עבור לתוכן

gtx260 vs ati 4780

Featured Replies

פורסם

אני מסכים. 1GB זיכרון ברזולציות גבוהות עם פילטרים ייתן תוצאות טובות יותר מ 512MB, אבל זה לא מפריע ל 4870 להתעלות על ה 260GTX גם ברזולוציות גבוהות (2560X1600) עם פילטרים (8AA/16AF). אספתי בשבילך כמה ביקורות שתיווכח בעצמך:

http://www.hothardware.com/Articles/ATI_Radeon_HD_4850_and_4870_RV770_Has_Arrived/?page=7

http://www.hothardware.com/Articles/ATI_Radeon_HD_4850_and_4870_RV770_Has_Arrived/?page=9

http://www.expreview.com/topic/2008-06-24/1214282167d9273_27.html

http://www.techreport.com/articles.x/14990/9

http://www.techreport.com/articles.x/14990/11

http://www.firingsquad.com/hardware/ati_radeon_4850_4870_performance/page14.asp

http://www.firingsquad.com/hardware/ati_radeon_4850_4870_performance/page15.asp

  • תגובות 100
  • צפיות 8.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

תודה.

אם לומר את האמת, אני דיי מופתע שה-4870 מתמודד (לפחות מבחינת FPS) יפה מאוד ברזולוציות גבוהות + פילטרים, עם 512 בלבד.

אבל,

אחת התופעות של חוסר זכרון זה תקיעות רגעיות, מה שנקרא micro stuttering.

למשל כשאתה פותח דלת \ נכנס לחדר חדש, תהיה תקיעה מעצבנת כזאת (תלוי איך עובד המשחק כמובן).

עוד ב-DOOM3 היה צריך 512MB בכדי לשים הכל ב-ultra high ללא תקיעות.

דברים כאלה בדרך כלל לא נמדדים בהשוואות (וגם אם כן זה לא ממש משפיע על ממוצע ה-FPS)

מעניין מה יקרה בהמשך, שיצאו עוד משחקים כבדים ל-DX10.

אפשר לראות בתמונה הבאה שאנחנו ממש לא רחוקים מזה:

[attachment deleted by admin]

פורסם

בהתחלה עוד לפני שסדרה HD4800 יצאה דיברו על כך של HD4870 יהיה 1GB זיכרון. אולי בגלל המחסור ב GDDR5 ירדו ל-512MB ויוציאו בהמשך גרסאות עם 1GB, שזה יהיה פתרון אידיאלי למי שמחפש כרטיס תקציבי לרזולציות גבוהות (1920X1200 ומעלה) + פילטרים.

פורסם

יש כבר עכשיו 4850 עם 1GB של זיכרון מ ASUS והבקר זיכרון לא יכול לנצל את הכל כרגע...

פורסם

הבנצ'ים של firingsguad נראים ממש לא אמינים- הHD4850 מאכיל אבק את ה260 GTX כמה וכמה פעמים.

פורסם

סינדרום , מהירות הזיכרון כן משפיעה על המהירות שאתה יכול לטעון טקסטורות ולפנות אותם ולהשתמש בו בחישובים (זאת אחת הסיבות שהPS3 ד"א לא סובל כ"כ כמו שהוא אמור לסבול עם זיכרון מחולק בין הכרטיס מסך למעבד , אבל מהיר מהזיכרון של הXBOX שהוא מאוחד לשניהם ויש לו גמישות לבחור כמה למה).

מה גם שלהעמיס מעל 512 מגה בבת אחת כל רגע נתון , נו , זה טוב לבנצ'מארק סטטי או למצבי קצה מאוד מועטים , בפועל , המספרים מדברים אחרת.

זה שגיגה DDR5 יכול לשפר , אין ספק , השאלה איפה ובאיזה עלות.

ובקשר להפרשי מחיר - אם מינימום של מעל 600 ש"ח הפרש כשה4870 מתחיל מ1450 ש"ח זה 5 אחוז לפה או לשם במחיר אולי כדאי שאני אחזור שוב על הקורסים של המתמטיקה.

ליביו

פורסם

מה מיוחד כלכך אצל נועה שכדאי להזמין אצלהם?

לדעתי החנות הראשונה להציע החלפת משחה כחלק מהעיסקה תזכה להרבה מאוד מכירות... כמובן אם הם לא יעלו את המחיר יותר ממה שזה עכשיו, אחרת אין שום טעם.

פורסם

תראה תמחיר מה אכפת לי איזה חנות ורק שתדע שזאת חנות ממש איכותית ואני נהנה להזמין מהם דברים

עריכה: סורי לא שמתי לב ירדו המחירים של הכרטיס וואי ממש שווה לקנות אותו

פורסם

מישהו יודע איזה חנויות כן מסכימות להחליף משחה על הכרטיס ללא תשלום?

פורסם

מה גם שלהעמיס מעל 512 מגה בבת אחת כל רגע נתון , נו , זה טוב לבנצ'מארק סטטי או למצבי קצה מאוד מועטים , בפועל , המספרים מדברים אחרת.

משחקים טוענים ("בבת אחת") את התוכן לתוך ה-VRam בזמן ה-loading. התוכן הזה בד"כ נמצא שם כל עוד אתה נמצא באותו השלב\איזור,

ככה שהניצול הוא פחות או יותר קבוע.

אם המשחק מנסה לטעון תוכן בנפח גדול יותר מנפח ה-VRAM - הוא יתמלא ואת השארית יטען לזכרון המע' (RAM).

לכרטיס יש גישה הרבה יותר מהירה לזכרון onboard שלו מאשר ל-RAM, לכן במצב כזה יהיו האטות \ תקיעות \ קפיצות (שלא בהכרח תראה ב bench)

אפשר להעזר ב-rivatuner hw monitor.

כבר נתקלתי כמה פעמים בניצול גבוה מ-512mb, ברזולוציה 1600x1200 + פילטרים.

חוץ מזה, לא חסרים מודים וטוויקים חיצוניים למשחקים שאתה רוצה להוציא מהם יותר איכות, על חשבון vram וביצועים.

זה עוד היה ב-XP - DX9. אז נכון לרוב האנשים זה לא משנה כרגע, אבל חכו חכו למשחקי DX10. :)

הייתי מצלם כמה תמונות, אבל לאחרונה "נאלצתי" לעבור לויסטה ובגלל ניהול הזכרון השונה שלה אי אפשר לראות את ניצול ה-Vram :pissed:

לפני שאתם מתנפלים עלי שלא כולם זונות גראפיקה, תחשבו איזה רוב הולך וקונה את הכרטיסים הכי חזקים בשוק.

ובקשר להפרשי מחיר - אם מינימום של מעל 600 ש"ח הפרש כשה4870 מתחיל מ1450 ש"ח זה 5 אחוז לפה או לשם במחיר אולי כדאי שאני אחזור שוב על הקורסים של המתמטיקה.

כמה פעמים נגיד את זה - פותח התרד ביקש להוציא את העלות מהמשוואה. לא דיברתי על כסף בכלל.

פורסם

אתה מדבר מנקודת מבטו של משתמש שלא מבין בפיתוח משחקים...

משחקים נורמליים משתמשים בניהול זיכרון דינאמי ולכן הם לא יטענו ישר את כל הטקסטורות של השלב אל זיכרון הכרטיס.

חוץ מזה, נגיד ויפתחו משחק שהוא לא, גם 5GB לא יספיקו לך...

טקסטורה ממוצעת שלא משתמש באלגוריטמים של כיווץ שוקלת בערך 100MB כאשר בשלב משחק אחד יש עשרות אלפי טקסטורות...

בגלל זה משתמשים בכיווץ, אבל אם מכווצים יותר מדי, אז המעבד הגרפי יעשה יותר עבודה, מה שיפגע קשות בביצועים, לכן מחפשים פיתרון פשרה.

ישנם שני אפשרויות,

NVIDIA בחרה להוסיף יותר זכרון מסוג GDDR3 ולהגדיל את בקר הזכרון ל 448BIT כדי שיוכל לנצל אותו.

ATI בחרה להוסיף זיכרון איכותי ומהיר יותר מסוג GDDR5 ולהשאיר את בקר הזיכרון כמו שהיה, על 256BIT.

נוצר מצב כי רוחב הפס של שני הכרטיסים GTX260 ו HD4870 כמעט זהה, כאשר HD4870 מהיר ב 4GBS.

מסקנה:

בגלל שרוחב הפס של הכרטיסים כמעט זהה אתה לא תראה שום הבדל בביצועים גם ברזולוציות הגבוההות למרות הגודל השונה של הזיכרון עליהם.

שני הכרטיסים מסוגלים להעביר את אותה כמות המידע כאשר זכרונות GDDR5 עושים את זה כמעט פי 2 יותר מהר, לכן תיאורתית הם אמורים להיות שווים ל 1GB של GDDR3.

4 ביטים בכל מחזור שעון לעומת 2 ביטים ב GDDR3.

תקרא כאן לפרטים טכניים נוספים:

http://www.qimonda-news.com/download/Qimonda_GDDR5_whitepaper.pdf

פורסם

תשמע אני לא מתיימר להיות מפתח משחקים - אני לא. (אולי אתה כן?)

ברור שיש ניהול זכרון דינאמי כלשהו (בגלל זה אמרתי "פחות או יותר קבוע").

התכוונתי שהניצול הכולל ע"פי Rivatuner נשאר ברמה מסויימת עם סטיות קלות בלבד. בכוונה לא נכנסתי "למאחורי הקלעים".

זה לא עקרוני אם ומה ה-loading בתחילת שלב טוען ל-vram או אילו אופטימיזציות שיידרים הוא עשה -

כל עוד בזמן המשחק רואים בבירור שישנו ניצול עקבי. (עקבי בזכות ניהול הזכרון, תקן אותי אם אני טועה)

אז מה אתה בעצם אומר, אם נריץ 2 מערכות, אחת עם 4870 ואחת עם gtx260, באותו משחק באותם הגדרות, כל כרטיס יראה ב-rivatuner

גרף של "local video memory usage" על ערכים שונים דראסטית ?

תסביר לי אתה מה הגראף הזה מייצג. (pdf של gddr5 לא ממש עוזר לי)

ובמידת האפשר, תבדוק איך משחק מתפקד לך כשערך הגרף עובר את נפח ה-vram הכולל ומתווסף ל-"non-local video memory usage"

פורסם

יש כבר עכשיו 4850 עם 1GB של זיכרון מ ASUS והבקר זיכרון לא יכול לנצל את הכל כרגע...

אני לא יודע מאיפה הבאתם את השטות הזו שבקר זכרון ברוחב אפיק של 256 ביט לא יכול לנצל יותר מ-512 מגה זכרון.

זה פשוט לא נכון ולא קשור לכלום.

אתה מדבר מנקודת מבטו של משתמש שלא מבין בפיתוח משחקים...

משחקים נורמליים משתמשים בניהול זיכרון דינאמי ולכן הם לא יטענו ישר את כל הטקסטורות של השלב אל זיכרון הכרטיס.

חוץ מזה, נגיד ויפתחו משחק שהוא לא, גם 5GB לא יספיקו לך...

טקסטורה ממוצעת שלא משתמש באלגוריטמים של כיווץ שוקלת בערך 100MB כאשר בשלב משחק אחד יש עשרות אלפי טקסטורות...

בגלל זה משתמשים בכיווץ, אבל אם מכווצים יותר מדי, אז המעבד הגרפי יעשה יותר עבודה, מה שיפגע קשות בביצועים, לכן מחפשים פיתרון פשרה.

ישנם שני אפשרויות,

NVIDIA בחרה להוסיף יותר זכרון מסוג GDDR3 ולהגדיל את בקר הזכרון ל 448BIT כדי שיוכל לנצל אותו.

ATI בחרה להוסיף זיכרון איכותי ומהיר יותר מסוג GDDR5 ולהשאיר את בקר הזיכרון כמו שהיה, על 256BIT.

נוצר מצב כי רוחב הפס של שני הכרטיסים GTX260 ו HD4870 כמעט זהה, כאשר HD4870 מהיר ב 4GBS.

מסקנה:

בגלל שרוחב הפס של הכרטיסים כמעט זהה אתה לא תראה שום הבדל בביצועים גם ברזולוציות הגבוההות למרות הגודל השונה של הזיכרון עליהם.

שני הכרטיסים מסוגלים להעביר את אותה כמות המידע כאשר זכרונות GDDR5 עושים את זה כמעט פי 2 יותר מהר, לכן תיאורתית הם אמורים להיות שווים ל 1GB של GDDR3.

4 ביטים בכל מחזור שעון לעומת 2 ביטים ב GDDR3.

תקרא כאן לפרטים טכניים נוספים:

http://www.qimonda-news.com/download/Qimonda_GDDR5_whitepaper.pdf

אתה טועה.

רוחב הפס של הכרטיסים כבר משקף את העובדה שה-GDDR5 "פי שתיים יותר מהיר". הנתון של רוחב הפס משקף את כל הפרמטרים של העברת מידע מהזכרון אל הליבה של המעבד הגרפי.

מעבר לזה, בכל מקרה שיש סצנה הדורשת יותר מ-512 מגה זכרון, ובגלל זה צריך ללכת ולהביא טקסטורות מתוך זכרון המערכת שאיטי פי כמה וכמה מהזכרון הגרפי, מיד חוטפים בפריימרייט.

כיוון שבד"כ לא מציגים מעל 512 מגה של טקסטורות בבת אחת, יש אלגוריתמים חכמים שהולכים ומביאים את הנתונים הדרושים מעט מראש, כך שהשפעת ההשהייה הזו הופכת לקטנה יחסית.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים