עבור לתוכן

דיון מרוכז- קריעת תמונה, V-Sync ונפילות FPS

Featured Replies

פורסם

FRAPS מראה את מס' התמונות לשנייה שמייצר הכ.מסך

LCD מציג מקסימום 60 פריימים לשנייה - לזה FRAPS לא יכול להתייחס.

כשאתה מעלה את קצב הרענון ל-75hrz אתה מאפשר לכרטיס מסך לייצר יותר פריימים לשנייה (אותם סופר FRAPS),

אבל מסך ה-LCD "ידלג" עליהם ויציג מקסימום 60fps.

בהשוואה שלך - 75hrz מול 60hrz, התייחסת לממוצע FPS.

אם תתיחס ל-FPS מינימאלי - אני יכול להבטיח לך שבשני המצבים המינימום יהיה זהה\דומה.

ה-FPS הממוצע אכן יהיה גבוה יותר עם קצב רענון 75hrz (בהנחה שכרטיס המסך מסוגל ליותר מ-60fps)

אבל התוצאה המעשית מבחינת מסך ה- LCD תהיה זהה - 60fps לכל היותר.

אם אתה רוצה לראות במו עינייך FPS הגבוה מ-60, תאלץ להשתמש במסך CRT.

אם הבנתי נכון, נגיד ואני הולך במשחק לאיזור נטול גרפיקה, גם שה FRAPS מראה לי 75 פריימים עדיין מדובר ב 60 פריימים?

  • תגובות 284
  • צפיות 160.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

אם הבנתי נכון' date=' נגיד ואני הולך במשחק לאיזור נטול גרפיקה, גם שה FRAPS מראה לי 75 פריימים עדיין מדובר ב 60 פריימים?

[/quote']

אכן. לא משנה כמה FPS הכרטיס מייצר, המסך יציג עד 60 בלבד.

* יש טוענים כי בחירת קצב רענון של 75hz במסך LCD תקצר לו את זמן החיים.

* אחרים טוענים שברזולוציות נמוכות המסך כן יוכל להציג 75fps (כאילו לכן קיימת האופציה ל-75hz).

אבל אני לא יכול לגבות אף אחת מהטענות הנ"ל.

תודה רבה על התושבה אחי אבל מזה Vsync?

איך בודקים עם זה מופעל

סנכרון מס' הפריימים לשנייה שמייצר כרטיס מסך לקצב הרענון של המסך.

קרא את הפוסט הראשון.

ישנם משחקים שמאפשרים לך לכבות\להדליק מתפריט ההגדרות.

ניתן לשנות גם בהגדרות הדריבר עצמו. בנוסף ישנן תוכנות צד שלישי שמקנות שליטה ב-vsync, כגון:

nHancer / RivaTuner / d3doverrider וכו'...

פורסם

אכן. לא משנה כמה FPS הכרטיס מייצר, המסך יציג עד 60 בלבד.

* יש טוענים כי בחירת קצב רענון של 75hz במסך LCD תקצר לו את זמן החיים.

* אחרים טוענים שברזולוציות נמוכות המסך כן יוכל להציג 75fps (כאילו לכן קיימת האופציה ל-75hz).

אבל אני לא יכול לגבות אף אחת מהטענות הנ"ל.

סנכרון מס' הפריימים לשנייה שמייצר כרטיס מסך לקצב הרענון של המסך.

קרא את הפוסט הראשון.

ישנם משחקים שמאפשרים לך לכבות\להדליק מתפריט ההגדרות.

ניתן לשנות גם בהגדרות הדריבר עצמו. בנוסף ישנן תוכנות צד שלישי שמקנות שליטה ב-vsync, כגון:

nHancer / RivaTuner / d3doverrider וכו'...

על מה לשים את זה? על OFF או על ON??

במשחק

Gears of War

וזה היה על OF באתלה ושמתי על ON לא הרגשתי הבדל (גם אחרי שיצאתי וניכנסת מחדש ללמשחק)

פורסם
  • מחבר

אם כשהיה על OFF עדיין היו ירידות חדות ב-FPS, זה כבר לא קשור ל-Vsync, אלא ליכולות כרטיס המסך שלך.

אני יכול להמליץ לך לשים על ON (ולהפעיל d3doverrider) בכדי למנוע tearing, אבל אל תצפה לעלייה בקצב ה-FPS.

Vsync מפעילים בכדי למנוע tearing.

d3doverrider מפעילים במידה ויש ירידת FPS הנגרמת כתוצאה משימוש ב-vsync.

פורסם

פתרון מעולה ומפורט, רק בעיה אחת, העכבר זז ממש לאט... זה ממש מעצבן :nixweiss:

בינתיים אני ישאר עם ה Vertical Sync על Off :-\

פורסם
  • מחבר

אפשר לראות בעמוד הראשון את הציטוט לגבי Mouse lag. התופעה מוכרת ויש לה פתרון -

להוריד את ערך ה- prerender limit ל- 2 או 1 (בברירת המחדל הוא שלוש).

אני אישית מוריד ל- "1" והעכבר זז ללא שום לאג מורגש.

צירפתי תמונה המראה את מיקום האופציה ב-rivatuner.

הבנתי שכבר הוסיפו את אופצית ה-prerender לדריבר בטא האחרונים של Nvidia...

ד"א, יש מצב שההגדרה נכנסת לתוקף רק לאחר איתחול (לא סגור על זה)

[attachment deleted by admin]

פורסם

תודה תודה לא משנה חח אפשר לשחק ככה וחוץ מזה הבנתי שאני לא היחיד שזה באג בפיתוח :)

פורסם

אפשר לראות בעמוד הראשון את הציטוט לגבי Mouse lag. התופעה מוכרת ויש לה פתרון -

להוריד את ערך ה- prerender limit ל- 2 או 1 (בברירת המחדל הוא שלוש).

אני אישית מוריד ל- "1" והעכבר זז ללא שום לאג מורגש.

צירפתי תמונה המראה את מיקום האופציה ב-rivatuner.

הבנתי שכבר הוסיפו את אופצית ה-prerender לדריבר בטא האחרונים של Nvidia...

ד"א, יש מצב שההגדרה נכנסת לתוקף רק לאחר איתחול (לא סגור על זה)

כן זה הבנתי כבר..

אבל זה לא אפשרי ב-OpenGL לא? :nixweiss:

פורסם
  • מחבר

דווקא אפשרי, עם Rivatuner אתה נכנס ל-OpenGL Settings ואז ל-Vsync... גם שם יש prerender.

פורסם

דווקא אפשרי, עם Rivatuner אתה נכנס ל-OpenGL Settings ואז ל-Vsync... גם שם יש prerender.

תנסה לקבוע את זה ל-1 ותראה שהוא אומר לך ערך לא חוקי..

פורסם
  • מחבר

ואללה צודק 2 זה המינימום ל-opengl :-X

אין לי משחק opengl מותקן כרגע, אתה אומר שהלאג מורגש עם "2" ב-opengl ?

דווקא ממליצים לשים 2 גם ל-directx, אני פשוט מוריד ל-1 ליתר ביטחון (מבחינת הלאג),

אבל מזמן לא בדקתי את ההשפעה של 2 ::)

חוץ מזה משחקי opengl הם מיעוט היום. אז במקרה הגרוע נכבה Vsync

  • 4 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

סליחה על ההפרעה, אבל אני לא כל-כך הבנתי: תופעת ה-Tearing מופיעה רק במשחקים, או שגם למשל בסרטים? (מה שהרבה פעמים מופיע אצלי באמצע המסך כשאני רואה סרט)

פורסם
  • מחבר

Tearing קורה בעיקר במשחקים ויישומי 3D.

האמת לא נתקלתי בתופעה בצפייה בסרטים... (אבל ראיתי כמה דיונים על כך ברשת)

* באיזו תוכנה אתה צופה בסרטים (ניסית תוכנה אחרת, למשל WMP Classic ?)

* אולי מדובר בבעית קודקים? (או דריברים)

* נסה להפעיל את הנגן שלך במצב Direct3D ותפעיל VSync

פורסם

תודה רבה על המידע!

פורסם

לא הבנתי בכלל איך משתמשים בזה... הורדתי מהלינק שהבאת וזהו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים