AHCI / SATA native mode מה זה בדיוק והאם זה עוזר לביצועים?! - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

AHCI / SATA native mode מה זה בדיוק והאם זה עוזר לביצועים?!


Sweet_Tooth

Recommended Posts

אז כך אני חדש לכל העסק הזה של כונני ה SATA ולפני כשבוע קיבלתי את המחשב החדש עם HD וצורב SATA ואחרי שהתקנתי את הכל הבחנתי בשתי האפשרויות של AHCI / SATA native mode שמכוונות על DISABLED ב ורציתי לדעת אם אני אפעיל את אלה יהיה שיפור בביצועים, אצלי מוקן 64 וכהפעלתי את ה AHCI הווינדוס לא עלה אבל בדקתי וכנראה יש שיטות שמאפשרות את הפעלתו גם אחרי ההתקנה של מערכת ההפעלה אבל רציתי לדעת אם זה כדאי ומה זה בדיוק ובקשר ל native mode בכלל אין לי מושג.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הAHCI נותן לך להשתמש באפשרויות שבקר SATA תומך בהן.

למשל תכונת ה-Hot Plugging: ניתוק "חם" מה שנקרא של רכיבים בעלי אינטרקציה עם מערכת ההפעלה, הכונן הקשיח במקרה שלנו, בעת שהמערכת בפעולה- בלי הצורך להפעיל מחדש את המערכת ובלי לגרום שום נזק חומרתי. שלא תתבלבל יש גם פיצ'ר Hot Swapping: כאן הניתוק נוגע לרכיבים שאין להם אינטרקציה עם מערכת ההפעלה- כמו מאווררים למשל. בלי להפעיל מחדש את המערכת, בעזרת תוכנה מתאימה, ניתן לנתק ולחבר רכיבים. דוגמא טובה לשימושיות הפיצ'ר הזה היא USB, למשל מקלדות, עכברים ומדפסות*- אתה יכול לנתק ולחבר בנוחיות מלאה, כמובן עם דרישה תוכנתית מסוימת- דרייברים כלשהם.

*- יש להבדיל את הפיצ'ר הזה מפיצ'ר של Plug n' Play.

עוד תכונה שתפעל אם תאפשר בביסו AHCI היא NCQ, קיצור של Native Command Queuing. טכנולוגיה זו תוכננה על מנת לשפר את הביצועים של כונני SATA. איך? הNCQ מאפשר לכונן SATA לתכנן באופן פנימי-פיזי את סדר הפעולות בקריאה ובכתיבה- על מנת להגיע לרמת ביצועים אופטימלית כמה שיותר. ובכך, חוסך בתזוזות של ראשי הכתיבה והקריאה, מה שמשפר את הביצועים וממזער מעט את התבלות הרכיבים הפנימיים שבכונן. בעולם האמיתי השיפור בביצועים הוא רק בעת מאמץ גדול, כאשר יש דרישות רבות ובו-זמניות לקריאה/כתיבה, מה שקורה בתוכניות של שרתים שמאמצות את הכוננים הקשיחים.

קליק^ אתה יכול לקרוא כאן מסקנות לאחר סקירה מלאה של יתרונות וחסרונות הNCQ. ^קליק

^קליק^ לגבי הבעיה שלך עם Vista, יש לזה פיתרון כאן. ^קליק^

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...