נקנה הרדיסק חדש ב KSP . מנסים להתנער מאחריות ... - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

נקנה הרדיסק חדש ב KSP . מנסים להתנער מאחריות ...


Bug2000

Recommended Posts

אל תתחיל לצרוח כמו ישראלי מצוי. בטח לא על חבר פורום שבסך הכל מנסה לעזור.

מצטער שהדברים שלי נשמעים ככה זאת לא הכוונה.

העיניין הוא שכל פעם שאני נזכר בזה זה מעלה לי את הפיוז.

אני בטוח שכל אחד מכם מבין שמבחינה חוקית הם אולי לא חייבים להחליף וקל להתנער מאחריות במצב כזה, אבל כשאתה בעצמך יודע שהנזק לא נגרם עלידך והתקלה בהרדיסק לא נובעת מזה אי אפשר לוותר.

מצטער אבל אני האזרח והלקוח הקטן לא אמור להבין את הבעיות של הרשת הגדולה... ההפך הוא הנכון . חובת הפתרון לבעיית הלקוח היא על החברה לא על הלקוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

1. KSP לא יבואנים של SEAGATE, הם מביאים אותם דרך יבואן SEAGATE הרשמי בישראל. ולדעתי את יכול לפנות אליו.

2. לגבי כל חומרה למעשה, אם אתה לא בודק את תקינותה החיצונית לפני שאתה יוצא מהחנות, אז זו בעיה שלך. ברור שלא אמורים להיות בתוך הקופסאות / ניילונים מוצרים שבורים, אבל לך תדע מה עבר על המוצר לפני שהגיע אליך. אם אתה לוקח אותו והולך ולא פותח אותו בחנות ומסתכל שהוא לפחות נראה תקין אתה אכן פותח לעצמך את האופציה להדפק! הרי כאשר בסניף של חברה מרכיבים מחשב חדש במעבדה ומוצאים דיסק קשיח עם סדק קטן ככל שיהיה, גם ההנהלה הרי תנסה להוריד את זה מהעוברים אם היא לא יכולה להזדכות על המוצר אל מול היבואן. יצא לי לשלוח כבר לא פעם מעבדי עם רגליים עקומות שפשוט הגיעו ככה כי הקופסא שבה הם ישבו קיבלה מכה במשלוח (באים TRAY), טלויזיה 19" שהגיעה עם חור כי מלגזה נכנסה בקופסא שלה במחסן היבואן (וניסו לגלגל את זה) ועוד אל מעט מוצרים שכמו שהם הגיעו לא ניתן היה למכור אותם כלל.

פותח הת'רד, אם היבואן לא מזכה את KSP על הקשיח, אז הם לא יזכו אותך על הקשיח. ואם אתה לא בדקת את שלמות המוצר לפני שהלכת משם, אז מי נראה לך שישלם את זה הטכנאי של הסניף? אני מודע לכך שאני מעלה פה אבסורד, אבל כשמכרתי, הייתי פותח עם כל לקוח את שהיה קונה לוח אם להרכבה עצמית, ובודק שאין עליו שום נזק פיזי.

אגב, אני זוכר מקרה:

לקוח קנה קשיח, המחסנאי ארז לו אותו בניילון, וברגע שהלקוח הרים את הניילון תוך כדי שהוא מסתובב לכיוון היציאה מהחנות, השקית נקרעה, והקשיח טס לעבר הרצפה ונחת עליה. המחסנאי, אנשי המכירות והלקוח כולם עמדו בהלם. מי אשם? החנות כי השקית הייתה לא תקינה? הלקוח? כי לא ווידא את תקינות השקית? השקית עצמה? מה היא נקרעת?

בכל מקרה, הלקוח הרים את הכונן, ובו במקום הנ"ל הוחלף בחדש. הקודם נשלח כRMA.

מקרה אחר, לקוח קנה לוח אם יקר של למטרת SLI, מסיבה זו או אחרת, הוא התקין את הלוח במארז, ורק לאחר מכן התכוון להתקין את המעבד. בטעות, החליק לו מברג, ושבר מספר לא מבוטל של פינים בתושבת ה775 של הלוח. למרות שהיה מדובר בלקוח מוכר ואהוב, לא היה דבר שאפשר לעשות עבורו. הוא נאלץ לרכוש לוח נוסף.

לקוח הגיע עם מחשב שנדלק ומיד נכבה. לוח AM2 פשוט של . פתיחה של המארז גילתה שהפלסטיק שמחזיק את גוף הקירור (FREEZER 64) ללוח, נשבר. המארז היה סגור עם מדבקות של החנות! כלומר לא נפתח! הנזק לא יכול היה להעשות בזדון! לעומת זאת, הפלסטיקים שבורים, וזה לא דבר שנמצא שוכב סתם ככה במעבדה. במקרה במקרה, היה נוכח פלסטיק כזה עזוב, וההחלפה בוצעה. אחרת, קשה להגיד כיצד הדבר היה מסתיים.

לאחר שהמוצר נמצא באחזקת הלקוח, השאלה היא לא "מי גרם את הנזק?" או "מתי נגרם הנזק?" השאלה היחידה היא "האם קיים נזק?"

דו"ח הנזק הפיזי, אומר למעשה ככה: "אני מצהיר על כך שאני יודע שהמוצר נזוק פיזית (לווא דווקא על ידי עצמי) והחברה תשלח אותו לנסיון החלפה." באם היבואן ימצא לנכון להחליף את המוצר, הנ"ל יוחלף, לווא דווקא בחדש / אבל כן בתקין (לעיתים בזיכוי). ובאם לא, תקבל את המוצר הנ"ל חזרה."

אין מה לכעוס על KSP, ואין מה להתרגש ולהתלהם. המטרה של כל בית עסק היא שתהיה מרוצה כדי שתקנה עוד. קורא לעיתים שיש בעיה במוצר. קורה עוד פחות שברגע שיש בעיה כזו לא מוצאים לה פתרון. עבדתי בתחום, יצא לי כבר לראות אנשים מגיעים ומוכנים להתאבד בחנות, רק כי לא מוכנים להחליף להם את הפריט בגלל שעברו 15 יום, והם החליטו שהם רוצים משהו אחר, אם ניתן היה להחליף החליפו, ואם לא אז הלכו אחד לאחד לפי הכתוב בחוק. חברות גדולות כמו KSP לא יכולות לדפוק אותך אלא אם החוק מתיר להם. העובדים יודעים טוב טוב מה מותר להם ומה אסור, ככה שאם יש חריגה היא תמיד לשביעות רצונו של הלקוח.

ורק לשם ההגינות, קנית בסניף מסוים, יש לך בעיה עם המוצר? נכון שאתה יכול לגשת לכל סניף, אבל גש לסניף שבו קנית, בעיקר אם מדובר בתקופת זמן קצרה מן הקניה. המוכר והמעבדה של אותו סניף יקבלו אותך בסבר פנים יפות הרבה יותר מאשר הצוות של סניף אחר, שלא קנית בו ואתה בא אליו עם בעיות.

לשם הרעיון, תמיד יש משהו מחשיד בלקוח שמגיע לסניף בהרצליה לאחר שקנה את המוצר בסניף של ראשון לציון. כשהוא נשאל למה הוא מגיע עם זה להרצליה הוא אומר שהוא גר שם, שנשאל מדוע קנה את זה בראשון הוא עונה כי הוא עובד שם. תחשבו על המשפט הזה קצת. אם היה לו נוח להגיע אם זה לראשון הרי שהיה מגיע לשם, מכאן שסביר להניח שיש כאן משהו מסריח. כמו כן, כאשר יש משהו לא תקין במוצר שאדם קונה, הוא מרים טלפון לחנות בשנייה שהוא מגלה על כך ומצהיר על התקלה.

שלח את אמא / אבא / חבר / שכן / אח / אחות / הכלב של השכן עם המוצר ועם החשבונית, כך שהנ"ל יגיעו לחנות תוך הזמן הקצר ביותר. לו היית יוצר קשר עם החנות ביום הקניה ומודיע שהכונן אינו תקין מהרגע הראשון אני מאמין שהיו מתייחסים אליך אחרת.

אני זוכר מקרה של אדם שקנה מסך ביום שישי בחנות מסוים, הגיע ביום ראשון לסניף בו עבדתי בטענה כי המסך דפוק. חיבור המסך הוכיח כי המסך אכן אינו תקין. מהסתכלות על מספרו הסיריאלי של המסך, נראה כי נקנה בסניף אחר. הלקוח טען כי הוא עובד ליד הסניף בו רכש, אך גר ליד הסניף בו עבדתי. המסך הוחלף כדי שיתגלה בעצם שמי שנזק אותו הוא ככל הנראה הלקוח עצמו, שהגיע אלינו לאחר שנזרק מהסניף בו רכש מאחר והנזק למסך, על אף שאינו נראה חיצונית, יכול היה להגרם רק כתוצאה של מכה. במקרה זה, אני וצוות החנות הפסדנו ממשכורותינו את עלותו של המסך, אותו מסך שאפילו לא קיבלנו את העמלה על מכירתו!

על כל מפסיד יש מרוויח ולהיפך. פותח הת'רד, עשה חשבון נפש עם עצמך. האם יכול להיות שאתה נזקת את הכונן, גם אם שלא במזיד? והיה וכן, האם זה הוגן לדרוש ממישהו אחר שישלם על כך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, אני לא צריך לעשות שום חשבון נפש עם עצמי כי אני יודע שלא אני עשיתי את הנזק הזה .

חוץ מזה כל אלה שמנסים למצוא היגיון בהתנהגות של KSP חופרים דפים על גבי דפים בכדי למצוא את הצד הצודק של KSP .

אבל החיים לימדו אותי דבר אחד, האמת היא פשוטה ונראת לעיין לא צריך לחפש יותר מידי בשביל למצוא אותה .

אני רכשתי הרדיסק שלא עבד אצלי מהיום הראשון ורק אחרי 11 יום שסגרתי בבסיס יכלתי לבוא ולהחליף אותו, לכן לא מעניין אותי שום דבר ההרדיסק היה תקול מהניילון וזה מה שמעניין אותי.

את KSP זה לא מעניין שהלקוח בסופו של דבר נפגע ולא קיבל את המוצר שעליו שילם כסף. אותם מעניין שהם יכולים להתנער מהאחריות ולא מהססים להשתמש בזה.

חבר'ה אותי יותר מעניין לשמוע סיפורים בהם לקוחות של KSP סבלו משירות ומימוש אחריות לקוי על מנת להוציא את זה לעיתונות.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חוץ מזה כל אלה שמנסים למצוא היגיון בהתנהגות של KSP חופרים דפים על גבי דפים בכדי למצוא את הצד הצודק של KSP .

חופרים? אנשים מנסים להסביר לך בעדינות של-KSP (או כל חנות אחרת לצורך המקרה!) יש מספיק סיבות לא לכבד לך את האחריות. תבין - נזק פיזי = ביטול אחריות. זה שהנזק נגרם או לא נגרם על ידך זאת כבר מילה שלך נגד מילה שלהם. הרי רק כמה הודעות אחורה מישהו פה התגאה איך הוא הצליח לדפוק חנות\יבואן ולצאת עם דיסקים חדשים בגלל נזק שהוא גרם. בא לקוח, קונה דיסק, חוזר אחרי שבועיים בטענה שהדיסק לא עובד והדיסק עם נזק פיזי. חשוד? כן.

לגבי לרוץ לספר סיפורים של אחרים - תזהר שבסוף לא תקבל גם תביעה על הוצאת דיבה ולשון הרע. המקרה היחיד שאתה יכול להתייחס אליו הוא שלך ורק שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עובדה שבסוף הסכמת איתי ;) .

רק באופן חלקי. אני עדיין עומד מאחורי כל מה שאמרתי.

*וד"א - אפשר להתסכל על זה גם מכיוון של כמה בן אדם משקיע למען הידע של אחרים בפורום (ראה הפוסט שלי בעמוד הקודם) - זה בטח לא מזיק ...

כן, גם אני חשבתי כך פעם, עד שהבנתי, שכשכותבים ארוך מידי, אנשים לא קוראים, ואז אתה משיג את התוצאה ההפוכה ממה שרצית...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה שלך CD-LOG צדקו, כי אתה רצית להחליף את הלוח בגלל נזק שאתה גרמת.

במקרה שלו, פנדה טעו, כי הוא רצה להחליף לוח בעקבות תקלה שלא קשורה בכלום לנזק שהוא גרם.

פעם הבאה תקרא טוב יותר את מה שאחרים כותבים.

בסדר, נניח. אבל ציינתי שקרה מקרה דומה (הלוח נשרף לאחר שהתושבת נשברה), בלי קשר לשבירת התושבת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק באופן חלקי. אני עדיין עומד מאחורי כל מה שאמרתי.

הצלחת לבלבל גם אותי. אז אתה כן טוען שיש אחריות עם נזק פיזי כשהנזק לא קשור לתקלה ? כי אם כן אז כבר הוכחתי לך שלא ואם לא - אז איך בדיוק אתה עומד מאחורי דבריך ? טוב לא משנה, נראה לי שמשום מה כל תשובה שלך תהיה מהולה בעקיצה בלי שום קשר למה שקרה במציאות :lol: כי הרבה הגיון ונימוקים עניינים אני לא רואה כאן אלא רק תלונות אישיות, אז זה בעייתי מראש.

ולגבי טקסט ארוך - אמרתי שבן אדם אופטימי ידע גם להעריך את זה אפילו שזה גורם למלחמות עולם ושנאת אחים וזה נראה רע בעין וגורם לאנשים להיות חולים. בן אדם פאסימי תמיד יחפש איפה כל דבר יראה רע, גם אם נעשה מתוך כוונה טובה ותוך השקעה רבה.

חבר'ה אותי יותר מעניין לשמוע סיפורים בהם לקוחות של KSP סבלו משירות ומימוש אחריות לקוי על מנת להוציא את זה לעיתונות.

ראיתי שכבר הגיבו על זה אבל תקשיב, הסגנון שלך משאיר טעם רע לקוראים פה. זה נראה שאתה יותר מנצל אותנו בשביל מקרה אישי שלך וכיוון חשיבה מאוד מסויים שלך יותר מאשר מנסה לשתף אותנו ולדון איתנו בצורה הגיונית בנושא שלא לדבר על להגיב ברצינות לדברינו ולזרו םלפי כיוון השיחה בתרד הזה. לאט לאט אתה מגלה שהנושא הוא לא כלכך כמו שחשבת ומשום מה זה לא מוצא חן בעיינך. הטיעונים בפוסט הראשון שלך לא נראים כמו הטיעונים בפוסט האחרון שלך. נראה כאילו הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לך הוא שאתה טועה (לפחות בגישה) ואתה משום מה מנסה להימנע מהמציאות ואף מכתיב לנו מה להגיד כאן.

אני חושב שאם תשנה גישה ותיגש לנושא בצורה קצת יותר אוביקטיבית וענינית, תבין שהמצב שאתה נמצא בו הוא קצת בעיתי ובכלל לא ברור וחד משמעי כמו שאתה מציג אותו. ואז אולי הפורום יוכל לעזור לך להפיק את המקסימום לטובתך במקרה זה.

אתה צריך להבין כרגע שהמצב הוא מילה שלך מול מילה שלהם וזה לא משנה שאנחנו מאמינים לך. תאמין לי שאני לא רוצה להיות במקומך וגם אף אחד אחר פה. לקבל מוצר מראש עם נזק פיזי זה מצב מאוד בעייתי. אני יכול להגיד לך שכל דבר שאני קונה פיזית בחנות אני בודק חיצונית בזמן הקנייה (אפילו שמסתכלים עלי "בעין בובלילית" ) כי אני יודע שאם קיים נזק חיצוני ואני אצתרך אחריות - אני עלול להיות במצב בעייתי מאוד אפילו שאני צודק. ולהגיד לך את האמת, קשה לי בעצמי לדעת אם הארדיסק שקניתי ושמתי בתיק בדרך הביתה קיבל נזק בתוך התיק או שהגיע כך מראש אבל אני לא מתווכח איתך אם אתה בטוח בעצמך, אני לא בא לשלול אותך. לשאר הקוראים ולהבא - גם בנושא הזה לא כדאי לקחת סיכון וכשמדובר במוצר BULK לבקש אריזת פצפצים ואפילו קרטון קטן בכדי להכניס את הכל. כל מאמץ כטן כזה שווה בשביל לא הגיע למצבי םבעייתים לא נעימים אחרי זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב אני חוזר.. ת-ז-מ-י-נ-ו מאיביי ! גם ככה בארץ האחריות בכל החנויות מזוייפת, אז לפחות אם קונים מוצר בלי אחריות לפחות שיהיה זול.

לא קרה פעם אחת שבאתי לחנות עם חלק דפוק שלהם וזה נגמר בטוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לשם הרעיון, תמיד יש משהו מחשיד בלקוח שמגיע לסניף בהרצליה לאחר שקנה את המוצר בסניף של ראשון לציון. כשהוא נשאל למה הוא מגיע עם זה להרצליה הוא אומר שהוא גר שם, שנשאל מדוע קנה את זה בראשון הוא עונה כי הוא עובד שם. תחשבו על המשפט הזה קצת. אם היה לו נוח להגיע אם זה לראשון הרי שהיה מגיע לשם, מכאן שסביר להניח שיש כאן משהו מסריח.

אני זוכר מקרה של אדם שקנה מסך ביום שישי בחנות מסוים, הגיע ביום ראשון לסניף בו עבדתי בטענה כי המסך דפוק. חיבור המסך הוכיח כי המסך אכן אינו תקין. מהסתכלות על מספרו הסיריאלי של המסך, נראה כי נקנה בסניף אחר. הלקוח טען כי הוא עובד ליד הסניף בו רכש, אך גר ליד הסניף בו עבדתי. המסך הוחלף כדי שיתגלה בעצם שמי שנזק אותו הוא ככל הנראה הלקוח עצמו, שהגיע אלינו לאחר שנזרק מהסניף בו רכש מאחר והנזק למסך, על אף שאינו נראה חיצונית, יכול היה להגרם רק כתוצאה של מכה. במקרה זה, אני וצוות החנות הפסדנו ממשכורותינו את עלותו של המסך, אותו מסך שאפילו לא קיבלנו את העמלה על מכירתו!

זו סוג של חוצפה להגיד דבר כזה: כשאני הולך לקנות חלקים למחשב, אני לא עושה את החישוב של אם אני אחזור לאותה חנות כדי לממש את האחריות - זו המשמעות של קניה ברשת. אני קונה איפה שנוח לי באותו רגע (אני מסתובב בין לקוחות - זה יכול להיות בהרצליה, זה יכול להיות ברעננה, זה יכול להיות בירושלים או אפילו באשדוד) אבל אני גר באיזור אחר לגמרי. אתה אומר לי שאם אני קם ביום שישי והולך לחנות שקרובה למקום מגורי כדי לממש אחריות אז יש כאן משהו מסריח?!

הסיפור על מישהו שבא לחנות אחרת ברשת כדי לממש אחריות אחרי שבחנות שלא לא הסכימו זה ממש שטויות. אם לא היו צריכים לממש לו אחריות (כמו שהחנות המקורית חשבה), אז המדיניות הייתה צריכה להיות בכל הרשת וזה פאק שלכם. אם היה צריך לממש לו אחריות (כמו שאתם עשיתם) אז גם החנות השנייה היתה צריכה לממש את האחריות. בכל מקרה, אם ידעתם לפי המספר שהמוצר נקנה בחנות אחרת, מה הבעיה להרים טלפון לסניף השני ולשאול אותם אם יש להם עם זה בעיה?

בשורה התחתונה: אני חושב שזה לא חוקי לקחת לכם מהמשכורת על טעות כזו וזה יכול ליפול תחת ההגדרה של הלנת שכר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצלחת לבלבל גם אותי. אז אתה כן טוען שיש אחריות עם נזק פיזי כשהנזק לא קשור לתקלה ? כי אם כן אז כבר הוכחתי לך שלא ואם לא - אז איך בדיוק אתה עומד מאחורי דבריך ?

אני עומד מאחורי דבריי, שאם הנזק הפיזי לא קשור לתקלה, האחריות תופסת. ברור, שבמקרים רבים החברה תראה את הנזק הפיזי (אם הוא גלוי לעין) ותנסה להתנער מאחריות לפני שבכלל תבדוק את העניין, אבל זה לא תקין ולא מוסרי, בדיוק כמו שלא מוסרי למסור מוצר להחלפה אחרי ששברת אותו, מתוך תקווה שלא ישימו לב.

עכשיו לפני שתתחיל להסביר שוב, שאתה לא מדבר על ענייני מוסר, אלא על ענייני החוק היבש, שים לב: תנאי האחריות הם לא חוק, אלא חוזה, וכשיש ויכוח על חוזה, כן, לפעמים מערבים בית-משפט, וכן, במקרים כאלה בית-משפט יפסוק לטובת הלקוח אם יוכח שאין קשר בין הדברים.

ולגבי טקסט ארוך - אמרתי שבן אדם אופטימי ידע גם להעריך את זה אפילו שזה גורם למלחמות עולם ושנאת אחים וזה נראה רע בעין וגורם לאנשים להיות חולים. בן אדם פאסימי תמיד יחפש איפה כל דבר יראה רע, גם אם נעשה מתוך כוונה טובה ותוך השקעה רבה.

אין קשר לאופטימיות ופסימיות, אבל אם נראה לך שכן, אז קבל באופטימיות גם את העצה שלי: תשובה קצרה וקולעת לרוב עדיפה על שיעור בפילוסופיה, שמגבב הרבה מלל על מעט תוכן. וזה אני אומר לך בתור אחד שגם נהג לכתוב תגובות ארוכות, עד שהבין שחבל על הזמן שלו ושל האחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהבדל מרוב רכיבי המחשב, HDD נמכרים בד"כ בתוך שקית אנטיסטאטית בלבד, ללא מארז קשיח (אפילו ברמה של קופסת קרטון). אם הפיסה שנשברה נגישה מבחוץ, אין לחנות שום עילה לטעון שהרכיב נשבר בהכרח אצלך (מה גם שהארד דיסק הוא לא משהו שעושים בו שימוש פיזי ואלים), ואם אתה מוסיף את זה למה שכבר נאמר בדבר הקשר הלא קיים בין אותה פיסת פלסטיק לתיפקודו הכללי של הכונן - אין לחנות קייס בכלל.

תדרוש מהם להצביע על נזק פיזי מוחשי כלשהו שמונע מהדיסק לתפקד, שנמצא במקום בו הוא לא יכול היה להגרם בעודו מונח בניילון בחנות - רוב הסיכויים שבערימה בתוך ארגז קרטון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצלחת לבלבל גם אותי. אז אתה כן טוען שיש אחריות עם נזק פיזי כשהנזק לא קשור לתקלה ? כי אם כן אז כבר הוכחתי לך שלא ואם לא - אז איך בדיוק אתה עומד מאחורי דבריך ? טוב לא משנה, נראה לי שמשום מה כל תשובה שלך תהיה מהולה בעקיצה בלי שום קשר למה שקרה במציאות :lol: כי הרבה הגיון ונימוקים עניינים אני לא רואה כאן אלא רק תלונות אישיות, אז זה בעייתי מראש.

כולנו הבנו את הנקודה שלך וברמה מסויימת אני מסכימה שזו תופעה נפוצה ומעצבנת כאשר אנשים נכנסים לחוזים וחותמים על עסקאות ואח"כ מתלוננים על התנאים שלהן.

עם זאת, אני מסכימה באופן מלא עם כל מה ש-Qttp אמר ומה ש-Nemesis הוסיף. חוזה אחיד, גם מהבחינה המשפטית והחוקית ה"יבשה", צריך להיות מידתי. כאשר חוזה או הפרשנות שלו אינם כאלה, בהחלט עשויה להיות עילה לפסול אותם. לא כל הסכם או תנאי שחברה מכריזה עליו הוא בהכרח תקין (ובמקרה הזה זה זועק מחוסר מידתיות). באותה מידה החברה היתה יכולה להצהיר שאינה מכסה תיקון של דיסקים ששהו בבתים של אנשים בלונדיניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיזהרי שלא תקבלי תגובות לא מעריכות מאנשים שלא אוהבים לקרוא תשובות ברמה אקדמאית מקצועית (כבר ניתקלתי בכמה כאלו...) ;D

בכל מקרה, כמו שאסי עזר מהאח הגדול אומר : "נא להתנהג לא בתמימות" ... :

נראה לכם לרגע, או לסופר רגע או לאולטרה רגע שהידע המשפטי הבסיסי או המקצועי שלכם בכלל אומר משהו או בא לסתור את החוזים שכותבים עורכי הדין של חברות ענק כמו יצרניות ההארדיסקים השונות שלחלק מהן יש גב משפטי של קונצרנים מהגדולים בעולם ? לא מדובר כאן בסלקום וכן מדובר כאן במשהו די בסיסי באופי המוצר של החברה שלא משתנה לאורך השנים ולחברה יש המון המון נסיון איתו (נזק פיזי) וסביר להניח שכמה עשרות אלפי מקרים של נסיון בהיסטוריה הארוכה של החברות הללו.

אל תהיו מהישראלים החכמים שיודעים נושא או שניים במשפטים וחושבים שהם יכולים על כל העולם. מי שקובע וכותב את החוזים הללו הם אנשי משפט מהדרגה הראשונה שמקבלים המון כסף על הרמה המקצועית הגבוה שלהם מחברות ענק ששוחות בהמון כסף. נראה לכם לרגע שחוזה שחברת ענק כמו שהוזכרה כאן כתבה יהיה והרשו לי לצטט " לא קביל משפטית " ?

אז מה אם חוזה זה דבר שניתן לעירעור מבחינה משפטית במצבים מסויימים. גם השמש זורחת בבוקר, אז מה ? הכל נכון ויפה אבל בוא נהיה רציונלים ונבין שהחוזים והחברות שאנו מתעסקים מולם הם לא חלטורה של דוכן ירקות בשוק ביפו. ומן הסתם את כל מה שאמרתם לגבי חוזים (שהוא אכן נכון ואין עוררין עליו) יודעים גם מי שכתבו אותם - וכנראה ברמה פי 100 יותר גבוה ממה שכל אחד שכותב פה יודע. המטרה של חברה היא להרוויח ולא להפסיד - אף ענק תעשייתי לא יתן לכם "מתנה משפטית" לידיים.

לגבי המקרה שהוזכר כאן (מי בדיוק גרם לנזק הפיזי) - אז זה כבר משהו אחר, אחר לגמריי וכבר לא קשור לחוזה האחריות של היצרן. אבל בכל הקשור לנושא תנאי האחריות, אז זה נשמע לא יותר מאשר נסיון להתחמק מטעות.

לערער על חוזה די ברור והגיוני של חברות כאלו ? הישראלים תמיד חושבים שהם המציאו את הגלגל ושהצד השני בחיים לא חשב על מה שהם חושבים עליו ועוד רגע הם הולכים לדפוק אותו רק בגלל שהם צודקים מבחינה הגיונית.

בהצלחה בתביעת האחריות בבית משפט נגד וג'יגהבייט :) , אותה תביעה משפטית שניתנה כאן כהסבר צולע ל: "למה כן יש אחריות למוצר עם נזק פיזי שלא קשור לתקלה...." ::) . בעוד שאני לא מסכים שהיכולת לעירעור משפטי היא הסיבה "ללמה יש אחריות למוצר עם נזק פיזי שלא קשור לתקלה" (כי אין), אני כן מסכים שלמשפט יש יכולת להפוך את היוצרות, אבל במקרים הללו, הסיכוי שהמערך המשפטי של החברות הללו פיספס משהו או התיחס לא ברצינות למשהו - הוא שואף לאפס. זה בעיקר תופס שמשהו עם אופי חדש נכנס לשוק : תביעות משפטיות מייצבות מקרים כאלו (בהתחלה) מבחינה אתית ומוסרית, עם זה אני מסכים לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...