האם אפשר לחבר שני מחשבים למודם אלקטל משודרג בלי שרת ? - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם אפשר לחבר שני מחשבים למודם אלקטל משודרג בלי שרת ?


bennyriz

Recommended Posts

אני לא יודע אם הכותרת מובנת אז אני יסביר

המצב הוא כזה:

יש לי שני מחשבים ומודם אלקטל משודרג. האם ניתן לחבר את שני המחשבים למודם בצורה כזו ששניהם יוכלו להתחבר ללא קשר בין אחד לשני ?כמובן שאני רוצה שתהיה אפשרות גם ששניהם יתחברו בו זמנית למודם ושלא תהיה הפרעה בין אחד לשני.

אני יודע שאפשר לחבר אחד מהם לאינטרנט ולחבר את המחשב השני אליו ברשת ואז החיבור של שני המחשבים לרשת יהיה קיים רק את השרת עובד. אבל זה לא מה שאני מחפש.

אם זה אפשרי האם ניתן לשלב בין זה לבין חיבור שני המחשבים בינהם ברשת ביתית ?

אני לא מחפש הסברים איך לעשות את זה אלא האם זה אפשרי ?

אם כל העניין אפשרי איזה ציוד דרוש ? (כבלים רגילים או מוצלבים, האב, וכד')

בנוסך אם יש אפשרות אחרת לעשות את הדבר ע"י מודם לא משודרג הייתי רוצה לדעת גם כן אם זה אפשרי.

תודה מראש למי שעוזר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מודם משודרג מתפקד כ- לכל דבר.

אם אתה רוצה לחבר את שני המחשבים למודם , עליך להוסיף switch עם 5-8 פורטים (זה המינימום שניתן להשיג).

ככה אתה לא תלוי במחשב "שרת".

כמובן הפתרון המוצע פותר את הבעיה של קישרויות שני המחשבים בינהם.

אתה לא יכול לפתור את הבעיה עם מודם שאינו משודרד לנתב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה המהירה.

ועכשיו לשאלה הבאה.

כדי לעשות את מה שאני רוצה, איזה ציוד אני צריך לקנות ?

אני מניח שאני צריך שני כרטיסי בשני המחשבים, שני כבלים רגילים (לא מוצלבים) מכרטיסי הרשת לswitch. עוד כבל רגיל למודם אלקטל.

וכל השאר זה כבר הגדרות איך לחבר את הרשת והאינטרנט.

האם אני טועה או שיש משהו ששכחתי ?

דרך אגב מה ההבדל בכלליות בין hub לswitch ומה עולה יותר ?

עוד שאלה, בהגדרות הרשת שאני יצור בין המחשבים, החיבור בינהם יהיה ללא צורך במחשב שהינו שרת.

איזה הגבלות יש לי לרשת בין מחשבים ללא שרת ?

זאת אומרת האם אני יכול לשתף קבצים, מדפסות וציוד חומרה אחר בין המחשבים ללא בעיה ?

האם ההגבלה היא רק לאפקלציות של שרתי אימייל וכד' ?

ושאלה אחרונה, האם חיבור המחשבים לאינטרנט דרך המודם מתבצע באותה צורה שבה אני מתחבר כעת לאינטרנט עם כבל ישירות למודם. או שיש הבדל כשעובדים עם swith, והאם אפשר לכוונן במודם אלקטל הגבלות לרוחב פס לכל מחשב שאני מחבר אליו ? ובכלל כמה מחשבים אפשר לחבר למודם ?

אני מניח שאם אני יחפש תשובות לכל השאלות בפורום אני ימצא אותם אבל אני מחפש תשובות תמצתיות שיעזרו לי לחסוך את החיפוש אחר כל השאלות הקטנות האלה.

תודה מראש למי שיעזור.

עריכה: עוד שאלה חשובה, אם יש לי כבל מוצלב האם יש לו שימוש בחיבור לswith או שאני חייב להפוך אותו לכבל רגיל כדי להשתמש בו ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי לאט לאט.

דבר ראשון: אתה צריך כרטיס רשת אחד על כל מחשב, ולא שניים. וכל כרטיס אתה מחבר ל-HUB/Switch וגם את המודם ל-HUB/Switch.

כל מחשב מתחבר ל-HUB/Switch בכבל רשת ישר, והמודם מתחבר ל-HUB/Switch או עם ישר, או עם מוצלב. אם מחברים ליציאה רגילה ב-HUB/Switch, צריך כבל מוצלב. אם מחברים ליציאת Uplink ב-HUB/Switch, צריך כבל ישר (אני לא בטוח 100% בקשר לזה).

כל השאר זה הגדרות במחשבים ובאלקטל.

זה החלק המעשי.

עכשיו הסבר תיאורטי:

HUB/Switch זה מכשיר שכל מה שהוא עושה זה ליצור רשת בין מספר מחשבים. nada mas...

כל העניין של נעשה במודם שאחרי שידרוג הוא גם .

כשמשדרגים מודם, מפעילים את הנתב המובנה שבו. מה עושה? מקשר בין שתי רשתות: הרשת החיצונית של האינטרנט עם כל העולם, והרשת הפנימית שלך בתוך הבית (שה-HUB/Switch יצר. המודם יהיה עוד "מחשב" מהרשת הזאת). כשמחשב צריך גישה לאינטרנט, הנתב מפנה את הפורט המסויים שהמחשב ביקש אל האייפי של המחשב הזה, וכך ניתן לעבוד עם מספר מחשבים על אותו חיבור לאינטרנט.

בגלל שהנתב הוא מן עוד "מחשב" ברשת, והוא זה שמחובר לאינטרנט, החייגן לאינטרנט יהיה עליו ולא על אחד המחשבים. בשידרוג מגדירים את המודם להתחבר לבד לאינטרנט, ואח"כ בכל פעם שנדליק אותו, הוא יתחבר לאינטרנט לבד. אתה מגדיר כל מחשב ש"יחפש אינטרנט" בכתובת של הנתב, וכשהנתב יראה בקשה מהרשת הפנימית לגישה לרשת החיצונית, הוא יפנה את הפורט המתאים למחשב המבקש.

מכיוון ש-HUB/Switch פשוט יוצרים בין מספר גדול יותר של מחשבים, אין בעניין הרשת הביתית שום חיסרון בכך. תהייה לך כמו ישירה בין מחשב למחשב. תוכל לשתף קבצים ומדפסות כמו ברשת רגילה. שוב: HUB/Switch לא קשורים ממש לאינטרנט ולניתוב. הם קשורים לרשת הביתית. הניתוב נעשה רק בנתב, והוא שולח את המידע למחשב המתאים, דרך ה-HUB/Switch. כי רק דרכם ניתן לחבר של 3 מחשבים ומעלה (אם רוצים לנתב ל-2 מחשבים, צריך רשת של 3 מחשבים, כי גם המודם הוא מעין מחשב ברשת הפנימית, לכן צריך מכשיר שיחבר לנו רשת של 3 מחשבים ומעלה. בקשר ישיר של כרטיס רשת לכרטיס רשת, אי אפשר לחבר 3 מחשבים לרשת אחת).

כמה מחשבים אפשר לחבר לרשת הזאת? כמספר היציאות ב-HUB/Switch שלך.

לא ניתן להגדיר במודם אלקטל הגבלות לרוחב פס לכל מחשב. לפחות אני לא מכיר אפשרות כזאת.

ההבדל בין HUB ל-Switch:

בעיקרון, שניהם נקראים רכזת, ושניהם עושים בדיוק את אותה עבודה: יצירת רשת בין יותר מ-2 מחשבים. רשת של 2 מחשבים אפשר ליצור ע"י חיבור ישיר של כרטיס רשת לכרטיס רשת. בעזרת המכשירים האלו, ניתן ליצור רשת של יותר. פשוט מחברים את כל המחשבים אליהם וזהו.

ההבדל ביניהם הוא באופן הפעולה שלהם.

בכלליות: כשנכנס מידע ל-HUB, ה-HUB שולח את המידע הזה לכל היציאות שיש בו, ו"מפיל" את המידע בכל יציאה שלא ביקשה את המידע. וכך המידע בסוף מועבר רק ליציאה הנכונה. לכן, נוצר מצב שכל הזמן עובר מידע ב-HUB בין כל היציאות שלו, וזה גורם לו להיות יותר איטי מה-Switch.

כשה-Switch מקבל מידע, הוא מעביר אותו רק ליציאה הנכונה. באופן זה, יש גם פחות איבוד מידע ברשת. לכן, ה-Switch יותר מומלץ, אבל גם יותר יקר.

אני קניתי Switch 10/100 8 ports של Dynamode ב-230 ¤.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובה המפורטת, למרות שציפיתי לתשובות יותר קצרות.

ואני יסביר מדוע.

כרגע אני כבר עובד עם מודם משודרג שמחובר ישירות למחשב שלי לכן אני כבר מודע לעניין שהמודם/נתב מתפקד כמחשב עצמאי ושהוא מחובר לאינטרנט עם חיגגן PPP ללא תלות במחשב בכלל וגם כשהוא כבוי.

מתוך הכרה בעניין הזה שאלתי אם ניתן ליצור את המצב של חיבור שני מחשבים למודם בלי תלות בן אחד לשני כדי לאמת את התאוריות שאני כבר מכיר.

למעשה שאלתי לגבי החיבורים שצריך לחבר בין המחשבים והרכזת כדי להיות בטוח והנה גיליתי דבר חדש.

אני יודע שצריך רק כרטיס אחד בכל מחשב כתבתי אחרת אבל זה לא מה שהתכונתי, כי זה די ברור שצריך לחבר כל מחשב לרכזת ולחבר את הרכזת למודם שהוא לצורך העניין עוד מחשב שלישי ברשת. מה שהבנתי לאחר ההסבר שלך שיש רכזות עם חיבור מיוחד שהוא בעצם מתאים לכבל מוצלב, השאלה היא האם חובה לחבר את הכבל המוצלב למודם או שזה לא משנה, ופשוט כבל מוצלב מגיע לחיבור שיש בו הצלבה?

לגבי שאר השאלות קיבלתי תשובה מספקת כמו אופן החיבור וכד' וגם הבנתי שבעצם הרשת שאני יוצר לא מוגבלת משום בחינה והשרת שעליו אני דיברתי (שהוא תוכנת הICS) לא קשור לשיתוף חומרה ברשת אלה רק לשיתוף האינטרנט.

בקיצור תודה רבה עכשיו הכל הסתדר לי בראש ונשארה לי רק השאלה אם אני צריך להפוך את הכבל המוצלב או שאני יכול לחבר אותו למחשב ולרכזת בחיבור המיוחד לכבלי כאלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד 2 נקודות:

1. האב בד"כ יגדיר את המהירות הכללית לפי החיבור החלש ולכן האלקטל יכפה על כל הרשת מהירות של 10MB במקום 100MB כמו שאתה בטח רוצה...

2. אפשר לקנות ערכות שכוללות 2 כרטיסי וSWITCH וכבלים - בד"כ יותר זול...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא בטוח אם יציאת Uplink אומרת שרק אליה אפשר לחבר את המודם (ולא ליציאה אחרת), או שהיא אומרת שאליה מחברים מודם עם כבל ישר ולא מוצלב. חוסר הודאות היא רק בגלל שאין לי רכזת כזאת, אז לא ניסיתי לעשות זאת. מקסימום, אם יש לך רכזת כזאת, תנסה. נזק לא ייגרם.

הכל תלוי ברכזת.

ישנן רכזות (כמו שלי) שפשוט יש להן 8 יציאות רגילות זהות. לכן, את המודם אני מחבר לאחת היציאות, לא משנה איזה, בכבל מוצלב.

ישנן רכזות עם יציאת Uplink אחת. אליה צריך לחבר את המודם, ולפי מה שמשתמשים אמרו פה בפורום, מחברים ליציאת Uplink עם כבל ישר.

ישנן בכלל רכזות עם מתג קטן ביציאת ה-Uplink, שהופך את החיבורים ביציאה, ככה שיהיה אפשר לחבר לשם גם מוצלב וגם ישר, ולכוון את המתג לפי הכבל שמחובר.

הכל תלוי ברכזת. כדאי להסתכל בחוברת שלה לראות מה לחבר לאיפה ואיך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...