שידור חוזר של הגירוש מרצועת עזה הפעם מהגולן ויו"ש? - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שידור חוזר של הגירוש מרצועת עזה הפעם מהגולן ויו"ש?


משה007

Recommended Posts

  • תגובות 111
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אם סוריה/לבנון יפילו פצצות על חיפה

אז זה לא יהיה בדומה למלחמת לבנון ה-2,

זה יהיה מלחמה בכל המובנים, הפצצה מסיבית בלי הפרדה

אחרת, פשוט לא ניצא מזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התכוונתי שבשונה לשדרות ממשלת לא תוכל להתעלם ולא לצאת למלחמה אם הסורים יתחילו להפיל על חיפה כל יום עשרות טילים/פגזים או כל תחמושת אחרת.

ייופי אז בזמן שהם מפציצים אנחנו נצתרך לכבוש את הרמה מחדש. מה שיותר מדאיג אותי זה שאם הם יקבלו את מערכת הנ"מ החדשה מהרוסים(SA21) הם יכולים מהרמה להפיל שממריאים מנתב"ג...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואיא ני לא יודע אם הפעם המדינה תיתן לערבים גם את איו"ש ורמת הגולן אני כבר בטוח אבל בטוח לא עושה שום מילואים ולא קבע ולא כלום ופשוט יורד מהארץ... כי אי אפשר לחיות בטימטום הזה...

לשלם ממשכורות לממשלת חמאס זה דבר אחד אבל להביא שטחים עוד ועוד זהו :screwy:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ייופי אז בזמן שהם מפציצים אנחנו נצתרך לכבוש את הרמה מחדש. מה שיותר מדאיג אותי זה שאם הם יקבלו את מערכת הנ"מ החדשה מהרוסים(SA21) הם יכולים מהרמה להפיל שממריאים מנתב"ג...

תודה לך שהוצאת לי את המילים מהפה. פשוט חסכת לי פה תגובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם לא צריכים את הרמה בשביל להפציץ את חיפה. אם הם היו רוצים מלחמה כוללת יש להם דרכים אחרות להפציץ את חיפה. הם לא עשו את זה סימן שהסיכוי שכשהם יקבלו את הרמה בחזרה הם יתחילו להפציץ את חיפה קלוש ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מסרב לקלוט, אה?

כרגע, איזה דרכים יש להם?

1- רקטות תלולות מסלול (לא מדויק בעליל, לוקח זמן לשגר)

2- טילים בליסטיים (מדויק, אבל יקר מאוד, יגרור תגובה זועמת של כל העולם)

אם ניתן להם את רמת הגולן, הם יכולים לשבת בכיף על יתרון הגובה של הרמה עם תותחים (נשק זול ומדויק יחסית) ולהפציץ בכיף יום וליל.

חוץ מזה, דיברנו על מצב אפשרי של מלחמה עם סוריה אחרי נתינת הרמה כי טענת שהרמה לא מהווה יתרון אסטרטגי.

אז שוב, הנה הראינו לך שכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רבותי ( ובילבילון )

הבעיה הראשונית של נתינת הרמה היא :"כיבוש"הרמה ע"י סורים פרו אירנים כלומר התישבות מסיבית .

בשלב השני תהיה מה שהם קוראים התנגדות כלומר ירי "אזרחי " טרורוסטי " כלפי הישובים שבטווח .

בתסריט הזה פשוט תמחק , היא לא תוכל לתקוף את סוריה - כי יש שלום ואין התקפה ישירה סורית צבאית על ומצד שני לא תוכל להגיב כלפי האוכלוסיה הליכאורה אזרחית ממש כמו שישראל איננה פועלת כנגד האוכלוסיה בעזה .

הייתי מבקש את התגובה של FUNGIMAN אם אפשר , לתרחיש הזה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתסריט הזה פשוט תמחק

לכבוד דויד תרחישים אפוקלפיטיים בע"מ.

אתה מתייחס לסוריה כגרורה עיוורת של איראן, אולם במקרה זה אין שום סיכוי למשא ומתן משמעותי איתם. ניתן להניח שאפילו ארה"ב במצב הנוכחי לא תעודד משא ומתן עם סוריה פרו-איראנית. הסדר ברמת הגולן משמעותו הנתקות מוחלטת בין סוריה לאיראן (אלא אם המשטר באיראן יפול לפני כן), בתרגום לעלאווית מדוברת - הנתקות מאיראן משמעותו שסורים פרו-איראנים, אם ישארו כאלו, לא יגורו ברמת הגולן, אלא יתנדנדו מקצה חבל התלייה.

שנית, גם אם תהיה בעתיד נסיגה מרמת הגולן, הא תתבצע ככל הנראה לפי התקדים של הנסיגה מסיני, הווה אומר שלא רק האו"ם חסר התועלת ישב שם, אלא גם כוח של צבא ארה"ב.

שלישית, סוריה היא לא חמאסלנד, זאת היא מדינה ריבונית. התקפה מתוך שטח מדינה ריבונית, ללא שאותה מדינה תעשה דבר על מנת להפסיק זאת, נחשב לעילה למלחמה. תוכל בהחלט לתקוף בחזרה. בכל מקרה, מי אמר שאנחנו לא פועלים נגד האוכלוסיה של עזה? הטילה על עזה מצור מסחרי קשה וחיסלה את הכלכלה העזתית. העזתים היום לא יכולים ליצא סחורות ולא יכולים לצאת לעבוד בישראל כמקדם, אין להם תזרים מזומנים, אין אשראי ואין השקעות (מלבד ההשקעה האיראנית בכלי נשק וטרור שרק קוברת אותם עמוק יותר בבוץ). אני גם לא מוכן לקבל את הגישה שלך שכלל תושבי עזה הם "אויב", ניתן לומר שממשלת החמאס היא אויב שלנו, אבל אם לא נציע לעזתים תקווה (סלקו את החמאס ונוכל לחיות ביחסי שכנות פוריים), המלחמה תהיה קשה יותר.

רביעית, סוריה לאחר הסכם שלום תהיה מדינה הקרובה יותר לארה"ב ול-EU, היא תהנה מהשקעות נירחבות, פיתוח מקורות אנרגיה ומים ותזרים מזומנים מרים שיקל על ההנהגה לשמור על העם שבע ולהשתיק גורמים חתרניים. הדבר האחרון שסוריה תרצה במצב כזה היא חבורה של חיזבאללונים פרו-איראנים שמקפצים על הרמה.

אני מסופק אם בטווח הארוך רמת הגולן חיונית להשרדות . אני חושב שחשוב יותר שנשקיע בחינוך ובמדע, הערבים חושבים במונחים של קילומטר פה וקילומטר שם. אנחנו חייבים להביט הרחק קדימה ולהבין שמלחמות העתיד לא יוכרעו על שדות הבזלת של הרמה, אלא בחזית הטכנולוגית ובחלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכבוד פוגימן רשלנות נאיבית ואטימות נאיבית ושות.

מה אתה יודע מה אני חושב ?

תסריט רע , לזה צריך להיות מוכנים .

אם הכל יהיה טואוב , אין לי בעיה לארוז את התוכניות שלי למגירה ,

אבל , אם התסריטים הורודים שלך לא יתקיימו ( סיכוי יותר מבטוח ) ע"ע מציאות

לא תהיה לך אפילו מגירה , מכיוון שהחלטת להעליב ולכנות בשמות , ברור לי שתשובה נורמלית אין לך ובגלל זה אתה עונה לגופו של מגיב ולא לתגובה עצמה ,

אתה מסופק ( פחח ) אתה משוכנע ( פחח ) כל כך הרבה יוהרה , חזית החלל והטכנולוגיה ( פחח ) ומי אמר לך שאנחנו לא יכולים לכבוש את החלל עם הגולן בידנו ?

אנחנו חיבים לתת את הרמה כדי להיות מתקדמים מבחינה טכנולוגית ?

מספיק שהם יזרקו עליך אבנים מהרמה ( הם כבר היתחילו ) לא צריך מתוחכם , ברור לי לחלוטין שאתה לא יודע עם מי יש לך עסק , ברור לי לחלוטין שאם ראית ערבי ממרחק של 2 מטר אז , הוא היה כזה מכובס , אלו אנשים של אדמה , האדמה שהטכנולוגיה שלך ( ושלי ) עדיין זקוקה לה כדי להתקיים .

ממש לא חשוב אך לגופו של דיון הדעות שאתה מתימר ליצג ו / או להגן לוקות בחוסר ניסיון ומידע מבוסס חמור ( בלשון המעטה ) אם כי מכוסות במלבוש ידעני אשר מנסה לחפות על חוסר הידע במידע חסר יחד עם זאת גדושות במידה לא מבוטלת של חוסר אחראיות ויומרנות.

ככול שישראל תתפתח ותשגשג - שיכננו היקרים יקנאו בנו יותר , יקנאו בנו יותר יתקפו אותנו יותר , יתקפו אותנו יותר , נתגונן יותר , נתגונן יותר נהיה צריכים שטח . האוייב שונא אותך אם אתה מצליח ואם אתה מפסיד , הגישה שאתה מציג לשכב על הגב ותת את הבטן היא צעד אמוני שלא הייתי מצפא מאיש תבוני ( ליכאורה ) שכמו הדמות שאתה מעלה בפורום .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל שאתה לא יודע סטירה מה היא. לא הייתה זאת תגובה אישית, אני בכל מקרה אתעלם מקריאותיך האישיות.

אתה גם התעלמת מכל אשר כתבתי ובייחוד לדקויות. ניכר היה שלא קראת את כל הודעתי שהתייחסה לטענותיך אחדת לאחת וזאת באופן סדור ומושכל.

אבל , אם התסריטים הורודים שלך לא יתקיימו ( סיכוי יותר מבטוח ) ע"ע מציאות

אתה מתעלם לדוגמא שיותר מפעם אחת ציינתי שכרגע משא ומתן עם סוריה הוא אפשרות לא סבירה, מצער אותי שעצם העלאת הרעיון מרגיזה אותך.

תסריט רע , לזה צריך להיות מוכנים .

בהחלט, הרוצה בשלום ייכון למלחמה. גם לעניין זה התייחסתי ולא פעם אחת. אולם המנהיג החכם יתכנן צעדיו שנים קדימה ולכן ציינתי את החשיבות הרבה בהשקעה בחינוך ובמדע. מוכנים, אין הכוונה להחזיק קילומטר אדמה פה או שם, אלא להחזיק שליטה בחלל ובטכנולוגיה עילית שיאפשרו לנו להלום באויב בדרכים שהוא אפילו לא מסוגל לדמיין (כפי שקורה גם היום, ד"א).

אבל , אם התסריטים הורודים שלך לא יתקיימו ( סיכוי יותר מבטוח ) ע"ע מציאות לא תהיה לך אפילו מגירה

לכך התכוונתי כשכתבתי "תסריטים אפוקליפטיים" וכוונתי היא שאין שום תועלת בעמידה בשער והטפה שהנה יום הדין קרב ובא מבלי להציע פתרונות ריאליים. אתה לא מציע פתרונות ריאליים (דוגמא רטורית , לא שלך בהכרח - "לשרוף את כל עזה" היא ממש לא פתרון ריאלי וגרוע מכך זהו פתרון שעלול להוביל בעצמו לאותה אפוקליפסה), לכן אין גם ערך להטפות אלו ולכן ראיתי לנכון לעקוץ אותך (או לייתר דיוק את הקונספקט האפוקליפטי שאתה מייצג).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טעות נוספת

אני כן מציע תסריט ראלי

ראשית לא להחזיר

שנית לשלם להם חלק מהמסים שאנו גובים ברמה

אין החזרת שטח

יש שיתוף בחלק מהמשאבים

אם יש הבנה לכיוון יש טעם להמשיך בתוכנית - קאפיש ?

צריך להבין את ההבדלים במשמעות המילה שלום

לישראל - שקט ושלווה

לערבי - שליטה וטוטליות

לאמריקאי - חלק

הערה :

אני יודע שהעלית את האפשרות שמשא ומתן אינו צפוי ו / או אפשרי בזמן הזה

מה שאני מבין שקריאה כזו היא תחילה של משא ומתן ( לפחות במזרח התיכון )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יודע שהעלית את האפשרות שמשא ומתן אינו צפוי ו / או אפשרי בזמן הזה

מה שאני מבין שקריאה כזו היא תחילה של משא ומתן ( לפחות במזרח התיכון )

אני מסופק אם מישהו מתייחס לדיון בפורום זניח זה או אחר. בכל מקרה, עצם הדיון הוא לגיטימי לחלוטין ולא ממש מזיז לי מה חושבים שכנינו מעבר לגדר שלא מבינים את המשמעות של המושג "דיון ציבורי". למעשה אני חושב שהתעסקות יתרה "באיך הערבים יפרשו את זה" היא למעשה סימן של חולשה. אנחנו צריכים לעשות מה שבסופו של דבר שטוב לנו, אם גם הערבים ירוויחו מזה קצת (כי זה משרת את האינטרסים שלנו וגם טוב למוסר היהודי), מה טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני באמת מתפחלץ מרמת השטויות שאנשים מדברים פה עליהם. לא להחזיר את הגולן בגלל היין? לא להפציץ את חיפה בגלל המפעלים הכימיים??

את הגולן אסור להחזיר כי הוא חלק מהמדינה שלנו. וזהו. נקודה. בלי שום קשר למים, אנרגיה או יתרון אסטרטגי. הוא חלק מהמדינה הזאת, אנשים נלחמו עליו והוא שלנו עכשיו. הסורים יכולים לרצות אותו וזה נחמד מאוד, אולמרט יכול לרצות לחלק אותו אבל הוא מטומטם, האו"ם יכול לטעון מה שהוא רוצה- אבל כמו שחכם אחד אמר- "אום שמום". הגולן שלנו והוא לא יוחזר. זה לא שסוריה צריכה אותו בשביל היתרון שהוא מביא- היא מסתדרת יפה מאוד בלעדיו. אם סוריה היתה רוצה שלום אמיתי פיסת האדמה הקטנה הזאת היא הדבר האחרון שימנע ממנה מלחתום על ההסכם.

ולגבי הפצצת חיפה ושדרות, כן, לי אכפת. למה אסור לזה לקרות? כי חיים שם (פה) אנשים, ומוות של אנשים זה רע- ולכן צריך לעשות הכל כדי להילחם במי שגורם מוות ומאיים אל מי שחי פה. זה אבן יסוד בתרבות המערבית (שלצערי אנחנו לא חלק ממנה אבל אנחנו שואפים אליה), זה מוסר אנושי בסיסי וזה ברור מאליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...