עבור לתוכן

הדיון הראשי על פרוייקט Larrabee, מאיץ ה3D של Intel

Featured Replies

פורסם

אין לי מושג למה נוידיה מוציאה כסף על חברות כאלה...

נוידיה לא עושה סרטי CG בזמנה הפנוי ובשביל משחקים אתה צריך לעשות רנדר בזמן אמת ולא 10 שעות בשביל פריים בודד

  • תגובות 436
  • צפיות 85.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם
  • מחבר

זה סטארט אפ שמתמחה בכל המ שקשור ב RAY TRACING. הרי RT זה למה סרטי התלת מימד נראים ככה-כי יש בהם RT ולמה המשחקים לא - כי אין בהם RT והמגמה העתידית שמשחקים ייראו כמו סרטים זה בגלל שיהיה בהם RT ופשוט כרטיסי המסך יהיו חזקים מספיק להתמודד עם זה.

אז כמו ש INTEL קנתה כ מה חברות שמתעסקות עם גרפיקה לפני שהיא נכנסת לשוק כרטיסי המסך, NVIDIA שכל הזמן אמרה "מי צריך RAY TRACING" מתקפלת ובגלל שאין לה טכנולוגייה וידע כזה וזה גם אל הופיע במפו הדרכים שלה - היא קונה חברה מוכנה שתספק לה חלק מהדרוש להילחם באינטל שעוד חצי שנה שולחת SAMPLES ראשונים ליצרניות . . . למעשה כשה NEHALEM יגיע לחנויות דרך אגב בסוף השנה.

פורסם

מה שאומר שלדור הנוכחי של ATI ו-NVIDIA, זה שיצא ב-18 ביוני בערך, יש עוד קצת זמן חסד... מצד שני, לשבור הגמוניה של שתי חברות חזקות בצורה קטלנית זה לא פשוט, אני מאוד מקווה בשביל אינטל שיש להם וואחד נמר בשק.

פורסם

"זמן חסד"? אני לא רואה מצב שבו בבת אחת כל המפתחות בשוק קופצות ל Ray tracing...

מה שגם ה "תותחים הגדולים" של תקופת הסתיו הקרובה לא משתמשים בזה בכלל. לכרטיסים החדשים של NV ו ATI יש זמן, אל תדאג להם.

פורסם

אני לא חושב שיש סיכוי ממשי שנראה שימוש משמעותי בטכנולוגיה למשחקים לפחות ב3 שנים הקרובות

והסיבה פשוטה היום שיש המון משחקי מולטיפלטפורם וה360\PS3 לא מסוגלים להתמודד אם הטכנולוגיה

וגם המחשבים של היום -אין לזה קהל יעד ולא יהיה לזה בקרוב

כדי שזה יתפוס צריך שלהרבה גימרים יהיה ציוד מתאים לזה

וזה אם יקרה כנראה יקרה רק עוד כמה שנים

בקשר לקניות של החברות האלו -טוב זה פשוט צריך לתכנן את העתיד

לוקח זמן לפתח וליצר כרטיסי מסך

פורסם
  • מחבר

לא לא לא חברים, אתם מפספסים את הנקודה.

בהנחה שINTEL תעמוד במילתה, הדבר הבא יקרה:

אם היא בסוף השנה תשלח SAMPLES של כרטיסי סדרת ה LARRABEE ליצרניות הצד שלישי, הרי ששנה מהיום בחנויות יימכרו כרטיסי LARRABEE לכל דורש.

שכחנו שהכרטיסים האלה אמורים להיות ממש מהפכה ובתכלה זה לא יהיה כרטיס עם GPU אחד מסכן או שני GPU בסגנון ה 98000GX, אלא זה יהיה משהו סגנון:

OCTA 9800GX2 כאשר OCTA=8(מה שיבוא אחרי ה QUAD) עם 16 ליבות גרפיות ועד 24 ליבות בדגמים החזקים.

כמו שראיתם בחדשות שהבאתי בעמודים הקודמים, INTEL יצרה SDK מאוד חזק לכל הנושא ולכרטיס החדש שלה תהיה תמיכה מאסיבית של מפתחים שPUSH חזק מצד INTEL ירגום להם לפתח משחקים חזקים.

אם תיזכרו, בכל פעם שיצא טכנולוגייה כזאת להמונים, קרי האצה תלת מימדית ו3DFX בשנות ה 90, המפתחים נכנסו לזה לאט לאט. אבל 3DFX הייתה אז משהו לא ידוע ולא המלכה הבלתי מעורערת מזה שנתיים של כלל המעבדים בעולם (מלבד IBM וה CELL הייעודי שלה כמובן ו VIA והצעצועים שהיא מציגה כמעבדים).

זה למה אני כותב את זה. פה יש פתאום כניסה לשוק של חומרה אדירה בעוצמתה (ע"פ הפרסומים) שתסחף את כל השוק לריבוי ליבות מטורף ולכן התמיכה של המפתחים אמורה להיות חלקה הרבה יותר מאשר היה לדוגמה עם כרטיסי ה PHYSX והשיפורים שהם ניסו להציג ודרשו כרטיס האצה פיזי נפרד, שגם היה נפרד מכרטיס מסך וגם עלה המון.

LARRABEE זה הכל משולב וכאן סוד האולי הצלחתו בשנה הבאה.

פורסם

והמילה אולי מתמצתת את כל הדיון הזה.

נחיה ונראה רק כדאי להוריד ציפיות.

פורסם

רגע, מדובר פה במגיב על תקן מפרסם בעל אינטרס ? או שמא פאנבוי בשיא ההתלהבות ?

לא שיש הפרש גדול בהתייחסות, אני סתם רוצה לדעת.

מדובר על מוצר שלפי התוכניות ייצא עוד שנה, עד אז אלוהים גדול.

אינטל היא לא המלכה הבלתי מעורערת של שום דבר ורוב הרווחים שלה מגיעים לא ממעבדים לשוק הפרטי.

אינטל זה שם של מותג חזק מה שמבחינתי רק מוריד כמה נקודות על פוטנציאל גדול לזילזול בצרכנים.

הייפ שנה לפני צאת המוצר (על הנייר) זה משו שלא מעניין אותי, אבל אם כבר הגענו עד הלום ....

ריבוי מעבדים לווא דווקא אומר דברים טובים על המוצר, זה אומר שתהיה הרבה פליטת חום, לא הרבה יותר מזה.

תמיכה בתקנים נוספים ו\או SDK חדש זה רק אומר שייקח לטכנולוגיה הרבה זמן להגיע לידי מימוש (סביר להניח שתוכלו להנות מיכולות הכרטיס רק אחרי שייצא הדור השני שלו אם בכלל) ע"ע DX10 שלמרות שהפך לתקן חובה לכל שחקן מתחיל ועדיין רוב המשחקים בשוק לא דורשים אותו (וגם לא תומכים בו אם כבר מדברים על זה).

אני שמח לשמוע שמצטרפת עוד מתחרה לשוק כרטיסי המסך, אני לא מתלהב ממנה מראש ולא קוטל אותה מראש, אני אתייחס כשאני אראה מבחני ביצועים בשטח, עד אז, כל הדיון הזה הוא מילים באוויר בלי גיבוי.

פורסם

לא לא לא חברים, אתם מפספסים את הנקודה.

בהנחה שINTEL תעמוד במילתה, הדבר הבא יקרה:

אם היא בסוף השנה תשלח SAMPLES של כרטיסי סדרת ה LARRABEE ליצרניות הצד שלישי, הרי ששנה מהיום בחנויות יימכרו כרטיסי LARRABEE לכל דורש.

שכחנו שהכרטיסים האלה אמורים להיות ממש מהפכה ובתכלה זה לא יהיה כרטיס עם GPU אחד מסכן או שני GPU בסגנון ה 98000GX, אלא זה יהיה משהו סגנון:

OCTA 9800GX2 כאשר OCTA=8(מה שיבוא אחרי ה QUAD) עם 16 ליבות גרפיות ועד 24 ליבות בדגמים החזקים.

כמו שראיתם בחדשות שהבאתי בעמודים הקודמים, INTEL יצרה SDK מאוד חזק לכל הנושא ולכרטיס החדש שלה תהיה תמיכה מאסיבית של מפתחים שPUSH חזק מצד INTEL ירגום להם לפתח משחקים חזקים.

אם תיזכרו, בכל פעם שיצא טכנולוגייה כזאת להמונים, קרי האצה תלת מימדית ו3DFX בשנות ה 90, המפתחים נכנסו לזה לאט לאט. אבל 3DFX הייתה אז משהו לא ידוע ולא המלכה הבלתי מעורערת מזה שנתיים של כלל המעבדים בעולם (מלבד IBM וה CELL הייעודי שלה כמובן ו VIA והצעצועים שהיא מציגה כמעבדים).

זה למה אני כותב את זה. פה יש פתאום כניסה לשוק של חומרה אדירה בעוצמתה (ע"פ הפרסומים) שתסחף את כל השוק לריבוי ליבות מטורף ולכן התמיכה של המפתחים אמורה להיות חלקה הרבה יותר מאשר היה לדוגמה עם כרטיסי ה PHYSX והשיפורים שהם ניסו להציג ודרשו כרטיס האצה פיזי נפרד, שגם היה נפרד מכרטיס מסך וגם עלה המון.

LARRABEE זה הכל משולב וכאן סוד האולי הצלחתו בשנה הבאה.

קודם כל אתה מכניס ועושה סלט מכל מיני נושאים שונים

שנית תבדוק מה רשמתי בתגובה הקודמת

או שאני יתמצת לך את זה

היום המון משחקים מפותחים למולטיפלטפורם

PC\PS3\360 בצד אחד

WII\PSP\PS2\ בצד שני

וDS

לצורך הדיון אנחנו מדברים על הרבה מאוד משחקים שמפותחים לPC\360\PS3 ביחד

ויש לך בעיה אחת ענקית -לPS3 וה360 אין את הטכנולוגיה הזאת וכך גם למחשבים של היום

אתה באמת חושב שמפתחים יוציאו המון משבים על פיתוח משחקים לפלטפורמה לא נפוצה בשוק ?

אולי עוד כמה שנים זה יכנס לקונסולות העתידיות והחומרה תהייה נפוצה גם במחשבים

בשנים הקרובות אתה יכול לחלום

אם לאינטל יש משהו לעשות בשוק כרגע זה להוציא כרטיסים מצוינים לטכנולוגיה שיש כרגע

אם יכולת מסוימות לעתיד כדי לקדם את הטכנולוגיה

במובן מסוים כמו DX10 שאין בו שימוש רחב כרגע אבל הטכנולוגיה כבר נפוצה בשוק

ואולי בעתיד באמת ינצלו את הטכנולוגיה

פורסם
  • מחבר

1. הלוואי הייתי בעל אינטרס של אינטל. עם משכורת ותנאים כמו שמה לא היה מעניין אותי אם אדם אחד פה יישמע עליהם כי ממילא שמה הולך לפניה.

2. נראה שלא קראתם את הפוסט שלי ולא הבנתם.

אני מדבר על "אולי" כל הזמן וכך גם בעמודים הקודמים כל השאר דיברו.

בנוסף לא הבנתם את החשיבות של קניית TERASCALE ע"י NVIDIA. היא מ-פ-ח-ד-ת.

זה קלאסי שמנכ"ל מפזר הצהרות בראיונות בסגנון "מה זה larrabee" ואח"כ בשקט בשקט מפחד לתחת שלו ורץ לקנות חברות בשביל להשלים את הפער.

אז כל השטו7יות על פלטפורמות וכדומה לא רלוונטי.

פורסם

תשמע, המנכ"ל של NVIDIA לא טיפש, הוא יודע שלהלחם בענק כמו אינטל זה לא דבר פשוט, אז או מוודא עד כמה שהוא יכול שיהיה כלי יותר גדול ברגע שאינטל ישחררו את שלהם. הוא מתכנן לטווח ארוך, וכל הכבוד לו.

פורסם

1. הלוואי הייתי בעל אינטרס של אינטל. עם משכורת ותנאים כמו שמה לא היה מעניין אותי אם אדם אחד פה יישמע עליהם כי ממילא שמה הולך לפניה.

2. נראה שלא קראתם את הפוסט שלי ולא הבנתם.

אני מדבר על "אולי" כל הזמן וכך גם בעמודים הקודמים כל השאר דיברו.

בנוסף לא הבנתם את החשיבות של קניית TERASCALE ע"י NVIDIA. היא מ-פ-ח-ד-ת.

זה קלאסי שמנכ"ל מפזר הצהרות בראיונות בסגנון "מה זה larrabee" ואח"כ בשקט בשקט מפחד לתחת שלו ורץ לקנות חברות בשביל להשלים את הפער.

אז כל השטו7יות על פלטפורמות וכדומה לא רלוונטי.

השטויות על הפלטפורמות זה הדבר החשוב ביותר

חברות פיתוח משחקים מפתחות לפלטפורמות (PC\קונסולות\סלולרי\וכו)

אם הפלטפורמה שלך לא מספיק נפוצה בשוק למה שתקבל הרבה תמיכה מחברות פיתוח ?

אולי אתה רוצה להגיד לי שאינטל תקנה חברות פיתוח גדולות ?

אם זה היה נכון היא לא הייתה צריכה טכנולוגיה חדשנית גם ככה

פורסם
  • מחבר

שוק הקונסולות לא היה מעניין יותר מ PC אם בשוק ה PC לא הייתה תעשיית זיופים גדולה כל כך. הרי שאחת הסיבות הגדולות שמשחקים מתחילים להיבנות גם עבור הקונסולות לאחר שיצאה גרסת PC מוצלחת.

קרא חדשות קודמות

אינטל משקיעה כרגע ב SDK שזה SOFTWARE DEVELOPMENT KIT עבור הטכנולוגיות בחומרת ה LARRABEE.

היא לא צריכה אולפן משחקים משלה אם היא תצליח לבנות את ה SDK שלה מספיק כל וחכם. חברות המשחקים עצמן יעברו אליה מכיוון ששוב פעם, זה לא המקרה של AGEIA שפתאום יש חומרה חדשה בשוק שאיתה משחקים נראים טוב. AGEIA הייתה פיצפונת ו INTEL היא מעצמה. אינטל תיתן תמיכה ש AGEIA בחיים לא הייתה יכולה לתת.

אינטל תתמחר ותמצב את המוצר לא כ תוסף לכרטיס מסך חדש , מה שבעצם גרם לכרטיס מסך חזק לעלות 2000 שקל ב2007 ועוד היה צריך להוסיף 1500 ל PHYSX אלא יצטרכו לקנות רק כרטיס מסך אחד.

זאת הסיבה לדעתי של INTEL, בניגוד ל AGEIA, יש מראש סיכוי להצליח.

פורסם

אבל אתה לא קולט שבלי קשר לAGEIA חברות פיתוח צריכות מוצר שאפשר למכור ברווח

אתה יכול לזלזל בקונסולות אבל מבחינת חברות פיתוח יש רווחים ממשחקים לקונסולות

והיו רווחים עוד מתקופת אטרי ועד היום בלי קשר למחשב

היום שחברות פיתוח מפתחות לPC\360\PS3 ביחד טכנולוגיה חדשה שלא קימת בקונסולות לא תעזור לך הרבה בקרוב

זה כרגע יותר היפ ממוצר שטוב מסחרית

גם שיהיה את הSDK הטוב והידידותי בעולם זה לא יעזור עד שהטכנולוגיה לא תהייה נפוצה

ודברים כאלו לוקחים זמן

מה שעוד שיש מגמה בשוק הPC לעבור לניידים ומחשבים מוקטנים

אינטל צריכה להתאים את הטכנולוגיה לצריכת חשמל נמוכה וגודל פיזי קטן

אחרת היא תמכור את הטכנולוגיה לשוק הולך וקטן של מחשבים שולחניים גדולים יחסית

כמובן יהיה להם בעיה רצינית אם הקונסולות בעתיד לא יתמכו בטכנולוגיה

וכבר היום הם צריכים לנהל עסקים אם סוני\מיקרוסופט\ונינטנדו

בלי זה קשה יהיה לי לראות את הטכנולוגיה תופסת חזק בשוק

חברות פיתוח לא יפסידו שוק ענקי לטובת שוק קטן יחסית

פורסם
  • מחבר

אני לא יודע מאיפה הבאת את המגמה למחשבים ומסכים קטנים אבל אני היא ממש לא קשורה לגיימרים . ו LARRABEE כולה גיימרים.

אף אחד באינטל לא אמר עד היום את המילים LARRABEE ו מחשב מזכירה באותו משפט כי הם מיידעדים אותו לשוק הגיימרים ותו לא ושמה תאמין לי ולכל האתר פה בפורומים בעיקר - לא הולך להשתנות כלום.

ההיפך - המסכים גדלים, עוצמת המיחשוה גדלה, המעבדים הופכים מליבה אחת לשתי ליבות לארבעה ובסוף השנה ל אוקטו ליבות עם ה HYPERTHREADING ב 4 ליבות של ה NEHALEM שזה 8 ליבות וירטואליות. הזיכרון עובר מ 2 ל 4 ג'יגה ועוד מעט ל 8 והמערכות עוברות מ 32 ל 64 ביט.

בכל זה אמור להשתלב LARRABEE.

קונסולות? מי בכלל הזכיר את זה מ INTEL בהקשר של LARRABEE.

אם אני קופץ שנה קדימה אז אתה קופץ דור קדימה כאשר אולי שביב כולשהו של LARRABEE , אם יצליח, יזכה להופיע בקונסולה זו או אחרת.

ובתכלס, אני מביא לפה חדשות ולא בא לי להמשיך להעלות השערות. כל מה שאמרתי הנ"ל מוכח ע"י חדשות בעמוד קודם ואתה מוזמן לקרוא אותם שוב ולא לחפור סתם על משהו שהחדשות מפי אינטל אומרות אחרת לגבי הכוונות שלה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים