. אם תהיה מהפכה בסוריה, יותר מהגיוני להניח שאלו יהיו מוסלמים קיצוניים הרבה יותר ממנו ואז אנחנו נהיה בצרות אמיתיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רבותיי, רוב ממשלות בעבר כבר היו מוכנות להחזיר את הגולן במלואו - עד 10 מטר מהכנרת(קו המנדט הבריטי), הסיבה שזה לא התבצע היא פוליטיקה ישראלית או ממשלה סורית חלשה ובלי ביצים שכדי להתנער דרשה לחזור לקווי 4 ביוני.

צודק, גם בישראל יש 8 שנים ברצף ממשלות שנותנות לירי רקטות להיות חלק מהיום יום שלהן... ואפילו שבימים אלה נמשך יום יום ירי הרקטות אין התיחסות לזה! זאת חוצפה שאין לה תקדים, בזיון גם של התקשרות שלא מעלה את זה לסדר היום בצורה אינטנסיבית וגם בזיון של הממשלה.

בואו נקווה שזה ישתנה בממשלה הזאת, ובואו גם נקווה שגם הקו הנ"ל של נסיגה הזויה והרסנית שתוביל אותנו לקטסטרופה לא יעלה לדיון בממשלה הזאת.

מי שלא הבין איך עובד המזרח התיכון אז ככה זה עובד - איפה שיש ריק/וואקום, נכנס שלטון מושחט דיקטטורי וקיצוני שמפעיל טרור ומדינת היא היצרן מס' של אותו ריק... גוש קטיף - חמאס, דרום לבנון... במקום צד"ל - חיזבאללה.

לעומת זאת, בירדן (למרות שלא שלטנו שם) ובסיני (חוץ מאיזור פילדלפי/רפיח) שקט, אבל גם סיני... שאם אני לא טועה היא ברובה שטח צבאי מפורז, אז יש ים של הברחות שחלקם הלא מבוטל הוא מבוסס טרור.

איפה שאין אור... יש חושך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אסד הזה טיפש.

טיפת חוכמה לא קיבל מאביו.

אם הוא רוצה לצאת למלחמה הוא מוזמן, אני לא רואה שום דבר שימנע מחיל האוויר למחוק שוב פעם את כל כלי הטיס העלובים של סוריה, ובדרך גם לזמבר את איראן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...